برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 7.6 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

          برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

           برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

اهمیت برنامه ریزی صحیح برای کنکور

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم بیان دارد لازم است در ابتدا بگم همه کارهای مهم زندگی آدم ها با برنامه ریزی به نتیجه می رسد.

هیچ فعلی بدون برنامه ریزی محقق نمی شود. درس خواندن جزء کارهای مهم و سخت دنیا محسوب می شود.

حالا فکر کنید بخواهید این کار مهم را بدون برنامه ریزی انجام دهید!!

واقعا ساده لوحانه است! برنامه ریزی قانون نانوشته زندگی آدم هاست و کسانی که سعی می کنند از این قانون تبعیت نکنند، نقض قانون کرده اند و شاید کمترین جزاشون این باشه که نادیده گرفته بشوند و به موفقیت دست پیدا نکنند.

اینجا است که لزوم داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور را می توانید درک کنید، که چرا باید اصلا برنامه ریزی داشته باشید.

 

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

 

نقش برنامه ریزی صحیح در کنکور

باتوجه به برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم اصلا برنامه ریزی یعنی چی؟ یعنی اگه بخواهیم به اهدافمون برسیم، باید با درنظر گرفتن شرایط، در واحد زمان عمل کنیم تا آن هدف محقق بشود.

یعنی اگه نمی توانید کار ها و درس هایتان را در واحد زمان قرار بدید، نخواهید توانست با برنامه ریزی پیش بروید!

و تمام کسانی که با برنامه ریزی حرکت نمی کنند احتمال باخت در کارها و فعالیت هایشان وجود دارد و این یعنی قبل از اینکه بازی را شروع کنید، باخته اید!!

شاید سال های قبل توانسته باشید بدون برنامه ریزی از پس درس ها بربیاید و نمرات خیلی خوبی هم گرفته باشید، اما سال کنکور تفاوت های خیلی زیادی با سال های گذشته دارد و حتما نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد.

مهم ترین تفاوتش هم این است که امسال قراره نه تنها دروس سال دوازدهم را یاد بگیرید، بلکه باید آموخته های سال های قبلی را هم مرور کنید، تست بزنید، آزمون بدید و همیشه برای تمام دروس وقت بذارید.

فکر کنم شما هم مثل من قبول دارید برای موفقیت در کنکور باید دست به تغییرات زد و این تغییرات از همین باورهای محدود کننده تان باید شروع شود.

هیچ کاری نشدنی نیست و اگه تا الان انجام نشده، تنها علت اصلی آن این است که شما اهمیت برنامه ریزی درست برای کنکور و یا مدرسه و حتی زندگیتان را نمی دانستید هیچ کسی دوست ندارد تلاش کند و در نهایت دیده نشود.

پس باید از همین امروز برنامه های مهم زندگیتان را بنویسید روی کاغذ و برای آن ها ساعت مشخص کنید.

حتی فکر کردن به داشتن برنامه حس آدم را کلی خوب می کند، چه برسه به اینکه بنویسید و اجراش کنید. پس در ادامه بررسی می کنیم که یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی هایی دارذ.

 

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

 

مراحل برنامه ریزی صحیح برای کنکور

طبق برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم لازم است در ابتدا و قبل از شروع برنامه ریزی مطالبی را که قرار است در طول هفته مطالعه کنید مشخص نمایید.

در مرحله بعدی با توجه به این که روزانه چند ساعت می توانید درس بخوانید، ساعت مطالعه هر روز و مجموع ساعت های یک هفته را مشخص کنید. زمان مطالعه روزانه و هفتگی را واقع بینانه انتخاب کنید.

چون اگه توانایی شما حدود 4 ساعت مطالعه در یک روز عادی باشه و هنگام برنامه ریزی برای 8 ساعت مطالعه برنامه ریزی کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد و به زودی خسته و ناامید می شوید و از ادامه مطالعه برای کنکور ناامید می شوید.

موفقیت در کنکور نیازمند صبر و استقامت هست و باید به تدریج زمان مطالعه را بالا ببرید.

در مرحله دوم زمانی را که لازم است در طول هفته برای مطالعه هر درس اختصاص بدهید مشخص کنید.

حواستان باشد که این زمان را باید بر اساس اهمیت و ضریب هر درس مشخص کنید. یعنی اگر در طول یک هفته حدود 35 ساعت درس می خوانید، باید این زمان را بر اساس ضریب و اهمیت دروس بین درس های مختلف تقسیم کنید.

مثلا اگه شما داوطلب رشته علوم تجربی هستید، 9 تا 10 ساعت را به درس زیست شناسی ، 3 تا 4 ساعت را به درس ریاضی ، 4 تا 5 ساعت را به درس فیزیک ، 4 تا 5 ساعت را به درس شیمی ، حدود 4 ساعت را به درس ادبیات ، حدود 3 ساعت را به درس عربی ، حدود 3 ساعت را به دین و زندگی و 2 تا 3 ساعت را به درس زبان انگلیسی اختصاص بدهید.

سپس مشخص کنید هر روز قراره است کدام درس ها را مطالعه کنید.

توصیه خیلی مهم ما این است که هر روز دروسی را مطالعه کنید که در برنامه درسی مدرسه داشتید. با این کار تا حد زیادی در وقتتان صرفه جویی کرده اید.

چرا که اگر درسی را که دبیر تان سر کلاس تدریس کرده است، همان روز مطالعه کنید تقریبا تمام مطالب اصلی را به خاطر دارید و برای یادگیری بیشتر و تسلط روی مطالب فقط نیاز به مرور و حل تمرین و تست زنی دارید.

اما اگه این کار را به روز دیگری موکول کنید، ابتدا حداقل باید نیم ساعت وقت بذارید تا مطالب اصلی و مفهوم درس را به یاد بیارید.

در برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم به این نکته هم توجه داشته باشید که هر روز را به یک درس اختصاص ندهید.

بلکه در روز 3 تا 4 درس مختلف را مطالعه کنید.

نکته مهم دیگه این است که اگر قرار است در روز 4 درس را مطالعه کنید، هر 4 درس جزء دروس اختصاصی نباشند؛ بلکه سه درس اختصاصی و یک درس عمومی را در برنامه ریزی قرار بدید و مطالعه کنید.

در روز های تعطیل که ساعت مطالعه شما بیشتر می شود، می تونید 7 یا 8 درس را بخوانید که حتما 3 درس باید از دروس عمومی باشند. هم چنین در طول هر روز زمان هایی را برای استراحت مشخص کنید.

 

 

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

روش برنامه ریزی درست برای کنکور

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم بیان دارد در برنامه ریزی پایان هر هفته هم ساعت هایی را مشخص کنید که اگه در طول هفته بنا به هر دلیلی نتوانستید درسی را مطابق با برنامه ریزی مطالعه کنید، در آن ساعت ها بتوانید جبران کنید.

حتما در برنامه ریزی خود زمان هایی را به مرور درس های خوانده شده اختصاص بدهید. هم چنین توصیه می کنیم از آیتم های شبانه استفاده کنید. مباحثی مثل لغات زبان انگلیسی ، لغات عربی ، درک مطلب زبان و کلوز تست ، مفاهیم قرابت معنایی و … باید هر شب یا یک شب در میان مطالعه و مرور شوند، اما هر کدام نیاز به زمان خیلی کمی دارند (حدود 15 دقیقه).

شما می توانید هر شب دو تا از این آیتم ها را انتخاب کنید و بعد از انجام دادن همه آیتم های اصلی برنامه ریزی ، نیم ساعت قبل از خواب را به انجام این کارهای کوچک اختصاص بدهید.

 

 

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم

 

 

اهمیت دفتر برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور

بیشتر دانش آموزان نمی توانند همزمان در مطالعه هایشان منظم باشند و با برنامه درس بخوانند و هم به افزایش سرعت و ساعت مطالعه شان فکر کنند اهمیت خیلی زیادی دارد. واقعا نمیشه از یک دانش آموز بدون سلاح توقع جنگیدن و پیروز شدن داشت.

هیچ آدم عاقلی دست خالی وارد میدان مبارزه نمی شود و مبارزه نمی کند. دفتر برنامه ریزی همان سلاح قدرتمندی است که در برنامه ریزی برای کنکور حرف اول را می زند.

برنامه 180 روزه کنکور تجربی | 20 میشم پیشنهاد میدهد استفاده از یک دفتر برنامه ریزی خوب جزء اولویت هایی است که شما را برای موفقیت در کنکور خیلی کمک می کند.

به اندازه کافی از تاثیر برنامه ریزی صحیح برای کنکور صحبت کردیم و حالا لازمه به شما یادآوری کنیم که برنامه ریزی برای کنکور نیازمند استفاده از یکرنامه ریزی دفتر ب است. البته باید در انتخاب دفتر برنامه ریزی مناسب دقت داشته باشید.

از ویژگی های یک دفتر برنامه ریزی خوب این است که فضایی داشته باشد که بتوانید اهداف خودتان را در آن بنویسید.

هم چنین باید ساعت مطالعه هفتگی و ماهیانه شما را مشخص کند و تعیین کند در طول هفته برای هر درس چقدر وقت گذاشتید.

دفتر برنامه ریزی خوب باید مطالب مفیدی داشته باشه که به شما انگیزه بدهد و با توضیحات مناسبش شما را همیشه با انرژی نگه دارد.

 

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط