دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی | 147 صفحه

دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی | 147 صفحه

دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی | 147 صفحه

دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی | 147 صفحه

معرفی کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی

 

درباره کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی:

گسترش و رشد سریع رشته مهندسی پزشکی در کشور و نیاز دانشجویان و علاقه‌مندان و همچنین مهندسین پزشکی که به عنوان مسئولین فنی مراکز درمانی و شرکت‌های توزیعی که در توزیع و یا تولید و واردات تجهیزات مصرفی پزشکی فعالیت دارند، نیاز هست که با تجهیزات مصرفی پزشکی آشنایی داشته باشند.

 در این کتاب تمامی تجهیزات مصرفی پزشکی به زبانی ساده بیان شده است و در بخش پایانی کتاب جداول تجهیزات مصرفی پزشکی مربوط به هر بخش، مثل ارتوپدی و دندانپزشکی، اتاق عمل و اورژانس،CCU، دیالیز، رادیوتراپی،ICU جنرال، NICU،اورولوژی و غیره جمع‌آوری شده است.

دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی 147 صفحه

دانلود کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی 147 صفحه

خواندن کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم.

همه فعالان حوزه مهندسی پزشکی، دانشجویان و دست‌اندرکاران بازار تجهیزات پزشکی کشور مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی

تجهیزات پزشکی ولوازم مصرفی پزشکی که می‌تواند یکبار مصرف باشد یا چند بار و طولانی مصرف باشد.

1- تجهیزات یکبار مصرف پزشکی:

عبارتست از فرآورده‌های یکبار مصرف پزشکی که به منظور دارورسانی به بیمار – تشخیص و یاکمک در مسیر بهبودی به کار گرفته شده وهر یک واحد بسته بندی آن صرفاً جهت یک بیما رقابل استفاده باشد (به این فرآورده‌ها جهت سهولت تجهیزات مصرفی اطلاق می‌گردد).

2- ملزومات یکبارمصرف پزشکی:عبارت است از داروها – ملزومات وتجهیزات مصرفی که بخش‌های بیمارستانی به منظور تسریع در دسترسی اورژانس و جلوگیری از کمبود زمان‌های تعطیلی داروخانه با رعایت ضوابط ومستندات مربوطه ذخیره می‌نماید.

۳- وسیله پزشکی در آیین نامه تجهیزات پزشکی ایران به شکل زیر تعریف می‌شود:

هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

• تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان با کاهش بیماری

• تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

• تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی‌یا یک فرآیند فیزیولوژیک

• حمایت کننده یا پشتیبانی کننده حیات

• کنترل بارداری

• تمیز یا ضد عفونی کننده و یا استریل کننده وسایل یا محیط برای اهداف پزشکی

این تعریف شامل موادی که تأثیر اصلی با هدف طراحی آن، بربدن بر پایه روش‌های دارویی، ایمنی شناسی یا متابولیکی باشد نمی‌گردد؛ اما می‌توان به کمک چنین شیوه‌هایی به کار آن کمک کرد. کلیه وسایل، مواد، معرف‌ها، کالیبراتورها، وسایل جمع آوری، نگهداری نمونه، مواد و محلول‌های کنترل آزمایشگاهی و دندانپزشکی جزء وسایل پزشکی محسوب می‌شود.

در اروپا: همچنین طبق تعریف آیین نامه وسایل پزشکی اتحادیه اروپا، هرگونه تجهیزات، ابزار، لوازم، مواد، یا نرم افزارهای لازم برای کاربرد مناسب تعیین شده توسط تولید کننده، به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل جهت استفاده برای اهداف: تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی‌یا یک فرآیند فیزیولوژیک کنترل بارداری ارائه می‌شود به گونه‌ای که تأثیر اصلی آن بربدن بر پایه روش‌های دارویی، ایمنی شناسی یا متابولیکی انجام نپذیرد، اما ممکن است چنین شیوه‌هایی به کار آن کمک نمایند.

در آمریکا: یک وسیله، دستگاه، ابزار، ماشین، اسباب، وسیله کاشتنی در بدن، معرف آزمایشگاهی ویا موارد مشابه و اجزا و لوازم جانبی آنها که در مراکز رسمی‌یا دارونامه ایالات متحده و یا متمم‌های آن به عنوان وسیله پزشکی شناخته شده باشد، برای تشخیص بیماری‌ها یا دیگر حالات، یا برای درمان، تسکین یا پیشگیری از بیماری در انسان یا حیوان، یا هدف آن اثر گذاری بر ساختار یا عملکرد بدن انسان یا حیوان است، اما هدف اولیه آن از طریق کنش‌های شیمیایی در بدن انسان یا حیوان و یا متابولیسم بدن به دست نمی‌آید.

 

آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط