سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

مقدمه

مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یكی از رشته های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته های آزمون سراسری است كه داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می تواند آن را انتخاب كند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یك طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می نماید تا با یك برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امكانات موجود در جامعه ، گامی بلند  در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.

تعریف و شرح

تاریخچه ی مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن هجدهم باز می‌گردد. در آن زمان مهندسی عمران در مقابل مهندسی نظامی  Military engineering قرار داشت. اصطلاحی که به همه ی امور مهندسی که به مسایل ساخت و ساز بناهای دست ساز بشر باز می‌گشت.

مانند سدها، ساختمان ها، پل‌ها و کانال‌ها گفته می‌شد. البته طی گذشت سال های متمادی و با پیشرفت علم و تخصصی شدن علوم، به مرور علوم مختلف، از جمله مکانیک Civil engineering جدا شده اما این اصطلاح هم چنان نام خود را برای عمران حفظ مهندسی کرد.

این رشته قبلا به مهندسی راه و ساختمان موسوم بوده و به منظور تربیت مهندسان طراح ، محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی ، راه‌سازی و تاسیسات آبی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی در زمینه‌های فوق و همچنین همكاری با مهندسان مشاور یا محاسبه در زمینه‌های یاد شده ، به وجود آمده است.

قسمت عمده دروس این رشته را مجموعه متنوعی از دروس نظری و پروژه‌های طراحی تشكیل می‌دهد و كنار آنها تعدادی دروس آزمایشگاهی و كارگاهی و نیز دو دوره كارآموزی در طی دو تابستان پیش‌بینی شده است.

 

سیاستهای عمرانی و سرمایه‌گذاریهای دولت

با توجه به سیاستهای عمرانی و سرمایه‌گذاریهای دولت برای ایجاد ساختمانها، راهها، پلها، سدها، نیروگاههای هسته‌ای و حرارتی ، رفع نیازهای عمرانی در زمینه مسكن و تاسیسات آبی جهت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها همچنین بازسازی مناطق جنگ‌زده اهمیت این رشته مشخص می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها (نظیر وزارتخانه‌های راه‌ و ترابری مسكن و شهرسازی و نیرو) و شركتهای دولتی و شركتهای خصوصی و مهندسان مشاور به كارهای طراحی ، محاسبه و اجرا بپردازند.

در شرایط حاضر فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در دوره‌های مختلف كارشناسی ارشد سازه (آنالیز و طرح سازه‌ها) ، خاك و پی (مطالعه مسائل مربوط به رفتار خاكها و محاسبات پی‌ها) ، راه و ترابری (طرح راهها و شبكه ترابری) ، سازه‌های آبی (طراحی سازه‌های هیدرولیكی و مسائل آبی دیگر در ارتباط با سدها) در داخل كشور ادامه تحصیل دهند.

ساختمان

کاربرد و زیر شاخه ها

هدف از این رشته تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسوولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد،

 

مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌ های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

در ایران این رشته در سطح کارشناسی دارای سه گرایش عمران-عمران، عمران-نقشه‌برداری و عمران-آب ‌و در بعضی دانشگاه ها گرایش های عمران-سازه، عمران-خاک و عمران-راه در سطح کارشناسی به آن اضافه می شود.

 

 

این مطلب رو از دست ندید لطفا :

 

دانلود فایل شرایط عمومی پیمان با فرمت word

 

عمران-عمران

این رشته قبلاً به مهندسی راه و ساختمان موسوم بوده و به منظور تربیت مهندسان طراح، محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، راه‌سازی و تأسیسات آبی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی در زمینه‌های فوق و همچنین همکاری با مهندسان مشاور یا محاسبه در زمینه‌های یاد شده، به وجود آمده‌است.

 

 

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ عمران‌

تکنولوژی‌ بتن‌

تحلیل‌ سازه‌، بارگذاری‌

مهندسی‌ پی‌

سازه‌های‌ بتنی‌

سازه‌های‌ فولادی‌

روش‌های‌ اجرایی‌ ساختمان‌

مکانیک‌ سیالات‌

هیدرولیک‌

هیدرولوژی‌ مهندسی‌

رسم‌ فنی‌ و نقشه‌کشی‌ ساختمان‌

نقشه‌برداری‌ و عملیات‌

مهندسی‌ آب‌ و فاضلاب‌

بناهای‌ آبی‌

اصول‌ و مبانی‌ معماری‌ و شهرسازی‌

پروژه‌ سازه‌های‌ فولادی‌

روش‌های‌ خرابی‌ ساختمان‌

راه‌سازی‌ و پروژه‌

روسازی‌

مهندسی‌ ترابری‌

راه‌آهن‌

مهندسی‌ ترافیک‌

 

مانند سایر رشته‌های مهندسی،این رشته دارای 23 واحد عمومی است.  همچنین دانشجویان این رشته باید تعداد 25 واحد را به عنوان واحدهای پایه بگذرانند.علاوه بر این واحدها،95 واحد اختصاصی که دروسی از جمله کارآموزی و پروژه‌های فولاد و بتن و راه سازی نیز جزو دروس این دانشجویان می‌باشد. با توجه به سیاستهای عمرانی و سرمایه‌گذاریهای دولت برای ایجاد ساختمان‌ها، راه‌ها، پل‌ها، سدها، نیروگاه‌های هسته‌ای و حرارتی، رفع نیازهای عمرانی در زمینه مسکن و تأسیسات آبی جهت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها همچنین بازسازی مناطق جنگ‌زده اهمیت این رشته مشخص می‌شود.

 

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها(نظیر وزارتخانه‌های راه‌ و ترابری،مسکن و شهرسازی و نیرو)و شرکتهای دولتی و خصوصی و مهندسان مشاور به کارهای طراحی، محاسبه و اجرا بپردازند.

مهندسی عمران

عمران-نقشه‌برداری

طراحی و اجرای برنامه‌های عمرانی و مطالعات مربوط به زمین مستلزم وجود اطلاع دقیق مهندسی(مسطحاتی، ارتفاعی،چگونگی) به صورت نقشه‌های گوناگون(ترسیمی، رقمی، تصویری) از منطقه مورد نظر است.

 

مجموعه نقشه‌برداری پاسخگوی این نیازها به گونه‌ای هماهنگ با دیگر رشته‌های عمران است و هدفش تربیت افرادی است که آگاهی علمی کافی و مهارت فنی لازم را در زمینه نقشه‌برداری داشته باشند. داوطلبان ورود به این رشته باید در ریاضیات و فیزیک قوی بوده(جالب است که بدانید این رشته بیشترین ریاضی را در تمام رشته های مهندسی دارا می باشد با داشتن 21 واحد در دانشگاه) علاقه‌مندی و آمادگی جسمی(برای کارهای صحرایی و غیره) لازم را دارا باشند.

نقشه بردار

عمران-آب

این دوره(کارشناسی) به منظور تربیت متخصصانی تدوین شده‌است که بتوانند در زمینه‌های شناخت منابع آب و کنترل و بهسازی کیفیت منابع آب اطلاعات لازم را به دست آورند تا بتوانند در مراحل مختلف طراحی ، نظارت و مدیریت پروژه‌های آب کار کنند.با توجه به اینکه توسعه کشور در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی ، عمران و غیره بستگی به میزان آب قابل استفاده دارد می‌توان صنعت آب را در ایران در زمره صنایع مادر به حساب آورد.داوطلبان ورود به این دوره‌ها باید در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی دبیرستان قوی بوده، علاقه‌مندی و استعداد لازم(خصوصا در زمینه طراحی) را داشته باشند. دروس این دوره‌ها به صورت عمومی، پایه، اصلی، تخصصی،انتخابی و کارآموزی (کارآموزی صحرایی پروژه تخصصی و کارآموزی تخصصی) است.

مطلب مرتبط :  دانلود رایگان پاورپوینت درباره زلزله | 20 میشم

 

 

عمران-زلزله

این رشته که اکثراً با عمران-سازه یکسان پنداشته می‌شود، در حقیقت کاربردی جداگونه دارد. در رشته سازه هدف بیشتر تحلیل رفتارهای درونی و تحلیل اعضا و مدل نمودن سازه برای بارهای استاتیکی می‌باشد در حالیکه در رشته عمران-زلزله هدف آنالیز و بررسی نیروهای خارجی و دینامیکی وجانبی،بررسی نحوه عملکرد، راهکارهای مقابله و بررسی رفتار لرزه‌ای سازه می‌باشد.

این رشته نسبت به گرایشهای دیگر عمران در کشور ما نوپا بوده و در سالهای اخیر و خصوصاً بعد از زلزله‌های مهمی چون رودبار و بم آئین نامه‌هایی برای تخصیص ضرایب محاسباتی برای آن در نظر گرفته شده‌است که آخرین آئین نامه مورد استفاده در این بخش آئین نامه 2800 ویرایش سوم می‌باشد. با توجه به کاربرد زیاد نانوتکنولوژی احتمال استفاده ازمصالح نوین که پاسخ مناسبی به زلزله بدهد وحتی ازانرژی زلزله برای رفع نیازهای انرژی ساختمان استفاده کند بعید نیست. احتمالا نانو کامپوزیتهای سازه‌ای جایگزین مصالح سنتی خواهد شد که صرفه جوئی قابل ملاحظه در مصرف مصالح وانرژی در راستای بهینه سازی ساختمان درپی خواهد داشت.

 

این مطلب رو از دست ندید لطفا :

 

دانلود فایل شرایط عمومی پیمان با فرمت word

 

 

کارشناسی ارشد

فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی عمران- عمران، می توانند در مقطع كارشناسی ارشد در گرایشهای مختلف : سازه، سازه های هیدرولیكی ،مهندسی زلزله ، راه وترابری، مكانیك خاك وپی ، مهندسی آب، سازه های دریایی ،مهندسی مدیریت ساخت، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل ،مهندسی نقشه برداری ( ژئودزی)، فتوگرامتری و مهندسی محیط زیست به تحصیل ادامه دهد و  در هر یك از گرایشهای یاد شده زیر شاخه های تخصصی تری وجود دارد كه در مقطع دكترای تخصصی و به خصوص در ضمن انجام رساله دكتری به آن پرداخته می شود.

دکتری

در مقطع دكتری دانشجو ضمن افزایش مراتب علمی خود، در یك زمینه تخصصی تر ، قدرت و توان خود را برای انجام كارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع معضلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش بالا برده، تحقیقاتی را در یك مورد خاص، انجام می دهد.

 توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

یك مهندس عمران باید بسیار اجتماعی و دارای توان ایجاد ارتباط با جمله سایرین باشد چون رشته مهندسی عمران یك رشته گروهی است. یعنی متخصص عمران در محیط كار خود با اقشار مختلف جامعه از جامعه كارگران، تكنسین‌ها و مهندسان رشته‌های دیگر سروكار دارد و باید با همه این افراد ارتباط خوبی برقرار كند تا بتواند شاهد پیشرفت و موفقیت كارش باشد.

با توجه به كمیت و كیفیت درسهایی كه در این رشته ارایه می‌گردد، داوطلب باید از توان و دانش برتر در زمینه‌های ریاضی و فیزیك برخوردار باشد. همچنین توان جسمی ، قدرت تجزیه و تحلیل ، قدرت تجسم و دقت كافی در بسیاری از مسایل را داشته باشد.

مهندسی عمران در ایران

برج میلاد

ریشه یابی این فن در ایران به قرن ها پیش باز میگردد جائیکه ایرانیان قدیم با ساختن راهها شهرهای مهم ایران را به یکدیگر پیوند می دادند تا شاهان به راحتی بتوانند به کاخ های خود در مناطق مختلف ایران سفر کنند. همانطور که می دانیم  قدیمی ترین سدها نیز در ایران وجود داشته و باعث رونق کشاورزی در ایران باستان شده است.

اما مهندسی عمران نوین همزمان با گسترش و توسعه شهرها در ایران در اوایل دهه 20 شمسی در دانشگاه تهران پایه گذاری شد و تا کنون نیز افراد بسیاری در دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از آن فارق التحصیل شده اند.

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

شرایط ورود به رشته عمران

بسیاری از افراد که وارد رشته عمران می‌شوند و در این رشته تحصیل کردند، دارای سمت‌های نظارتی هستند و مانند یک مدیر، نظارت بر امور ساخت و سازی در یک منطقه را بر عهده می‌گیرند. در جدول زیر بخشی از مهم‌ترین مواردی که برای کار در این رشته و مسیر شغلی مهندسی عمران نیاز دارید را بیان می‌کنیم.

شرایط مورد نیاز برای مهندسی عمران

مدرک مورد نیاز مدرک لیسانس
زمینه تحصیلی مهندسی عمران یا فناوری مهندسی عمران
مهارت‌های کلیدی ریاضیات، توانایی سازمانی، تصمیم گیری، ارتباطات
رشد شغلی (۲۰۱۸-۲۰۲۸) ۱۱٪ (سرعت بیشتر نسبت به متوسط رشد مشاغل)

مهندسی عمران چیست؟

مهندسی عمران شغلی در مورد طراحی، ساخت و نگهداری انواع زیرساخت‌ها از جمله فرودگاه‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، تونل‌ها، جاده‌ها، سدها یا سیستم‌های فاضلاب است.

این رشته یکی از قدیمی‌ترین انواع مهندسی است و ممکن است کار به عنوان مهندس عمران یا civil engineer در یک مکان شهری یا روستایی انجام شود. مهندسان عمران علاوه بر طراحی و توسعه، کارگران و پروژه‌ها را نیز مدیریت می‌کنند.

اما برای اینکه وارد رشته عمران شوید و در آینده مهندس عمران شوید، نیاز به انجام کارهایی دارید و باید خود را با شرایط این رشته بسنجید. شرایط ورود به رشته عمران چیست و چگونه باید خود را برای این کار آماده کنیم؟

مشاهده فرصت های شغلی برای مهندسی عمران

مرحله ۱: در مورد موقعیت‌های شغلی مهندس عمران و چشم انداز آنها تحقیق کنید

مهندسی عمران رشته‌ی بسیار وسیع و بزرگی است که از زیرشاخه‌ها و تخصص‌های بیشماری مانند ساخت و ساز، آبرسانی، حمل و نقل یا ناظر کیفی تشکیل شده است.

شما می‌توانید قبل از ورود به این رشته در مورد زیرشاخه‌ها و تخصص‌های این رشته تحقیق کنید تا ببینید کدام تخصص برای شما مناسب است و این کار را بهتر است از اوایل دبیرستان شروع کنید.

شما به عنوان یک مهندس عمران وظایف مدیریتی و اداری را بر عهده دارید که باید در مورد مسائلی مانند بودجه و هزینه‌های ساخت و ساز، محدودیت زمانی، مقررات زیست محیطی و طول عمر زیرساخت‌ها تصمیم گیری کنید و آنها را در پروژ‌ها در نظر داشته باشید. برای این رشته و آینده شغلی آن در بین سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۸ حدود ۱۱ درصد رشد پیش بینی شده است که رشد چشمگیر و بسیار خوبی است.

 

 

این مطلب رو از دست ندید لطفا :

 

دانلود فایل شرایط عمومی پیمان با فرمت word

 

 

 

مطلب مرتبط :  همه چیز درباره مهندسی ابر سازه

مرحله ۲: برای یادگیری و ورود به رشته مهندسی عمران خود را از دبیرستان آماده کنید

اگر به حرفه مهندسی عمران علاقه‌مند هستید، می‌توانید خود را از دبیرستان آماده کنید و با انتخاب رشته ریاضی فیزیک و خواندن دروسی در زمینه ریاضی، فیزیک، شیمی و غیره خود را برای ورود به این رشته آماده کنید. داشتن پیشینه قوی در ریاضیات و علوم می‌تواند در آماده سازی شما برای آموزش مهندسی پس از دوره متوسطه آماده کند.

به یاد داشته باشید که به دست آوردن نمرات خوب در دوره دبیرستان، می‌تواند به درصد قبولی شما در این رشته کمک کند؛ اما با این حال به درس به عنوان وسیله‌ای برای یادگیری علم و دانش نگاه کنید و خود را فدای نمره نکنید.

شرایط ورود به رشته عمران چیست؟

شرایط ورود به رشته عمران چیست؟

مرحله ۳: علاوه بر دانشگاه به دنبال موسساتی برای یادگیری بیشتر و کسب مدارک بیشتر باشید

زمانی که به دنبال راه‌های ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مهندسی عمران هستید، تحقیق و بررسی در موسسات عالی برای یادگیری بیشتر اصول عمران و گرفتن مدارک بیشتر را نیز در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با کمک این موسسات دانش و علم و خود را در مورد بایدها و نبایدهای این رشته بیشتر کنید و در نهایت این دانش به شما در آینده شغلی کمک می‌کند و باعث پیشرفت شما در این رشته می‌شود.

علم و دانش هیچ وقت پایان ندارد و شما به عنوان فردی تحصیل کرده باید خود را موظف کنید که در مورد رشته تحصیلی و مدارکی که دارید، خود را به روز کنید و همیشه به دنبال جدیدترین متدها باشید.

مرحله ۴: برای کار در رشته عمران، لیسانس عمران را کسب کنید

قدم بعدی شما شرکت در کنکور و کسب مدرک لیسانس در این رشته است که چهار سال طول می‌کشد. شما به عنوان دانشجوی عمران ممکن است در مواردی مانند نقشه برداری، فیزیک، شیمی، آمار، اصول اخلاقی عمران، مکانیک، ریاضیات و رشته طراحی تمرین کنید و آنها را به خوبی یاد بگیرید. بسیاری از این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند، تا خود را برای دروس تخصصی رشته مهندسی عمران آماده کنید و پایه خود را قوی کنید.

مرحله ۵: با بهترین نرم افزارهای مهندسی عمران آشنا شوید و کار با آنها را یاد بگیرید

یک مهندس عمران و یا هر شخص دیگری که قصد دارد تا در بازار کار موفق عمل کند، باید بتواند با ابزارهای حرفه‌ای کار کند و خود را با جدیدترین ترندهای تکنولوژی و فناوری همگان کند. مهندسی عمران علاوه بر یادگیری علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک، به یادگیری کار با ابزارهای مختلف نیز نیاز دارد.

پروژه‌های ساختمانی نیاز به نرم افزارهای مختلف برای برنامه ریزی، مدیریت و طراحی دارند. به همین  دلیل است که دانش تکنولوژی از ملزومات هر مهندس عمران به شمار می‌آید. با آگاهی از بهترین نرم افزارهای مهندسی عمران در سال ۲۰۲۱ و یادگیری نحوه کار با آنها، خود را جلوتر از دیگران قرار دهید.

شرایط ورود به رشته عمران چیست؟

شرایط ورود به رشته عمران چیست؟

چرا در دانشگاه مهندسی عمران بخوانیم؟

شاید این موضوع هر روز برای شما پیش بیاید که هنگام خروج از خانه مهندسان بسیاری را مشاهده کنید و به این علاقه‌مند شوید که روزی کار آنها را انجام دهید. آنها از ساخت جاده‌ها گرفته تا راه آهن، خانه‌های شهری تا بلوک‌های شهرک‌ها و برج‌ها، بیشترین نقش را دارند و این نقش پررنگ آنها در ساخت و سازهای متعدد، می‌تواند انگیزه‌ای برای انتخاب این رشته برای شما باشد.

اگر می‌خواهید در دنیای اطراف خود نقش ایفا کنید و با دیدن نتایج کاری خود احساس رضایت شغلی خود را حس کنید، پس مهندسی عمران ممکن است برای شما بهترین گزینه باشد.

مهندسان عمران غالباً کار خود را با کنجکاوی و پی جو بودن آغاز می‌کنند و همیشه از اینکه یک سری کارها چگونه انجام می‌شوند، شگفت زده می‌شوند و به همین خاطر دوست دارند با کار خود دیگران را نیز شگفت زده کنند. اگر نظر شما در مورد عمران شغلی جذاب و شگفت انگیز است، و همچنین اینگونه فکر می‌کنید که این رشته از نظر مالی برای شما ایده آل است، می‌توانید با انتخاب این رشته در دانشگاه برنده این تصمیم گیری باشید.

بسیاری از افراد می‌دانند که کار به عنوان مهندس عمران در پروژه‌های بزرگ درآمد بالایی دارد. بله این درست است، اما بدانید که پروژه بزرگ نیاز به تجربه بالا و تلاش بسیار دارد، بنابراین خود را برای این پروژه‌ها آماده کنید.

برخی از واحدهایی درسی که ممکن است در دانشگاه بخوانید، عبارت‌اند از:

  • مکانیک سیالات
  • مکانیک خاک
  • ساختمان سازی
  • زمین شناسی
  • مهندسی عمران و معماری
  • مواد معدنی و آمار
  • ژئومکانیک
  • مکانیک سازه

در یک رشته مهندسی عمران چه می آموزید؟

سال اول عمدتا مشابه سال‌های سایر مدارک مهندسی خواهد بود. در رشته مهندسی عمران در سال اول اصول مهندسی و علم و ریاضیات که پایه و اساس تمام رشته‌های مهندسی می‌شود، فرا گرفته می‌شود.

رشته‌های تخصصی از سال دوم به بعد آغاز می‌شود. رشته‌های سال دوم می‌توانند شامل هیدرولیک، مصالح ساختمانی، ژئوتکنیک و نقشه برداری مهندسی شوند. اینها در سال‌های بعد حتی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند. از سال اول به بعد وارد مراحل و تمرین‌های عملی نیز می‌شوید.

بسته به اینکه مدرک لیسانس باشد یا مدرک کارشناسی باشد، دوره‌ها بین سه تا پنج سال خواهد بود.

تحصیل در مقاطع بالاتر شانس شما را برای گرفتن موقعیت‌‌های شغلی بهتر، بیشتر می‌کند. بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها شرط اصلی استخدام در کسب و کار خودشان را مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس قرار داده‌اند، به همین دلیل می‌توانید خود را با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در موقعیت‌های شغلی بهتر تصور کنید.

افراد مشهوری که مهندسی عمران تحصیل کرده‌اند

کارلوس اسلیم، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در رشته مهندسی عمران در دانشگاه ملی استقلال مکزیک تحصیل کرد. از زمان فارغ التحصیلی، وی به سمت ساختن یک امپراتوری تجاری رفت و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در لیست ثروتمندترین مرد جهان قرار گرفت.

بازیگر کریس ونس، که بخاطر بازی در نقش‌هایش در سری فیلم‌های Transporter، Burn Notice و Dexter شناخته می‌شود، قبل از بازیگری در رشته مهندسی عمران در دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرده است.

رشته مهندسی عمران، رشته‌ای محبوب و همچنین چالشی است که در صورت نداشتن علاقه نمی‌تواند شما را راضی کنید. با بررسی شرایط ورود به رشته عمران می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده کاری خود بگیرید.

 

این مطلب رو از دست ندید لطفا :

 

دانلود فایل شرایط عمومی پیمان با فرمت word

 

منبع : گوگل

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش 9 (سال 2018)

مریام

دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش 9 (سال 2018) Engineering Mechanics Statics 9th Edition by Meriam, Kraige, Bolton   دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش …

ادامه توضیحات

دانلود مقاله پیرامون نقشه کشی معماری

نقشه کشی معماری

  شرح مختصر :  نقشه کشي يک زبان بين المللي است که داراي يك سري اصول و قواعد مي باشد تا در تمام …

ادامه توضیحات

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ سرفصل : تاریخچه سنگ گچ ذخاير سنگ گچ منابع تهیه گچ مصارف گچ خواص گچ گچ …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...