خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 7.51 مگابایت می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

خلاصه قواعد عربی انسانی

جامع هر سه پایه به صورت نموداری

شامل 22 صفحه PDF

 

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

         خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

           خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

تاثیر عربی در کنکور انسانی

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402 بیان دارد تاثیر عربی در کنکور انسانی ویژگی‌های خاصی دارد که نمی‌شود به سادگی از آن‌ها گذشت.

  • 1) درس عربی در دو دفترچه عمومی و اختصاصی ارائه داده می‌شود. دفترچه اول که عمومی است ضریب 2 داشته و در دفترچه اختصاصی ضریب‌های مختلفی برای زیرگروه های‌ مختلف دارد. بالاترین ضریب هم در زیرگروه 1 است که رشته‌های پرطرفدار انسانی را در شامل می‌شود.
  • 2) منابع طرح 25 سوال عربی عمومی از همان کتاب های عربی 1، 2 و 3 است که دقیقا منابع طرح 20 سوال عربی اختصاصی هستند.
  • 3) قابل ذکر است هر درس اختصاصی، قبل از آن‌ که در زیرگروه ها قرار گیرد و محاسبه شود، نمره خام آن در عدد 3 ضرب می‌شود.

در این میان گفته شد که خیلی ها عربی را جدی نمی‌گیرند و بهتر است این را با مدرک به شما ثابت کنم تا بیشتر این درس را جدی بگیرید.

 

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

 

آماری جالب و شنیدنی از درصدهای به دست آمده در عربی

در خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402 میخوانیم که درصد افرادی که توانسته اند در درس عربی به درصد بالای 70 برسند فقط 5 درصد بوده است.

هم چنین افرادی که توانسته اند به درصد بالای 50 برسند 12 درصد بوده است این در حالی است که درصد افرادی که به درصد منفی در این درس رسیده اند 14 درصد می‌باشد.

یعنی بیشتر از افرادی که بالای 50 زده اند و این یعنی وضعیت داوطلبان کنکوری بسیار بد است و به تنها چیزی که کم ترین اهمیت را می‌دهند درست درس خواندن می‌باشد.

در نتیجه درصد عربی در کنکور در رسیدن شما به رشته مورد علاقیتان تاثیر فراوان دارد.

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

 

نحوه مطالعه صحیح درس عربی

طبق خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402 عربی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

ترجمه و تعریب، درک مطلب و قواعد، که باید برای هر کدام از قسمت ها به حد کافی زمان گذاشته شود تا بتوان در زمان مناسب برای آن قسمت هایی که کمی ضعیف تر عمل می‌کنید بیشتر تایم بگذارید.

به طور مثال بزرگترین مشکلی که داوطلبان با درس عربی دارند قسمت درک مطلب می‌باشد که گاهی اوقات دارای مفاهیم بسیار سنگین و غیر قابل درک است و باعث می شود خیلی از افراد با این قسمت خیلی ارتباط برقرار نکنند.

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

افراد متوسط و قوی

براساس گفته های خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402 برای خواندن درسی همانند عربی باید نسبت به آن گروه از افراد که متوسط و متوسط رو به بالا هستند  این گونه گفت که در ابتدا مطالب را به طور کامل از کتاب مطالعه می‌کنید.

و مثال ها را یک‌بار خودتان حل می‌کنید و یک خلاصه ای از آن چه که در مورد عربی به طور کامل دریافت کردید یادداشت و حالا این خلاصه می‌تواند در حاشیه کتاب یا جزوه جدایی باشد .

سپس بعد از دو روز به سراغ تست می‌روید اگر توانستید تست ها را بزنید که بسیار عالی است ولی اگر نتوانستید حتما خلاصه های خود را مرور کنید تا مطالب به خوبی در ذهن تان ثبت شوند.

در این صورت باز هم تست زنی کنید و اگر باز هم ایراد داشتید باید به بررسی پاسخ تست هایی که زده اید بپردازید بلکه آن چیزی که شما تست زده اید ترکیبی باشد و شما هنوز به بخشی از آن سوال نرسیده باشید و هنوز مطالعه نکرده باشید.

 یا اصلا آن را در جزوه خود نداشته باشید پس آن را به جزوه خود اضافه می‌کنید و به کرات به مرور آن می‌پردازید تا بتوانید به سوال های مربوط به آن پاسخ دهید.

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

افراد ضعیف

باتوجه به نکات موجود در خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402 بهترین گزینه ای که در ابتدای مطالعه این درس به افراد ضعیف پیشنهاد می‌شود استفاده از کتاب های کمک درسی می‌باشد همانند گاج کامل دکتر علی فیلی و یا خیلی سبز.

در این حالت شما می‌توانید از درسنامه این کتاب ها نهایت استفاده را برای آموزش بهتر به کار بگیرید.

هم چنین شما می‌توانید از دوستان قوی خودتان در این زمینه هم کمک بگیرید تا وضعیت شما هم همانند آن ها رو به بهبودی باشد. اما اگر در این میان هیچ کاری نتوانست آن طور که باید به شما کمک کند پیشنهاد می‌شود که منبع آموزشی تهیه کنید و با کمک آن از این وضعیت خارج شوید.

منابع کمک آموزشی هم شما را برای یادگیری بهتر کمک می کنند هم باعث می‌شوند تا تایم شما برای مطالعه ذخیره شود و تایم بیشتری برای مرور و تمرین و تکرار داشته باشید.

اما چه منبعی می‌تواند برای این کار مناسب باشد؟

ناگفته نماند اگر هر داوطلب اطلاعات دقیقی از بودجه بندی عربی داشته باشد و بتواند برای مهم‌ترین مباحث عربی و سایر درس‌های دیگر تست زنی کافی را داشته باشد، شانس بیشتری در کسب تراز مناسب برای قبولی رشته مد نظرش را دارد.

 

 

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

 

 

 

چند توصیه کاربردی در مطالعه عربی

1) برای موثر و سازنده بودن مطالعه باید زمان‌های استراحت را میان زمان‌های مطالعه تقسیم کرد. یعنی باید سعی کنیم حدود 60 تا 90 دقیقه بر روی یک مطلب تمرکز کرده و پس از آنه حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید سپس مجددا با همین روال شروع کنید.

2) عربی درسی تحلیلی است که نیاز به یادگیری قواعد دارد. قواعدی را که یاد می گیرید، به خاطر بسپارید. نه اینکه انتظار داشته باشید قواعد را با حفظ کردن یاد بگیرید! 

3) اما یادگیری کافی نیست. باید تمرین و تمرین و تمرین داشته باشید. کتاب درسی را شخم بزنید. وقتی همۀ مطالب و قواعد عربی را خواندید سعی کنید بدون تکیه بر تست زنی، نکته های خوانده شده را در دل متن درس ها پیدا کنید.

4) ترمینولوژی (روش مطالعه و مشاوره) ویژه عربی نظام جدید را حتما مطالعه کنید. در انتهای همین مقاله-مشاوره برایتان گذاشتم.

خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

            خلاصه قواعد عربی انسانی ویژه کنکور 1402

در صورت علاقه‌مندی به مباحث مرتبط عربی مهر و ماه رشته انسانی ویژه کنکور 1402 نیز به شما پیشنهاد می‌شوند.

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

منبع:گوگل

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط