آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی

 

صفحات بصورت اسلایدی و در قالب جزوه میباشد

280 صفحه اسلاید

 

آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی

                    آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی

 

 

 

 

آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی

                               آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی

 

آسیب شناسی روانی چیست؟

آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی بیان دارد به طور کلی روانشناسی یک علم است که به مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان می‌پردازد. یکی از شاخه‌های روانشناسی، آسیب شناسی روانی یا سایکوپاتولوژی است.

در واقع در روانشناسی به علمی که ویژگی و علل شکل گیری روان شناختی مبتلایان به اختلال روانی را بررسی می‌کند، آسیب شناسی روانی اطلاق می گردد.

بهتر است بدانید اساس کار آسیب شناسی روانی بررسی رفتارهای ناسازگارانه و ناهنجاری‌های رفتاری است.

علاوه بر این، علم آسیب شناسی روانی شیوه‌های درمان را بر اساس ریشه‌های بیولوژیکی، ژنتیکی و عوامل اجتماعی تعیین می‌کند و از تکنیک‌های بیماری شناسی بهره مند می‌گردد.

به عبارتی دیگر یکی از پایه‌های اصلی روان شناسی بالینی و روان پزشکی، آسیب شناسی روانی است.

در این نوع روانشناسی طبق یک دانش ویژه اختلال و بیماری‌های روانی فرد توصیف می‌شود و تحت یک ترتیب طبقه بندی شده علت ایجاد این اختلال مشخص می‌گردد.

موضوع آسیب شناسی روانی دربردارنده‌ی مشکلات مرتبط با سلامت روان است که بیانگر چگونگی درک، نحوه طبقه بندی و نحوه درمان می‌شود. بدین ترتیب آسیب شناسی روانی شامل طیف گسترده ای از تحقیق تا درمان است.

اصطلاح آسیب شناسی روانی برای اولین بار در سال 1913 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در واقع این اصطلاح زمانی رایج شد که یک کتاب با عنوان آسیب شناسی روانی عمومی به وسیله کارل یاسپرس، فیلسوف و روانپزشک آلمانی منتشر شد.

 

تاریخچه آسیب شناسی روانی

براساس آسیب شناسی روانی 1 | ترجمه مهدی دهستانی تاریخچه آسیب شناسی روانی به سال‌های قبل از قرن بیستم بازمی‌گردد، اما می‌توان گفت که ریشه‌های اصلی آن به اوایل قرن نوزدهم اختصاص دارد.

در آن زمان، مفاهیمی مانند “جنون” و “اختلال عقلی” برای توصیف افرادی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کردند، کاربرد داشته است.

در سال ۱۸۷۹، ویلهلم وونت برای توسعه یک نظریه علمی در مورد رفتار انسان، علم روانشناسی را به دنیای علمی معرفی کرد.

در اوایل قرن بیستم، افرادی مانند آلفرد بینتر، که بعدها به عنوان پدر تحلیل روانی شناخته شد، به توسعه آسیب شناسی روانی در کنار روانشناسی بالینی پرداختند.

زین پس در دهه ۱۹۳۰، کارل یونگ، از جمله اساتیدی بود که به توسعه نظریه‌های آسیب شناسی روانی کمک کرد. وی با معرفی مفهوم “ناخودآگاه” و ارتباط آن با ساختار شخصیت افراد، برای پژوهشگران آینده تحقیقات جدیدی را آغاز کرد.

در دهه ۱۹۵۰، نظریه آسیب شناسی روانی به شکلی که امروزه می‌شناسیم، شکل گرفت.

افرادی مانند آیاکسون، اریکسون، و شاپیرو، به بررسی مسائل مختلف روانی و روانشناختی مرتبط با آسیب شناسی پرداختند و به دست‌یابی به دانش بیشتری درباره علل و درمان این مسائل کمک کردند.

امروزه، آسیب شناسی روانی به عنوان یک مبحث مهم در علم روانشناسی به شمار می‌آید و شامل مباحث مختلفی مانند اختلالات شخصیتی، افسردگی، اضطراب، اختلالات تغذیه‌ای، اعتیاد، اختلالات روانی کودکان و نوجوانان و … می‌شود.

در حال حاضر، آسیب شناسی روانی با استفاده از روش‌های تحقیقی مختلفی مانند مطالعات موردی، آزمایش‌های بالینی و مطالعات ترکیبی، به دنبال یافتن بهترین روش‌های درمانی برای کمک به افرادی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، کاربرد دارد.

علاوه بر این، در زمینه آسیب شناسی روانی، تحقیقاتی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های روانی و بهبود کیفیت زندگی افراد نیز انجام می‌شود.

در مجموع، تاریخچه آسیب شناسی روانی به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علم روانشناسی نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از روش‌های علمی، می‌توان به کمک افرادی که با مشکلات روانی روبرو هستند، زندگی بهتری را برای آنها فراهم کرد.

 

 

مطالب مرتبط :

دانلود کتاب آسیب شناسی روانی دکتر مرتضی پیری | 672 صفحه

خلاصه کتاب آسیب شناسی روانی 1 | 52 صفحه | دکتر مهدی دهستانی

 

 

 

 

 

ucgadget.com

 

 

 

 

 

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط