دانلود کتاب آناتومی تنه | GBS رنگی 131 صفحه

دانلود کتاب آناتومی تنه | GBS رنگی 131 صفحه

دانلود کتاب آناتومی تنه GBS رنگی 131 صفحه

دانلود کتاب آناتومی تنه GBS رنگی 131 صفحه

آناتومی، رشته ای در علوم زیستی که به شناسایی و توصیف ساختارهای بدن موجودات زنده می پردازد. آناتومی شامل مطالعه ساختارهای اصلی بدن با تشریح و مشاهده است و در محدودترین معنای آن فقط به بدن انسان مربوط می شود. «آناتومی ناخالص» معمولا به مطالعه ساختارهای بدن به اندازه کافی بزرگ برای بررسی بدون کمک دستگاه‌های بزرگ‌نمایی اشاره دارد، در حالی که آناتومی میکروسکوپی به مطالعه واحدهای ساختاری به اندازه‌ای کوچک می‌پردازد که فقط با میکروسکوپ نوری قابل مشاهده باشند. کالبد شکافی برای همه تحقیقات تشریحی اساسی است. اولین سابقه استفاده از آن توسط یونانیان انجام شد و تئوفراستوس کالبد شکافی را «آناتومی» نامید که از ana temnein به معنی «بریدن» است.

 

کل لنف ریه در ناف ریه وارد گره‌های برونکو پولموناری می‌شود. از آنجا وارد گره‌های تراکئوبرونکیال و در نهایت وارد تنه‌های برونکومدیاستینال می‌شود. تنه‌های برونکومدیاستینال ممکن است در سمت چپ به توراسیک داکت و در سمت راست به مجرای لنفاوی راست تخلیه شوند یا اینکه هر کدام از تنه‌های برونکومدیاستینال به صورت جداگانه وارد وریدهای براکیوسفالیک سمت خود شوند.

پرده جنب (Pleura)

کیسه سروزی دربرگیدنده‌ی ریه‌ها، پلورا (جنب) نام دارد. پلورا از دو لایه احشایی (Visceral) و جداری (Parietal) تشکیل شده است. لایه احشایی یا ریوی به تمام سطح ریه‌ها (غیر از ناف ریه و رباط ریوی) چسبیده و در عمق شیارهای آن هم نفوذ می‌کند ولی لابه لای سگمان‌ها قرار نمی‌گیرد. لایه جداری در خارج لایه احشایی قرار گرفته و سطح داخلی همان طرف توراکس را تشکیل می‌دهد. بین دو لایه پلورا حفره‌ی پلورا (Pleural Cavity) واقع شده است که محتوی چند CC مایع سروزی است که حرکت آزاد و لغزیدن لایه‌های سروزی را به روی هم مقدور می‌کند. این حفره در هر ریه کاملا بسته است.

 

دانلود کتاب آناتومی تنه anatomy

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط