راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1.75 مگابایت می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

تافل در یک نگاه

 تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت‌های شما در زبان انگلیسی و استفاده از آن در محیط دانشگاهی را اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین، اغلب از نمرات تافل در مراحل پذیرش دانشگاه استفاده می‌شود.

با این حال، این آزمون برای اهداف دیگری چون درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره‌های کوتاه مدت نیز مفید است.

دونوع آزمون تافل وجود دارد که می‌توانیددر آن‌ها شرکت کنید: آزمون TOEFL IBT که‌به صورت‌ آنلاین برگزار می‌شودو آزمون PBTTOEFL که با استفاده از کاغذ و قلم انجام می‌شود.

آزمون کاغذی فقط در مناطقی‌ صورت می‌گیرد که امتحان از طریق اینترنت امکان‌پذیر نیست.امتحان تقریباً 4 ساعت طول می‌کشد و از چهار بخش گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن تشکیل شده است.

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

        راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

              راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

            راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

      راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

     راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

نکته مثبت برای شرکت در آزمون تافل

به 4 نکته مثبت درباره شرکت در آزمون تافل توجه کنید.

  1. تافل توسط بیشتر دانشگاه‌های جهان شناخته شده و توسط همه دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته شده است. حدود 10،000 دانشگاه در 130 کشوراز جمله کانادا، انگلستان و استرالیاتافل را قبول می‌کنند و تمام 100 دانشگاه برتر جهان تافل را تأیید کرده‌اند.
  2. رزرو آزمون بسیار آسان استشما می‌توانید آزمون تافل را در هر کجا که هستید، به صورت آنلاین رزرو کنید. به علاوه، شما می‌توانیدمراکز برگزاری آزمون را در همه جای دنیا پیدا کنید. همچنن، هر سال 50 تاریخ آزمون TOEFL IBT وجود دارد و نتایج طی 15روز اعلام می‌شوند.
  3. بسیاری از مطالب به صورت رایگان برای یادگیری وجود دارند. از آنجا که این آزمون بسیار محبوب است، منابع زیادی برای کمک به شما ارائه شده‌اند که برخی از آن‌ها رایگان هستند. فقط کافی ا‌ستیک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید و بسیاری از تمرینات، کتاب‌ها، فیلم‌ها و دوره‌های آنلاین را پیداکنید.
  4. آزمون دارای مقیاس دقیق ارزیابی است.به عنوان مثال، قسمت گفتاری آزمون توسط سه الی چهار متخصص ارزیابی می‌شود.

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

نکته منفی برای شرکت در آزمون تافل

اما این آزمون دارای نکاتی منفی نیز می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشند.

  1. حوزه‌های آزمون تافل خیلی سریع پر می‌شوند. این به دلیل محبوبیت آزمون است. بنابراین حتی اگر آزمون 50 بار در سال برگزار شود، بسته به امکانات کشور شما، ممکن است در امتحان بعدی فوری جایی کسب نکنید و به اجبار تا دور بعدی صبر کنید.
  2. شما باید در تمام مهارت‌ها (خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن) خوب باشید. کسب نمره‌ی عالی تنها از طریق یکی از مهارت‌ها ممکن نیست، زیرا این احتمال وجود دارد که حتی قسمت مربوط به صحبت کردن حاوی لغت‌های مهمی باشد.
  3. امتحان بیشتر از بقیه آزمون‌ها طول می‌کشدتخمین زده می‌شود که آزمون TOEFL IBT حدود 4 ساعت طول بکشد. این امر مستلزم این است که شما توانایی حفظ تمرکز را برای مدت طولانی داشته باشید، به خصوص که برای نوشتن مجبورید بعضی ازاطلاعاتفایل‌های شنیداری را به خاطر بسپارید.
  4. اگر مهارت‌های کامپیوتری خوبی ندارید، موفقیت در آزمون برای شمایک چالش استاز آنجا کهTOEFL IBTمنحصراًبه صورتآنلاینانجام می‌شود، باید نسبت به کار با کامپیوتر به ویژه تایپ تسلط داشته باشید. در نظر بگیرید که مجبورید در مدت زمان محدود یک مقاله کامل بنویسید. هرچه سریع‌تر تایپ کنید، زمان بیشتری برای تمرکز روی پاسخ‌های صحیح خواهید داشت.

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

ساختار آزمون تافل در بخش ریدینگ

طبق راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم بخش ریدینگ در آزمون تافل حرف اول را می‌زند. این بخش شامل سه قسمت است. 54 دقیقه طول می‌کشد و شامل 30 سوال (10 سوال در هر بخش) می‌شود. ممکن است، 40 سؤال با محدودیت زمانی 72 دقیقه هم داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که این قسمت‌ها نسبتاً طولانی هستند و حدود 700 کلمه دارند.

  • تمرین چند گزینه‌ای

الگوی قابل پیش بینی و مناسبی در بخش خواندن تافل وجود دارد. هر قسمت با 10 سؤال همراه است و هشت مورد اول همیشه چند گزینه‌ای خواهد بود.

  • تمرین جایگذاری در متن

در هر مجموعه سؤال فقط یک سؤال به این شکل وجود داردکه همیشه سؤال نهم یا یکی مانده به آخر است. در این قسمت جمله‌ای کاملاً جدید به شما نشان داده می‌شود که در متن موجود نیست. تعدادی مربع در متن مشاهده می‌شود که به انتخاب شما جای جمله‌ی جدید است.

  • تمرین درک مطلب

این سؤالات 3 تا 5 پاسخ و ارزشی بین2 تا 3 امتیاز دارند که دو نوع هستند:

  • خلاصه نثر: پنج جمله به شما نشان داده می‌شود و شما باید سه جمله را انتخاب کنید که به بهترین شکل متن را توصیف کند.
  • دسته بندی: لیستی از عبارات به شما داده می‌شود و باید این عبارات را با توضیحات مطابقت دهید.

 

سه دستور‌العمل کلیدی برای موفقیت در بخش ریدینگ!

اما چگونه باید در ریدینگ آیلتس موفق‌تر از بقیه عمل کنیم؟

  1. بهترین و مناسب‌ترین استراتژی را برای خواندن متن انتخاب کنید:
  • ابتدا کل متن را بخوانید، سپس به سؤالات نگاه کنید و هر قسمت از متن را برای یافتن پاسخ بررسی کنید.
  • هر بار یک پاراگراف را بخوانید و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهید.
  • شروع تمام پاراگراف‌ها را بخوانید، سپس برای دریافت باقی اطلاعات نگاهی سطحی به باقی متن داشته باشید. پس از آن، به سؤالات نگاه کنید و به طور اجمالی متن را برای پاسخ مناسب بررسی کنید.
  • ابتدا سؤالات را بخوانید، سپس برای یافتن پاسخ‌های صحیح متن را بررسی کنید.
  1. روند پاسخگویی را با درایت مدیریت کنید.

خواندن متن: 9 دقیقه

وارد کردن 10 پاسخ: 7 دقیقه

بررسی پاسخ‌ها: 2 دقیقه

اگر می‌توانید بر زمانبندی فوق تسلط داشته باشید، پس قادرید در آن پیشرفت کنید. به عنوان مثال، اگر در خواندن سریع هستید و می‌توانیدیک متن را مثلاً در 6 دقیقه بخوانید، می توانید سه دقیقه بیشتر به وارد کردن جواب یا بررسی پاسخ ها بپردازید. به همین ترتیب، اگر بتوانید پاسخ‌ها را به سرعت وارد کنید، می‌توانید زمان بیشتری برای بررسی پاسخ‌ها یا بازخوانی متن داشته باشید.

  1. با روش‌های مختلف به یادگیری واژگان بپردازید.

بخش ریدینگ تافل دارای واژگانی سخت‌تر از هر بخش دیگری از آزمون است. معمولاً زبان‌آموزان از طریق فلش‌کاردها با این چالش روبرو می‌شوند. اما این روش در کنار روش‌های دیگر مفید است.یادگیری واژه‌ها از طریق خواندن متون نیز در کنار آن توصیه می‌شود.

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

 

 

ساختار آزمون تافل در بخش لیسنینگ

باتوجه راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم به طور کلی الگویی قابل پیش بینی برای بخش لیسنینگ در آزمون تافل وجود ندارد. در حالت استاندارد این بخش دارای 28 سؤال خواهد بود و 41 دقیقه طول می‌کشد (3 سخنرانی، 2 مکالمه)، در حالی که ممکن است شامل 39 سؤال و به مدت 57 دقیقه (4 سخنرانی، 3 مکالمه) باشد.

طول فایل‌های صوتی مکالمه به طور معمول 2 تا 2.5 دقیقه است، در حالی که فایل‌های صوتی سخنرانی بین 5 تا 5.5 دقیقه هستند.

شما فقط می‌توانید هر فایل را یک بار گوش دهید و نمی‌توانید مکث کنید، عقب بروید، دوباره پخش کنیدیا سرعت را تغییر دهید.

هیچ رونوشت یا زیرنویس وجود ندارد، اما برخی از اصطلاحات مهم در طول سخنرانی‌ها بر روی صفحه ظاهر می‌شوند.در زیر، انواع سؤالات را که در بخش گوش دادن آزمون تافل مشاهده خواهید کرد، بررسی خواهیم کرد.

انواع سؤالات بخش لیسنینگ آزمون تافل

دو قالب اصلی برای سؤالات بخش گوش دادن آزمون تافل وجود دارد: چند گزینه‌ای و دسته‌بندی.

  • سؤالات چند گزینه‌ای

این قسمت همیشه سؤالات با پاسخ‌های چهارگزینه‌ای ارائه می‌دهد و در بیشتر موارد، شما فقط یک پاسخ صحیح را از بین چهار گزینه انتخاب می‌کنید. در آزمون نیز چند سؤال چند گزینه‌ای با دو پاسخ صحیح وجود دارد. غیر معمول است که سه پاسخ صحیح وجود داشته باشد، اما غیر ممکن نیست. در هر صورت، به شما توضیح داده می‌شود که چند پاسخ را باید علامت بزنید.

برخی از سؤالات چند گزینه‌ای، سؤالات مربوط به قطعه‌ای از فایل هستند که دوباره برای شما پخش می‌شود. در سؤالات این قسمت،مواردی مانند این‌که “چرا گوینده این را می‌گوید؟” پرسیده می‌شوند.

سپس آن‌چه در فایل صوتی گفته شده دوباره پخش می‌شود.

تمام سؤالات چند گزینه‌ای بخش لیسنینگ تافل دقیقاً ارزشی معادل یک نمره دارند، حتی اگر بیش از یک پاسخ صحیح داشته باشند. در مقابل، سؤالات طبقه بندی شده‌ی بخش شنیدن بیش از یک نمره ارزش دارند. بیایید نگاهی دقیقبه این قسمت بیندازیم.

  • سؤالات طبقه‌بندی

سؤالات طبقه‌بندی در قالب بخش لیسنینگ آزمون تافل نسبتاً غیر معمول هستند. اما احتمالاً حداقل یکی از این سؤالات را در روز آزمون خواهید دید. سؤالات طبقه بندی شده به صورت جداول اطلاعات و دسته‌بندی‌ها ارائه می‌شوند. با زدن علامت، شما مشخص می‌کنید که هر کدام از اطلاعات مربوط به کدام گروه است.

سه دستورالعمل کلیدی برای موفقیت در بخش لیسنینگ!

برای موفقیت در این بخش رعایت موارد زیر الزامی است !

  1. درباره کلماتی که به وضوح نمی‌شنوید وسواس به خرج ندهید.

مطمئناً تمام تلاش شما در این راستا است که با سرعت سخنران همراه باشید. بدیهی است که باید با دقت فراوانی به فایل‌ها گوش دهید. اما حتی بهترین دانشجو هم می‌تواند کلماتی را جا بیندازد.

این اتفاق برای کسانی که زبان انگلیسی زبان مادری آن‌ها است هم امری معمول به حساب می‌آید.

مراقب باشید با نگرانی برای از دست دادن یک یا دو کلمه به کل حواس‌پرت نشوید. زیرا ممکن است به خود بیایید و متوجه شوید آن چه گفته شد را کلاً نشنیده‌اید. پس با آرامش بر روی آن‌چه در ادامه بیان می‌شود تمرکز کنید.

  1. یادداشت برداری کنید. اما نه به میزان زیاد!

یادداشت‌برداری کارآمد یک مهارت ضروری در بخش گوش دادن آزمون تافل است. به عبارات ساده و یک نمودار بسیار ابتدایی بسنده کنید. از نوشتن جملات کامل و طولانی در یادداشت خود پرهیز کنید. نقل قول‌ها را به حداقل برسانید.

شما نمی‌توانید هر آن‌چه می‌شنوید را بنویسید. به همین دلیل “کپی کردن” حواس شما را پرت می‌کند و درک عمیقی از مطالب در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

از طرف دیگر با یادداشت برداری به صورت خلاصه و کوتاه وقت بیشتری برای تمرکز بر معنا و مفهوم فایل خواهید داشت.

  1. برای شناسایی مهم‌ترین اطلاعات تمرین کنید.

در بخش لیسنینگ آزمون تافل همه‌ی جملاتی که می‌شنوید ضروری نیستند. تفاوت را بشناسید! همچنین تشخیص میزان سهم هر گوینده در اطلاعات مهم و تأثیرگذار کار بسیار دشواری است که نیاز به تمرین دارد.

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

راهنمای جامع آزمون تافل + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

 

10 دقیقه استراحت در حین آزمون تافل

مهم است که در حین استراحت چه عملکردی داشته باشید

راه بروید: فراموش نکنید که چقدر نشستن و ساکن ماندن برای چند ساعت می‌تواند باعث احساس درد و خستگی در شما شود.همچنین به یاد داشته باشید که می‌توانید فقط با چند دقیقه راه رفتن احساس راحتی کنید.

یک نوشیدنی و میان وعده میل کنید: خوردن و آشامیدن نیز می‌تواند به شما احساس تازگی ببخشد. اما زیاده روی نکنید! غذا یا نوشیدنی بیش از حد، ممکن است در کوتاه مدت احساس خستگی بیشتری در شما ایجاد کند، زیرا بدن برای هضم و جذب آن به فعالیت و سوخت و ساز می‌پردازد.از آن گذشته، باعث می‌شود که در نیمه دوم آزمون تافل به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید.

از سرویس بهداشتی استفاده کنید:حتماً از سرویس بهداشتی استفاده کنید زیرا این امکان فقط یک بار در تمام طول آزمون وجود دارد. آبی به صورت خود بزنید تا برای نیمه‌ی دوم آمادگی بیشتری داشته باشید.

به یاد داشته باشید: در هنگام بازگشت از استراحت،یک چک امنیتی دارید. در پایان وقت استراحت خود، برای ازسرگیری تست باید بررسی امنیتی دوم را انجام دهید. این کار مشابه چک امنیتی است که شما قبل از شروع آزمون تافل انجام داده‌اید.

 

 

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم

ساختار تافل در بخش اسپیکینگ

براساس راهنمای خودخوان برای تافل | 20 میشم پس از بازگشت از زمان استراحت، نوبت به بخشی در قالب آزمون تافل می‌رسد که کوتاه‌ترین است: بخش سخنرانی 17 دقیقه‌ای. در این 17 دقیقه، هر یک از چهار تمرین صحبت کردن آزمون تافل محدودیت زمانی جداگانه دارند. در واقع، هر تمرین سخنرانی تافل دارای محدودیت‌های زمانی متعددی است.

از نظر نمره‌دهی، بخش صحبت کردن تافل، مانند سایر بخش‌های این آزمون، براساس امتیازهای خام است که به نمره مقیاس بین 0 تا 30 تبدیل می‌شوند، که در گزارش نمره رسمی خود مشاهده خواهید کرد. میزان اشتباه یا درست بودن پاسخ سؤالات به سادگی بخش‌های ریدینگ یا لیسنینگ قابل تشخیص نیستند.

در عوض، ETS افراد حرفه‌ای را استخدام می‌کند که هر پاسخ را در مقیاس 1-4، بر اساس سرفصل‌های رسمی تافل دسته بندی می‌کنند.

انواع سؤالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل

آزمون تافل در بخش اسپیکینگ از بخش‌های زیر تشکیل شده‌است.

  • سخنرانی مستقل

اولین تمرین، صحبت کردن مستقل است. این بدان معنی است که تمرین فقط از شما می‌خواهد برای پاسخ صحیح برنامه‌ریزی و بعد صحبت کنید. نیازی به خواندن چیزی یا گوش دادن به یک فایل صوتی نیست. سه تمرین باقی‌مانده تمرینات گفتاری تلفیقی است.

این تمرین‌ها مهارت‌های دیگر را با گفتار تلفیق می‌کند و شما را مجبور به خواندن، گوش دادن یا انجام هر دو می‌کند.

در این تمرین شما نظر شخصی خود را در مورد یک مسئله اجتماعی بیان خواهیدکرد. سؤالات بخش سخنرانی در تمرین 1 طیف گسترده‌ای از موضوعات اجتماعی را شامل می‌شود که برای بسیاری از فرهنگ‌های مختلف قابل درک است.

  • تلفیقی (گوش دادن، خواندن: زندگی دانشجویی)

در ابتدای تمرین 2، شما با یک اطلاعیه کوتاه 80 تا 100 کلمه‌ای درباره تغییری که در دانشگاه در حال وقوع است روبرو می‌شوید. مانند سرویس جابجایی جدید یا تغییر در برنامه کلاس‌ها. بعد از خواندن اطلاعیه، به یک مکالمه کوتاه درباره آن گوش خواهیدداد.

در این مکالمه هر کسی نظری دارد که معمولاً یکی از آن‌ها بر نظر موافق یا مخالف خود اصرار می‌ورزد. وظیفه‌ی شما این است که یک جمع‌بندی کوتاه از مکالمه این دو نفر ارائه دهید.

در اینجا نحوه زمان بندی برای این تمرین وجود دارد:

زمان خواندن: 50 ثانیه

فایل صوتی: حدود 1 دقیقه

زمان آماده سازی: 30 ثانیه

زمان پاسخگویی: 60 ثانیه

  • تلفیقی (گوش دادن، خواندن: علمی)

مانند بسیاری از سؤالات و تمرین‌ها در بخش‌های دیگر، تمرین سوم در بخش صحبت کردن با درس و دانشگاه سر و کار دارد. شما یک متن کوتاه را می‌خوانید که تقریباً 80 تا 100 کلمه است و به طور خلاصه یک موضوع دانشگاهی را پوشش می‌دهد.

پس از آن، یک مدرس مثال‌هایی را ارائه می‌دهد که مطالب موجود در متن را توضیح می‌دهد. سپس، شما یک سخنرانی کوتاه ارائه می‌دهید که خلاصه‌ای از نکات و اطلاعات موجود در متن و صحبت‌های مدرس است.

 

راهنمای جامع آزمون تافل + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

برای موفقیت در این تمرین می‌توانید به این شیوه زمان بندی کنید:

زمان خواندن: 45 ثانیه

فایل صوتی: حدود 1 دقیقه

زمان آماده سازی: 30 ثانیه

زمان پاسخگویی: 60 ثانیه

  • تلفیقی (گوش دادن)

برای این تمرین نهایی در بخش صحبت کردن تافل، شما یک سخنرانی خواهید شنید. بعد از اینکه سخنرانی را شنیدید، سخنرانی کوتاهی خواهید کرد که خلاصه ایده‌های اصلی سخنرانی را بیان می‌کند. زمان بندی مناسب برای این تمرین به شرح زیر است:

فایل صوتی: حدود 2 دقیقه

زمان آماده سازی: 20 ثانیه

زمان پاسخگویی: 60 ثانیهَ

 

راهنمای جامع آزمون تافل + منابع و نحوه برنامه ریزی و مطالعه

منابع آزمون تافل برای موفقیت قطعی

پشتیبانی سایت بیست میشم همیشه بصورت آنلاین باشما در ارتباط است ( واتس آپ شماره : 09111482708 )
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط