جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

 

 

جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

             جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

 

 

 

جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

     جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

 

 

 

 

جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل

شامل 9 فصل pdf

 

تاریخچه

جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل بیان دارد محقق یونانی تئوفراستوس یکی از گیاه شناسان اولیه جهان بود. وی همچنین به دلیل نوشته های مهم خود در مورد گیاهان ، به عنوان “پدر گیاه شناسی” شناخته شده است.

یکی از کتاب های وی با عنوان “تحقیق در مورد گیاهان” گیاهان را بر اساس محدوده های جغرافیایی ، اندازه ها ، کاربردها و الگوهای رشد طبقه بندی کرد.

 تئوفراستوس (Theophrastos) در شهر اِرِسوس (Eresos) در جزیرهٔ لسبوس (Lesbos) متولد شد و در آتن نخست شاگرد افلاطون و سپس ارسطو بود.

به علت نفوذ سخن و شیرینی گفتارش، ارسطو به وی لقب تئوفراستوس یعنی «سخنگوی خدایی» داد، در حالی که نام اصلی وی تورماتوس (Turmatos) بوده‌است. 

وی بنیانگذار دانش گیاه‌شناسی و مؤلف «تاریخ طبیعی گیاهان» در ده کتاب است. کتاب ششم از هشت کتاب او (دربارهٔ اصل گیاهان) در دست است.

اختراع میکروسکوپ مرکب توسط رابرت هوک در سال 1665 نشانه پیشرفت دانش علمی در زمینه گیاه شناسی بود و به مطالعه آناتومی و فیزیولوژی گیاهان کمک کرد.

کشف کلروفیل به درک روند فتوسنتز کمک کرد.

گریگور مندل از طریق آزمایشات خود بر روی گیاهان نخود ، وراثت ژنتیکی گیاهان را مورد مطالعه قرار داد.

 رابرت هوک (Robert Hooke) (زادهٔ ۱۸ ژوئن ۱۶۳۵ – مرگ ۳ مارس ۱۷۰۳) عضو انجمن سلطنتی، یکی از فلاسفهٔ علوم طبیعی، معمار و دانشمند علوم معقول و منقول انگلیسی است که نقش مهمی را در انقلاب علمی در هر دو زمینهٔ تجربی و تئوری ایفا کرد.

 هوک به وسیلهٔ میکروسکوپ ساختهٔ خود موفق به شناخت واحد بنیادی ارگانسیم زنده شد و آن را سلول نامید.

 در جزوه 250 صفحه ای گیاه شناسی همراه با شکل میخوانیم که محقق یونانی تئوفراستوس یکی از گیاه شناسان اولیه جهان بود. وی همچنین به دلیل نوشته های مهم خود در مورد گیاهان ، به عنوان “پدر گیاه شناسی” شناخته شده است.در سال ۱۶۶۵ در اثری با نام «میکرو گرافیا» به توصیف یافته‌های خود پرداخت که یکی از شاهکارهای علمی قرن ۱۷ میلادی محسوب می‌شود.

در سال ۱۶۶۵، هوک کتاب «میکروگرافیا» را که مشاهدات میکروسکوپی و تلسکوپی و برخی کارهای او در زمینه زیست‌شناسی را در بر می‌گرفت، منتشر کرد.

هوک از اصطلاح سلول برای توصیف جانداران بیولوژیکی استفاده کرد.

در واقع میکروسکوپ دست‌سازی که از چرم و طلا ساخته شده بود و هوک از آن برای مشاهدات منتشر شده در کتاب میکروگرافیا استفاده می‌کرد.

توسط کریستوفر وایت در لندن ساخته شده بود و هم اکنون در «موزهٔ ملی سلامتی و طب» در واشنگتن در معرض دید عموم قرار گرفته‌است.

 

رشته‌ی گیاه شناسی به تعدادی شاخه تقسیم می شود

آسیب شناسی گیاه

مطالعه ارگانیسم ها و شرایط محیطی است که وظیفه بررسی عامل ایجاد بیماری در گیاهان ، مکانیسم هایی که توسط آن بیماری ایجاد می شود و روش های کنترل بیماری های گیاهان را دارد.

اکولوژی گیاهان

بوم شناسی گیاهان چگونگی توزیع گیاهان، عوامل محیطی موثر بر گیاهان و تعامل گیاهان و موجودات دیگر را بررسی می کند.

باستان شناسی

شاخه ای از گیاه شناسی است که دانشمندان در آن تحقیق می کنند که در گذشته گیاهان مورد استفاده مردم چگونه بوده اند. شناخت یک گیاه همچنین به درک اهمیت دارویی یک گیاه در گذشته کمک می کند.

گیاه شناسی پزشکی قانونی

گیاه شناسی پزشکی قانونی استفاده از گیاهان و بخش هایی از گیاهان مانند گرده ها ، دانه ها ، برگ ها و غیره برای بررسی پرونده های کیفری یا غیرقانونی ، سؤالات مربوط به اختلافات قانونی ، برای کشف علت مرگ یا محل حادثه است.

اهمیت گیاه شناسی:

گیاهان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر هستند. آن ها در جنبه های مختلف زندگی روزمره  مورد استفاده قرار می گیرند. گیاه شناسی ویژگی ها و کاربردهای این گیاهان را مورد مطالعه قرار می دهد و از این رو بسیار مهم است.

 

مطالب مرتبط :

پاورپوینت علوم دنیای گیاهان | 19 اسلاید

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

 

 

 

 

 

 

 

ucgadget.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط