کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 7 مگابایت می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

کتاب روانشناسی عمومی

تالیف : هیئت مولفان 

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

       کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

         کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

    کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

روانشناسی عمومی

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم بیان دارد امروزه کمترکسی هست که با اهمیت و تاثیر علم روانشناسی بر خود، خانواده و جامعه آگاه نباشد.

در تمامی جوانب زندگی از درمان بیخوابی، بیحوصلگی، احساس پوچی، استرس و وسواس گرفته تا سبک های فرزندپروری، روابط بین فردی، خانوادگی، ازدواج،طلاق و حتی سیاست و اقتصاد همه و همه از علوم روانشناسی بهره‌مند میگردند.

در این مقاله به تعریف و بررسی تاریخچه علم روانشناسی عمومی پرداخته و اهمیت آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

ریشه روانشناسی در یونان باستان

در گذشته های دور بیشتر از هزاران سال پیش روانشناسی با نام علم النفس یا اخلاق تحت عنوان زیر شاخه فلسفه شناخته می شد که دانشمندان بسیاری از جمله ارسطو، ابن سینا، رازی، ملاصدرا به آن پرداختند.

روانشناسی اصطلاحی است که دارای ریشه یونانی بوده که از دو کلمه psyche به معنای ذهن و روح و logosبه معنای شناخت و مطالعه تشکیل می شود. این اصطلاح در سال ۱۴۹۷ توسط فیلیپ ملانشتون مطرح شد.

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

تاریخچه روانشناسی

اما تاریخچه شروع روانشناسی به شکل علمی امروز، به زمان ویلهلم وونت در سال ۱۸۷۹ در کشور آلمان بر می گردد.

وونت با تأسیس اولین آزمایشگاه سعی کرد که روان، رفتار و فرایندهای ذهنی انسان را در آن محیط مورد بررسی قرار دهد و این آغاز کار علمی روانشناسی بود.

اولین مکتب ها در علم روانشناسی عبارت است از :

  • ساخت گرایی که به تحلیل ساخت‌های ذهنی انسان می‌پرداخت.
  • کارکردگرایی که چگونگی عملکرد و کارکرد ذهنی را مورد بررسی قرار میداد.
  • رفتارگرایی که رفتار را ارزیابی می کرد.
  • روانکاوی، که به بررسی تاثیر فرآیندهای ناهوشیار ذهن بر شخصیت و انگیزش افراد می پرداخت.

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

تعریف روانشناسی عمومی چیست ؟

بر اساس تعریف ‏ APA( انجمن روانشناسی آمریکا)، روانشناسی عمومی به عنوان پایه و زیربنای علم روانشناسی به مطالعه و بررسی اصول، مشکلات و روشهای اساسی علوم روانشناسی مانند روان، رفتار، احساس، هیجان، هوش، انگیزه ،یادگیری، شخصیت، فرایندهای تفکر، اختلالات و مشکلات روانی-رفتاری و سلامت روان میپردازد.

در تعریف روانشناسی عمومی آمده است که این شاخه به کل علم روانشناسی اشاره داشته و بدنبال مطالعه ذهن و رفتار انسان هاست.

روانشناسی عمومی به طور کلی بر روی رفتار ذهنی ، پاسخهای عاطفی و عملکردهای شناختی فوکوس کرده است.. آموزش و تمرین های این رشته وابسته به تحقیقات علمی از طریق تست و آزمایش است.

هدف از علم روانشناسی مشاهده و توصیف رفتار، جهت پیش بینی، تبیین و کنترل رفتار موجودات زنده به خصوص انسان می باشد. که برمبنای مطالعه و مصاحبه بالینی مشکلات عمده ایی که در رفتار و افکار افراد وجود دارد را شناسایی می کند و این مسائل را حل می نماید.

بررسی اصولی مشکلات رفتاری، اختلالات روانی و فرآیندهای شناختی، ذهنی، هیجانات، احساسات و ادراکات، تفکر و هوش از اهداف مهم این شاخه از روانشناسی است.

روانشناسی عمومی به ما کمک می کند که بتوانیم مشکلات زندگی و بهداشت روان خود را به شکل مفیدتری ارزیابی کرده و از طرق مختلف ما را در درمان انواع اختلالات روانی و مشکلات ذهنی، رفتاری ، عاطفی و مسائل خانوادگی و زندگی زناشویی یاری می‌کند.

در این روانشناسی با طیف گسترده ای از گروههای سنی از کودکان و نوجوانان گرفته تا جوانان و بزرگسالان در خانواده و جامعه، کار می شود و بسته به نوع مشکل و سن مراجع از رویکردها و تکنیک‌های مختلف استفاده می‌شود.

اگر بدنبال اطلاعات روانشناسی عمومی هستید باید بگوییم که روانشناسی عمومی یک رشته مهم است زیرا به درک ، تبیین و پیش بینی رفتار ، احساسات و فرایندهای ذهنی انسان کمک موثری میکند.

طبق تعریف روانشناسی عمومی ، اصول این رشته بر روابط محیط کار و سایر محیط ها تاثیر گذار است.

روانشناسان عمومی به طور حرفه ای آموزش دیده اند تا دانش بالینی داشته باشند و به افراد کمک کنند تا با استرس های مختلف زندگی کنار بیایند.

آنها از تکنیک های مختلفی که بر مبنای تحقیقات و نظریه ها آموخته اند استفاده می کنند تا ویژگی های منحصر به فرد ، ارزش ها ، شرایط و اهداف بیمار را مورد بررسی قرار دهند.

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

وظایف روانشناسی عمومی

زمانی که فرد به یک روانشناسی عمومی مراجعه می‌کند شاید نداند که علت مشکل و حتی نوع بیماری خود چه چیزی می باشد. روانشناس عمومی به مراجع کمک می کند تا بتواند به شناخت علت رفتارها و احساسات خود پی ببرد.

یک روانشناس عمومی میتواند با انجام تست های مختلف و مصاحبه های روانشناختی/بالینی به شناخت نوع شخصیت، توانمندی ها، استعدادها و میزان هوش شخص کمک کند.

و با استفاده از رویکردهای درمانی همچون درمان شناختی رفتاری مشکل بیمار را حل نماید.

در درمان شناختی رفتاری به مراجع آموزش داده می شود که ابتدا رفتارها، احساسات، هیجانات و افکار خود را از هم تمیز دهد و به ریشه ی آنها پی ببرد تا بتواند آنرا کنترل کرده و به شیوه موثرتری با موقعیتهای مختلف زندگی خود روبرو شود.
گاهی یک متخصص روانشناسی عمومی برای درمان دو پلان درمانی دارد.

دارودرمانی و روان‌درمانی را به طور همزمان تجویز می‌کند تا نتیجه بهتر و سریعتری حاصل شود.

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

چرا روانشناسی عمومی مهم است؟

از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است و در هر جای این کره زمین که باشد باید بتواند با انسان های دیگر ارتباط برقرار کند، لازم است به منظور ایجاد ارتباط موثر با همنوعان خود شناخت کافی از ابعاد مختلف شخصیت همدیگر داشته باشیم تا در موقعیت های مختلف، بلد باشیم رفتار و عکس‌العمل درستی از خود بروز دهیم.

روانشناسی عمومی در این مسیر به ما کمک زیادی می کند و اهمیت آن از همین جا مشخص می شود.

تحصیل در رشته روانشناسی عمومی به شما این امکان را می دهد که نحوه واکنش انسان ها و حیوانات و نحوه تعامل آنها با شرایط محیطی را مورد بررسی قرار دهید.

روانشناسی عمومی مقدمه ای اساسی برای رشته روانشناسی است.

یعنی این رشته موضوعات مختلفی را پوشش می دهد و دانشجویان یک دید کلی نسبت به تمام موضوعات پیدا می کنند اما در هیچ کدام از آنها بصورت عمیق و تخصصی وارد نمی شوند.

در واقع کلاس رواشناسی عمومی یک آزمایش برای شماست تا ببینید آیا رشته روانشناسی را دوست دارید یا نه.

غالبا افراد یا به روانشناسی عمومی علاقه دارند و می خواهند چیزهای بیشتری در مورد این رشته بدانند یا خیر.

مباحث روانشناسی عمومی بسیار متنوع است و رویکرد، ایدئولوژی و اهداف آن متفاوت است.هر کدام از مطالب روانشناسی عمومی کلاس جداگانه خود را دارد.

هنگام مطالعه رشته روانشناسی عمومی ذهنی باز داشته باشید، مشارکت کنید و در نظر داشته باشید که روانشناسی همیشه در اطراف شماست.

مباحثی که در رشته روانشناسی عمومی فرا می گیرید شامل  روانشناسی نابهنجاری، احساسات و ادراک، روش تحقیق، شناخت، شخصیت، یادگیری، روانشناسی عمومی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی رشد و علوم اعصاب می باشد.

برای خواندن رشته روانشناسی عمومی باید حفظیاتتان خوب باشد زیرا این رشته اصطلاحات و نظریه های متعددی دارد که باید یاد بگیرید.

این رشته مستلزم کار گروهی زیاد و تعامل با افراد مختلف در زمینه های متفاوت است.حس کنجکاوی به شما کمک می کند تا رفتار و شخصیت آدمها را بررسی و درک کنید.

کسانی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند باید به کار کردن با اعداد و ارقام و انجام آزمایش های علمی هم علاقه مند باشند و بتوانند اطلاعات مهم را سریع استخراج کنند.

روانشناسی عمومی پایه و اساس رشته روانشناسی است و همه ی دانشجویان باید مباحث این رشته را درک کنند.

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

مزایای رشته روانشناسی عمومی

روانشناسی عمومی یک گریزی به همه ی فیلدهای رشته روانشناسی میزند بنابراین اگر دوست دارید از تمام شاخه های روانشناسی اطلاعات محدودی داشته باشید این رشته بهترین انتخاب برای شماست

از آنجاییکه تحصیل در این رشته باعث می شود که شما اطلاعات مختلفی در حوزه روانشناسی داشته باشید می توانید از آن در زندگی شخصی تان استفاده کرده و ریشه بسیاری از مشکلات خودتان را  پیدا کنید.

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

 

بنیانگذار روانشناسی عمومی

بنیانگذار روانشناسی عمومی کیست؟ شاید در دید اول نام زیگموند فروید به نظرتان برسد اما اینطور نیست و در واقع پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا بسیاری از افراد در پیدایش و تکامل روانشناسی سهیم بوده اند.

با وجود مشارکت افرادی چون هرمان فون هلمهولتز، گوستاو فچنر و ارنست وبر  اما نام پدر علم روانشناسی را ویلهلم وونت به خودش اختصاص داده است.

زیرا وونت اولین آزمایشگاه روانشناسی تجربی در جهان را راه اندازی کرد که با اینکار  روانشناسی به عنوان یک علم مجزا و متمایز شروع به کار کرد.

وونت یک تکنیک تحقیقاتی به نام درون نگری را بسط داد که در آن ناظران کاردان و آموزش دیده محتوای افکار خود را مطالعه و گزارش می کردند.

ویلهلم وونت در رشته پزشکی از دانشگاه هایدلبرگ فارغ التحصیل شد.

وونت بعداً اصول روانشناسی فیزیولوژیکی  را در سال ۱۸۷۴ نوشت که به ایجاد روشهای تجربی در تحقیقات روانشناختی کمک بزرگی کرد.

 

 

 

 

کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

      کتاب روانشناسی عمومی هیئت مولفان | 20 میشم

 

 

 

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

منبع:گوگل

 

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط