سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

                      دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

سرفصل :

تاریخچه سنگ گچ

ذخاير سنگ گچ

منابع تهیه گچ

مصارف گچ

خواص گچ

گچ پزی

کوره های گچ پزی

کوره های گچ پزی چاهی

کوره های تاوه ای

کوره های گردنده خفته

گچ سفيد ساختماني

ويژگي هاي فيزيكي گچ سفيد ساختماني

گچ خانواده

گچ كريستال

گچ ميكرونيزه

خواص گچ

گچ کشته

علل ترک خوردن گچ کاری

دوغ آب گچ

سازه هاي گچي

تخته های گچی پیش ساخته

دكورهاي گچي

مقاومت فشاری و کششی گچ

 

اندازه دانه های گچ:

همانطوریکه قبلا اشاره شد پس ازآنکه گچ را از کوره بیرون آوردند آنرا به آسیاب برده و با آسیابهای ساچمه ای و غیره آنرا خرد کرده و بصورت پودر درآورده وبرای مصرف به بازار عرضه می نمایند، بدیهی است هرقدر دانه های گچ ریز تر باشد گچ مرغوب تر بوده وبرای کارهای ظریف تر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

علل ترک خوردن گچ کاری:

گاهی درساختمان ملاحظه می کنیم که سطوحی گچ کاری شده پس از خشک شدن و سخت شدن ترک

می خورد و شکل بسیار بدی به محل آن می دهد این ترک خوردگی می تواند به دلایل زیر باشد:

1-اگر در موقع ساختن ملات گچ مقدار گچی را که درآب می ریزیم ازحد معینی کمتر باشد ( درصد وزن آب نسبت به گچ زیاد باشد) بطوریکه گچ نتواند پس از انبساط حجم آب مصرف شده در ملات را پر کند در نتیجه گچ پس از خشک شدن تقلیل حجم داده و می ترکد.

مطلب مرتبط :  دانلود مقاله پیرامون نقشه کشی معماری

2– اگر کلفتی ملاتی که روی دیوار می کشیم از 8-7 سانتیمتر بیشتر باشد و آنرا در یک نوبت بکشیم لایه های روئی گچ دراثر مجاورت با هوا به فوریت خشک میشوند در حالی که هنوز لایه های درونی مرطوب هستند و اگر این لایه ها هم بخواهند خشک شوند یعنی آب آنها تبخیر شود ناچارا ً باید درسطح گچ کاری ترکهایی ایجاد شود تا امکان خروج بخار آب لایه های زیرین حاصل شود.

3– اگر درفصل سرما و درجات زیر صفر اقدام به گچ کاری بنمائیم و آب ملات گچ قبل از انبساط و سخت شدن گچ یخ بزند فعل و انفعالات شیمیائی برای سخت شدن در ملات متوقف می شود. پس از آنکه یخ ذوب شد گچ فاسد شده و دیگر به انبساط خود ادامه نمی دهد در نتیجه در سطح گچ کاری  شده ترک خوردگی مشاهده می گردد.

4– بعضی از ترکها درگچ کاری بعلل فوق نبوده و در اثر نشستهای ساختمان بوجود می آید، این نوع ترکها معمولا ًبا زاویه 45 درجه نسبت به افق ظاهر می شود.

 

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

وزن مخصوص گچ:

وزن مخصوص گچ برحسب ریزی ودرشتی دانه و همچنین لرزیده و نلرزیده آن متفاوت است و بطور کلی وزن مخصوص گچ از 85/0 تا 4/1 تن برمتر مکعب می باشد.

 

تاريخچه گچ در ايران

در ايران نيز گچ رابطه نزديكي با صنعت ساختمان سازي داشته و از دوران پيش از اسلام (۲۵۰۰ سال پيش) يكي از مصالح ساختماني سنتي ايران بوده است. گچ در پوشش قوسي كانال ها در قسمتي از بناهاي تخت جمشيد از دوره هخامنشي به يادگار مانده است. ملات گچ در دوره ساسانيان در اسكلت سازي بناها و همچنين جهت نماسازي كاربرد فراوان داشته است.

مطلب مرتبط :  مقاله ای کامل درباره اینکه چگونه مترور شویم

 

هنر گچ بري

يكي از پديده هاي هنري در معماري بي همتاي ايران، هنر گچ بري است كه در كاوش هاي باستان شناسي نمونه ها و نشانه هايي از رواج اين هنر در روزگار ساساني به دست آمده است. بطور كلي آثار گچ بري را در دوره هاي مختلف ايران مي توان مشاهده كرد. براي نمونه در دوره سلجوقي مسجد جامع ساوه و مسجد علويان در همدان، در دوره ايلخاني به بقعه بايزيد بسطامي در بسطام، در دوره تيموري به بقعه شيخ احمد جامي در تربت جام، در دوره صفويه به كاخ عالي قاپو در اصفهان، در دوره زنديه به عمارت كلاه فرنگي در شيراز و در دوره قاجار به كاخ گلستان در تهران مي توان اشاره نمود.

 

نقش گچ در دوران صفوی

گچ از جمله مصالحی است که در صنایع ساختمان سازی از اهمیت بخصوصی برخوردار است و بعلت ویژگی هایی که دارد از زمانهای قدیم در امر ساخت مسکن مورد استفاده قرار می گرفته است. در بسیاری از ساختمانهای قدیمی مخصوصا ًدوران صوفیه که اغلب آنها در اصفهان موجود می باشند گچ نقش موثری داشته و گچ بریهای بسیار زیبائی از آن دوران باقی مانده است. گچ بعلت خواص خود از اولین قدم در ایجاد یک بنا که پیاده کردن حدود زمین باشد و باصطلاح برای ریختن رنگ اطراف زمین مورد نیاز بوده و همچنین تا آخرین مراحل کاری که سفید کاری و نصب سنگ است باز هم گچ مورد نیاز است و حتی در نقاشی ساختمان هم از گچ استفاده می نمایند.

 

 

 

دانلود 1 رایگان تحقیق پیرامون سنگ گچ

( مجموعا بیش از 50 صفحه فایل Word )

منبع : گوگل

دانلود باکس

 

دانلود تحقیق پیرامون سنگ گچ

فرستنده : بیست میشم

حجم فایل : 282 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

دانلود رایگان پاورپوینت درباره زلزله | 20 میشم

  دانلود رایگان پاورپوینت درباره زلزله | 20 میشم زلزله : زمین لرزه یكی از وحشتناك ترین پدیده های طبیعت محسوب می شود. …

ادامه توضیحات

نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای عمرانی و غیر عمرانی

نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای عمرانی و غیر عمرانی علی الاصول باید توجه داشته باشید که سازمان تامین اجتماعی ممکن است در نحوه …

ادامه توضیحات

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401

اطلاعات کامل درباره رشته مهندسی عمران | ورژن 1401 مقدمه مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یكی از رشته های پر اهمیت و …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...