لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

       لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1 مگابایت می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

چطور مهندس عمران شویم؟

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های مهندسی، مهندس عمران یا civil engineer مسئول حفظ زیرساخت‌های جامعه را بر عهده دارد.

مهندسان عمران از ساخت، بهره برداری و نگهداری ایمنِ سازه‌ها مانند جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها و سدها اطمینان حاصل می‌کنند.

با توجه به اهمیت وظایف آنها، مهندسان عمران دارای شرایط خاص آموزشی و مهارتی هستند.

در این مقاله به طور مفصل درباره این توضیح خواهیم داد که چگونه مهندس عمران شویم، چه مدارک و گواهی‌های برای کار در این رشته مورد نیاز است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید چه انتظاری از بازار کار مهندس عمران داشته باشند.

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

 

 

 

مطلب مرتبط برای شما :

دانلود کتاب Mr Bugs Phonics 1

کلیک کنید لطفا

موضوع :

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه | Pdf

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه

 

دانلود فایل صوتی مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان

 

دانلود فایل صوتی مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان

 

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانیدانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی

مهندس عمران کیست؟

مهندس عمران ساخت و ساز پروژه‌های عمومی مانند جاده‌ها، پل‌ها، سدها، تونل‌ها، ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها، سیستم‌های آب و فاضلاب و سایر پروژه‌های بزرگ زیربنایی را طراحی و نظارت می‌کند.

ساختمان‌ها و پل‌ها اغلب اولین سازه‌هایی هستند که به ذهن هر فرد در مورد مهندسان عمران خطور می‌کند، زیرا اینها برجسته‌ترین ساخته‌های مهندسان عمران هستند.

اما مهندسان عمران، همچنین مسئول کارها و عملیات‌هایی هستند که کمتر توسط افراد دیده می‌شوند.

هر وقت شیر آب را باز می‌کنیم، حتی به ذهن ما خطور نمی‌کند که این سیستم لوله کشی ممکن است کار مهندسان عمران باشد؛

در بسیاری از موارد طراحی سیستم‌هایی که آب را از منابع اصلی، که گاهی صدها کیلومتر دورتر از ما هستند و از آنجا به شهرها منتقل می‌شوند را، این افراد انجام می‌دهند.

بنابراین، به طور خلاصه مهندس عمران کیست؟ مهندس عمران کسی است که از دانش علمی خود برای بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی، که نیازهای اساسی انسان را برآورده می‌کند، استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط :

مسئله‌ی مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) |PDF

 

 

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

کار مهندس عمران چیست؟

رشته مهندسی عمران یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های مهندسی است که به زمانی برمی‌گردد که مردم برای اولین بار در سکونتگاه‌های دائمی زندگی می‌کردند و متناسب با نیازهای خود شروع به شکل دادن محیط زندگی خود کردند.

با افزایش جمعیت و شروع زندگی مشترک گروه‌های بزرگ‌تر از مردم در شهرها، نیاز فزاینده‌ای به منابع آب تمیز، وسایل دفع زباله، خیابان‌ها و جاده‌ها برای رفت و آمد راحت‌تر و همچنین داد و ستد و راهی برای مردم برای دفاع از خود در برابر همسایگان شد و از این رو، مهندسین عمران اولیه شروع به ساخت ساختمان‌ها، دیوارها، جاده‌ها، پل‌ها، سدها و دیگر موارد کردند.

جاده‌های امپراتوری روم، دیوار بزرگ چین، اهرام ثلاثه، استون هنج، خانه‌های صخره‌ای در Mesa Verde و ویرانه‌های مایان در کوپان، پالنکه و تیکال، از مشهورترین پروژه‌های مهندسی عمران در دوران باستان هستند.

ساخت بسیاری از این سازه‌های شگفت انگیز توسط افراد در آن زمان همچنان اسرارآمیز باقی مانده و نام مهندسانی که آنها را طراحی کرده‌اند به تاریخ پیوسته است.

در زمان معاصر نیز سازه‌های شگفت انگیز و معروف مهندسین عمران از جمله برج ایفل، که از نام گوستاو ایفل مهندس عمران فرانسوی که شرکتش آن را ساخته است، برگرفته شده است.

پل گلدن گیت با طراحی جوزف اشتراوس و چارلز الیس،کانال پاناما (جان فرانک استیونز)، سد هوور (John L. Savage) و پل بروکلین که توسط جان آگوست روبلینگ و پسرش واشنگتن روبلینگ طراحی شده است، در میان این سازه‌های شگفت انگیز قرار می‌گیرند.

کار مهندسان عمران حتی فراتر از ساخت و ساز سازه‌ها و پل‌ها می‌رود.

 

آموزش زبان تخصصی مهندسی عمران

 

آنها در صنعت هوافضا کار می‌کنند و مسئولیت طراحی هواپیما و ایستگاه‌های فضایی را بر عهده دارند. آنها را می‌توان در صنعت خودرو یافت، محاسبه ظرفیت حمل بار شاسی و بهبود مقاومت در برابر خرابی ضربه گیرها و درها از جمله وظایف آنها در این صنعت است.

آنها در صنعت کشتی سازی، برق و چندین صنعت دیگر نیز حضور پررنگی دارند.

مهندسی عمران یک حرفه خاص و در عین حال هیجان انگیز است، زیرا افرادی که در این زمینه کار می‌کنند می‌توانند نتایج کار خود را ببینند و آنها را از نزدیک لمس کنند؛ یک پل بزرگ، یک ساختمان بلند، ایستگاه مترو، یا یک سد برقی از جمله سازه‌هایی است که می‌توان آن را تا سال‌ها تماشا کرد.

دنیای مهندسی عمران متنوع است. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که مهندسان عمران از گزینه‌های شغلی متنوعی برای کار برخوردار هستند.

به این معنا که هر فرد با مدرک مهندسی عمران و با توجه به شاخه‌ای که خوانده، می‌تواند در مشاغل متنوع کار کند. فارغ از مشاغل مختلفی که برای کار به عنوان مهندس عمران وجود دارد، تمام مهندسان عمران وظایف مشترکی دارند که باید به صورت روزمره آنها را انجام دهند.

مهندسان عمران غالباً مسئول تیم‌های بزرگی هستند که در طراحی، برنامه ریزی و مراحل ساخت پروژه نقش دارند.

این امر مستلزم این است که آنها به طور منظم با اعضای تیم اعم از نقشه برداران، مدیران ساخت و ساز، معماران، مهندسین ناظر و برنامه ریزان شهری ملاقات، همکاری و مدیریت داشته باشند.

علاوه بر این، آنها خودشان زمان قابل توجهی را صرف طراحی و برنامه ریزی پروژه‌ها، نیازسنجی‌ها، بودجه‌ها و ارائه پیشنهادات به مشتری خواهند کرد.

فعالیت‌های خاص مهندس عمران در هر یک از زیرشاخه‌های این رشته تغییر می‌کند و همان‌طور که در زیر توضیح می‌دهیم، رشته مهندسی عمران دارای زیرشاخه‌های مختلفی است.

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

          لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

زیرشاخه‌های مهندسی عمران

مهندسی معماری

معماری، طراحی ساختمان‌ها و بناها با تأکید بر زیبایی شناسی از وظایف مهندس معمار است. مهندسی معماری ترکیبی از طراحی ساختمان و زیبایی شناسی با تمرکز بر ساخت و ساز و عملکرد پایدار است.

این رشته از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و زیرشاخه‌های مختلفی دارد. مهندسان معمار هم دانش ساخت و ساز دارند و هم دارای خلاقیت هستند. نظارت بر روند ساخت یکی دیگر از مهارت‌های اساسی مهندسان معمار است.

مهندسی ساخت و ساز

مهندسان ساخت و ساز پروژه‌های مسکونی و یا ساختمانی را مدیریت و تحویل می‌دهند. آنها فعالیت‌های ساختمانی را برنامه ریزی می‌کنند، بر عناصر سازه‌ای نظارت می‌کنند و پس از اتمام پروژه بازرسی ساختمان را انجام می‌دهند. آنها در طراحی ساختمان و حل مشکلات آن ارتباط و همکاری نزدیک با معماران، مهندسان معماری و تکنسین‌ها دارند.

آنها همچنین مسئول تهیه گزارش‌هایی از روند پروژه و بودجه آن هستند. آنها دارای مهارت کار با نرم افزارهای مختلف از جمله (CAD) هستند، که یکی از ابزارهای مهم این رشته است.

مهندسین ساخت و ساز مهارت‌های مدیریت پروژه و حساب و کتاب را در کنار هم برای پیشبرد موفق پروژه به کار می‌بندند.

مهندسی زلزله

مهندسی زلزله یک رشته تخصصی در مهندسی ژئوتکنیک است. این رشته یکی از زیرشاخه‌های مهندسی عمران است که در برخی کشورهایی که مستعد زلزله هستند، تدریس می‌شود.

البته مهندسان زلزله، نگران ارتعاشات پوسته زمین هستند که به طور بالقوه می‌تواند صدمات زیادی به سطح زمین وارد کند.

آنها مناطقی را که در معرض خطر زلزله هستند، شناسایی می‌کنند و از تکنیک‌های طراحی و ساخت برای مقاوم سازی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. آنها همچنین شبیه سازی و تجزیه و تحلیل میزان خرابی در ساختار ساختمان‌هایی را انجام می‌دهند که در معرض زلزله هستند که خرابی آنها می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

مهندسی محیط زیست

تأکید این شاخه از مهندسی عمران حفظ کیفیت هوا، آب و زمین از طریق روش‌های پایدار است. مهندسان محیط زیست برنامه‌هایی برای حفاظت و بهبود محیط زیست ارائه می‌دهند. این همان چیزی است که طبیعت به آن نیاز دارد: حفاظت از هوا، آب، گیاهان و جانوران.

آنها استراتژی‌هایی را برای مقابله با آلودگی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی صوتی ارائه می‌دهند.

آنها در این زمینه مطالعات موردی انجام می‌دهند و سپس روش‌های جلوگیری از بلایای طبیعی و آلودگی را مشخص می‌کنند.

بیشتر کارهای آنها در یک اداره انجام می‌شود و معطوف به داده‌ها و تجزیه و تحلیل آماری است. این مهندسان به ندرت از نرم افزارهای طراحی یا شبیه سازی استفاده می‌کنند. آنها باید قوانین پیچیده زیست محیطی و مسائل اخلاقی و اجتماعی مرتبط را درک کنند.

شرکت‌های خصوصی ممکن است از خدمات این متخصصان استفاده کنند تا فعالیت‌های آنها تأثیر نامطلوبی بر محیط طبیعی نگذارد. همچنین ممکن است مهندسین محیط زیست به عنوان مشاور یا محقق در دانشگاه‌ها استخدام شوند.

مهندسی بزرگراه

مهندسی بزرگراه یک رشته تخصصی در زمینه مهندسی حمل و نقل است. این رشته در رابطه با طراحی جاده‌ها و همچنین ارتباط آنها با عابران پیاده است.

مهندسان بزرگراه با مطالعه حجم و الگوهای ترافیکی راهکارهایی را برای جلوگیری از افزایش ترافیک و آسیب به سازه‌های جاده‌ای ارائه می‌دهند.

آنها سیستم‌های بزرگراهی را با هدف بهینه سازی جریان ترافیک و ایمنی خودرو‌ها در بزرگراه‌ها طراحی می‌کنند.

اخیراً، این رشته در طراحی سیستم‌های حمل و نقل برنامه‌هایی هوشمند ارائه کرده است که در نهایت انقلابی در نحوه رفت و آمد انسان‌ها در بزرگراه‌ها ایجاد خواهد کرد.

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی

 

آموزش فرانسه برای کودکان

 

مطلب مرتبط برای شما :

دانلود کتاب Mr Bugs Phonics 1

کلیک کنید لطفا

آموزش زبان تخصصی مهندسی عمران

مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی

مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی یکی دیگر از رشته‌های تخصصی مهندسی محیط زیست است. این رشته چالش‌های فنی مربوط به زیرساخت‌های آبی و طراحی فاضلاب را برطرف می‌کند.

این رشته به مقدار زیادی با جریان مایعات سروکار دارد و بر طراحی ذخیره آب (سدها، کانال‌ها و دریاچه‌ها) و تاسیسات حمل و نقل تمرکز دارد.

مهندسان آب و سازه های هیدرولیکی، همچنین ماشین آلاتی را طراحی می‌کنند که از نیروی هیدرولیک و عناصر ساختاری استفاده می‌کنند که می‌توانند فشار شدید آب را تحمل کنند.

آنها از تئوری دینامیک سیالات برای پیش بینی نحوه تعامل آب جاری با محیط اطراف خود استفاده می‌‌کنند. این متخصصان غالباً در شرکت‌های آب و فاضلاب استخدام می‌شوند.

مهندسی منابع آب

مطالعه آب در سراسر جهان در مرکز مهندسی منابع آب قرار دارد. این رشته شامل مهندسی آب آشامیدنی و هر آبی است که باید ذخیره یا توزیع شود، یا از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

برخلاف مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، که بر جنبه‌های فنی ذخیره سازی و هدایت آب تمرکز دارد، این رشته بر کیفیت و تدارکات سیستم‌های آب را در نظر می‌گیرد. پروژه‌های معمول مهندسان منابع آب شامل ترمیم تالاب و همچنین طراحی و برنامه ریزی سیستم‌های فاضلاب می‌شود.

بعد از معرفی تمامی این زیرشاخه‌ها، احتمالاً روشن شده است که رشته مهندسی عمران دامنه بسیار گسترده‌ای دارد.

این شغل یک کار سنتی نیست و چیزی به عنوان یک روز معمولی در آن وجود ندارد. هر پروژه‌ای در این رشته و شغل متفاوت است.

ممکن است مهندسان عمران یک هفته ۵۰ ساعت و یک هفته دو ساعت کار کنند. حتی برخی مهندسان عمران مهاجرت را در نظر می‌گیرند و برای کار در خارج از کشور خود را آماده می‌کنند.

 

 

مطلب پیشنهادی :
آموزش زبان تخصصی مهندسی عمران

محل کار مهندس عمران چگونه است؟

بیشتر کارهایی که مهندسان عمران انجام می‌دهند مستلزم طراحی و محاسبات دقیق در محیط اداری است. این بدان معنا نیست که این مهندسان وارد میدان نمی‌شوند.

آنها برای نظارت بر عملیات، نظارت بر تیم‌های خود، انجام کارهای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل کامل پروژه‌ها، حل مشکلات در محل کار و همکاری با سایر متخصصان درگیر در پروژه‌های خود، مدام در حال رفت و آمد به محل کارگاه‌های ساختمانی هستند.

در هنگام مدیریت پروژه‌ها، مهندسان عمران ممکن است هنگام جابجایی از مکانی به محل دیگر، بیشتر از ماشین خود یا کامیون استفاده کنند. گاهی اوقات، آنها برای کار در پروژه‌های بزرگ مهندسی در کشورهای دیگر، به خارج از کشور سفر می‌کنند.

کار آنها معمولاً تمام وقت است و حدود یک سوم آنها بیش از چهل ساعت در هفته کار می‌کنند.

در زیر لیستی از رایج‌ترین صنایعی که مهندسان عمران در آنها به کار گرفته می‌شوند، آورده شده است.

  • استخراج و حفاری
  • ساخت و ساز مسکونی
  • ساخت و ساز تجاری
  • برنامه ریزی شهری
  • زیرساخت آب و گاز
  • سیستم‌های فاضلاب
  • انرژی تجدید پذیر
  • آژانس‌های حمل و نقل
  • سازمان‌های دولتی

عناوین شغلی معمول برای مهندسان عمران عبارت‌‌اند از:

  • بازرس ساخت و ساز
  • مهندس پروژه
  • مهندس ناظر
  • همکار مهندس عمران
  • مهندس عمران
  • مهندس شهرسازی
  • مهندس میدانی
  • مدیر توسعه

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی :

آموزش فرانسه برای کودکان

 

 

 

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

      لغات زبان تخصصی مهندسی عمران | 20 میشم

پشتیبانی سایت بیست میشم همیشه بصورت آنلاین باشما در ارتباط است ( واتس آپ شماره : 09111482708 )
منبع:گوگل

 

 

آموزش زبان تخصصی مهندسی عمران

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط