کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

دانلود کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک اثر فلوریا ورنوس

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

رژیم غذایی کتوژنیک (اغلب به شکل خلاصه کتو نامیده می شود) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که ویژگی های زیادی از رژیم های غذایی آتکین (نوعی رژیم خاص) و کم کربوهیدارت را شامل می شود. کار اصلی این رژیم آن است که کربوهیدرات ورودی برای بدن را کاهش داده و در ازای آن چربی را افزایش می هد. این کاهش کربوهیدرات ها باعث می شود تا بدن شما در یک حالت متابولیسمی به نام کتوسیس قرار بگیرد.
دانلود کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک اثر فلوریا ورنوس

دانلود و خرید کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

 

رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیۀ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همه‌گیر شدن، من‌جمله در میان ورزشکاران، است. کمیتۀ راهنمای تغذیۀکشور سوئد نیز، بعد از بررسیِ ۰۰۰ ۱۶ تحقیق علمی، از سال ۲۰۱۵، این رژیم را در راهنمایِ تغذیۀ سالانۀ خود به مردم توصیه می‌کند. رژیم کیتوجنیک به‌خصوص به بیماران اوبیس (چاقیِ پیشرفته)، بیماران قندی، آلزایمر، صرع، سرطان و اِم‌اِس توصیه می‌شود. رژیم کیتوجنیک، با تغییر محیط سوختِ انسولین به کیتون در بدن، سوخت پاک‌تری را فراهم می‌کند و به بدن فرصت می‌دهد برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به سراغ چربی‌های ذخیره‌شده برود.

 

رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک pdf

منظور از کیتو – سازگاری بدن چیست؟

کیتو – سازگاری یا کیتوسیز یک وضعیت سوخت وسازی در بدن است که در آن وضعیت بدن چربی های ذخیره را شکسته و برای تولید انرژی از چربی استفاده می کند. این فرایند در نتیجه رهایی کیتون توسط کبد انجام می شود.

کیتوسیزیک عکس العمل طبیعی بدن برای زمانی است که تولید انرژی از سوزاندن کربوهیدرات تأمین نمی شود. در این وضعیت سرم کیتون در طیفی است که بتواند جایگزین گلوکز شود. در مرحله کیتو – سازگاری سوخت کیتون در تعادل کامل با همه ارگان های بدن قرار می گیرد و این زمانی ست که احساس گرسنگی از بین می رود و بدن به بالاترین میزان چربی سوزی می رسد.

بسیاری از افراد با بیماری صرع، قند و با فشار قفسه سینه بلافاصله بعد از کیتو – سازگاری شاهد کم شدن معجزه آسای علائم بیماری های خود هستند. منظور از محدود کردن کربوهیدرات ها چیست؟ در این کتاب وقتی صحبت از کربوهیدرات می شود، اشاره کلی به دو دسته از آنهاست: کربوهیدرات های نشاسته ای کربوهیدرات های غیرنشاسته ای.

و وقتی صحبت از محدود کردن کربوهیدرات می شود، منظور حذف کامل کربوهیدرات های نشاسته ای و غذاهاییست که چه قبل از مصرف و یا بعد از مصرف در بدن تبدیل به گلوکز می شود. روشن تر اگر گفته شود، تنها کربوهیدراتی که در این رژیم مصرف می شود، از نوع غیرنشاسته ای ست؛ مانند سبزی های برگ سبز تیره.

کربوهیدرات های نشاسته ای قطعا باید از مصرف کربوهیدرات های نشاسته ای در رژیم کیتوجنیک خودداری کرد. آنها شامل کلیه نان های سبوس دار و بدون سبوس، با گلوتن یا بی گلوتن؛ نان مخلوط با غلات، یا نان مخلوط با دانه های روغنی ویا با سبزی های معطر، انواع شیرینی ها، انواع پاستاهای سبوس دار، بی گلوتن، مخلوط با غلات یا دانه ها، انواع سیب زمینی های شیرین، غیرشیرین، همه غلات، حتی عدس، نخود، و لوبیا هستند.

 

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

کربوهیدرات های غیرنشاسته ای کربوهیدرات های غیرنشاسته ای همان طور که گفته شد، تنها دستهای از کربوهیدرات ها هستند که در رژیم کیتوجنیک می توان از آنها استفاده کرد. این کربوهیدرات ها معمولا شامل سبزی ها، بیشتر دانه های روغنی، تخم مرغ و آووکادو هستند.

دانه های روغنی خام و کم نمک مانند تخمه، بادام و گردو دارای کربوهیدرات هستند که حالت نشاسته ای و چسبندگی ندارد، با این حال کربوهیدرات آنها شمرده می شود تا باعث ترشح هورمون انسولین و از بین رفتن کیتون در بدن نشود.

دسته دیگر کربوهیدرات های غیرنشاسته ای سبزی های برگ سبز تیره هستند. می دانیم که آن دسته از سبزیها که برگ سبز تیره دارند، دارای فیبر بالاتری هستند. فیبر آن هانه جذب می شود و نه در بدن به صورت چربی در می آید.

برگ سبز تیره سبزی ها غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم هستند که علاوه بر خواص گوناگون از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری می کنند. همچنین برگ سبز تیره سبزی ها حاوی انواع ویتامین ها هستند که مشکل نیاز به میوه ها را که دارای قند بالا هستند، برطرف می کنند.

رژیم کتوژنیک pdf

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

رژیم کتوژنیک رایگان

از جمله دیگر کربوهیدرات های غیرنشاسته ای پنیر، خامه و تخم مرغ هستند که هم پروتئین آنها و هم کربوهیدرات آنها در این رژیم در نظر گرفته می شود. مثلا ۲۰ گرم پنیر لیقوان حاوی حدودا ۱۴ گرم پروتئین و ۴ گرم کربوهیدرات است.

اگر فردی برای ماندن در مرحله کیتوسیز قرار است روزی ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف کند، باید این ۴ گرم را از ۲۰ گرم کم کند. به این ترتیب در باقیمانده روز فقط می تواند ۱۶ گرم کربوهیدرات مصرف کند تا بدنش در مرحله کیتوسیز باقی بماند.

از میان دسته دیگر سبزی های غیرنشاستهای کدو، بادمجان، لیموترش، هویج، پیاز و گوجه فرنگی را نیز می توان نام برد که نه تنها مقدار کربوهیدرات آنها نسبت به سبزی های برگ سبز بیشتر است، بلکه باید در هنگام مصرف آنها بسیار احتیاط کرد، چون حاوی قند که باعث ترشح انسولین در بدن می شود نیز هستند.

نباید فراموش کرد که هدف، ماندن در وضعیت کیتوسیز و پایین نگه داشتن میزان انسولین است که با بالا رفتن مصرف کربوهیدرات از هر نوع غذایی، حتی غذاهای خوب مانند دانه های روغنی یا سبزی ها، انسولین به مقدار کم تولید می شود و در حضور انسولین امکان سوختن چربی های ذخیره وجود ندارد.

به عنوان مثال می دانیم که روزانه باید ۲۰ تا ۲۵ گرم کربوهیدرات مصرف کرد، پس اگر ۳ گرم کربوهیدرات با مقدار کمی کدو مصرف شود، یعنی ۳ گرم از ۲۰ گرم کربوهیدرات جیره روزانه مصرف شده است. به جای این ۳ گرم می توان مقدار زیادتری سبزی های برگ سبز مصرف کرد که شامل ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری هستند. بعد از رسیدن به وزن ایده آل و کنترل علایم بیماری ها می توان مقدار کربوهیدرات های غیرنشاسته ای را بیشتر کرد.

دانلود کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک اثر فلوریا ورنوس

مطلب مرتبط :

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

کتاب رژیم کتوژنیک pdf

 

 

منظور از «بی تحملی بدن به کربوهیدراتها» چیست؟

دانشمندان علوم تغذیه تعریف جدیدی از آن دسته از افرادی که سیستم بدنشان نسبت به انسولین حساس است، می دهند و آن را بی تحملی بدن در مقابل کربوهیدرات ها می نامند که شامل عدم تحمل بدن به گلوکز، فروکتوز، لاکتوز و گلوتن نیز می شود.

به عبارتی این افراد سیستم سوخت و ساز بدنشان تحمل کربوهیدرات ها، قند میوه و قند لبنیات را ندارد. تحقیقات نشان داده است بدن این دسته از افراد، حتی با مصرف بسیار کم این غذاها، تولید انسولین کرده و آن ها را به شکل چربی ذخیره می کند.

 

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک pdf

با مصرف پایین کربوهیدرات چه اتفاقی ازنظر سوخت وسازی در بدن می افتد؟

بسته به نوع سوخت و ساز و نوع فعالیت، از یک هفته تا یک ماه بعد از شروع این رژیم، یک دگرگونی بنیادی در سیستم سوخت و ساز بدن فرد ایجاد می شود. به عبارتی بدن از قند و گلوکز به عنوان اولین ماده سوختی برای ایجاد انرژی استفاده نخواهد کرد، بلکه به جای آن از چربی ها و کیتون انرژی خواهد گرفت.

گفته شد زمانی که بدن به جای گلوکزاکیتون می سوزاند، وارد مرحله ای شده است که اصطلاحا به آن وضعیت یا مرحله کیتوسیز می گویند. در این مرحله اگر کیتون حداقل تا میزان ۱ تا ۳ میلی مولار برسد، بدان معناست که بدن برای تأمین انرژی در حال سوزاندن چربی است.

رژیم کتوژنیک رایگان

دانلود و خرید کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

از آن جهت که در وضعیت کیتوسیز هورمون ها و ارگان های داخلی بدن با مصرف کیتون به عنوان سوخت سازگار شده اند، بدن اجازه میدهد بیشتر انرژی روزانه توسط چربی تأمین شود، چه مستقیما از طریق خوردن اسیدهای چرب و یا غیرمستقیم از طریق سوزاندن چربی های ذخیره بدن.

مطلب مرتبط :

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

کتاب رژیم کتوژنیک pdf 

رژیم کتوژنیک رایگان

 

مغز در این مرحله، که انرژی خود را از قند می گرفت، انرژی مورد نیازش را از سرم کیتون می گیرد و جالب این است که مغز با کیتون بسیار راحت تر و بهتر عمل می کند و فرد حضور ذهن و تمرکز بهتری دارد.
از آن جهت که در وضعیت کیتوسیر خوردن بدن اجازه میدهد برای کیتو – سازگار شدن فرمول صحیح کدام است؟ فرمول صحیح کیتو – سازگار شدن به هیچ وجه پیچیده نیست و هر فردی از هر زمان در روز می تواند این شیوه تغذیه را شروع کند.

کتاب رژیم غذایی کیتو جنیک اثر فلوریا ورنوس

رژیم کتوژنیک pdf

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

دانلود کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک اثر فلوریا ورنوس

منبع : سایت گوگل

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

کتاب رژیم کتوژنیک pdf 

رژیم کتوژنیک رایگان
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط