کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی | 563 صفحه

کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی | 563 صفحه

کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی | 563 صفحه

کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی | 563 صفحه

کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون‌های سطحی نوشته لایمون س. ریس، ویلیام ام. آیزنهاور و شین- تاور وانگ با ترجمه علیرضا شرفی در نشر گنجور به چاپ رسیده است. 

طراحی ژئوتکنیکی فونداسیون‌های سطحی نیازمند محاسبات خاصی است، به این دو دلیل:

۱) اطمینان از اینکه فونداسیون به دلیل فرو رفتن درون خاک یا به دلیل چرخش زیاد، ریزش نکند ۲) اطمینان از اینکه نشست نهایی و نشست نسبیِ کوتاه‌مدت و بلندمدت، برای آن سازه‌ی خاص قابل‌تحمل باشد.

کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی | 563 صفحه

پرکاربردترین رویکردها در این زمینه، عبارتند از: استفاده از معادله‌های ظرفیت باربری که در فصل ۷ مطرح شدند یا استفاده از مجموعه‌ای مشابه از معادله‌ها جهت محاسبه‌ی فشار تکیه‌گاهی نهایی qd که باعث ریزش می‌شود؛ بکار بردن یک ضریب ایمنی در فشار تکیه‌گاهی نهایی؛ بدست آوردن فشار تکیه‌گاهی خاک qa؛ و محاسبه‌ی نشست کوتاه‌مدت و بلندمدت با استفاده از مقدار qa. این فرایندها را مفصلاً در بخش‌های بعد ارائه می‌دهیم و در کنار آن، سایر ویژگی‌های مرتبط با طراحی فونداسیون‌های سطحی را نیز مطرح می‌کنیم.

بخشی از کتاب آنالیز و طراحی فونداسیون های سطحی

قرار دادن فونداسیون‌های سطحی زیر سفره‌ی آب، مهندس ژئوتکنیک را در معرض چالش‌های متعددی قرار می‌دهد. پمپ کردن آب از چاهک در گودبرداری، قابل‌قبول نیست زیرا خطر ریزش قسمت زیرین گودبرداری به دلیل پایین‌رفتن تنش موثر وجود دارد که نتیجه‌ی آب بالارونده است. استفاده از چاهک نقطه‌ای با کنترل مطلوب، معمولاً قابل‌قبول است. علاوه بر این، باید دقت شود که ساختمان مجاور تحت تأثیر پایین رفتن سفره‌ی آب زیر ساختمان، قرار نگیرد.

دکتر لئوناردو زیوائرت (۱۹۷۵)، از زهکشی طی ساخت برج لاتینو آمریکانو صحبت کرده است. آبی که از زیر گودبرداری خارج می‌شد، به پشت که پرده‌ی سپرفلزی ریخته می‌شد تا سفره‌ی آب در ارتفاعی ثابت نسبت به سازه‌های مجاور حفظ شود. همچنین، روی ترک‌های ساختمان‌های مجاور نیز بررسی‌هایی انجام شد تا هر آسیب جدیدی قابل تشخیص باشد. هیچ آسیب جدیدی یافت نشد.

بررسی‌هایی انجام شد تا هر آسیب جدیدی قابل تشخیص باشد. هیچ آسیب جدیدی یافت نشد.

 

 

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط