شبیه سازی و ارزیابی زیرلایه امنیت برای شبکه اینترنت اشیا

شبیه سازی و ارزیابی زیرلایه امنیت برای شبکه اینترنت اشیا

شبیه سازی و ارزیابی زیرلایه امنیت برای شبکه اینترنت اشیا

شبیه سازی و ارزیابی زیرلایه امنیت برای شبکه اینترنت اشیا

 

اینترنت اشیا به معنی هوشمندسازی کلیه اشیا پیرامون است تا بتوان بدان در هرزمان و هرجا از طریق اینترنت دست یافت. وجود اینترنت اشیابه عنوان راهی جدید در مبحث شبکه سازی، مباحث جدیدی را پیرامون دنیای ارتباطات و شبکه میگشاید.

 

یکی از این مباحث چگونگی برقراری امنیت در شبکه ای پراکنده است. زیرا اعضای شرکت کننده در این شبکه دیگر تنها گوشی های هوشمند، کامپیوترها یا دیگر فناوری های شبکه ایمعمول نیستند، بلکه شامل اشیا و وسایل خانگی که در زندگی روزمره به کار می روند نظیر یخچال هستند.

 

اشیا هوشمند اغلب محدودیت در منابع و نیروی برق دارند بنابراین روشهای پیشین امنیت سازی شبکه نمی تواند در شبکه اینترنت اشیا قابل انجام باشد. ازاینرو مبحث برقراری امنیت به هنگام راه اندازی، راه حلی را برای ایجاد امنیت در لحظه اولیه ی برقراری شبکه معرفی نموده است.

 

در این پژوهش، ما راه حلی را برای امنیت به هنگام راه اندازی معرفی کرده ایم که می تواند در دنیای اینترنت اشیا قابل انجام باشد. راه حل پیشنهادی ما بر مبنای وجود شناسه ی همگانی و یکتا برای دستگاه ها است که در این پژوهش آدرس مک را برگزیده ایم.

 

در متد پیشنهادی ما، دستگاه ها می توانند به طور خودکار خود را به روتر یک شبکه ی نمونه ی اینترنت اشیا معرفی کنند. این معرفی از طریق شناسه ی یکتا انجام خواهد شد و روند مذکور با حداقل دخالت انسانی صورت خواهد گرفت. بعلاوه، در این پژوهش ما یک مرکز اینترنت اشیا را به عنوان واسطی مورد اعتماد میان سازنده ی اشیا هوشمند و خریداران معرفی می کنیم.

سپس میان روتر شبکه ی نمونه و مرکز اینترنت اشیا ارتباط برقرار می کنیم. نهایتا نشان خواهیم داد که سیستم پیشنهادی ما چگونه کار خواهد کرد و در بخش کارهای آینده فرضیات و محدودیت های پروژه را جهت بررسی های آتی بیان خواهیم کرد.

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط