سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

 

 

 

 دوستان گرامی وعزیز می توانید این مطلب را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم استفاده بفرمائید.

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

بیت‌کوین

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم بیان دارد بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است.

اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد.

این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارزهای دیجیتال، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می شود.

در ۱۸ اوت سال ۲۰۰۸ دامنه اینترنتی به نشانی bitcoin.org ثبت گردید.

در ۳۱ اکتبر همان سال، ایمیلی حاوی یک لینک به مقاله ای به نام «بیت‌کوین: سامانه پولی همتا به همتا» که توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود، در فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید.

ناکاموتو بیت‌کوین را در قالب نرم‌افزار متن‌باز طراحی و در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت عمومی منتشر نمود. هویت ناکاموتو همچنان ناشناس باقی مانده‌است.

در سوم ژانویه ۲۰۰۹، زمانی که ناکاموتو نخستین بلوک زنجیره (که به نام «بلوک آفرینش» شناخته می‌شود) را استخراج نمود، شبکه بیت‌کوین ایجاد شد.

دریافت‌کننده نخستین مبادله بیت‌کوین، هال فینی بود، شخصی که نخستین سامانه اثبات مفهوم قابل استفاده مکرر (RPoW) را در سال ۲۰۰۴ طراحی کرده بود.

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

 

چگونه بیت کوین بخریم؟

طبق بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید یا می توانید آن را با کارت های نقدی، اعتباری و نقل و انتقال سیم خریداری کنید.

اما ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این حساب فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین های شماست، دقیقاً مانند کیف پول کارت های اعتباری و اعتباری خود را نگه می دارد.

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

استخراج ارز دیجیتال به چه معناست؟

براساس بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم استخراج ارزدیجیتال مانند حفاری برای طلا به صورت آنلاین است.

از این رو به همین دلیل به آن MINE گفته می شود. دولت تصمیم می گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول کاغذی را انجام دهد، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد و به هر کسی امکان می دهد تا استخراج را شروع کند.

ماینرهای بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می کنند (رایانه شما باید به درستی با ۶۴ صحیح ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح حل آنها تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال ها را صادر می کند.

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

چگونه می‌توانید از بیت کوین استفاده کنید؟

باتوجه به بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم بسیاری از افراد از ارز دیجیتال برای خرید چیزهایی در Dark web استفاده می کنند.

مطلب مرتبط :  سگ‌های باسکرویل

اما دور از انتظار نیست که دنیای دیجیتال این ارزها را در زندگی عادی افراد به عنوان مثال خرید بیمه‌های اتومبیل، خرید بلیط و … عادی سازد.

بعید نیست که به زودی با پیشرفت تکنولوژی، هنگام خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو  از یک سامانه خرید آنلاین بیمه، حق بیمه خود را با ارزهای دیجیتال بپردازید.

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

لجر : یک کیف پول امن برای ارز دیجیتال

بنابه توضیحات بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم لجر یک شرکت امنیتی بیت کوین است که طیف وسیعی از دستگاههای ذخیره سازی بیت کوین را ارائه می دهد.

TREZOR  گزینه دیگری است. این کیف پول سخت افزاری اصلی است که برای ایمن سازی بیت کوین ساخته شده است.

این کلیدهای خصوصی Bitcoin شما را بصورت آفلاین تولید می‌کنند.البته کیف پول‌های آنلاین با امنیت بالا نظیر تراست ولت نیز در این عرصه وجود دارد.

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

خرید و هولد (نگه داشت) بیت کوین چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال و نگه داشت آن، رایج ترین شکل “سرمایه گذاری” است. مانند همه سرمایه گذاری‌ها، شما هرگز نباید بیش از آنچه مایل هستید و قادر به از دست دادن هستید، سرمایه گذاری کنید.

مهمترین نکته ای که هنگام خرید ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید: حتماً فقط از صرافی هایی استفاده کنید که شهرت خود را ثابت کرده اند.

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید که تمام Bitcoin های خود را در یک بازه زمانی کوتاه خریداری نکنید. در عوض از روش میانگین هزینه استفاده کنید: مبلغ ثابت را هر ماه، هفته یا حتی روز در طول سال بخرید.

این راهکار تضمین می کند که بیشترین قیمت بیت کوین را هنگام افزایش، تجربه کنید و وقتی که قیمت آن پایین است، خرید داشته باشید.

 

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

اتریوم؛ رقیب جدی بیت کوین

اگرچه مشهورترین ارز اینترنتی بیت‌کوین است؛ اما این Cryptocurrency تنها ارز رمزنگاری نیست.

نگاهی به بازیگر مهم این عرصه یعنی اتریوم  داریم. برخلاف bitcoin ، اتریوم فقط می تواند از طریق شبکه خود یعنی اتریوم کار کند. مقدار محدودی از این ارز وجود دارد، که در سال ۲۰۱۴ “پیش فروش” آنها ایجاد شده است. در این مدت ۶۰ میلیون نفرآن را خریداری کرده‌اند.

اتریوم لزوماً برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است و می‌تواند توسط توسعه دهندگان برنامه به عنوان ارز در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گیرد. این مورد برای مواردی مانند اجاره خودرو و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

 

 

آیا ارز دیجیتال بخریم؟

بیت کوین به دلیل ناشناس بودن نسبی – که امکان خرید قانونی را فراهم می کند – به طور فزاینده ای محبوب شده است.

اما می تواند برای خریدهای قانونی و روزانه نظیر  بلیط هواپیما یا بیمه  نیز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین  ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است پس اگر روحیه ریسک‌پذیر دارید، خرید این ارز دیجیتال و بهره بردن از منافع آن توصیه می‌شود.شاید روزی بتوان در ایران نیز با ارزهای دیجیتال خریدهای روزمره نظیر بیمه را انجام داد.

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

بلوک Block

گره‌های مولد بلوک یا به بیان دیگر رایانه‌های استخراج‌کننده (Miner یا ماینِر) در صورت دریافت یک درخواست انتقال، آن را وارد بلوکی که در حال ساخت هستند می‌کنند.

مطلب مرتبط :  دهستان سرآسیاب فرسنگی

ساخت بلوک کاری، زمان‌بر و مبتنی بر شانس است.

سختی ساخت بلوک متغیر است و تقریباً هر دو هفته یک بار به نسبت سرعت تولید بلوک در دو هفته اخیر طوری تغییر می‌کند که هر بلوک به‌طور متوسط ۱۰ دقیقه زمان برای ساخت لازم دارد.

در صورتی که یک گره مولد بلوک، موفق به تولید یک بلوک شود آن را به همه گره‌هایی که با آن‌ها در ارتباط است می‌فرستد. این گره‌ها درستی بلوک را بررسی می‌کنند و در صورت صحت بلوک و همهٔ درخواست‌های داخل آن، آن را برای همه گره‌های مرتبط خود می‌فرستند.

به این روش، هر بلوک معتبر، به سرعت در شبکه پخش می‌شود. مولدهای دیگر، در صورت دریافت یک بلوک معتبر، کار روی درخواست‌های انتقالی که داخل این بلوک است را رها می‌کنند و شروع به تلاش برای ساخت بلوک بعدی می‌کنند.

به همین دلیل، درخواستی که داخل یک بلوک ثبت می‌شود در واقع توسط اکثریت شبکه تأیید شده‌است.

مولدی که موفق به تولید یک بلوک می‌شود، یک درخواست انتقال ویژه به آن اضافه می‌کند که هیچ فرستنده‌ای ندارد و ۲۵ بیت‌کوین به نشانی خودش واریز می‌کند.

این ۲۵ بیت‌کوین به عنوان پاداش مولد به‌شمار می‌روند و با اینکه هیچ فرستنده‌ای ندارند، توسط دیگر گره‌ها یک انتقال وجه درست به‌شمار می‌روند.

البته این جایزه در ابتدا ۵۰ بیت‌کوین بود. این جایزه هر چهار سال نصف می‌شود.

بدین صورت که این جایزه میان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، شمار ۵۰ بیت‌کوین برای هر بلوک، میان ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به ۲۵ بیت‌کوین رسید. با یک محاسبه ریاضی می‌توان متوجه شد که بیش از ۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ بیت‌کوین قابل ایجاد خواهند بود.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، نزدیک ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش ثبت شد.

تا نیمه سال ۲۰۱۴ میلادی شمار حدوداً ۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰ بیت‌کوین در گردش بود.

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

 

 

مشکلات

فناوری قدیمی

از مهم‌ترین مشکلات امروزه بیت‌کوین می‌توان به قدیمی بودن فناوری آن است. این قدیمی بودن باعث شده تا گروه‌هایی با ایجاد هارد فورک مانند بیت‌کوین کش و بیت‌کوین گلد سعی در جبران این عقب ماندگی و حتی تلاش برای جایگزین کردن بیت‌کوین داشته باشند.

از جمله این مشکلات می‌توان به طولانی بودن مدت زمان تأیید تراکنش‌ها (۱۰ دقیقه) و کارمزدهای (Fee) بعضاً گران و گاهی ترسناک بیت‌کوین اشاره کرد.

ستون سمت چپ و رنگ آبی نمودار قیمت و ستون سمت راست و رنگ نارنجی نوسان ارزش بیت‌کوین

مصرف انرژی بالا

مصرف بالای انرژی توسط شبکه بیت‌کوین همواره یکی از موارد انتقاد به بیت‌کوین بوده‌است. بر اساس گزارش نشریه دیجی‌کونومیست، میزان تخمینی برق مصرف شده در جهان توسط شبکه بیت‌کوین برابر با ۳۰/۱۴ تراوات ساعت، برابر با میانگین برق مصرفی ایرلند است.

گرمایش زمین

با توجه به اینکه بیت‌کوین با مصرف میزان بسیار بالای نیروی برق تولیدشده و دستگاه‌های استخراج میزان بسیار بالایی گرما تولید می‌کنند؛

پیش‌بینی شده‌است که تا سال ۲۰۲۳ میلادی دمای زمین را ۲ درجه گرمتر کند شایان ذکر است در این پژوهش و تحلیل میزان گرمای تولید شده توسط ژنراتورهای مولد برق که بیشتر با سوزاندن سوخت‌های فسیلی انرژی تولید می‌کنند، لحاظ نشده‌است.

 

 

بیت کوین به زبان ساده | 20 میشم

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم     روز ملی برای بله (به کاتالونیایی: La Diada del Sí‎) یک گردهمایی در بارسلون در ۱۱ سپتامبر …

ادامه توضیحات

ماسیمو مائورو

ماسیمو مائورو ماسیمو مائورو (انگلیسی: Massimo Mauro؛ زادهٔ ۲۴ مهٔ ۱۹۶۲) بازیکن فوتبال اهل ایتالیااست. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یوونتوس، باشگاه فوتبال ناپولی، …

ادامه توضیحات

باشگاه فوتبال بنفیکا | 20 میشم

باشگاه فوتبال بنفیکا | 20 میشم         باشگاه فوتبال بنفیکا | 20 میشم باشگاه ورزشی بنفیکا لیسبون (به پرتغالی: spɔɾ liʒˈboɐ i bɐ̃ȷ̃ˈfikɐ) …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...