نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

                   نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.2 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

تاریخچه استفاده از آمپول

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم بیان دارد شاید برای شما جالب باشد بدانید که استفاده از آمپول قدمت زیادی دارد. یعنی از سال های قبل از میلاد مسیح برای درمان بیماری ها از آمپول استفاده می کردند. البته کاملا واضح و روشن است که آمپول های آن دوره با آمپول های استفاده شده در سال های اخیر تفاوت های بسیاری داشته است، اما باید بگوییم که شباهت هایی هم به یکدیگر داشته اند.

البته لازم به ذکر است که کاربرد آمپول در سال های قبل از میلاد هم با کاربرد الآن متفاوت بوده است.

در حال حاضر شاهد این هستیم که از آمپول برای تزریق دارو و درمان بیماری ها استفاده می شود، این در حالی است که این کاربرد از سال 1760 تا به حال روی کار آمده است و قبل از آن آمپول کاربردهای دیگری داشته است که به علت طولانی بودن از ذکر آن خودداری می کنیم.

سال 1853 زمانی بود که سرنگ ها و آمپول های به کاربرده شده، بیشترین شباهت را به آمپول های فعلی پیدا کردند.

در این سرنگ ها از سوزن های میان تهی استفاده می شد. البته لازم به ذکر است که سوزن های میان تهی از سال ها قبل اختراع شده بودند، اما در این سال استفاده از آن به اوج خود رسید.

در این سال ها مردم به این موضوع مهم پی برده بودند که تزریق آمپول باعث می شود سریع تر روند بهبودی را طی کنند.

البته توجه داشته باشید که در رابطه با این موضوع در ادامه مطالب مهمی را ارائه خواهیم داد و سرعت بالای بهبودی تنها مزیت تزریق آمپول به حساب نمی آید، اما یکی از مهم ترین مزیت هایی بود که سبب جذب افراد به سمت تزریق آمپول شد.

سال 1949 سالی بود که در صنعت آمپول سازی تحول عظیمی رخ داد. در سال های قبل برای تزریق آمپول از سرنگ های مخصوصی استفاده می کردند و پزشک بعد از هر تزریق آن را با موادی خاص ضدعفونی می کرد تا برای بیمار بعدی تمیز باشد.

البته واضح است که این مواد ضد عفونی کننده، نمی توانستند میکروب ها و باکتری ها را به طور کامل از بین ببرند.

همین امر سبب می شد که بیماری، از بیماری به بیمار دیگر منتقل شود. در سال 1949 اولین سرنگ های یک بار مصرف ساخته شد و کار پزشکان و خیال بیماران را از بابت انتقال بیماری راحت کرد.

اگر چه سرنگ های یک بار مصرف مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت، اما در همان سال به تولید انبوه نرسید.

سال 1954 اولین سالی بود که شاهد تولید انبوه آمپول های یک بار مصرف بودیم و برای اولین بار کودکان آمریکایی با این آمپول های بهداشتی معالجه شدند. البته این آمپول ها یک مشکل عمده داشتند و آن مشکل این بود که جنس آن ها از شیشه بود.

جنس شیشه ای آن ها سبب می شد که هزینه آن بالا باشد و این قیمت بالا دلیلی شده بود که افراد تمایل کمی برای استفاده از این آمپول ها نشان دهند.

تنها یک سال بعد از به تولید انبوه رسیدن آمپول های شیشه ای یک بار مصرف، نوع پلاستیکی آن راهی بازار شد و طبیعتا با استقبال بالایی روبه رو شد، زیرا علاوه بر این که مزیت های آمپول قبلی را داشت، معایبی هم نداشت و این موضوع عالی بود!

بعد از این تاریخ، اختراع های دیگری هم در خصوص بهبود آمپول انجام شد. هر یک از این اختراع ها در تلاش بودند که اندازه سوزن به کار برده شده در سرنگ را کوچک تر کنند تا استفاده از آن آسان تر باشد.

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که اگر چه تزریق آمپول مزیت های فراوانی دارد، اما عده ای از افراد به علت دردی که در هنگام تزریق احساس می کند از آمپول فراری هستند. با اختراع آمپول هایی با سوزن های کوچک، شاهد کاهش درد در هنگام تزریق خواهیم بود.

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

                              نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

تزریق آمپول چه مزیت هایی دارد؟

ا تزریق آمپول شاهد این هستیم که دارو بسیار سریع اثر خواهد کرد و علت آن هم کاملا واضح و مشخص است. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید که موضوع را به طور دیگری بیان کنیم.

هنگامی که شخص برای درمان بیماری خود قرص مصرف می کند باید در طول ساعت های مشخصی مقداری خاص از این دارو را مصرف کند. بعد از خوردن، قرص باید در معده هضم شود تا وارد جریان خون شده و اثر خود را بگذارد.

این در حالی است که آمپول ها معمولا در دوزهای بالا با غلظت زیاد وجود دارند و به طور مستقیم وارد جریان خون می شوند، پس طبیعتا در زمان کمتری اثر خود را می گذارد و شخص به بهبودی می رسد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از موقعیت ها به دلیل غلظت بالای آمپول تزریق شده، انجام یک بار تزریق برای بهبودی کفایت می کند و نیازی به تکرار این موضوع نیست.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول را می توان برای زمانی دانست که شخص بیماری های گوارشی و معده درد دارد. در این حالت ها معده در حالت حساسی قرار دارد و مصرف بیش از اندازه قرص می تواند باعث بالا بردن این حساسیت ها شود. این در حالی است که تزریق آمپول آسیبی به معده وارد نمی کند.

مزیت دیگر تزریق آمپول را می توان در این مورد دانست که آسیبی به کبد وارد نمی کند. در این قسمت لازم است به این موضوع مهم اشاره داشته باشیم که مصرف بیش اندازه قرص ها، سبب رسوب در کبد می شود و آسیب های جدی را به دنبال دارد، این در حالی است که آمپول آسیب و ضرری برای کبد شخص ندارد.
نکته مهمی که در این قسمت لازم می دانیم به آن اشاره مستقیم داشته باشیم این است که اگر چه تزریق آمپول نسبت به مصرف دیگر داروها مزیت های بسیاری دارد، اما شما به عنوان کسی که از این رشته اطلاعاتی ندارید، قادر به تجویز آمپول نخواهید بود.

یعنی اگر پزشک معالج به این نتیجه برسد که برای درمان باید قرص مصرف کنید یا شربت بخورید، با اصرار آن را به آمپول تغییر ندهید، زیرا آمپول با وجود مزیت های فراوان، عوارضی هم به دنبال دارد. البته در این مقاله به عوارض ناشی از تزریق آمپول نمی پردازیم.

 

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

آمپول برای درمان چه بیماری هایی به کار می رود؟

در رابطه با این سوال باید به این نکته مهم اشاره داشته باشیم که تقریبا برای همه دردها آمپولی وجود دارد و با توجه به تشخیص پزشک معالج برای بیمار تجویز خواهد شد.

اما در بعضی از بیماری ها شاهد این هستیم که تزریق آمپول بیش از مصرف داروهای دیگر کاربرد دارد. در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم و بگوییم که این بیماری ها چه مواردی هستند.

حساسیت ها:

یکی از شایع ترین بیماری هایی که برای درمان آن آمپول تجویز می شود، حساسیت است. حساسیت یکی از بیماری هایی است که اگر چه خطرناک به حساب نمی آید، اما تحمل آن برای شخص کمی سخت خواهد بود.

به همین دلیل بیمار به دنبال راهی است که در زمان کمتری از حساسیت خود راحت شود و برای این کار تزریق آمپول یکی از بهترین درمان ها به حساب می آید. البته بعضی از پزشک ها با تزریق آمپول های ضد حساسیت مخالف هستند و دلیل های خاص خود را دارند که در این قسمت اشاره ای به این موضوع نخواهیم داشت.

ویتامین های ب کمپلکس و ب 12:

یکی دیگر از داروهایی که شکل آمپول و تزریقی آن بیش از قرص کاربرد دارد، ویتامین های گروه ب است. اگر چه تزریق آمپول ویتامین های ب کمپلکس و ب 12 مزیت های فراوانی دارند، اما توصیه می کنیم که با مصرف مواد غذایی، ویتامین ب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید تا نیازی به تزریق آمپول نداشته باشید.

مسکن ها:

مسکن ها در زمانی تجویز می شوند که شخص از درد بسیاری رنج ببرد. در چنین حالت هایی اثر کردن قرص احتیاج به زمان دارد و فرد باید درد بیشتری را تحمل کند، این در حالی است که آمپول ها به سرعت عمل می کنند و درد شخص را کاهش می دهند.

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم، آمپول ها غلظت بالایی دارند و همین امر سبب می شود که درد شخص در زمان کمتری با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند.

آنتی بیوتیک ها:

یکی دیگر از داروهایی که شکل آمپولی آن بیش از اشکال دیگر به چشم می خورد و کاربرد دارد، آنتی بیوتیک ها هستند.

معروف ترین آنتی بیوتیک، پنی سیلین است که برای درمان بیماری های عفونی به کار می رود. در بسیاری از موارد شخص بیمار قادر به مصرف قرص نیست و باید برای درمان از آمپول استفاده کند.

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

                نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

در چه مواردی باید آمپول را در منزل تزریق کرد؟

در مطالب بالا به این موضوع مهم اشاره کرده ایم که تزریق آمپول چه مزیت هایی دارد و برای درمان چه بیماری هایی از آمپول بیش از دیگر حالت های دارویی استفاده می شود.

در این قسمت لازم است موضوع مهمی را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که برای تزریق آمپول باید حتما از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید، زیرا در غیر این صورت با مشکلات و عوارض جدی رو به رو خواهید شد.

این موضوع سبب می شود که برای تزریق آمپول نیاز باشد که به درمانگاه ها یا بیمارستان ها مراجعه کنید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که در بعضی از موارد، شخص بیمار قادر به آماده شدن و حرکت به سمت درمانگاه برای تزریق نیست.

این عدم توانایی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در این حالت می توانید از نیروهای متخصصی استفاده کنید که برای تزریق به منزل شما می آیند.

عدم توانایی شخص برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای تزریق آمپول می تواند دو دلیل عمده داشته باشد.

در ابتدا ممکن است که شخص برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان توانایی نداشته باشد و قادر به انجام آن کار نباشد. در این حالت می تواند به آسانی از نیروهای ماهر و متخصص بخواهد که آمپول را در منزل تزریق کنند.

حالت دیگری که باعث می شود شخص به تزریق در منزل روی آورد، زمانی است که حرکت کردن و رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای شخص خطرناک باشد و سبب شود که بیماری او عود کند. به عنوان مثال در زمان هایی که شخص از دردهای کمر و پا رنج می برد، حرکت کردن باعث می شود که درد بیشتری را تحمل کند.

توجه داشته باشید که تزریق در منزل مزیت های فراوانی دارد که در این قسمت اشاره ای به آن نخواهیم کرد، لازم به ذکر است که در ادامه این مقاله به طور مفصل در رابطه با مزیت های تزریق در منزل مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

اما در این قسمت توصیه می کنیم که برای تزریق در منزل حتما باید از نیروی متخصص و ماهر کمک بگیرید تا دچار عوارض نشوید.

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

داروهای ممنوعه برای تزریق آمپول در منزل کدامند؟

بسیاری از دارو ها برای تزریق آمپول در منزل منعی ندارند اما تعدادی از آنها ممنوع می باشد.

و تزریق آنها ممکن فرد را دچار شوک حملات تنفسی حملات قلبی و حتی مرگ کنند.

داروهایی مانند پنی سیلین و داورهای شیمی درمانی برای تزریق آمپول در منزل از جمله این داروها هستند.

و همچنین تزریق این داروها و دیگر تزریق آمپول در منزل به صورت خودسرانه ممکن است باعث بوجود آمدن عواقب جبران ناپذیری برای بیمار شود.

 

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

       نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

 

اگر تزریق آمپول در منزل انجام شود چه مزیت هایی دارد؟

در این بخش لازم است به این مسئله اشاره داشته باشیم که تزریق در منزل چه مزیت هایی دارد. در ابتدا باز هم باید این نکته را یاد آور شویم که تزریق در منزل نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود، بلکه باید از نیرویی ماهر برای انجام این کار استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مزیت های تزریق در منزل این است که زمان کم تری صرف خواهد شد. هنگامی که شخص می خواهد برای تزریق به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کند، زمانی را در مسیر رفت و برگشت سپری کند.

این در حالی است که اگر تزریق در منزل انجام شود، این مدت زمان سپری نخواهد شد. کاملا واضح و مشخص است که سپری کردن این زمان برای شخص بیمار، اذیت کننده خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول در منزل صرف هزینه کمتر است. توجه داشته باشید که برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای تزریق آمپول باید از وسیله نقلیه  استفاده کنید و این وسیله هزینه ای را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که اگر آمپول در منزل تزریق شود، فقط هزینه تزریق را پرداخت خواهید کرد.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول در منزل را می توان این مورد دانست که شخص بیمار زمان بیشتری را می تواند استراحت کند.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای رسیدن به درمانگاه و بیمارستان باید زمان زیادی صرف شود. توجه داشته باشید که اگر تزریق در منزل صورت بگیرد، بیمار می تواند این زمان را استراحت کند و طبیعتا در زمان کمتری به بهبودی کامل برسد.

لازم به ذکر است که تزریق آمپول در منزل مزیت های فراوانی دارد که در مطالب بالا به مهم ترین این مزیت ها اشاره کردیم.

توجه داشته باشید که مطالب ارائه شده در بالا همه مزیت های تزریق در منزل نیست، اما اساسی ترین و مهم ترین این مزیت ها را بیان کرده ایم. باز هم لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که برای تزریق آمپول در منزل حتما از نیروی متخصص و ماهر کمک بگیرید.

 

 

 

نکات تزریقات و رگ گیری | 20 میشم

 

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط