دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

درباره کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان

عفونت‌های دستگاه ادراری _تناسلی از جمله شایع‌ترین علل مراجعه زنان به ماما و پزشک است. با آگاهی از پاتوفیزیولوژی این بیماری‌ها و تشخیص صحیح و درمان می‌توانند از عوارض دراز مدت این بیماری‌ها بکاهند بیشتر عفونت‌های قارچی واژن بوسیله ارگانیسم کاندیدا آلبیکنس ایجاد می‌شود عفونت‌های قارچی بسیار شایع هستند و ۷۵% زنان در طول زندگی‌شان به آن دچار می‌شوند بسیاری از زنان حداقل دوبار آنرا تجربه می‌کنند و تعداد معدودی از زنان دچار عفونت‌های راجعه مزمن می‌شوند. 

یکی از مسائلی که زنان در طول زندگی خود تجربه می‌کنند و بسیار آزاردهنده است، عفونت دستگاه تناسلی است. اختصاصاً قارچ دستگاه تناسلی بسیار شایع است. این مسئله هم از جهت شیوع بالا و هم از جهت مشکلاتی که برای شریک جنسی فراهم می‌آورد حائز اهمیت است.

این کتاب برای کسانی که در درمان عفونت قارچی دخیل هستند، یعنی ماماها و متخصصین زنان بسیار کمک کننده است. البته برای افرادی که سررشته‌ای از علوم مامایی و زنان دارند و خود از این بیماری رنج می‌برند نیز مفید است.

دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

دانلود کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان | 62 صفحه

کتاب پیش‌گیری و درمان عفونت‌های قارچی زنان

بخشی از کتاب عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان

کاندیدا مخمرهای کوچکی هستند که حاوی کلروفیل نیستند و دیواره نازک دارند و از طریق جوانه زدن تکثیر پیدا می‌کنند کاندیدا از نظر گرم، مثبت می‌ باشد و در محیط‌های اسیدی رشد می‌کند مخمرها کلنی خامه‌ای دارند و از طریق جوانه زدن تولید بلاستو کونیدی می‌کنند که از پهلوی هم قرار گرفتن بلاستوکونیدی یا طویل شدن آنها در صورت کاهش اکسیژن محیط، کاهش قند و یا در حضور پروتئین‌ها به فرم رشته‌ای مبدل می‌شوند که به آن هایف کاذب می‌گویند مثل کاندیدیا.

کاندیدا به دو شکل بلاستوسپور و میسیلوم دیده می‌شود. بلاستوسپور که مسئول انتقال و کلونیزاسیون بدون علامت ارگانیسم است و میسیلیوم که از ژرمیناسیون بلاستوسپور حاصل می‌شود و سبب تشدید کلونیزاسیون و تسهیل تهاجم بافتی می‌گردد و تعداد این میکروارگانیسم‌ها دربیماران مبتلا به بیماری علامت‌دار (بیش از ۱۰۴ عدد در میلی لیتر) و معمولا بیشتر از تعداد آنها در بیماران بدون علامت (کمتر از ۱۰۴ عدد در میلی‌لیتر) است. فرم مخمری تک سلولی است و جوانه زنی دارند و به سلول جوانه، بلاستوسپور می‌گویند. به عبارتی میکروارگانیسم کاندیدایا به دو شکل فیلامنتوز (هایف و سودوهایف) و تخم مرغی شکل (کونیدی، جوانه و اسپور) وجود دارد.

میزان شیوع در جهان و ایران:

مطالعات اپیدمیولوژی، افزایش ثابتی از شیوع ولوواژنیت کاندیدیایی را نشان می‌دهند. این بیماری اولین علت شایع واژنیت‌ها در اروپا و ایران و دومین علت شایع واژنیت‌ها در آمریکا است تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد زنان درسنین باروری، ۶ تا ۷ درصد در سنین منوپوز و ۳ تا ۶ درصد در سنین قبل بلوغ که به کاندیدا مبتلا هستند، بدون علامت می‌باشند. ۷۰ تا ۷۵ درصد زنان در طول زندگی خود حداقل یکبار دچار کاندیدیازولوواژینال می‌شوند و تقریبا ۴۵ درصد زنان ۲ بار یا بیشتر دچار این عفونت می‌شوند. و در ۵ تا ۱۰ درصد افراد نیز عفونت بصورت عود شونده مشاهده می‌شود.

کتاب پیش‌گیری و درمان عفونت‌های قارچی زنان

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط

متاسفانه موردی یافت نشد ...