دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

آموزش عکاسی با موبایل رایگان
سرفصل های عکاسی با موبایل
دوره عکاسی مقدماتی تا پیشرفته

دوره آموزشی موبایل گرافی

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

در گذشته ای نه چندان دور، تنها راه عکاسی، استفاده از دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای بود که با توجه به عدم امکان تهیه چنین دوربین هایی برای عامه مردم، تنها عده محدود و خاصی امکان ثبت لحاظ ویژه را برای خود داشتند.

به مرور و در سال های اخیر با توجه به گسترش تکنولوژی هایی مانند تلفن های هوشمند و گسترش شبکه های اجتماعی مجازی برای به اشتراک گذاری تصاویر ثبتی و تولید محتوای تصویری، و با توجه به اینکه همچنان بسیاری از افراد امکان تهیه دوربین های حرفه ای را ندارند و حتی در صورت تهیه، نحوه فراگیری کار با دوربین های حرفه ای دشوار خواهد بود، عکس برداری با موبایل با توجه به امکانات و تکنولوژی های به روز و سادگی کار با آن ها، روز به روز فراگیرتر میشود.

 

سرفصل های این دوره عبارت اند از:

• تکنیک های عکاسی با موبایل
• آشنایی با قابلیت های مختلف دوربین ها از قبیل:
• فلاش
• HDR
• پانوراما
• حرکت آهسته و سریع
• پرتره
• تایم لپس
• نوردهی و…
• سوژه یابی
• ویرایش و ارائه عکس
• مقایسه عکاسی موبایلی و عکاسی با دوربین های حرفه ای

 

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

                           دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

امروزه با پیشرفت دوربین های موبایل و نزدیک شدن هر چه بیشتر آن ها به دوربین عکاسی حرفه ای، نیاز به دوربین حرفه در بسیاری از موقعیت ها و سبک های عکاسی کم شده است.
به طور مثال عکاسی با موبایل در سبک عکاسی مستند اجتماعی با توجه به قابلیت های ویژه گوشی های هوشمند، بسیار راحت تر و پر کاربرد تر از عکاسی با دوربین حرفه ای است.

از این قابلیت ها میتوان به حمل آسان تر با توجه به سبک بودن موبایل و ویرایش سریع و ثبت اطلاعات عکس به وسیله نرم افزار ها اشاره کرد.

البته علاوه بر سبک مستند اجتماعی، عکاسی با موبایل در عرصه های مختلف مثل استفاده در فضای مجازی و عکاسی تبلیغاتی بسیار پر استفاده است. در دنیای امروز این قابلیت های ویژه گوشی های هوشمند، باعث شده که نمایشگاه ها و جشنواره های متعدد عکاسی با موبایل در ایران و جهان برگزار شود.

 

دوره آموزش عکاسی با موبایل (از پایه تا حرفه ای)

دوره آموزشی موبایل گرافی

دوره عکاسی مقدماتی تا پیشرفته

عکاسی با گوشی

بسیاری از گوشی‌های امروزی که به وسیله شرکت‌های معروف دنیا ساخته شده و به فروش می‌رسند و دارای دوربینی منحصر به فرد و با کیفیت بسیار فوق‌العاده هستند. بنابراین اگر کیفیت دوربین‌های گوشی شما نیز در حد مرغوب و مورد پسند است، می‌توانید با استفاده از آن انواع کارهای جذاب و خارق‌العاده را انجام دهید و به عنوان یک دوربین حرفه‌ای از آن استفاده کنید. مخصوصاً در کسب و کارها به کمک آن از محصولات خود عکس بگیرید و سپس در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. برای عکاسی با گوشی می‌توانید بسیاری از لوازم مورد نیازتان را در منزل تهیه کنید. با ساخت تجهیزات عکاسی در منزل می‌توانید در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

قرار دادن موبایل بر روی یک سه پایه

سه پایه از جمله ضروری‌ترین و مهم‌ترین ابزارهایی است که به منظور عکاسی از محصولات با موبایل باید حتما در اختیار داشته باشید. یکی از اساسی‌ترین دلایل نیاز به سه‌ پایه این است که می‌توانید به کمک آن، تلفن همراه را به صورت ثابت و فیکس نگه دارید. ثابت نگه داشتن ارتفاع و زاویه عکس‌ها سبب می‌شود تا عکس‌هایی که می‌گیرید کاملا زیبا و حرفه‌ای دیده شوند. این عامل حتی در زمانی که قصد دارید کالاهای مختلف و عکس‌های آن را بر روی فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی خودتان بارگذاری کنید نیز تأثیر مهمی دارد.

دیگر مزایای استفاده از سه پایه این است که می‌توانید در نور بسیار کم و بدون هیچ‌گونه تاری حرکت عکس بگیرید. وقتی شما در یک فضای کم نور حضور دارید، دیافراگم دوربین به منظور جمع کردن نور بیشتر، مدت زمان زیادی باز خواهد ماند. حال اگر در این موقعیت دوربین خود را حرکت دهید، تصویر گرفته شده تار خواهد شد. دستگاه سه پایه با فیکس نگه داشتن دوربین سبب جلوگیری از ایجاد این مشکل می‌شود.

 

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

حقوق ناشران – Publisher Rights

 

برای داشتن عکس‌های حرفه‌ای از پس زمینه سفید استفاده کنید

در گام بعدی، شما ملزم به جمع کردن انواع متعدد و مختلف پس زمینه به منظور عکاسی از محصول با موبایل هستید. برای اخذ تصویری حرفه‌ای بهتر است از یک پس زمینه سفید استفاده نمایید. اگر کالا یا وسایل شما کوچک بود، تنها استفاده از مقوای سفید کافی است. ولی اگر کالایی که به فروش می‌رسانید بسیار بزرگ بود، می‌توانید از یک پرده سفید استفاده نمایید. البته اگر تمایل به آزمایش انواع پس زمینه‌های مختلف دارید، می‌توانید مقواهایی با رنگ‌های متعدد بخرید.

همچنین شما با این کار می‌توانید جلوه‌ای تازه‌تر و زنده‌تر به عکاسی خود دهید. برای ظاهرهای قدیمی‌تر می‌توانید از میزهای چوبی و همچنین سطوح دارای بافت استفاده کنید. برای بهره بردن از روش شیک، پیشنهاد می‌کنیم که از سنگ مرمر یا تخته سنگ استفاده کنید. حتما توجه کنید که پس زمینه عکس شما نبایستی بر محصول موجود در قالب عکس غلبه نماید. یعنی اگر پس زمینه شما به صورتی است که حواس و ذهن مشتری را پرت می‌کند، بهتر است از آن استفاده نکنید.

استفاده از میز برای عکاسی با گوشی

یکی از اساسی‌ترین ابزارهای جانبی که شما می‌توانید با استفاده از آن برای گرفتن عکس با کیفیت با گوشی اقدام کنید، میز است. برای این منظور ابتدا باید محصولات و کالاهای خود را بر روی میز بگذارید و سپس عکس‌های زیبا و دلخواه را از آن‌ها ثبت نمایید. میز سبب راحتی کار شما خواهد شد. لازم به ذکر است که علاوه بر میز هر چقدر تجهیزات جانبی بیشتری در اختیار داشته باشید، عکس‌هایی که از محصول خود ثبت می‌کنید جذاب‌تر خواهند شد.

بهترین تنظیمات برای عکاسی از محصول با موبایل

بسیاری از مواقع، عکاسی کردن از محصول یا کالا با موبایل مانند استفاده از یک دوربین عادی است. برای این که به این قابلیت دست یابید باید تنظیماتی را در دوربین گوشی خود تغییر دهید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. در ادامه به تنظیمات دوربین مربوط به آیفون اشاره خواهیم کرد و این تنظیمات قابلیت‌های گوشی شما را تغییر می‌دهد.

هرچه ایزو بالاتر باشد، نور گوشی شما بیشتر خواهد شد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، استفاده از این ایزو بالا سبب ایجاد نویز زیاد در تصویری که می‌گیرید می‌شود. پس بهتر است سعی نمایید با همان ایزو پایه یا ایزو صد عکاسی کنید. بعد از این عمل، نوبت به نسبت ابعاد خواهد رسید. برای اینکه از این نسبت و نحوه قرار گیری تصاویر آگاه شوید، بهتر است تا تصاویر قبلی فروشگاه و وب سایت اینترنتی خود را چک کرده و بررسی نمایید.

پس از  بررسی می‌توانید اندازه صحیح را در گوشی موبایل خود تنظیم کنید. در گام آخر مطمئن شوید که از تمرکز و فوکوس خودکار دوربین برای شفاف نگه داشتن کل تصویر استفاده کنید. برای این منظور تنها کافی است تا هنگام گرفتن عکس، در قسمتی از صفحه که محصول قرار دارد ضربه بزنید تا لنز بر روی آن تنظیم شود.

تنظیم روشنایی

هرچند راه‌های زیادی برای افزایش کیفیت عکس‌هایی که از محصولات می‌گیرید وجود دارد، ولی ما سعی داریم مواردی که اشاره می‌کنیم با کمترین هزینه، قابل اجرا باشند. برای نورپردازی نیز تجهیزات بسیار زیادی وجود دارد. اما یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که عکس‌هایی که می‌خواهید با گوشی بگیرید، در کنار یک پنجره و به کمک استفاده از نور طبیعی باشند.

این روشی است که حتی بعضی مواقع عکاسان حرفه‌ای نیز از آن استفاده می‌کنند. اگر در مکانی هستید که نمی‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید، بایستی لامپ‌های بزرگ با ابزارهای مخصوص نورپردازی تهیه نمایید. اما باز تاکید می‌کنیم که اگر به دنبال راه کم هزینه هستید، عکاسی در کنار پنجره بهترین پیشنهاد است.

استفاده از یک لنز ماکرو  

لنز گوشی شما فقط توانایی ساخت تصاویر واضح و تا فاصله مشخصی را دارا است. بنابراین اگر زیاد نزدیک شوید و عکس بگیرید، تصاویر حاصل شده، تاریک و تار خواهند شد. اما راهکاری وجود دارد که می‌توانید از یک لنز ماکرو به منظور حل مشکل استفاده کنید. تنها کاری که بایستی انجام دهید این است که آن را در قسمت جلویی لنز گوشی نصب کرده و سپس اقدام به عکاسی کنید.

هنگام وصل کردن لنز ماکرو، حتما مطمئن شوید که اطراف لنز، دوربین گوشی شما را پوشش ندهد. حتی یک مقدار کم هم انسداد از طرف لنز، باعث می‌شود تصویر تار شود که اصلا مطلوب نیست.

در حالتی که از یک گوشی با دو لنز استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که لنز دوم غیرفعال است. سپس باید چک کنید که کدام یک از لنزها فعال است. بعد باید لنز ماکرو خود را بر روی آن وصل کنید. برای استفاده از بیشتر لنزهای ماکرو که در بازار موجود هستند، تنها کافی است که شما چند سانتی متر از محصول خود فاصله داشته باشید. همچنین می‌توانید موارد دیگر را به دلخواه تنظیم کرده و عکس بگیرید.

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

 

 

عکس‌های خلاقانه بیشتر، با حالت پرتره

در قسمتی از آموزش عکاسی از محصولات با موبایل، توضیحاتی در رابطه با حالت عکاسی پرتره ارائه می‌کنیم. در عکاسی از محصول با موبایل، نگه‌ داشتن شارپ روی سوژه و همه اجزا مخصوصا به صورت هم‌زمان، امری بسیار مهم و ضروری است. این کار مخصوصا در عکس‌های سبک کاتالوگ بسیار حائز اهمیت و صادق است. ولی این معنی را نمی‌دهد که شما به هنگام عکاسی نمی‌توانید از عمق میدان کم استفاده کنید.

اگر می‌خواهید عکس‌هایی به صورت سبک زندگی ثبت کنید، می‌توانید حالت پرتره را در دوربین گوشی خود فعال کرده تا از این طریق به افکت تاری پس زمینه دست یابید. تنها کاری که شما باید در این مورد انجام دهید، انتخاب حالت پرتره در دوربین گوشی و اجرای تمام دستورالعمل‌های موجود بر روی صفحه نمایش است. هنگامی که در یک فاصله مناسب قرار داشتید، بعد از مشخص نمودن و بررسی کردن ترکیب بندی خود، می‌توانید عکس بگیرید.

استفاده از چراغ مطالعه برای نورهای مصنوعی

اگر احیاناً هنگام عکسبرداری از محصولات با گوشی در یک محیط تاریک بودید، می‌توانید از لامپ‌های رومیزی و یا چراغ مطالعه استفاده کنید. در صورت دسترسی، اگر بتوانید از یک لامپ با گردن قابل خم شدن استفاده کنید، بسیار عالی خواهد شد. زیرا به این ترتیب قادر خواهید بود آن را به اطراف حرکت داده و نور ورودی را دقیقاً به قسمتی که مد نظرتان است هدایت کنید. در چنین مواردی استفاده از فلاش led مگر در شرایط بحرانی و اجبار توصیه نمی‌شود.

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از دو لامپ یا تعداد بیشتر، درجه حرارت رنگ هر دو لامپ با یکدیگر مطابق باشد. مثلا اگر از یک لامپ سفید استفاده می‌کنید، بقیه لامپ‌ها نیز باید با همین رنگ باشند. اگر این طور نباشد عکسی که دریافت خواهد کرد، بسیار نامناسب خواهد بود.

در ابتدا لامپ را به قسمت‌های مختلف حرکت دهید تا بهترین زاویه برای محصول خود را پیدا کنید. در بسیاری از موارد بهتر است حدود ۴۵ درجه لامپ را بالاتر از محصول تعبیه کنید. اگر می‌خواهید نتیجه کارتان بهتر شود، می‌توانید از یک کاغذ پوستی استفاده کرده و آن را بر روی دهانه لامپ بچسبانید.

نکته مهم این است که چراغ‌های میز تحریر معمولی، به اندازه یک نور طبیعی یا حتی نورهای حرفه‌ای روشن نیستند. پس حتما از روی سه پایه بودن گوشی خود مطمئن شوید.

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

 

 

استفاده از اپلیکیشن های ویرایش عکس

تعداد بی‌شماری برنامه و اپلیکیشن ویرایش عکس قدرتمند مخصوص موبایل وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آ‌ن‌ها تصاویری که از محصولات خود گرفته‌اید را ویرایش کرده و بسیار باکیفیت و جذاب کنید. برنامه‌های مختلفی از قبیلVSCO  و فوتوگرید برای این کار وجود دارند. هرچند ماهیت اصلی کار همه این‌ها یکسان است، ولی در بعضی موارد تفاوت دارند.

هنگام ویرایش تصویر، اولین اقدامی که باید انجام دهید، این است که رنگ آن را اصلاح کنید. سپس تنظیمات اصلی نوردهی مانند روشنایی و کنتراست را تنظیم نمایید. در آخر با استفاده از ابزارهای مربوطه، لکه‌ها را از بین ببرید.

جمع بندی

هر آنچه که شما برای عکاسی با موبایل خود از محصول نیاز دارید، از قبل توسط شرکت سازنده بر روی گوشی‌تان قرار گرفته است. تلفن همراه دارای یک دوربین است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویری با وضوح نسبتا بالا ثبت کنید. این وسیله حتی حاوی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای لازم به منظور ویرایش عکس است. در هنگام عکس گرفتن با گوشی نیاز به لوازم جانبی به‌خصوصی ندارید و فقط داشتن موبایل و تسلط به تنظیمات آن کافی است.

در این مطلب سعی نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با آموزش عکاسی از محصولات با موبایل ارائه دهیم. هم‌زمان با افزایش سطح دانش و تمایل مردم نسبت به خریدهای اینترنتی و افزایش بازدید از صفحات و سایت‌های خرید و فروش آنلاین، فروشندگان باید مهارت خود را نسبت به عکاسی از محصولات و ویرایش‌های مربوط به آن‌ها ارتقا دهند. زیرا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل تأثیرگذار در جذب مشتری برای خرید و تهیه یک محصول، عکس یا تصویر آن است. توجه داشته باشید که رعایت نکاتی بسیار ساده می‌تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد؛ توجه به مواردی همچون نبودن جای اثر انگشت روی لنز دوربین و صاف نگه داشتن گوشی می‌تواند تاثیر بسیار مفیدی در کیفیت کار شما داشته باشد.

دوره آموزش عکاسی با موبایل برای چه کسانی مفید است؟!

به طور کلی این دوره برای افرادی که میخواهند با استفاده از موبایل خود عکاس حرفه ای شوند مناسب است. در واقع دوره عکاسی با موبایل به کسانی که قصد دارند از قابلیت های دوربین موبایل خود بهترین استفاده را داشته باشند ، اصول، مبانی و تکنیک های عکاسی را آموزش ببینند و با استفاده از موبایل عکس های خود را ویرایش کنند ، توصیه میشود.

 

 

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

                      دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

پیش نیاز های شرکت در دوره آموزش عکاسی با موبایل

به نظر ما اگر به دنبال عکاسی با موبایل خود و ارائه آن در جشنواره ها و فضای مجازی هستید و انگیزه لازم برای یادگیری عکاسی با موبایل و استفاده از خلاقیت های خود در هنر عکاسی را دارید پیشنیازهای لازم برای شرکت در کلاس عکاسی با موبایل را دارا هستید.

 

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

 

پس از اتمام دوره آموزش عکاسی با موبایل چه چیزهایی یاد میگیریم ؟!

طرح درس دوره آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل به تفصیل در صفحه موجود است اما به صورت خلاصه شما پس از اتمام دوره عکاس با موبایل با مبانی ، اصول و تکنیک های عکاسی با موبایل آشنا خواهید شد و قادر هستید با موبایل خود به بهترین شکل ممکن عکس بگیرید و عکاس حرفه ای شوید . در واقع شما با دانستن مبانی و تاریخچه عکاسی میتوانید با دید بازتر به محیط ، یک سوژه خوب پیدا و با استفاده از تکنیک های آموزش داده شده از آن عکاسی کنید. سپس با ویرایش و متن نویسی برای عکس خود ،آن را قابل ارائه برای مخاطب کنید.

 

دوره عکاسی با موبایل | صفر تا صد بصورت تصویری | 6 گیگ فیلم آموزشی

آموزش عکاسی با موبایل رایگان

 

سرفصل های عکاسی با موبایل
دوره عکاسی مقدماتی تا پیشرفته
دوره آموزشی موبایل گرافی

ucgadget.com

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط