دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی | 17 صفحه رنگی

دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی | 17 صفحه رنگی

دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی 17 صفحه رنگی

دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی 17 صفحه رنگی

 

دستگاه عصبی غده‌های درون ریز بدن جانوران نقش مهمی در کنترل و ایجاد ارتباط میان اندام‌ها و بافت‌های مختلف بدن دارد و همچنین باعث می‌شود بدن پاسخ‌ها و واکنش‌های مناسبی نسبت به محرک‌های بیرونی بدهد.

دستگاه عصبی از طریق گیرنده‌هایی حسی و ادراکی محیط اطراف را درک می‌کند و به ساده‌ترین حالت ممکن در جهت ایجاد پایداری محیط داخلی بدن پاسخ می‌دهد.

غدد درون ریز اندام‌هایی از بدن هستند که ترشحات‌شان را مستقیما به درون خون می‌ریزند و به حفظ وضعیت ثابت داخل بدن یاری می‌رسانند. بعضی از هورمون‌های بدن چندین بافت هدف دارند و بعضی دیگر از هورمن تنها فعالیت یک بافت یا اندام خاص را کنترل می‌کنند.

طبقه بندی سیستم عصبی و هورمونی بدن، شیوه عملکرد و پاسخ دهی بخش‌های مختلف این دستگاه‌ها، اندام‌هایی که در این سیستم نقش دارند و… از جمله مباحثی است که به طور مفصل درباره‌شان در کتاب حاضر بحث شده است.

 

دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی | 17 صفحه رنگی

 

تقسیم بندی نورون‌ها از لحاظ ساختاری:

نورون‌ها با توجه به محل و موقعیت قرارگیری جسم سلولی نسبت به آکسون به سه گروه: چند قطبی (multipolar)، یک قطبی (unipolar) و دو قطبی (bipolar) تقسیم می‌شوند.

نورون‌های چند قطبی: این نورون‌ها دارای چندین دندریت و یک آکسون هستند، بیشتر نورون‌های حرکتی از این نوعند.

نورون‌های یک قطبی: دارای یک زائده‌ی خروجی می‌باشند که این زائده مثل حرف T به دو شاخه تقسیم می‌شود، که یکی از آن‌ها دندریت و دیگری آکسون نام دارد. در نورون یک قطبی یک نقطه‌ی ورودی و خروجی در جسم سلولی وجود دارد یعنی فقط در یک ناحیه هر دو نوع انشعاب آکسون و دندریت خارج می‌شوند. بسیاری از نورون‌های حسی از نظر ساختاری از نوع یک قطبی‌اند.

نورون‌های دوقطبی: آکسون نورون دوقطبی از یک طرف جسم سلولی ودندریت آن از طرف دیگر خارج می‌شود. این نورون‌ها را در شبکیه‌ی چشم می‌توان مشاهده کرد. اغلب به حس‌های بینایی، بویایی و چشایی متصل می‌شوند.

 

دانلود فیزیولوژی اعصاب دکتر فوالدینی | 17 صفحه رنگی

 

 

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط