روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 5 مگابایت و 63 صفحه می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم 

ترجمه : سید محمدی

 

 

 

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

 

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

         روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

       روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

 

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

     روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

 

درباره کتاب 

 کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم به صورت تایپ شده مناسب چاپ می باشد.

این کتاب منبع بسیار مهمی برای دانشجویان رشته روانشناسی و همچنین برای آزمون قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی در بسیاری از شاخه ها برای دانشگاه های سراسری و آزاد و فراگیر و غیر فراگیر پیام نور نیز می باشد.

 

 

کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

 

 

مباحث اساسی کتاب

طبق روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم تحقیقات در مورد توسعه انسانی ، اقدام نسبتاً جدیدی است. 

مطالعات در مورد کودکان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم آغاز شد.

  تحقیقات در مورد رشد ، پیری و تغییر بزرگسالان در طول زندگی فقط در دهه 1960 و 1970 ظهور کرد (الدر ، 1998). 

اما گمانه زنی ها در مورد چگونگی رشد و تغییر مردم از قرن ها پیش وجود داشته است. 

همانطور که با تحقیقات ترکیب شدند ، از ساخت نظریه های توسعه الهام گرفتند.

  نظریه مجموعه ای منظم و یکپارچه از جملات است که رفتار را توصیف می کند، توضیح می دهد و پیش بینی می کند.

  به عنوان مثال ، یک نظریه خوب در مورد دلبستگی مراقبت از کودک و نوزاد  رفتارهای نوزادان 6 تا 8 ماهه را توصیف می کند زیرا آنها به دنبال محبت و راحتی یک بزرگسال آشنا هستند ،  توضیح می دهد که چگونه و چرا نوزادان این میل شدید به پیوند با یک مراقب را دارند  و پیامدهای این پیوند عاطفی را برای روابط در طول زندگی پیش بینی می کند .

به دو دلیل نظریه ها ابزار حیاتی هستند. 

اول ، این که آنها چارچوب های منظمی برای مشاهدات ما از مردم ارائه می دهند. 

به عبارت دیگر آن ها هدایت کننده هستند و به آن چه را که می بینیم معنا می بخشند.

  دوم ، مواردی که با تحقیق تأیید می شوند ، مبنای محکمی برای اقدامات عملی فراهم می کنند.

  هنگامی که یک نظریه به ما در درک توسعه کمک می کند ، در موقعیت بهتری قرار داریم که می دانیم چگونه می توان رفاه و درمان کودکان و بزرگسالان را بهبود بخشید.

همانطور که در روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم خواهیم دید ، نظریه ها تحت تأثیر ارزش های فرهنگی و سیستم های اعتقادی زمان خود قرار دارند. 

اما نظریه ها از یک منظر مهم با صرفاً یک عقیده یا باور تفاوت دارند: تداوم وجود یک نظریه به تأیید علمی بستگی دارد.

  تمام نظریه ها باید با استفاده از یک مجموعه روشهای تحقیق مورد توافق جامعه علمی مورد آزمایش قرار گیرند و یافته ها باید به مرور زمان دوام بیاورند یا تکرار شوند.

حوزه توسعه انسانی شامل بسیاری از نظریه ها است که ایده های مختلفی در مورد این که مردم چگونه هستند و تغییر آنها ارائه می دهد.  انسانها موجودات پیچیده ای هستند.

  آنها از نظر جسمی ، ذهنی ، عاطفی و اجتماعی تغییر می کنند. 

و محققان همیشه در معنای آنچه می بینند اتفاق نظر ندارند. 

هیچ نظریه واحدی نتوانسته است همه جنبه های توسعه انسانی را توضیح دهد. 

اما وجود بسیاری از نظریه ها به پیشرفت دانش کمک می کند زیرا محققان به طور مداوم سعی در حمایت ، رد کردن و تلفیق این دیدگاه های مختلف دارند.

 

 

روانشناسی رشد لورابرک ترجمه سیدمحمدی جلد دوم

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم

 

 

بخشی از فصل 1

براساس روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم هنگامی که جنگ جهانی دوم پایان یافت ، فیلیپ ارتش را ترک کرد و یک فروشگاه کوچک لباس مردانه افتتاح کرد. 

سوفی وقتش را بین مراقبت از کودکان و کمک به فیلیپ در فروشگاه تقسیم کرد. 

اکنون در چهل سالگی ، او مادری فداکار بود ، اما تعداد کمی از زنان در سن او هنوز فرزندان خردسال خود را تربیت می کردند.  فیلیپ در حالی که با این مشاغل دست و پنجه نرم می کرد ساعت های طولانی تری را در محل کار خود سپری میکرد و سوفی اغلب احساس تنهایی می کرد.

  او به ندرت پیانو مینواخت ، که خاطرات دردناکی از  زندگی جوانی که توسط جنگ از بین رفته بود را به ارمغان داشت. 

احساس انزوای سوفی و ​​عدم رضایت مکرر؛ او را زودرنج می کرد.  در اواخر شب  مشاجره و دعوا  او و فیلیپ به گوش می رسید .

با بزرگتر شدن فرزندان ، وقت سوفی آزادتر شد ، ​​او یک بار دیگر  برای به دست آوردن اعتبار نامه تدریس به دانشگاه بازگشت .  سرانجام ، در 50 سالگی ، او یک حرفه را شروع کرد. 

برای دهه بعد ، سوفی به دانش آموزان دبیرستانی، آلمانی و فرانسوی و به مهاجران تازه وارد انگلیسی آموزش می­داد.  وی علاوه بر کاهش مشکلات مالی خانواده اش ، احساس خوشایند موفقیت و خلاقیت را احساس می کرد. 

این سالها از پرانرژی ترین رضایت بخش ترین سال های زندگی سوفی بود. 

او اشتیاق بی پایانی برای تدریس – برای انتقال توانایی های خود با زبان ، دانش دست اول خود از عواقب نفرت و ستم ، و درک عملی او از چگونگی سازگاری با زندگی در سرزمین جدید داشت.

  او کودکان خود را ، که زندگی جوانی آنها بدون آسیب جنگ بود ، تماشا کرد و بسیاری از ارزشها و تعهدات خود را پذیرفت و زندگی زناشویی و شغلی خود را در زمان مورد انتظار آغاز کرد.

  سوفی با نگاهی خوش بینانه به سن 60 سالگی نزدیک شد.

  از آنجا که او و فیلیپ از زیر بار مالی پرداخت هزینه تحصیل دانشگاه فرزندانشان آزاد شده بودند ، به دنبال اوقات فراغت بیشتر بودند. محبت و احترام آنها نسبت به یکدیگر عمیق تر شد .

  بار دیگر ، سوفی شروع به نواختن پیانو کرد .  اما این دوره از رضایت کوتاه مدت بود .

یک روز صبح ، سوفی از خواب بیدار شد و احساس یک توده سخت زیر بغلش کرد. 

چند روز بعد ، پزشک وی سرطان را تشخیص داد.

  طبع و ظرفیت روحی سوفی در انطباق با تغییرات بنیادی زندگی به او کمک کرد تا با بیماری پیش رو مقابله کند. او آن را دشمنی تعریف کرد که باید با آن بجنگند.

  در نتیجه ، او 5 سال دیگر  هم زندگی کرد.  علاوه بر فرسودگی شیمی درمانی ، سوفی برنامه کامل وظایف تدریس خود را حفظ کرد و به ملاقات و انجام کارهای مادرش ادامه می داد. 

اما چون او از نظر جسمی ضعیف شده بود ، دیگر توان برگذاری کلاسهایش را نداشت. 

به تدریج ، او تسلیم بیماری ویرانگر شد.  چند هفته گذشته که در بستر بیماری بود ، او بی سر و صدا و در حالی که فیلیپ در کنارش بود ، فوت کرد .  در تشییع جنازه او بیش از صد دانش آموز سوفی حضور داشتند.

  او تصویری به یاد ماندنی از زنی شجاع و دلسوز در خاطر هر یک از دانش آموزانش به جای گذاشته بود.

یکی از سه فرزند سوفی ، لورا ، نویسنده این کتاب است.  یک سال قبل از فوت سوفی ازدواج کرد ، لورا و همسرش کِن ، اغلب به پیام سوفی فکر می کنند که در آستانه روز عروسی به طور خصوصی به آنها گفته بود :

“من از زندگی و ازدواج خودم آموختم که شما باید یک زندگی مشترک ، و در عین حال یک زندگی جدا از هم بسازید.

شما باید به یکدیگر زمان ، مکان و پشتیبانی اختصاص بدهید تا هویت خود ، و روش های خود را برای ابراز وجود و ابراز آن به دیگران شکل دهید. مهمترین قانون رابطه شما باید احترام باشد .

لورا و کن در یک شهر کوچک میانه غربی ، در نزدیکی دانشگاه ایالیریویز ایالت ، ساکن شدند ، جایی که آنها امروز به تدریس ادامه می دهند-لورا در گروه روانشناسی و کن در گروه ریاضیات. 

آنها دو پسر دارند ، دیوید و پیتر ، که لورا داستان های زیادی در مورد زندگی سوفی برای آنها تعریف کرده است و میراث او را حفظ کرده .

  دیوید قلم مادربزرگ خود را برای آموزش به ارث برده است.  او یک معلم کلاس دوم برای اکثر کودکان مهاجر است.

پیتر ، یک وکیل است و عشق مادربزرگ خود را به موسیقی ، نواختن ویولن ، ویولا و ماندولین در اوقات فراغت را به ارث برده است.  سوفی همچنین تأثیرات مادام العمر بر بسیاری از دانش آموزان خود داشت. 

اخیراً ، یک استاد توسعه انسانی به لورا نوشت :

من مدتی است که قصد دارم با شما تماس بگیرم.

  من در یک کلاس رشد در طول دوره زندگی تدریس می کنم. 

وقتی کتاب درسی را باز کردم و تصاویر مادرت را دیدم ، بسیار تعجب کردم. 

از سال 1962 تا 1966 ، کلاسهای آلمانی دبیرستان را نزد مادر شما گذراندم … من او را به عنوان یک معلم بسیار سختگیر به یاد می آورم که هم دانش آموزانش را مسئول می دانست و هم به فکر تک تک ما بود. 

او یک معلم باورنکردنی بود تا اینکه در طول سالهای تحصیم کالج به آلمان رفتم و هم می توانستم زبان آلمانی را بفهمم و هم می توانستم به زبان آلمانی صحبت کنم.

در روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم داستان سوفی مسائل ثابل توجهی را در مورد تاریخچه زندگی بشر مطرح می کند:

  • چه ویژگی هایی ویژگی های مشترک سوفی با دیگران و ویژگی های جسمی ، ظرفیت های ذهنی ، علاقه ها و رفتارهای او را تعیین می کند؟
  • چه عاملی باعث شد که سوفی همان زندگی پایدار و مصمم را حفظ کند اما از راه های دیگر تغییر کند؟
  • شرایط تاریخی و فرهنگی برای سوفی ، آزار و شکنجه ای که خانه های کودکی او را ویران کرد ، باعث مرگ اعضای خانواده و دوستان و فرار خانواده اش به ایالات متحده شد ، چگونه بر سلامتی در طول زندگی تأثیر گذاشت؟
  • زمان وقایع به عنوان مثال ، اوایلی که سوفی با زبانهای خارجی آشنا شد و تأخیر در ازدواج او، پدر و مادر و شغل چگونه در پیشرفت تأثیر می گذارد؟
  • چه عواملی چه شخصی و چه محیطی باعث شد سوفی زودتر از حد انتظار فوت کند؟

اینها سوالات اصلی هستند که در روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم توسط توسعه انسانی مورد استفاده قرار می گیرند ، یک زمینه مطالعاتی که به درک ثبات و تغییر در طول عمر اختصاص دارد.

  تنوع زیاد ، مشخص کننده علایق و دغدغه های محققانی است که توسعه انسانی را مطالعه می کنند.  اما همه یک هدف واحد دارند: شناسایی آن بخشهایی که بر ثبات و تحولات افراد از زمان بارداری تا مرگ تأثیر می گذارند.

 

 

روانشناسی رشد لورابرک ترجمه سیدمحمدی جلد دوم

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم

 

 

 

رشد انسانی به عنوان یک زمینه علمی ، کاربردی و میان رشته ای

باتوجه به روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم | 20 میشم سوالاتی که  ذکر شد صرفاً مورد توجه علمی نیستند.

هرکدام از آنها از نظر کاربردی اهمیت دارند. 

در حقیقت ، کنجکاوی علمی تنها یکی از عواملی است که باعث شده است که توسعه انسانی به یک زمینه قابل توجه در مطالعه در حال حاضر تبدیل شود. 

تحقیقات در مورد توسعه نیز توسط مدیران اجتماعی برای بهبود زندگی مردم تشویق شده است.

  به عنوان مثال ، آغاز آموزش عمومی در اوایل قرن بیستم منجر به تقاضا در مورد این شد که چه چیزی و چگونه باید به کودکان در سنین مختلف آموزش داده شود.

 علاقه حرفه پزشکی به بهبود سلامت مردم مستلزم درک درستی از رشد فیزیکی ، تغذیه و بیماری ها بود.

 اشتیاق حرفه خدمات اجتماعی برای درمان مشکلات عاطفی و کمک به مردم برای منطبق شدن با وقایع مهم زندگی ، مانند طلاق ، از دست دادن شغل ، جنگ ، بلایای طبیعی یا مرگ عزیزان ، به اطلاعاتی در مورد شخصیت و رشد اجتماعی احتیاج داشت.

  و والدین به طور مداوم در مورد شیوه ها و تجارب تربیت فرزند که زندگی شاد و موفقی را برای فرزندانشان پرورش می دهد ، به دنبال مشاوره تخصصی هستند.

مخزن بزرگ اطلاعات ما در مورد توسعه انسانی بین رشته ای است.

  این امر با تلاش مشترک افراد از بسیاری از رشته های تحصیلی رشد میکند. 

به دلیل نیاز به راه حل برای مشکلات روزمره در همه سنین ، محققانی از روانشناسی ، جامعه شناسی ، انسان شناسی ، زیست شناسی و علوم اعصاب در تحقیقات با متخصصان از آموزش ، مطالعات خانواده ، پزشکی ، بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی می پیوندند، تا  فقط چند مورد را عنوان کنند.

  آنها با هم ، این رشته را مانند آن چه امروز است ایجاد کرده اند ، زیرا امروزه مجموعه ای از دانش وجود دارد که نه تنها از نظر علمی مهم بلکه مربوط و مفید است.

منبع:گوگل

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط