کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور اثر ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها نوشتهٔ ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ و ترجمهٔ زهرا اندوز است و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌‌کند که باورهای خود را تغییر دهند.

 

ماتیو مك كی و پاتریك فانینگ کتاب زندانیان باور را سال 1991 درآمریکا منتشر کردند. اثر این دو نویسنده، کتابی کاربردی است که درباره‌ی مفهوم باور و اثرات آن بر زندگی افراد صحبت می‌کند. مک‌کی و فانینگ در این کتاب تلاش کرده‌اند به مخاطب نشان دهند اسیرماندن در میان باورهای غلط چه پیامدهای منفی‌ای در زندگیشان خواهد داشت و راه‌حل‌هایی برای خروج از این وضعیت ارائه می‌دهند.

 کتاب فانینگ و  مك كی به تمام کسانی که بر اثر باورهای غلط بر جامانده از جامعه، خانواده و محیط‌هایی که در آن بوده‌اند در رنج هستند و نگاه مثبتی به خودشان و زندگیشان ندارند کمک می‌کند بتوانند دیدگاه‌هایشان را بازبینی کنند و بتوانند شیوه‌ی جدیدی را در پیش بگیرند و زندگی بهتری داشته باشند.

دکتر اندوز مترجم کتاب یادداشتی بر ترجمه‌اش نوشته است که در آن درباره‌ی شناخت درمانی و مزیت‌های آن سخن می‌گوید. «زهرا اندوز» در این یادداشت درباره‌ی کتاب زندانیان باور می‌گوید: «کتابی که ترجمه‌ی آن را پیش رو دارید یکی از کتابهای کاربردی و فوق‌العاده ارزشمند برای تغییر نظام باورهای افراد مبتلا به مشکلات هیجانی است. اگرچه خواندن کتاب این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که تغییر باورها و طرح‌واره‌های ناسازگار، کار ساده ایست، ولی ناگفته پیداست که چنین تغییری نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مداومی است که در بستر رابطه درمانی سالم با یک متخصص با صلاحیت در حوزه‌ی شناختی رخ خواهد داد.»

این اثر فقط کتابی برای مطالعه نیست، در فصل‌های مختلف زندانیان باور پرسشنامه‌های تخصصی آمده است که با جواب دادن به آن‌ها در طول مطالعه‌ی کتاب می‌توانید به شناخت خوبی از خود دست پیدا کنید و برای تغییر باورهای ناسالم بکوشید. همین نکته این کتاب را بسیار برجسته کرده است.

درباره کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور نوشتهٔ ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ راهنمایی کاربردی برای تغییر باورهاست.

انسان‌ها توسط باورهای منفی و محدودکننده‌ای که دربارهٔ خود و زندگی‌ شان دارند، زندانی می‌شوند. آن‌ها خودشان را با میله‌های اعتقاداتشان محصور می‌کنند: «آن کار را نکن، خطرناک است… او نمی‌داند که من وجود دارم… من در نظر او هیچم… عشق هرگز نمی‌تواند استمرار داشته باشد… بهتر است خودمان را گرفتار آن نکنیم… بهتر است ساکت بمانم، عقیده من اهمیتی ندارد… بهتر است به این کار بچسبم، نمی‌توانم از عهده مسئولیت بزرگتری برآیم.»

کمترین کاری که این کتاب می‌کند این است که به شما آموزش می‌دهد تا چگونه به‌تدریج و به آرامی باورهایتان را تغییر دهید، آن‌ها را کنار بگذارید و کم‌کم فضا و آسایش زندان خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با پشتکار، باورهایتان را تا جایی تغییر دهید که باورهای جدید دروازه‌هایی را به سوی یک زندگی آزادتر و رضایتمندانه‌تر برایتان باز کنند.

شما می‌توانید به منظور کشف، بررسی، آزمایش، تأیید و یا اصلاح باورهای مرکزی‌تان از این کتاب استفاده کنید. این کتاب به کمک توضیحات دقیق، مثال‌ها و تمرین‌های گام به گام هرآنچه را بدان احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

مطالعهٔ این کتاب راحت و در عین‌حال کوتاه و فهم آن ساده است، ولی خواندن صِرف این کتاب به تنهایی برای تأثیر گذاشتن برروی باورهای مرکزی شما کافی نیست. تنها با انجام تمرین‌های کتاب می‌توانید به نتیجه برسید، نه از طریق فهمیدن متن کتاب؛ پس، تمرین‌ها را انجام دهید.

 

 

خرید کتاب زندانیان باور
کتاب زندانیان باور pdf رایگان
کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

بخشی از کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

«باورهای مرکزی شما مفاهیم اصلی هستند که براساس آنها زندگی می‌کنید. آنها تصویری از خودتان ارائه می‌دهند، تصویری از نقاط ضعف و قوّت، توانایی‌ها، ارزشمندی و ارتباطتان با دنیای خارج.

باورهای مرکزی‌تان در حقیقت هویت شما و تعیین‌کننده بُعد عاطفی زندگی‌تان و چگونگی احساس شما نسبت به خودتان می‌باشند. آنها همه چیز زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ از انتخاب همسر تا لذت‌بردن از یک دوش‌گرفتن طولانی و گرم. آنها هستند که حد و حدود چیزهایی که شما می‌توانید در زندگی به دست آورید را معین می‌کنند، آنها هستند که تعیین می‌کنند چه کسی شایستگی دارد با شما دوست شود. آنها هستند که انتظارات شما از زندگی را در قالب تغذیه، رضایت و سلامت عاطفی تعریف می‌کنند.

سایمون را در نظر بگیرید. او از بچگی خود را فردی پرعیب و نقص و بی‌ارزش می‌دانسته و برای جبران این وضعیت سخت تلاش می‌کند تا برای خودش ظاهری مقبول به وجود آورد. کت و شلوارهای دست‌دوز، جواهرات گران‌قیمت، صحبت‌کردن با صدای ملایم، احوالپرسی خوشایند، دست‌دادن محکم و لبخند گرم؛ ولی او بر این باور است که اگر کسی با او صمیمی شود می‌فهمد که در زیر این ظاهر آراسته فردی پوچ و ترسو وجود دارد.

کتاب زندانیان باور اثر ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ

به دلیل این حس بی‌ارزشی که نسبت به خودش دارد، خود را یک آدم حیله‌گر احساس می‌کند. او تصمیم گرفته که با کسی صمیمی نشود. طبیعی است تنهایی و انزوای او ادامه پیدا خواهد کرد. او فکر می‌کند اگر کسی او را بشناسد، هرگز نمی‌تواند دوستش داشته باشد.

حالا کارمن را در نظر بگیرید. او خود را بی‌کفایت می‌داند: «من هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهم. به طور باورنکردنی تصمیم‌های احمقانه می‌گیرم. حتی اگر در تصمیم‌گیری هم اشتباه نکنم، در انجام آن خرابکاری می‌کنم.» به همین دلیل کارمن یک حالت انفعالی به خودش گرفته است.

بی‌هدف پیش می‌رود و خودش را به دست حوادث می‌سپرد. او توجهات نامهربانانه و حتی بالهوسانه مردان را می‌پذیرد. در یک شغل کم‌درآمد و پرتنش مانده، چرا که فکر می‌کند «شاید جای بدتری پیدا کنم.» با مادربزرگ بداخلاقش زندگی می‌کند، چون هنوز نمی‌داند که آیا می‌تواند به تنهایی زندگی کند یا خیر.»

 

تعداد صفحات    ۲۰۰صفحه
تاریخ انتشار    ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
کتاب زندانیان باور pdf رایگان
خرید کتاب زندانیان باور

درباره کتاب زندانیان باور

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط