دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

 

 

دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 12.5 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمایید

 

دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

 

 

دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

    دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم

 

 

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

 

درباره سی شارپ

دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم بیان دارد بدون شک یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی حال حاضر دنیا سی شارپ نام دارد و بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته این زبان جزو 5 زبان برنامه نویسی برتر در دنیا می باشد، که همچنین بازار کار بسیار خوبی در ایران دارد.

از زبان برنامه نویسی C# می توان برای ساخت برنامه های تحت ویندوز (دسکتاپ)، برنامه های تحت وب،Web service  ها، برنامه های موبایل و بازی ها استفاده کرد.

برای توسعه برنامه های ویندوز از طریق زبان سی شارپ می توان از پلتفرم های WinForms،WPF  و UWP استفاده کرد. حتی با استفاده از زبان سی شارپ و پلتفرم هایی مانند Xamarin و UWP می ‌توان برای اندروید،  iOS و ویندوزفون‌ ها برنامه ایجاد کرد.

همچنین فریمورک های ASP.NET MVC  و ASP.NET Core دو تکنولوژی برای طراحی و ایجاد برنامه های تحت وب مدرن هستند که امروزه در دنیای برنامه نویسی بسیار پرکاربرد و پر آوازه می باشند.

بنابراین اگر تسلط خوبی به زبان برنامه نویسی سی شارپ داشته باشید، شما آمادگی کافی برای شروع یادگیری فریمورک قدرتمند ASP.NET Core را نیز خواهید داشت.

 

 

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

 

تاریخچه سی شارپ

طبق دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم در سال ۱۹۹۹، شرکت Sun (سان) اجازه استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا را در اختیار شرکت مایکروسافت قرار داد تا در سیستم‌عامل خود از آن استفاده کند.

جاوا در اصل به هیچ پلتفرم یا سیستم‌عاملی وابسته نبود، ولی مایکروسافت برخی از مفاد قرار داد را زیر پا گذاشت و قابلیت مستقل از سیستم‌عامل بودن جاوا را از آن برداشت، شرکت سان پرونده‌ای علیه مایکروسافت درست کرد و مایکروسافت مجبور شد تا زبان شی گرای جدیدی با کامپایل جدید که به ++C شبیه بود را ایجاد کند.

در سال ۱۹۹۹ آندرس هلزبرگ گروهی را برای طراحی زبانی جدید تشکیل داد که در آن زمان نامش Cool بود و شبیه زبان C بود اما با خواص شیءگرایی، مایکروسافت در نظر داشت اسم این زبان را برای همیشه Cool قرار دهد، ولی به دلیل مناسب نبودن برای اهداف تجاری این کار را نکرد.

در ارائه و معرفی رسمی چارچوب دات‌ نت در سال ۲۰۰۰ این زبان به C# تغییر نام یافت. مدیر و سرپرست طراحان سی شارپ در مایکروسافت آندرس هلزبرگ بود که تجربه قبلی او در طراحی Framework و زبان‌های برنامه سازی++Borland، Delphi، Pascal، C++ به آسانی در دستورالعمل‌های سی شارپ قابل رویت است.

کتاب سی شارپ به زبان ساده

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

بهترین کتاب آموزش سی شارپ

 

برنامه نویسی شی گرا (Object Oriented Programming)

براساس دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم برنامه نویسی شی گرا که به اختصار OOP نیز نامیده می‌شود، در حقیقت منطقی برگرفته از زندگی روزمره‌ی ما انسان ها است.

اگر به اطراف خود بنگرید، اشیای مختلفی را می بینید،  پس انسان بر اساس اشیا فکر می کند.

در برنامه نویسی شی گرا نیز ما تلاش می کنیم تا مفاهیم برنامه نویسی را  همانند اشیای دنیای واقعی مدل کنیم. زیرا ذهن انسان توانایی بالایی در مدل سازی اشیا دارد.

 

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

بهترین کتاب آموزش سی شارپ

 

درس 1 : معرفی آموزش زبان C#

معرفی آموزش زبان C#

به بخش جدید آموزش C# خوش آمدید. همزمان با معرفی چهارچوب کلری .NET ، مایکروسافت یک زبانبرنامه نویسی جدید به نام C# که د ر اصطلاح سی شارپ خوانده می شود را به آن اضافه کرد.C# طراحی شد تا نقش یک زبان برنامه نویسی ساده، مدرن، چند منظوره و شی گرا را برای چهارچوب کاری.NET ایفا کند. از طرف دیگر، C# مفهوم های کلیدی و قابلیت های خوب سایر زبان های برنامه نویسی به ویژه جاوا را قرض کرده و درون خود دارد.

 

از لحاظ نظری، C# می تواند تا سطح کد ماشین یا اسمبلی کامپایل شود، اما در کارکرد واقعی، همیشه به همراه چهارچوب کاری .NET استفاده می شود. بنابراین در برنامه ای که با زبان C# نوشته شده باشد، برای اجرا برروی کامپیوتر، نیازمند نصب چهارچوب کاری .NET می باشد. با وجود این که چهارچوب کاری .NET امکان استفاده از طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی را بر روی ویندوز به ما می دهد، اما گاهی اوقات C# به عنوان زبان اصلی .NET معرفی شده است. البته شاید این به دلیل طراحی همزمان با چهارچوب کاری .NET باشد.

 

 

مفاهیم پایه شی گرایی

Class(کلاس): به مجموعه ای از اشیاء که دارای ویژگی ها و رفتارهای مشترکی هستند کلاس گفته می شود. یک کلاس نمونه اولیه ای است که  object از روی آن ساخته می شود. کلاس هایی مانند کلاس دانشجو، کلاس انسان، کلاس ماشین و …
کلاس ها مانند نقشه های ساختمان یا نقشه های ماشین  هستند. .ﯾﻚ ﻛﻼس، ﻧﻘﺸﻪ اﯾﺠﺎد ﯾﻚ ﺷﯽ از ﻛﻼس است. بنابراین همانطور که می توانیم خانه های زیادی را از روی یک نقشه بسازیم، می توانیم شی های زیادی را از روی یک کلاس، نمونه سازی کنیم.

Object (شی): ﺷﯽ ﻳﮏ ﻣﻮﺟﻮدﯾﺖ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﯾﺎ یک ﻣﻔﻬﻮم ﮐﻠﯽ اﺳﺖ ﺑه طوری ﮐﻪ دارای ﻫﻮﻳﺖ و ویژگی هایی ﺑﻮده و ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺑﺮوز رﻓﺘﺎرهاییﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. رفتارهایی مثل صحبت کردن، دیدن، راه رفتن و غیره دارد.

Property (خصوصیت): ﻫﺮ ﺷﯽ یک سری ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت دارد ﮐﻪ ﺑﻪ آن ها ﺻﻔﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. به عنوان مثال انسان یک شی است که ویژگی هایی مانند: رنگ مو، رنگ چشم، وزن، قد و … دارد.

Method (متد): هر شی در واقع یک سری رفتار دارد که به آن ها روش یا متد گفته می شود. ﻣﺘﺪهادر واﻗﻊ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎﯾﯽ هستند ﮐﻪ آن ﺷﯽ در ﻣﻘﺎﺑل تحریکات ﻣﺤﯿﻂ از ﺧﻮد ﻧﺸﺎن می دهد. مثلا  انسان رفتارهایی مثل صحبت کردن، دیدن، گوش کردن، راه رفتن و غیره دارد.

 

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

کتاب سی شارپ به زبان ساده

بهترین کتاب آموزش سی شارپ

مزایای برنامه‌نویسی شئ‌گرا چیست؟
  • افزایش امنیت برنامه
  • کاهش هزینه نگهداری
  • قابلیت استفاده مجدد
  • تحلیل ساده‌تر برنامه
  • قابلیت سازمان دهی بهینه تر کدها
  • عدم نیاز به نوشتن کدهای تکراری و قابلیت‌هایی که قبلا پیاده‌سازی شده‌اند و صرف جویی در استفاده از منابع
  • قابلیت تقسیم برنامه به برنامه‌های کوچک تر اما مستقل

همانطور که گفتیم برنامه‌نویسی شی گرا به شدت به دنیای واقعی ما انسان‌ها شباهت دارد و نسبت به برنامه نویسی روال گرا ساده‌تر توسط ذهن انسان درک می‌شود..

 

 

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

 

بررسی آینده زبان C# و بازار کار سی شارپ

باتوجه به دانلود جزوه زبان سی شارپ | 20 میشم برای یادگیری برنامه نویسی، زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند.

یکی از این زبان ها، زبان برنامه نویسی سی شارپ است. نکته ی قابل توجه در مورد زبان سی شارپ که باعث برتری این زبان نسبت به سایر رقبا است، پشتوانه ای بزرگ به نام مایکروسافت است.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، مشخص شد که شرکت مایکروسافت پس از صرف دو میلیون دلار هزینه و ۵ میلیون ساعت کار بی وقفه توانسته این زبان برنامه نویسی را در اختیار توسعه دهندگان سراسر دنیا قرار دهد؛ به همین دلیل به جرات می توان گفت زبان برنامه نویسی سی شارپ آینده خوب و مطمئنی خواهد داشت.

 

کتاب سی شارپ به زبان ساده

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

 

بازار کار سی شارپ در ایران

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و فضای مجازی و حرکت شرکت های بزرگ و کسب و کارها به حوزه اینترنت، قطعا نیاز به برنامه نویس سی شارپ روز به روز افزایش خواهد یافت و کشور ایران هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

زیرا شرکت های ایرانی زیادی هستند که در زمینه توسعه نرم افزارهای بزرگ و سازمانی، وب سایت ها، بازی های کامپیوتری و اپلیکیشن های موبایل فعالیت می کنند و در طراحی و توسعه برنامه ها و نرم افزارهای خود از زبان سی شارپ استفاده می کنند.

 

بهترین کتاب آموزش سی شارپ

دانلود 5 جزوه زبان سی شارپ

کتاب سی شارپ به زبان ساده

 

کاربرد wpf در سی شارپ

wpf که مخفف Windows Presentation Fundastion می باشد تکنولوژی ای است که در net.framwork عرضه شده و بر روی win vista,win sever20008,win xp service packe 2 جواب می دهد.

مهمترین مساله ای که برنامه نویسان #C تحت App با آن سر و کار دارند. طراحی واسط های کاربری در مدل های برنامه نویسی است قبل از wpf همیشه بخش کد و منطق برنامه درگیر بوده و این باعث معضل در تیم های برنامه نویسی شده است به این دلیل که همیشه طراح با کدنویس درگیر است . اما با ظهور WPF این مشکل مرتفع شده است.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه wpf چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

یکی از کاربرد های XAML در هنگام برنامه نویسی WPF می باشد که امکانات بسیاری را فراهم می کند.هر سند XAML در WPF می تواند نگهدارنده آبجکت های WPF باشد
این آبجکت ها میتوانند در بالاترین سطح، پنجره ها باشند و یا تنها یک آبجکت خط و یا یک مستطیل طراحی شده توسط شما باشد.

wpf و SilverLight

نسخه ای دیگر از WPF وجود دارد به نام WPF/E که به نام SilverLight نیز معروف است .در واقع توسط WPF/E یا همان SilverLight می توان بسیاری از کارهایی را که با WPF قابل انجام است ( مانند اشکال دو بعدی، صدا، تصویر، انیمیشن و … ) در برنامه های تحت وب به کار برد.

کتاب سی شارپ به زبان ساده
مژده مژده :
 4 فایل ارزشمند دیگر بصورت رایگان اضافه شد

در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین ده ها کتاب و جزوه، یک مجموعه ۴ تایی بی نقص و کامل  را برای یادگیری سریع این زبان برنامه نویسی گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد.

منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط