دانلود کتاب مبانی زراعت عمومی | 246 صفحه

دانلود کتاب مبانی زراعت عمومی | 246 صفحه

دانلود کتاب مبانی زراعت عمومی | 246 صفحه

دانلود کتاب مبانی زراعت عمومی | 246 صفحه

معرفی کتاب مبانی زراعت عمومی

کتاب الکترونیکی «مبانی زراعت عمومی» نوشتهٔ ناصر مجنون حسینی و داریوش مظاهری در انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. این اثر به اصول و مبانی کشاورزی (زراعت عمومی) می‌پردازد.

درباره کتاب مبانی زراعت عمومی

کتاب مبانی زراعت عمومی حاصـل دانش و تجربهٔ اساتید محترم دانشگاه تهران است که در نقش راهنمـا و مشـاور محققـان و دانشـجویان‌ رشته‌های کشاورزی و کشاورزان می‌تواند انجام‌وظیفه کند. مندرجات این کتاب خوانندگان را با تاریخچهٔ کشاورزی، آناتومی و فیزیولوژی گیاهان، طبقه‌بندی آن‌هـا، اصـول اولیـهٔ خـاک و آب، تـأثیر عوامل محیطی بر رشد و تولیـد گیاهـان، روش‌هـا و ادوات آمـاده‌سـازی زمـین و عملیـات سـه‌گانـهٔ کشاورزی یعنی کاشت، داشت و برداشت مأنوس می‌سازد. در ایـن دسـت نوشـته بـه برخـی مشـکلات کشاورزی امروزی نیز پرداخته شده است و راهکارهایی مانند پیشگیری و مبارزه با آفات را پیش روی علاقه‌منـدان علـم کشـاورزی می‌گذارد.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

کتاب مبانی زراعت عمومی که توسط داریوش مظاهری و ناصر مجنون حسینی نوشته شده، توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده و در دسترس دانشجویان قرار گرفته است. این کتاب خواننده را با مفاهیم پایه‌ای و اصولی زراعت و کشاورزی آشنا می‌کند و به مسائلی همچون: تاریخچه کشاورزی، نام‌گذاری و طبقه‌بندی گیاهان، ساختمان، رشد و نمو گیاهان و موضوعاتی از این دست می‌پردازد. شما با مطالعه کتاب مبانی زراعت عمومی که در 408 صفحه و در سال 1389 منتشر شده، با تاثیر آب و هوا بر تولید گیاهان زراعی آشنا می‌شوید و خاک زراعی را به خوبی می‌شناسید. عملیات تهیه زمین و خاک ورزی و از آن گذشته، موضوعی مانند بذر و بذرکاری از دیگر مواردی هستند که دانشجویان رشته‌های مرتبط با زراعت لازم است با آن‌ها آشنا شوند. کتاب مبانی زراعت عمومی که در دسته کتاب‌های کشاورزی و منابع طبیعی جای می‌گیرد، به شما کمک می‌کند تا درکی کامل و عمیق نسبت به موضوعات ذکر شده پیدا کنید و آماده کسب اطلاعات تخصصی در این باره شوید.

درباره نویسندگان

داریوش مظاهری و ناصر مجنون حسینی نویسندگان کتاب مبانی زراعت عمومی هستند. این دو نویسنده از اساتید رشته کشاورزی به حساب آمده و مقالات گوناگونی درباره موضوعات مختلف این رشته نوشته‌اند. آقای مظاهری در حوزه زراعت و اصلاح نبات مدرک دکتری خود را دریافت کرده است. از ناصر مجنون حسینی کتاب دیگری نیز با نام زراعت غلات در دست است که برای دانشجویان رشته کشاورزی کتاب باارزشی محسوب می‌شود. از داریوش مظاهری نیز کتاب دیگری با نام زراعت مخلوط در دست است که در سال 1373 توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.

چرا باید کتاب مبانی زراعت عمومی را بخوانیم؟

دانشجویان کشاورزی و رشته‌های مختلفی که به کشاورزی مربوط می‌شوند، به کتاب‌های مختلفی نیاز دارند تا مفاهیم اصولی این رشته را به آن‌ها آموزش دهند. گاهی اوقات، دانشجویان مجبور می‌شوند برای آشنایی با یک موضوع از کتاب‌ها و مقالات خارجی استفاده کنند. استفاده از کتاب‌ها و مقالات خارجی برای تحقیق در برخی حوزه‌ها باعث می‌شود که دانشجوی کشاورزی از وضعیت حقیقی کشاورزی ایران دور شود. کتاب مبانی زراعت عمومی یکی از کتاب‌هایی است که به خوبی دانشجو را با وضعیت کشاورزی در ایران آشنا می‌کند و از این بابت کتابی باارزش برای دانشجویان این رشته محسوب می‌شود. نویسندگان این کتاب از اساتید دانشگاه تهران هستند و دانش کافی را برای نوشتن یک کتاب درباره مبانی زراعت دارند. به همین خاطر، وقتی دانشجوی کشاورزی کتاب مبانی زراعت عمومی را مطالعه می‌کند، به خوبی با مفاهیم اصولی این رشته آشنا می‌شود.

بخشی از کتاب مبانی زراعت عمومی

تکامل تاریخی کشاورزی با تاریخ زندگی انسان و پیشرفت بشر همخوانی دارد. در دوران نوسنگی انسان به تدریج بعد از شکار و جمع آوری غذا به زندگی اجتماعی، قبیله‌ای و روستایی و تولید کشاورزی روی آورد. به عقیده تاریخ دانان و باستان شناسان، پیشینه کشت و زرع و دامپروری در منطقه هلال حاصلخیز به تقریبا 10-12 هزار سال قبل برمی‌گردد.حفاری‌های باستان شناسی در اریحا (کرانه باختری رود اردن)، جارمو (در شرق شهر کرکوک عراق) و منطقه چاتال هویوک (در آناتولی ترکیه)نشانه‌ها و شواهد بسیار جالبی از کاشت نخستین دانه‌های بذر کشاورزی (غله و حبوبات) و پوست حیوانات اهلی و به عنوان سند غیرقابل انکار تاریخی هستند. به عبارت دیگر، محل زیست پیشگامان کشاورزی جهان در اراضی خاورمیانه کنونی (ایران، عراق، اردن و آناتولی ترکیه) قرار داشته که به کشت غله (گندم و جو) می‌پرداختند. آثاری از گیاهان گندم (امر و اینکورن) نخود و عدس (در منطقه حاسیلار ترکیه)، نخود فرنگی (دهکده جارمور در عراق)، ماشک و کتان در تحقیقات زمین شناسی کشف شده است. در قرون بعدی، جوامع کشاورزی پرورش دیگر گیاهان و اهلی کردن احشام را آموختند و به تدریج دانش خود را به جاهایی دورتر از محل اولیه سکونت خود مانند اروپا، آفریقا، آسیا و برخی مناطق قاره آمریکا گسترش دادند.

ucgadget.com

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط