دانلود 6 جزوه قوی محاسبات عددی بصورت یکجا | کاملا رنگی

دانلود 6 جزوه قوی محاسبات عددی بصورت یکجا | کاملا رنگی

دانلود 6 جزوه قوی محاسبات عددی بصورت یکجا | کاملا رنگی

دانلود 6 جزوه قوی محاسبات عددی بصورت یکجا | کاملا رنگی

 

در علوم مهندسی همیشه یک مسئله وقتی به نتیجه می رسد که جواب نهایی آن به صورت یک عدد درست باشد ولی همین مورد در بسیاری از مسائل مشکلاتی را به وجود می آورد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، یا اینکه روش تحلیلی مستقلی را برای آن نمی توان ابلاغ کرد و یا از نظر زمانی رسیدن به آن اعداد بسیار طاقت فرسا و زمان بر است، لذا اینجاست که سر و کله محاسبات عددی پیدا می شود .

جزوه ای که برای شما قرار می دهیم تنها جزوه تایپ شده و قابل قبول از نظر کامل بودن و قابل فهم بودن است که در اینترنت یافت می شود و بعد از جستجو های فراوان این جزوه بسیار عالی را برای شما فراهم کردیم . جزوه محاسبات عددی توسط استاد محمود پری پور و 5 استاد دیگر نوشته شده و در صفحه های بسیار زیبا و تایپ شده آماده گشته است . همچنین در پایان این جزوه چندین نمونه سوال برای شما طراحی شده است .

 

سرفصل ها:

فصل اول: خطاها و تقریب ها

فصل دوم: حل معادلات غیر خطی

فصل سوم: درون یابی

فصل چهارم: مشتق گیری و انتگرال گیری عددی

فصل پنجم: معادلات دیفرانسیل عددی معمولی

فصل ششم: حل عددی دستگاه معادلات خطی

فصل هفتم: مقادیر و بردارهای ویژه

فصل هشتم: برازش منحنی

میگنا - دکمه محاسبات عددی مغزتان کجاست؟

در این قسمت از سایت بیست میشم 6 جزوه محاسبات عددی با فرمت pdf و بسیار ساده و روان برای دانلود آماده شده است.جزوه محاسبات عددی در ۶ فصل برای دانلود آماده شده است.

در فصل اول جزوه محاسبات عددی مبحث خطاها آموزش داده شده است.سپس در فصل دوم این درس حل عددی دستگاه های معادلات خطی وغیرخطی به صورت شیوا و مفهومی آموزش داده شده است.روش های حل عددی به دو صورت مستقیم و تکراری توضیح داده شده است.

در فصل سوم از جزوه محاسبات عددی بهحل عددی معادله f (x) =0 پرداخته شده است.در فصل ۴ از جزوه محاسبات عددی مبحث درون یابی و برازش منحنی به طور مفصل آموزش داده شده است.در فصل پنجم از جزوه محاسبات عددی حل مشتق و انتگرال به صورت عددی توضیح داده شده و مشتق گیری عددی به  روش های نیوتن – کاتس: باز و بسته
– روش گاوس اورده شده است.در فصل ششم و اخر این جزوه حل عددی معادلات دیفرانسیل از روش تیلور – روش اویلر – روش رونگه ‐ کوتا توضیح داده شده است.

درس محاسبات عددی یکی از دروس دوره کارشناسی مشترک بین بچه های برق و کامپیوتر میباشد.

کاربرد محاسبات عددی:

۱- مسائلی که برای آنها راه حل تحلیلی وجود ندارد.

۲- مسائلی که راه حلهای تحلیلی برای آنها وجود دارد ولی راه حل آنها مشکل یا زمان بر است مانند: حل دستگاه معادلات با ۱۰ معادله و ۱۰ مجهول و…

منابع خطا در محاسبات عددی:

منابع خطا به سه دسته تقسیم میشوند:

۱- خطای مدل سازی: این خطا قبل از شروع محاسبات در مدل ریاضی مسئله یا فرمول بندی کردن مسئله بوجود می آید مثلا در بعضی از مسائل ممکن است از اصطکاک صرف نظر شود . و یا بجای sin x وقتی که x کوچکتر از ۶۰است x قرار دهیم.

۲- خطاهای عددی: این نوع خطاها نیز به دو دسته تقسیم میشوند:

 الف: اندازه گیری های تجربی: بسیاری از مسائل نیاز به داده های تجربی دارند که دقت این اندازه گیری ها به دقت دستگاه اندازه گیری مربوط میشود. مثلا حداکثر دقتی که یک میکرومتر دارد برابر ۰٫۰۱ میلیمتر است.

ب: محاسبات قبلی: گاهی اوقات داده های ورودی به یک برنامه محاسباتی از محاسبات قبلی که خود توام با خطا بوده است به دست آمده است.

۳- خطاهای محاسباتی: این خطاها به دو دسته تقسیم میشوند:

الف: خطای برشی: گاهی اوقات در محاسبه بعضی از اعداد بایئ از تقریب استفاده نماییم. مثلا بجای ۰٫۳۳۳=۳/۱ باید به تعداد مناسبی از رقم اعشار ۰٫۳۳۳ استفاده کنیم و از بقیه صرف نظر کنیم.

ب: خطای گرد کردن: در نوشتن تقریب یک عدد اعشاری اگر بخواهیم تا (nd) یعنی n عدد اعشار گرد کنیم اگرعدد (n+1)ام بزرگتر یا مساوی پنج بود یک واحد به عدد n ام اضافه میکنیم در غیر این صورت عدد را از همان عدد n ام قطع می نماییم.

جزوه ای که برای شما قرار می دهیم جزوه تایپ شده و قابل قبول از نظر کامل بودن و قابل فهم بودن است که در اینترنت یافت می شود و بعد از جستجو های فراوان این جزوه بسیار عالی را برای شما فراهم کردیم . جزوه محاسبات عددی توسط استاد محمود پری پور نوشته شده و در ۶۳ صفحه بسیار زیبا و تایپ شده آماده گشته است . همچنین در پایان این جزوه چندین نمونه سوال برای شما طراحی شده است .

مباحثی که در جزوه محاسبات عددی مطالعه خواهید کرد:

فصل اول : خطاها

فصل دوم : حل عددی دستگاه های معادلات خطی وغیرخطی

– روشهای مستقیم

– روشهای تکراری

 فصل سوم: حل عددی معادله f (x) =0

– روش دو بخشی (تنصیف یا نصف کردن)

– روش نابجایی
– روش نیوتن
– روش سکانت
– حل دستگاه معادلات غیر خطی

فصل چهارم: درون یابی و برازش منحنی
– درون یابی
– برازش منحنی

فصل پنجم: محاسبه عددی مشتق و انتگرال

– مشتق گیری عددی
– روش نیوتن – کاتس: باز و بسته
– روش گاوس

فصل ششم: حل عددی معادلات دیفرانسیل
– روش تیلور
– روش اویلر
– روش رونگه ‐ کوتا

20books.ir

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط