سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

آرتور فلپس چه کسی بود

آرتور فلپس

آرتور فلپس

آرتور فلپس

آرتور فلپس (به آلمانی: Artur Phleps) (زاده ۲۹ نوامبر ۱۸۸۹ – مرگ ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۴) یک ژنرال آلمانی در دوره رایش سوم که از ۳۰ ژانویه ۱۹۴۲ تا ۱۵ می ۱۹۴۳م فرمانده لشکر هفتم کوهستانی اس‌اس بود.

آرتور فلپس

 

آرتور گوستاو مارتین فلپس (زاده ۲۹ نوامبر ۱۸۸۱ – درگذشته ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۴) افسر ارتش اتریش-مجارستان، رومانیایی و آلمانی بود که در طول جنگ جهانی دارای درجه SS-Obergruppenführer و ژنرال der Waffen-SS (سپهسالار) در Waffen-SS بود. II. در محاکمات نورنبرگ پس از جنگ، Waffen-SS – که فلپس افسر ارشد آن بود – به دلیل مشارکت عمده در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، به عنوان یک سازمان جنایتکار اعلام شد.

 

یک افسر ارتش اتریش-مجارستان قبل و در طول جنگ جهانی اول، او در جنگ کوهستانی و تدارکات تخصص داشت و در پایان جنگ به اوبرستلوتنانت (سرهنگ دوم) ارتقا یافت. در طول دوره بین دو جنگ او به ارتش رومانی پیوست و به درجه ژنرال لوکوتننت (سرلشکر) رسید و همچنین مشاور شاه کارول شد. پس از سخنانش علیه دولت، او پس از کنار گذاشته شدن از ارتش خواستار اخراج او شد.

 

 

an Italian officer and three German officers in uniform standing beneath the wing of an aircraft on a grassed airfield

در سال 1941 رومانی را ترک کرد و به عنوان اس اس-استاندارتنفورر (سرهنگ) با نام مادرش استولز به Waffen-SS پیوست. با مشاهده اقدام در جبهه شرقی به عنوان فرمانده هنگ با لشکر موتوری SS Wiking، بعداً لشکر کوهستانی داوطلب 7 SS پرینز یوگن را بالا برد و فرماندهی کرد، لشکر 13 کوهستانی Waffen از SS Handschar (اولین کرواتی) را بالا برد و فرماندهی V را بر عهده گرفت. سپاه کوهستان اس اس.

 

واحدهای تحت فرماندهی او جنایات زیادی را علیه جمعیت غیرنظامی کشور مستقل کرواسی، سرزمین اشغالی آلمان صربستان و فرمانداری ایتالیایی مونته نگرو مرتکب شدند. آخرین انتصاب او به عنوان ژنرال تام الاختیار در جنوب زیبنبورگن (ترانسیلوانیا) و بنات بود که طی آن تخلیه Volksdeutsche (آلمانی های قومی) از Siebenbürgen به رایش را سازمان داد. فلپس علاوه بر صلیب شوالیه صلیب آهنین، نشان صلیب آلمانی طلا را نیز دریافت کرد و پس از کشته شدن او در سپتامبر 1944، برگ های بلوط را به صلیب شوالیه خود اعطا کرد.

مطلب مرتبط :  پیتر جنینگز کیست؟ | 20 میشم

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

لیوبان | 20 میشم

لیوبان

لیوبان شهر لیوبان (به روسی: Любань) در کشور روسیه و در اوبلاست لنینگراد واقع شده‌است. لیوبان جغرافیا این شهر در حدود 85 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان سن پترزبورگ در تیگودا، …

ادامه توضیحات

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

         دوستان گرامی وعزیز می توانید این مطلب را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم استفاده بفرمائید.   بیت …

ادامه توضیحات

یخچال میبد | 20 میشم

یخچال میبد

یخچال میبد | 20 میشم   یخچال میبد | 20 میشم   یخچال میبد مربوط به دوره صفوی است و در میبد، مرکز شهر واقع شده و …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...