کتاب نیمه تاریک وجود | 212 صفحه | رنگی

کتاب نیمه تاریک وجود | 212 صفحه | رنگی

 

کتاب نیمه تاریک وجود | 212 صفحه | رنگی

کتاب نیمه تاریک وجود | 212 صفحه | رنگی

کتاب نیمه تاریک وجود (عنوان به انگلیسی: The Dark Side of the Light Chasers ) اثر دبی فورد به ما کمک می‌کند آن بخش از افکار و احساساتمان را که از چشم دیگران همیشه مخفی کرده‌ایم پیدا کنیم، آن‌ها را بپذیریم و از این راه به آرامش مورد نیاز برای رسیدن به اهدافمان دست پیدا کنیم.

 

درباره کتاب نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود از بخشی از وجود شما سخن می‌گوید که به روی آن چشم بسته و نادیده‌اش گرفته‌اید؛ بخشی از خود شما که بدون پذیرش آن هیچگاه کامل نخواهید شد و به یکپارچگی دست نخواهید یافت. دبی فورد در این اثر به شما یادآور می‌شود که هر یک از ویژگی‌های انسانی همچون موهبتی خداداد هستند که کاربرد و نقشی خاص در ابراز خویشتن حقیقی ما دارند. از این رو تقسیم‌بندی آن‌ها به خوب و بد از دیدگاه تنگ و بسته‌ی ما سرچشمه می‌گیرد و تنها به محدودیتمان در هماهنگی با جریان سرشار و پرتکاپوی هستی می‌انجامد.

888

او با شرح نمونه‌هایی زنده، شفاف و تکان‌دهنده از تجارب خود و مراجعه‌کنندگانش، چشم‌ها را به بی‌کرانگی وجود انسانی می‌گشاید و اثبات می‌کند که همان بخش‌های مطرود وجودمان گنج‌هایی مدفون در تاریکی هستند که چنانچه آن‌ها را بجوییم و بیابیم، می‌توانیم از دایره‌ی سرگشتگی تکرار شکست‌ها، ناامیدی‌ها و درجا زدن‌ها در زندگی خود فراتر رویم و آن گونه که شایسته هستیم، زندگی کنیم.

 

کتاب نیمه تاریک وجود چگونگی قرار گرفتن در جایگاه دیگران و نرمش‌پذیری در برابر رفتارها و واکنش‌های آن‌ها را در وضعیت‌های گوناگون به ما می‌آموزد؛ به گونه‌ای که درک کنیم و بدانیم شاید اگر ما به جای آن‌ها بودیم، در شرایطی یکسان، برخوردی همسان داشتیم. تمرین‌ها و پرسش‌های پایانی هر فصل به درستی نشانگر آن است که آموزه‌های صرف نمی‌تواند موجب دگرگونی بنیادین در رفتارهای عادتی ما باشد و با اجرای دقیق آن‌هاست که می‌توان در قفل‌شدۀ نهانخانۀ درون را گشود و مواهب نهفتۀ آن را در آغوش گرفت و در زندگی خود جاری کرد.

خواندن کتاب نیمه تاریک وجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد را به کسانی که در زندگی به دنبال شناختن خود و کسب آرامش بیشتر هستند، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر از کتاب‌هایی مانند نیروی حال و یا راز خوشتان آمده، این کتاب هم می‌توانید گزینه‌ی خوبی برای مطالعه‌ی شما باشد.

درباره دبی فورد ؛ نویسنده کتاب نیمه تاریک وجود

دبی فورد در رشته روانشناسی از دانشگاه جان اف کندی فارغ‌التحصیل شد و از آن پس در زمینه روانشناسی و معنویت فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد و سعی کرد دیگران را از این زمینه آگاه کند.

دبی فورد در کتاب نیمه تاریک وجود راهکارهای روانشناسی مدرن را همراه با راهکارهای معنوی کرد و این مجموعه را در سال ۱۹۹۸ منتشر کرد.

درباره ترجمه کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود با توجه به استقبال گسترده‌ای که از آن در کشورهای دیگر شد، در ایران هم به نسبت با سرعت زیادی ترجمه شد و در دسترس فارسی‌زبانان قرار گرفت. پس از آن هم به مرور نشرهای مختلف ترجمه‌های مختلفی از این کتاب را ارائه کردند. از جمله نشرهایی که این کتاب را ترجمه کردند می‌توان به نشر حمیدا، انتشارات نسل نو اندیش و انتشارات کلک آزادگان اشاره کرد.

جملاتی از کتاب نیمه تاریک وجود

– دعا بدون‌ حرکت‌، دعا نیست‌، بلکه‌ خیالبافی‌ست‌. اگر ما به‌ خودمان‌ کمک‌ نکنیم‌، خدا چه‌ می‌تواند بکند؟

– اگر بر رفتار ناپسند کسی‌ متمرکز می‌شوید، به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌ خودتان‌ همان‌ ویژگی‌ را دارید.

– یکی‌ از عمده‌ترین‌ مشکلات‌ عصر اطلاعات‌، بیماری‌ «من‌ می‌دانم‌» است‌. بیش‌تر اوقات‌ همین‌ دانستن‌، مانع‌ از تجربه‌ و درک‌ درون‌ می‌شود.

یونگ‌ می‌گوید: «من‌ ترجیح‌ می‌دهم‌ کامل‌ باشم‌ تا خوب‌!»

– بسیاری‌ از مردم‌ از ترس‌ آن‌ که‌ مبادا به‌ هدف‌ زندگی‌ خود نرسند، آن‌ را انکار می‌کنند.

دیوانگی‌ را به‌ این‌ صورت‌ معنی‌ می‌کنند: «تکرار یک‌ عمل‌ با امید دستیابی‌ به‌ نتایج‌ متفاوت‌.»

– اگر به‌ دنبال‌ بهبود روابطتان‌ هستید، باید بدانید که‌ انتظار یاری‌ از طرف‌ دیگر ارتباط‌، بیهوده‌ است‌. بهبود باید از شما نشأت‌ گیرد

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط