بهبود چسبندگی و گیرایی در پانل دکوراتیو رشته چوب سیمان ساخته شده از گونه صنوبر و سیمان سفید

بهبود چسبندگی و گیرایی در پانل دکوراتیو رشته چوب سیمان ساخته شده از گونه صنوبر و سیمان سفید

بهبود چسبندگی و گیرایی در پانل دکوراتیو رشته چوب سیمان ساخته شده از گونه صنوبر و سیمان سفید

بهبود چسبندگی و گیرایی در پانل دکوراتیو رشته چوب سیمان ساخته شده از گونه صنوبر و سیمان سفید

در این تحقیق به بررسی بهبود چسبندگی و گیرایی در پانل دکوراتیو رشته چوب سیمان ساخته شده از گونه صنوبر و سیمان سفید پرداخته شد. به همین منظور در ابتدا رشته چوبهای صنوبر جهت خارج سازی مواد استخراجی موجود در چوب در محلول نمکی در دوسطح دمای 60 و 80 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت قرارگرفت و بعداز آبشویی به وسیله رنگ پلاستیک پایه آب ( 3 درصد وزن رشته چوب ) رنگ آمیزی و سپس جهت رسیدن به رطوبت مورد نیاز در هوای آزاد قرارگرفت.

 

در ادامه کار، رشته چوبهای صنوبر رنگ شده، با سیمان سفید، تسریع کننده (NaCl و CaCl2 )،آب و رنگ به نسبت معین( رشته چوب به سیمان 1:3، سیمان به آب 2:1 و رنگ به نسبت 10 % وزن سیمان و تسریع کننده در دو سطح 3 و 5 درصد نسبت به وزن سیمان ) مخلوط شده و پس از فرمینگ دستی به منظور فشرده سازی اولیه در پرس تحت فشار ویژه 10 مگا پاسکال به مدت 20 دقیقه و سپس در پرس سرد به مدت 18 ساعت جهت گیرایی اولیه سیمان و رسیدن به ضخامت 16 میلیمتر قرار گرفت.

 

پانل های تولیدی بعد از خروج از پرس سرد به مدت 28 روز در محیط آزمایشگاه به منظور گیرایی کامل سیمان قرار گرفت و سپس خواص فیزیکی و مکانیکی پانل های تولیدی مطابق با استانداردهای ملی ایران اندازه گیری شدند. جمع آوری و سازمان دهی داده ها با استفاده از نرم افزار اکسل انجام شد و برای تحلیل داده های حاصل از این آزمون ها از نرم افزار Minitab استفاده شد. تاثیر مستقل و متقابل هر یک از متغیرها بر خواص مورد مطالعه در سطح 95 درصد مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.

 

نتایج نشان داد نوع تسریع کننده بیشترین تاثیر بر روی خواص فیزیکی و مکانیکی تخته های تولیدی دارد و دمای تیمار حرارتی و مقدار تسریع کننده در رتبه های بعدی موثرند بطوری که با تغییر نوع تسریع کننده خواص فیزیکی و مکانیکی پانل ها بطور چشم گیری تغییر می کند. بهترین خواص مکانیکی مربوط به تخته های ساخته شده با کلرید کلسیم و بهترین خواص فیزیکی مربوط به تخته های ساخته شده با کلرید سدیم می باشد. با توجه به نتایج حاصل دمای مناسب تیمار حرارتی رشته چوب ها 60 درجه سانتی گراد می باشد.

کتاب موج آزمون زیست شناسی جلد 1 و 2

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط