نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

 

 

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

زمین‌لرزه نیکاراگوا در تاریخ ۲۳ دسامبر ۱۹۷۲ میلادی، برابر با ‎۲ دی ۱۳۵۱، ساعت ۶:۲۹:۴۴ به زمان یوتی‌سی در نیکاراگوئه رخ داد. ژرفای این زلزله ۶٫۸ کیلومتر بود. بزرگی آن ۶٫۲ در مقیاس Ms اعلام شده‌است. زمین‌لرزه به وقت محلی در روز شنبه، ساعت ۰ روی داده و منطقه زمانی آن یوتی‌سی -۶ بوده‌است .

سازمان زمین‌شناسی آمریکا نیز جای این زمین‌لرزه را در مختصات ۱۲٫۴°شمالی ۸۶٫۱°غربی و بزرگی آنرا برابر با ۶٫۲ در مقیاس ریشتر اعلام کرده‌است. ژرفای گزارش شده از سوی این سازمان ۵ کیلومتر می‌باشد.

شمار کشتگان زلزله حدود ۱۱۰۰۰ نفر بوده‌است.تعداد زخمیان ۲۰۰۰۰ نفر برآورده شده‌است.بی‌خانمان شدگان نیز ۲۰۰۰۰۰ نفر اعلام شده‌است.

 

نشریه 2 :

لرزش زمین که خود تابع نظم کلی دستگاه آفرینش است این بار کشور ماناگوآ را در کمتر از یک دقیقه ویران ساخت و این نشریه حاصل بازدید روزهایی است که پنج ماه پس از وقوع زلزله در ماناگوآ انجام گرفت و ضمن آن اثر زلزله بر ساختمانهای مختلف این شهر بررسی گردید.

بحث در آثاری که زلزله بر ساختمانهای این شهر داشته است می تواند آموزنده و در طرح اجرای ساختمانهایی که در کشور ما ساخته میشوند مفید باشد و بهمین امید این نشریه تهیه گردید شاید تا حدودی بکار آید.

                                                                                                                                    (علی اکبر معین فر)

 

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

 

سرفصل ها :

مقدمه

مرکز بزرگی و عمث و شدت لزله

لزله های پیش آیند و لرزش های پسین

نمودار شتاب نگار

تغییرات زمین

زلزله خیزی منطقه

نوع ساختمانهای منطقه

بانک امریکا

بانک مرکزی نیکاراگوآ

بانک ملی نیکاراگوآ

مرکز بیمه های اجتماعی

هتل بالمورال

تآتر ملی

ساختمان I.B.M

ساختمان دادگستری

هتل اینترکنینانتال

استادیوم ورزشی ژنرال سموزا

دانسینگ میدان شهر

کلساهای بزرگ شهر

ساختمان مرکز برق

ساختمان تلفن

و …

 

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

نیکاراگوئه (به اسپانیایی: Nicaragua) با نام رسمی جمهوری نیکاراگوئه (به اسپانیایی: República de Nicaragua) کشوری در آمریکای مرکزی است. پایتخت آن ماناگوآ می‌باشد. نیکاراگوئه از نظر مساحت بزرگ‌ترین کشور آمریکای مرکزی است.

نیکاراگوئه از شمال با هندوراس و از جنوب با کاستاریکا همسایه است. در ساحل شرقی آن دریای کارائیب و در ساحل غربی آن اقیانوس آرام قرار دارد.

جمعیت نیکاراگوئه ۶٬۲۲۳٬۰۰۰ نفر و واحد پول آن کوردوبا نیکاراگوئه است. نیکاراگوئه کشوری با تنوع نژادی است که زبان رسمی آن اسپانیایی می‌باشد. ۶۹ درصد از جمعیت آن مستیزو «دورگه سرخ‌پوست و سفیدپوست»، ۱۷ درصد سفیدپوست، ۵ درصد سرخ‌پوست و نه درصد سیاه‌پوست هستند.

نیکاراگوئه مذهب رسمی ندارد اما بیشتر مردم آن پیرو شاخهٔ کاتولیک رومی از دین مسیحیت هستند. تنوع زیست جانوری، آب‌وهوای گرمسیری و آتشفشان‌های فعال، باعث افزایش سفر گردشگران به نیکاراگوئه شده‌است.

 

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

امپراتوری اسپانیا در سدهٔ شانزدهم این منطقه را تسخیر کرد و نیکاراگوئه در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا استقلال یافت. از زمان استقلال آن، نیکاراگوئه دستخوش دوره‌هایی از ناآرامی‌های سیاسی، دخالت نظامی از سوی ایالات متحده، دیکتاتوری، و بحران مالی شد که این رویدادها از علل اساسی وقوع انقلاب نیکاراگوئه در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بودند. پیش از انقلاب، نیکاراگوئه یکی از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای آمریکای مرکزی بود. درگیری‌های انقلابی، همراه با زمین‌لرزهٔ سال ۱۹۷۲، جایگاه پیشین اقتصادی کشور را با زوال مواجه کرد.

نیکاراگوئه امروزه یک نظام تقریباً دموکراتیک و دارای فسادهای بسیار است، و در سال‌های اخیر رشد اقتصادی و ثبات سیاسی را تجربه کرده‌است.

اقتصاد نیکاراگوئه با وجود کاهش سرعت رشد اقتصادی منطقهٔ آمریکای لاتین، در حال رشد است. بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵، متوسط نرخ تولید ناخالص داخلی نیکاراگوئه ۴٫۷ درصد بود که منجر به ایجاد شغل بیشتر و خروج هزاران نفر از فقر شده‌است.

 

نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا)

 

 

در سال ۱۹۹۰، نیکاراگوئه ویولتا چامورو را به عنوان رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرد. نیکاراگوئه شاهد معترضان زیادی به حکومت خود است اما آن‌ها را نادیده گرفته و به سرعت آن‌ها را می‌کشد. دانیل اروتگا رئیس‌جمهور این کشور در گفت‌وگو با یورونیوز گفت: معترضان از آمریکا پول می‌گیرند. معترضان خواستار آزادی زندانیان سیاسی و کاستن از بحران سیاسی‌ای بودند؛ که از سال گذشته این کشور را در خود فرو برده‌است.  اورتگا در ماه آوریل فرمانی را مبنی بر کاهش حقوق و دستمزدها و همچنین تغییر سیستم تأمین اجتماعی امضا کرد و تنها ساعاتی پس از آن بود که بازنشستگان و دانشجویان معترض به خیابان‌ها آمدند. از زمان آغاز درگیری میان صدها نفر در تظاهرات و اعتراضات علیه رئیس‌جمهور این کشور جان خود را از دست داد و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

 

دانلود نشریه 2 | زلزله هشتم مرداد ماه 49 ماناگوا (نیکاراگوا) از پایین همین مطلب :

 

خرید مادامالعمر می باشد

منبع : وب

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط