کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

 

 

 

 

کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

        کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

 

 

 

کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

   کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

 

 

 

کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

      کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

 

 

 

 

کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت

شامل 654 صفحه PDF

تمامی فصول و رنگی

 

بیوشیمی چیست؟

کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت بیان دارد علم بیوشیمی یکی از شاخه‌های اساسی علوم زیستی است که نه تنها اهمیت بالایی در درک زیست‌شناختی ارگانیسم‌های زنده و سازوکارهای حیاتی آن‌ها دارد.

بلکه در کنار دیگر گرایش‌های زیست شناسی کاربردهای آن در زندگی روزمره، پزشکی، داروسازی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، صنعت و کشاورزی، بی‌شمارند.

بیوشیمی به عنوان یکی از شاخه‌های زیست شناسی، یک علم پایه‌ای محسوب می‌شود اما به دلیل کاربردهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

حتی با وجود بی‌مهری نسبت به علوم پایه در کشور ما، بازار کار خیلی بدی ندارد و فارغ‌التحصیلان این رشته، به ویژه آن‌هایی که در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور تحصیل کرده‌اند، می‌توانند با جستجو در سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن، یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند.

سازمان‌های مختلفی مثل شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی، داروسازی‌ها، شرکت‌های تولید‌کننده فرآورده‌های بیولوژیک و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، نیازمند استخدام بیوشیمیست هستند.

همچنین، خیلی از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، بیوشیمیست‌ها را جذب می‌کنند.

واکنش‌های شیمیایی، پایه و اساس حیات هستند. ۳/۵ میلیارد سال پیش، زمانی که تقریبا سرتاسر سیاره زمین را آب پوشانده بود، آتشفشان‌های زیردریایی به شدت فعال بودند و جو زمین، فاقد اکسیژن و متشکل از نیتروژن، هیدروژن، بخار آب و دی‌اکسید کربن بود.

 

مطلب مرتبط برای شما :

دانلود جزوه بیوشیمی ساختار | 20 میشم 

کلیک کن لطفا

 

 

 

 

مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی بین ساده‌ترین ترکیبات شامل آمونیاک، متان، هیدوژن و آب، در حضور انرژی گرمایی آتشفشان‌ها و صاعقه‌های متعدد در جو، اولین مولکول‌های حیاتی را پدید آوردند و رفته رفته با افزایش غلظت آن‌ها در محیط‌های خاصی در اقیانوس‌های اولیه، ماده زنده با خواصی مثل نظم، متابولیسم، رشد، تولید مثل، پاسخ به تغییرات محیطی، تنظیم، هموئستاز و تکامل، پدید آمد.

از آن زمان تاکنون، مفهوم بیوشیمی به عنوان واکنش‌های شیمیایی حیاتی، وجود داشته است.

شرط اول حیات، نظم است. از آن‌جایی که مطابق با قانون دوم ترمودینامیک، جهان، به عنوان یک سیستم بسته، تمایل به بی‌نظمی (افزایش آنتروپی) دارد.

بنابراین، سیستم‌های زنده برای حفظ نظم بسیار پیچیده و شگفت‌انگیز خود، نیازمند انرژی (افزایش آنتالپی) هستند و برای اینکه رشد کنند یا حداقل، تمامیت فیزیکی خود را حفظ نمایند، به ماده نیاز دارند.

 

 

بیوشیمی عمومی چیست؟

باتوجه به کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت بیوشیمی عمومی، شاخه‌ی پایه‌ای‌تر بیوشیمی است که تمامی جنبه‌های شیمی حیاتی ارگانیسم‌های زنده در آن بررسی می‌شود.

در این شاخه از بیوشیمی، اصلی‌ترین مولکول‌های حیاتی بین تمامی موجودات زنده و ساختار آن‌ها، مسیرهای بیوشیمیایی مشترک بین ارگانیسم‌های عضو در هر یک از پنج سلسله اصلی ارگانیسم‌های زنده (جانوران، گیاهان، قارچ‌ها، آغازیان و باکتری‌ها) و تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در پژوهش‌های بیوشیمیایی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.

بیوشیمی عمومی، درسی اصلی و پیش‌نیاز از برنامه آموزشی تمامی گرایش‌های زیست‌شناسی در مقطع لیسانس است؛ اما هیچ رشته یا گرایشی تحت عنوان بیوشیمی در مقطع لیسانس، ارائه نمی‌شود.

رشته بیوشیمی عمومی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و در مقطع دکتری نیز فقط دارای یک گرایش بیوشیمی است.

 

 

بیوشیمی بالینی چیست؟

در کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر حیدری | 25 مگابایت میخوانیم که فارغ‌التحصیلان تمامی گرایش‌های زیست شناسی و رشته‌های داروسازی، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی، ایمنی‌شناسی، پزشکی، شیمی و علوم تغذیه در مقطع لیسانس می‌توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی شرکت کنند.

در این رشته، صرفا به مطالعه جنبه‌های بالینی و پزشکی بیوشیمی، مثل سازوکارهای بیوشیمیایی بیماری‌ها، نحوه عملکرد داروها در سطح مولکولی و … پرداخته می‌شود.

بازار کار بیوشیمی بالینی، نسبت به بیوشیمی عمومی بهتر است. رشته بیوشیمی بالینی در مقطع دکتری تخصصی نیز ارائه می‌شود. رشته بیوشیمی بالینی توسط وزارت بهداشت و رشته بیوشیمی عمومی توسط وزارت علوم، ارائه می‌شوند.

 

مطالب مرتبط :

بیوشیمی لنینجر ترجمه دکتر محمدی | 93 مگابایت

دانلود خلاصه بیوشیمی دیسیپلین | 45 صفحه رنگی

 

 

 

 

 

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط