ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله | 216 صفحه

ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله | 216 صفحه

ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله | 216 صفحه

 

آسیبهای ناشی از ضربه زدن ساختمانها به یکدیگر در ساختمانهای مجاور هم که فاصله کافی نداشتند تقریبا از ٣٠ سال پیش در بیشتر زلزله های بزرگ گزارش شده اند. این پدیده بیشتر می تواند درمناطق پرجمعیت شهری که فاصله مابین ساختمانها به اندازه ا ی نیست که از ضربه ممانعت کند اتفاق بیفتد.
در این مقاله ابتدا برای تعیین تعداد طبقه مناسب دو ساختمان مجاور هم که می تواندحداکثر تاثیر ناشی از ضربه را ایجاد کند ساختمانهای ١ تا١٥ طبقه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند ملاحظه گردید حداکثر تغییر مکان جانبی برای ساختمانهای ١١ طبقه در اثر ضربه زدن ساختمان ٨طبقه مجاور ایجاد شده است.
همچنین اثر ضربه دو ساختمان ٨ و ١١ طبقه با سختیهای مختلف و تاثیر آن بر روی کمیت های پاسخ نظیر تغییرمکان جانبی طبقات، نیروهای برشی و لنگر واژگونی مورد بررسی قرار گرفتند با مقایسه نتایج ارتعاش ساختمان ها در حالت بدون ضربه و با ضربه مشاهده گردید که در اثر ضربه برای ساختمانهای کوتاه کاهش پاسخ در کل ارتفاع به جز محل ضربه و برای ساختمانهای بلند افزایش پاسخ در کل ارتفاع ساختمان و بخصوص در طبقات بالای محل ضربه ایجاد شده است.

کتاب ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله

کتاب ضربه ساختمان ها در اثر زلزله نوشته حسین نادرپور و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه سمنان برای دانشجویان و پژوهشگران رشته معماری و عمران است.

انتشارات دانشگاه سمنان با بهره گیری از حدود ۵۰۰ نفر هیات علمی در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف خود مفتخر به تالیف و ترجمه بیش از ۱۰۰۰۰۰ صفحه محتوای آموزشی در بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپی بوده و در تولید و توسعه هرچه بیشتر علوم و فنون نوین در ایران عزیز تلاش می‌نماید.

بیش از ۵ عنوان از کتاب‌های اساتید هیات علمی این دانشگاه به چاپ سوم رسیده و بیش از ۳۰ عنوان نیز چاپ دوم خود را پشت سر گذاشته‌اند و به عنوان مراجع علمی و آموزشی در دانشگاه‌های کشور مورد استفاده علم آموزان قرار گرفته‌اند.

 

ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله

این انتشارات در راستای ترویج علم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی موفق به چاپ بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی شده و تلاش‌ها در راستای صادرات علمی همچنان ادامه داشته و خواهد داشت.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه سمنان همگی ویژگی‌های برجسته‌ای همچون تالیف و ترجمه توسط کادر علمی مجرب و بنام، همکاری با مولفین و مترجمین غیر دانشگاهی، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت چاپ و رعایت اصول و استانداردهای نگارشی و ادبی هستند.

ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله

کتاب ضربه ی ساختمان ها در اثر زلزله

ucgadget.com

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط