کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

      کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

      کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

 

 

فیزیک دهم تجربی IQ گاج در یک نگاه

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم بیان دارد:

  • تست های کافی و متنوع
  • استفاده از کاغذ کاهی
  • روند آموزشی مناسب تست ها
  • تست های ایده دار برای دانش آموزان قوی تر
  • پاسخ تشریحی کامل

 

 

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

 

فیزیک دهم تجربی IQ گاج

طبق کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم هدف از تالیف کتاب «فیزیک دهم تجربی IQ گاج» صراحتاً بیان نشده است، اما با توجه به سبک نگارش آن می توان دریافت که با هدف افزایش سطح تسلط دانش آموزان در حل تست ها تالیف شده است.

فصل های این کتاب مطابق با کتاب درسی ترتیب بندی شده اند.

در فهرست کتاب فقط شماره صفحۀ مربوط به شروع هر فصل ارائه شده است و می توان گفت که لحن کتاب تقریباً رسمی است. هر فصل به قسمت های مختلف تقسیم شده که پس از اتمام درسنامۀ مربوط به هر قسمت، سوالات طبقه بندی شده قرار گرفته اند.

در ادامه به بررسی کتاب فیزیک دهم تجربی IQ گاج اثر «بهروز نادری نژاد», «سعید احمدی» و «محمد آهنگر» می پردازیم.

ظاهر کتاب خوب است و تا حد زیادی به ویژگی های بصری توجه شده و سعی شده فونت و سایز نوشته ها خوب انتخاب شوند و همچنین از رنگ های متنوع در چاپ استفاده گردد.

یکی از ویژگی های منفی در ظاهر کتاب فیزیک دهم تجربی آی کیو گاج، استفاده از کاغذ کاهی است که باعث شده کیفیت چاپ بسیار پایین باشد.

نمودار ها و اشکال مختلف دقیق و زیبا ترسیم شده اند. طرح روی جلد کتاب نیز زیباست، اما از رنگ های مناسبی برای آن استفاده نشده است.

حجم کتاب با توجه به جامعۀ هدف و رسالت آن خوب است. در این کتاب غلط علمی و املایی به چشم نمی خورد.

دانش آموزان قوی می توانند در طول سال تحصیلی و یا در ایام امتحانات از این کتاب به عنوان منبع دوم آموزشی (بعد از جزوه دبیر) استفاده نمایند.

به تمام عزیزان توصیه می شود تمام تست هارا با دقت کامل بررسی کنند.

 

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

 

آموزش (درسنامه)

براساس کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم درسنامه های کتاب IQ فیزیک دهم تجربی گاج با هدف مرور مطالب نوشته شده اند و به همین خاطر از عنوان خلاصه نکات برای آنها استفاده شده است.

لذا دانش آموزان عزیزان نباید از این کتاب توقع آموزش مفهومی و مفصل داشته باشند. در قسمت مقدمه نیز در رابطه با خلاصه نکات اینگونه توضیح داده شده است:

«در نوشتن خلاصه نکات کوشیده ایم با یک طبقه بندی مناسب در خلاصه نکات، ذهن دانش آموزان عزیز را مرتب و ساختارمند کنیم. دقت شود که از نظر ما کوتاه بودن و کاربردی بودن این خلاصه نکات،اصلی ترین ویژگی مربوط به آن است و دوره این خلاصه نکات در مدت زمان کمی ممکن بوده و در کنار جزوات معلم های عزیز، باعث پیشرفت شما در فیزیک می شود.»

روند بیان موضوعات مطابق با کتاب درسی بوده و هیچ مبحثی جا به جا نشده و از قلم نیفتاده است.

حجم این قسمت ها نیز مناسب مرور و جمع بندی است، اما یکی از ویژگی های منفی این است که از نمودار های درختی استفاده نشده، در صورتی که این ابزارها به طبقه بندی شدن مطالب در ذهن دانش آموزان کمک شایانی می کنند.

مجموعه کتاب های IQ گاج برای دانش آموزان قوی نوشته می شود و لازم است قبل از تهیه این کتاب عزیزان روی مطالب فیزیک سال دهم تسلط کافی داشته باشند.

تمام آموزش های فیزیک دهم تجربی IQ گاج در مسیر کنکور سراسری بوده و هیچ نکته یا موضوعی خارج از این هدف بیان نشده است.

برای تفهیم بهتر موضوعات در متن، خلاصه نکات تمارین نیز مطرح شده اند، برخی از این سوالات تشریحی و برخی دیگر نیز تستی هستند.

اکثر این سوالات تالیفی هستند، در برخی از آن ها از قسمت های مختلف کتاب درسی الهام گرفته شده است. برخی تمارین نیز سوالات کنکورهای سراسری هستند. این سوالات بسیار خوب انتخاب یا تالیف شده اند.

در چینش این تمارین، ساده بودن سوالات ابتدایی و دشوار شدن تدریجی سوالات نیز رعایت شده است. راه حل های ارائه شده کامل و مفصل هستند و تمام سوالات گام به گام حل شده اند.

 

 

 

 

کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم

 

 

تست (تمرین)

باتوجه به کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم پس از اتمام آموزش های درسنامه، تست های میکروطبقه بندی شده قرار گرفته اند. این تست ها با هدف مسلط شدن دانش آموزان روی مباحث فیزیک تالیف یا گزینش شده اند.

تعداد تست های در نظر گرفته شده در کتاب فیزیک دهم تجربی IQ برای هر مبحث مناسب است و با توجه به سطح مخاطبین هدف (دانش آموزان نسبتاً قوی) می توان گفت تعداد آن ها کافی است.

ترتیب چینش تست ها مطابق با روند بیان خلاصه نکات است. در این بخش سعی شده است تمام تیپ های مختلف پوشش داده شود و برای تفکیک برخی از تیپ های مهم، قبل از شروع تست های مربوطه، جمله ای در رابطه با آن ها بیان شده است.

به طور مثال در صفحۀ 53 راجع به تست های فشار پیمانه ای چنین جمله ای بیان شده:

«تو ادامۀ کار، بحث مربوط به فشار پیمانه ای رو براتون مطرح می کنیم که تو قسمت های مختلف می تونه مطرح بشه….»

در مجموعه سوالات کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی، در کنار تست های تالیفی از تست های کنکورهای سراسری نیز استفاده شده است.

ایدۀ برخی از تست های تالیفی جدید است و در طراحی برخی دیگر نیز از قسمت های مختلف کتاب درسی الهام گرفته شده است.

برای دانش آموزانی که فرصت کافی برای حل تمامی تست ها را ندارند، شماره سوالات مهم هایلایت شده اند تا این عزیزان در زمانی کوتاه بتوانند مطالب را به سرعت مرور کنند.

اصلی ترین قسمت این کتاب، تست های IQ است که در پایان هر فصل قرار گرفته است. این تست ها دشوار هستند و در طراحی آن ها از ایده های جدید و پیچیده استفاده شده است.

در کتاب آی کیو فیزیک دهم تجربی | 20 میشم نیز در رابطه با این بخش اینچنین توضیح داده شده است:

تست های IQ در هر فصل حدود 25 درصد کل تست ها را شامل می شود.

تست های مشابه با این قسمت، در سال های اخیر بسیار در کنکور تکرار شده اند و از اهمیت خاصی برخوردارند. برای زدن تست های این قسمت، یک روند با دو گام به صورت زیر طی شود:

  1. گام اول: زدن تست هایی از قسمت IQ که در ورودی شاخه های هر فصل به عنوان اولویت اول تست های IQ آمده است، به همۀ دانش آموزان توصیه می شود با سختکوشی بر آن ها مسلط شوید.
  2. گام دوم: زدن سایر تست های قسمت IQ که باید در ادامۀ کار انجام شود، به دانش آموزانی توصیه می شود که در بخش اول تست های هر فصل توانسته باشند به حدود 60 درصد تست ها پاسخ صحیح بدهند و در تست های IQ نیز گام اول را با موفقیت گذرانده باشند.

با توجه به دشوار بودن تست های کتاب فیزیک 1 تجربی IQ گاج هیچ تستی خارج از مسیر کنکور سراسری مطرح نشده است و دانش آموزان می توانند با خیال راحت به حل تمامی تست ها بپردازند.

پاسخنامۀ تشریحی این کتاب خیلی خوب و کامل نوشته شده. تمام راه حل ها به صورت مرحله ای و گام به گام توضیح داده شده اند.

در این قسمت کادرهایی نیز تحت عنوان «خلاقیت حرفه ای ها» وجود دارد که نکاتی خارج از کتاب درسی را مطرح کرده است (مثلاً در صفحۀ 220، تکنیک ضرب داخلی بیان شده است)، دانش آموزان با دانستن این نکات می توانند با سرعت بیشتری به تست ها پاسخ دهند اما ندانستن این نکات مانع حل تست نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط