مقایسه ی حافظه ی کاری افراد دوزبانه و تکزبانه و تفاوت جنسیتی
مقایسه ی حافظه ی کاری افراد دوزبانه و تکزبانه و تفاوت جنسیتی
مقدمه:
یکی از مطالعات پایه های در مباحث شناختی، بررسی تأثیرات دو زبانگی بر عملکرد فرایندهای شناختی است. مقایسهی عملکرد شناختی افراد دو زبانه ترک-فارس و تکزبانه فارس در تکالیف ( ( ) ) حافظه ی کاری.
روش:
در یک مطالعهی علی- مقایسهای با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، 60 دانش آموز دختر 30 دو زبانه و 30 تکزبانه و 60 دانشآموز پسر 30 دو زبانه و 30 تکزبانه که ( ( ) ) در متغیرهای هوش، سن و سطح تحصیل همتا شده بودند، انتخاب شدند.
ابزار پژوهش، آزمونهای عددی و دیداری- فضایی بود. دادهها با روش تحلیل واریانس تک متغیره و ) ( n-back انِبک چندمتغیره تحلیل شد.
مطلب مرتبط برای شما :
يافته ها:
عملکرد دانش آموزان دو زبانه در تکالیف حافظه ی کاری عامل اجرایی مرکزی و دیداری- فضایی، بهتر از دانش آموزان تکزبانه بود. همچنین پسران در انجام این تکالیف عملکرد بهتری نشان دادند.
نتيجه گيري:
نتایج این مطالعه نشان داد که دو زبانگی تأثیر مثبتی بر عملکرد حافظه ی کاری دارد و نیز عملکرد جنسیت مذکر در تکالیف حافظه ی کاری غیرکلامی بهتر است.
مقایسه ی حافظه ی کاری افراد دوزبانه و تکزبانه و تفاوت جنسیتی
بررسی تأثیرات دو زبانگی,تفاوت جنسیتی,عصب شناختی رفتاری,کارکرد مغز و اعصاب,مباحث شناختی,مقایسه ی حافظه ی کاری افراد,مقایسهی حافظه ی کاری افراد دوزبانه و تکزبانه و تفاوت جنسیتی
درباره این محصول نظر دهید !
- توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
- پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
- برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
- پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید