دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

     دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 32.4 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

کتاب پول و ارز بانکداری

دکتر محمد لشکری

شامل 163 صفحه PDF

“سفته چیست” و قانون درباره آن چه می گوید ؟

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم بیان دارد یکی از اسناد تجاری که اشخاص عادی و بازرگانان در معاملات خود از آن استفاده می کنند، «سفته» است که در حال حال حاضر کاربرد افزون تری از برات دارد.

سفته یک سند تعهد پرداخت می باشد و در آن دو شخص مد نظر قرار دارند(متعهد و ذی نفع) که در آن امضا کننده متعهد می شود مبلغ مندرج در آن را پرداخت کند.

آنقدر زندگی ما چکی شده که دیگر خیلی از ما درباره سفته چیز زیادی نمی دانیم، در حالی که هنوز هم با این سند پیر و فرسوده در ارتباط هستیم، برای تعهد دیگران و یا خودمان سفته می دهیم و یا پشت سفته دیگران را امضا می کنیم، بدون آن که بدانیم با این امضا چه تعهدی داریم یا این که در صورتی که از دیگران سفته ای گرفتیم چطور می شود از مزایای قانونی آن بعنوان یک سند تجاری استفاده کرد.

هر برگ سفته سقف خاصی برای تعهدکردن دارد ، مثلا اگر روی سفته ای نوشته شده باشد تا «یک میلیون ریال» یعنی آن سفته حداکثر برای تعهد 100 هزار تومان دارای اعتبار است و با آن نمی توان به پرداخت مثلا 200 هزار تومان تعهد کرد.

 

مطلب مشابه :

دانلود کتاب راهنمای استفاده از نرم افزار جامع ADVANCED GET

دانلود کتاب راهنمای استفاده از نرم افزار جامع ADVANCED GET

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

نحوه تهیه سفته

طبق دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم سفته را از باجه های بانک باید تهیه نمود اگرچه امروزه در بازار نیز افرادی هستند که سفته به فروش میرسانند ولی لازم است توضیح دهم که اولا در این جور مواقع سفته را به مبلغی گرانتر از بهاء واقعی آن می فروشند.

دوما ممکن است با توجه به روشهای متعدد جعل اسناد از اعتبار واقعی برخوردار نباشد و یا جعلی باشند.

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

قانون سفته

دارنده سفته باید در سررسید سفته را مطالبه کند. اگر وجه سفته پرداخت شد که خب قضیه تمام است ، ولی در صورت عدم پرداخت، دارنده سفته باید ظرف 10 روز از تاریخ سر رسید، سفته را واخواست کند.

واخواست اعتراض رسمی است به سفته ای که در سررسید آن پرداخت نشده و علیه صادرکننده سفته به عمل می آید.

از آنجا که این اعتراض باید رسما به صادرکننده ابلاغ شود، واخواست در برگه های چاپی که از طرف وزارت دادگستری تهیه شده نوشته می شود، علاوه بر این بانک ها نیز واخواست نامه چاپی مخصوص دارند.

در واخواست رونوشت کامل سفته نوشته می شود و دستور پرداخت وجه سفته که به وسیله دادگاه انجام می گیرد، آورده می شود.

سفته یا فته طلب سندی است که به موجب آن امضا کننده تعهد می کند مبلغی در موعد معین و یا هر وقت که حامل یا شخصی که سفته را در اختیار دارد، پولش را طلب کند بپردازد.

واخواست نامه با استفاده از کاغذ کاربن در 3 نسخه مشابه (یک نسخه اصل و 2 نسخه رونوشت) تنظیم شده و به وسیله واخواست کننده امضا می شود.

پس از چسباندن تمبر که مبلغ آن را دادگاه مشخص می کند به دستور دادگاه ، سفته به وسیله مامور اجرا (طبق مقررات مربوط به ابلاغ به صادرکننده سفت) ابلاغ می شود.

البته باید توجه داشت که هیچ نوشته ای نمی تواند جایگزین واخواست نامه شود. نسخه اصلی واخواست نامه به واخواست کننده و نسخه سوم در دفتر واخواست دادگاه بایگانی می شود و مامور ابلاغ نسخه دوم واخواست نامه را به ابلاغ شونده یا محل اقامت او می دهد.

برای استفاده از مسوولیت تضامنی پشت نویس ها، دارنده سفته باید ظرف یک سال از تاریخ واخواست، دادخواست خود را به دادگاه تقدیم

کند. اگر دارنده سفته به این وظیفه قانونی عمل نکند، دعوی او علیه پشت نویس ها پذیرفته نمی شود.

دارنده سفته ای که واخواست شده و در موعد مقرر اقامه دعوی کرده ، می تواند از دادگاه بخواهد که اموال طرف دعوی را پیش از رسیدگی و صدور حکم به نفع او توقیف کند.

در این حالت پس از صدور حکم ، دارنده سفته در وصول طلبش از مال توقیف شده ، به دیگران تقدم دارد. دادگاه نیز به محض تقاضای دارنده سفته ، ممکن است معادل وجه آن از اموال طرف مقابل به عنوان تامین توقیف کند.

در صورت اقامه دعوی علیه صادر کننده و پشت نویس در برگه دادخواست در مقابل ستون مربوط به خوانده می توان نام صادرکننده و پشت نویس یا پشت نویسان را ذکر کرد.

و در توضیح دادخواست در قسمت شرح دعوی از دادگاه محکومیت خوانده ردیف اول به عنوان صادرکننده و خوانده ردیف دوم به عنوان پشت نویس را به صورت تضامنی درخواست کرد.

 

سرفصل های پول و ارز و بانکداری

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

 قدرت پرداخت

براساس دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم قدرت پرداخت Ability to Pay بیانگر قدرت پرداخت مالیات با توجه به سطح درآمد یا دارایی شخص حقیقی یا حقوقی است.

بسیاری از کشورها بر اساس این اصل دستورالعمل‌های مالیاتی خود را بصورت پله کانی طراحی کرده‌اند، بدین صورت که شخص با درامد بیشتر درصد مالیاتی بالاتری را نسبت به شخص کم درآمد تر پرداخت می‌نماید.

از طرفی فارق از بحث مالیاتی قدرت پرداخت یکی از عوامل تعیین کننده در اعطای تسهیلات نیز می‌باشد. در اعطای تسهیلات قدرت پرداخت بر اساس درآمد شخص و مبلغ قسط پرداختی تعیین می‌شود. در این موارد از آن بعنوان قدرت بازپرداخت نیز یاد می‌شود.

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

Five Cs of Credit چیست؟
Five Cs of Credit به روشی گویند که اعتبار‌دهنده برای تخمین دریافت‌کننده اعتبار و قدرت بازپرداخت وی استفاده می‌کند.
در این مدل با ارزیابی 5 شاخص اصلی اعتبار گیرنده احتمال عدم بازپرداخت وی بررسی می‌گردد.
این 5 شاخص که هرکدام با حرف انگلیسی C شروع می‌شوند عبارتند از:
Character, Capacity, Capital, Collateral & Condition.

مطلب مشابه :

دانلود کتاب راهنمای استفاده از نرم افزار جامع ADVANCED GET

دانلود کتاب راهنمای استفاده از نرم افزار جامع ADVANCED GET

تعاریف این 5 مشخصه عبارتند از:

Character: این شاخص بسته به شخصیت اعتبار‌گیرنده تعیین شده و به عواملی چون میزان تحصیلات، وضعیت شغلی، وضعیت تاهل، پیشینه بازپرداخت‌های وی در سایر تسهیلات و اعتبار شخصی وی بستگی دارد.

Capacity: این کلمه بمعنای ظرفیت است و در این مدل به معنای ظرفیت شخص در بازپرداخت محسوب می‌شود. این شاخص اعتبارسنجی بستگی به عوامل مختلفی دارد که عبارتند از میزان درآمد شخص یا نهاد دریافت کننده اعتبار، زمان دریافت حقوق، اختمال دریافت حقوق در زمان معین و قدرت بازپرداخت شخص یا نهاد با توجه به سایر تعهدات و بدهی‌های وی.

Capital: به سرمایه‌ای گویند که در کسب‌و‌کار سرمایه‌گذاری شده است و در زمان ورشکستگی یا معوق شدن وام نهادهای اعتبار دهنده با نقد‌کردن سرمایه انتظار در بازپرداخت آن دارند. یکی از نسبت‌های اصلی در ارزیابی این شاخص نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام ست.

collateral: به وثیقه‌ای گویند که شخص در پی دریافت وام آن را در نزد وام‌دهنده قرار می‌دهد. نسبت این وثیقه بسته به نهاد اعتبار دهنده و اعتبتر شخص متفاوت است و می‌تواند در قالب ملک شخصی، اوراق بهادار، و یا حتی سپرده بانکی باشد.

Condition: به شرایط اقتصادی دنیا و کشور مربوط می‌شود. بدیهی است که در شرایط نامناسب و یا رکود اقتصادی احتمال بازپزداخت تسهیلات پایین‌تر خواهد بود.

 

سرفصل های پول و ارز و بانکداری

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

استانداردهای حسابداری
باتوجه به دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم در دنیای حسابداری امروز دو استاندارد حسابداری مورد استفاده بوده و این 2 استاندارد پیشینه تدوین سایر استانداردها نیز می‌باشند. این دو استاندارد عبارتند از:

 

GAAP or Generally Accepted Accounting principles
IFRS or Intentional Financial Reporting System

فارغ از منطقه جغرافیایی که اسن استانداردها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت‌هایی اساسی در آنها قابل مشاهده است که تمامی مرتبط با نحوه ثبت اقلام در صورت های مالی می‌باشند.

 

هرچند هدف اصلی این استانداردها تعیین حداقل سطحی برای سیستم های گزارش گری مالی است. شایان ذکر است که این استانداردها اعمال کننده حداقل ها در صورت های مالی می‌باشند و لزوما حاکی از وضعیت روشن شرکت نمی‌باشند.

 

 

1. GAAP or Generally Accepted Accounting principles
هدف اصلی از تدوین این استاندار اعمال و رعایت حداقل استانداردی برای سرمایه‌گذارانی است که قصد بررسی و نظارت و تحلیل صورت های مالی شرکت را دارند. تاکید اصلی این استاندارد بر روی درآمدهای شرکت، طبقه‌بندی اقلام ترازنامه و سهام قابل معامله در بازار بورس است.

 

چنانچه شرکتی ملزم به ارائه صورت‌های مالی مطابق استاندارد GAAP باشد ولی عدم رعایت این استاندارد در صورت‌های مالی شرکت قابل رویت باشد، این بعنوان زنگ خطری برای سهامداران محسوب می شود و میتوان این نتیجه را حاصل نمود که شرکت قصد پنهان کاری داشته است.

 


2. IFRS or Intentional Financial Reporting System
هدف اصلی از تدوین این استاندارد هماهنگ‌سازی و تطبیق تمام استاندردهای حسابداری مورد استفاده سراسر دنیا است.
اعمال این هدف برای بسیاری از شرکت‌های دنیا مشکل ساز بوده است چراکه هر کشوری استاندارد مورد استفاده خود را دارد.

 

برای مثال استاندارد GAAP مورد استفاده در کانادا متفاوت از استاندارد GAAP مورد استفاده در کشور ایالات متحده است و حال آنکه این شرکت‌ها باید نسخه‌هایی متفاوت مطابق با استانداردهای متفاوت از صورت‌های مالی خود تهیه کنند.

 

سرفصل های پول و ارز و بانکداری

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

IBAN چیست ؟

براساس گفته های دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم IBAN که اختصار”International Bank Account Number” می‌باشد، شناسه‌ای است که یک شماره حساب خاص را در یک بانک در سطح بین‌الملل به‌صورت یکتا معرفی می‌کند.

این شناسه مطابق با استاندارد بین‌المللی ایجاد شده و به منظور یک سان‌سازی شماره حساب‌های بانکی در سطح بین‌المللی جهت تسهیل در تبادلات بین بانکی، تنظیم می‌شود.

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

USSD چیست؟

کدهای USSD یا همان Unstructured Supplementary Service Data یک روش ارسال پیام در شبکه تلفن همراه یا همان شبکه GSM می‌باشد و به معنای شماره‌هایی مثل *…# است که امروزه تبلیغات وسیعی درباره آن می‌شود. در ادامه شما بیشتر با این کدها و کارایی آنها آشنا می‌شوید.

 

سرفصل های پول و ارز و بانکداری

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

با کد ussd چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

در دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم میخوانیم که با کدهای ussd می‌توان کارهایی مثل انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و حتی پرداخت کمک‌های خیرخواهانه را انجام داد.

بعضی از شرکت‌ها و بانک‌های ارائه دهنده این کدها در مواقعی خاص مثل عید فطر گزینه پرداخت فطریه را نیز فعال می‌کنند. محیط ساده کار با این کدها باعث می‌شوند که شما بدون هیچگونه سردرگمی کارهای بانکی خود را به راحتی انجام دهید.

 

 

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

همه چیز درباره پروتکل USSD
دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم بیان دارد این سرویس جزء خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به‌حساب می‌آید، که بدون هزینه خاصی قابل افزودن به تمام شبکه‌های GSM است.
نکته دیگر این است که تقریبا تمام گوشی‌های موجود از ارسال و دریافت این گونه پیام‌ها پشتیبانی می‌کنند.
با اینکه ارتباط از طریق USSD شباهت بسیاری به انتقال پیام از طریق پیامک (SMS) دارد اما با وجود این شباهت‌ها دو تفاوت بین این دو موجود است.
تفاوت اول موجود بین USSD و SMS را می‌توان نحوه انتقال اطلاعات دانست.
پیامک از روش ذخیره و فرستادن مجدد (Store And Forward) استفاده می‌نماید در حالی که USSD نشست گراست (Session Oriented).
این بدین معنی است که SMS پس از دریافت شدن در شبکه ذخیره می‌گردد و در زمانی دیگر برای مقصد فرستاده می‌شود اما در USSD پیغام در همان زمان ارسال دریافت خواهد گردید.
طبق دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم تفاوت عمده دیگر این است که USSD یک روش برقراری ارتباط بین گوشی با شبکه و برعکس است اما پیامک برای ارتباط گوشی با گوشی به کار می‌رود.
USSD یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM می باشد.
USSD یک ارتباط REAL-TIME در شبکه را در اختیار قرار می دهد.
در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش SMS است وبر مبنای یک جلسه کاری (SESSION-BASED) استوار است.
یک پیام USSD می‌تواند در حدود ۱۸۲ کاراکتر باشد. با استفاده از USSD می‌توان بین نرم‌افزارهای نوشته شده برای موبایل و شبکه اپراتور موبایل ارتباط برقرار نمود.
پیام‌ها به صورت دیجیتالی و با استفاده از کلیدهای * و # ارسال می‌گردند و به کاربر اجازه می‌دهد که به سادگی اطلاعاتی را به شبکه ارسال و یا دریافت نماید.
سرفصل های پول و ارز و بانکداری
دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم
 بدهی ثانویه
براساس دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم بدهی ثانویه و یا Junior Debt به بدهی گویند که فاقد وثیقه بوده و یا چنانچه شامل وثیقه‌ای باشد، در مقابل سایر بدهی‌های با وثیقه یکسان از اولویت پایین‌تری برخوردار است.

این بدین معنی است که در صورت نکول تسهیلات توسط دارنده تسهیلات، شرکت نکول کننده برای بازپرداخت تسهیلات در قبال نقد کردن دارایی‌های خود، بدهی ثانوی را در اولویت قرار نخواهد داد و این بدهی از نظر بازپرداخت در طبقه پایین‌تری خواهد بود.

همچنین به بدهی گویند که از نظر بازپرداخت نیز در مقایسه با سایر بدهی‌های از اولویت پایین‌تری برخوردار است.

 

 

سرفصل های پول و ارز و بانکداری

دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم

 

آف شور ( Offshore ) بانک چیست؟
دانلود کتاب پول و ارز بانکداری | 20 میشم بیان دارد Offshore در لغت به معنای ساحلی یا هر چیزی که مربوط به ساحل باشد. ولی از لحاظ تجاری به مفهوم نقل مکان از محلی به محل دیگر جهت کم کردن هزینه ها و افزایش سود.
آف شور بانک نیز به عملیات بانکی اطلاق می‌شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیراز سرزمین اصلی که اغلب جزایر متعلق به دولت حاکم بر سرزمین اصلی به شمار می‌روند با اشخاص غیرمقیم و با پول خارجی و در مقیاس بزرگ انجام می‌شود.
هم‌اکنون حدود ۵۷ کشور یا منطقه آف‌شور اقتصادی در جهان وجود دارد که از این میان می‌توان چین، بحرین، برمودا، جزایر ویریجین، دومینیکا، هنگ‌کنگ، ژاپن، ماکائو، پاناما، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، لوکزامبورگ، اروگوئه، سوییس و چند منطقه در آمریکا را نام برد.
حساب‌های بانکی آف‌شور به حساب‌های بانکی‌ای گفته می‌شود که به هیچ عنوان به آنها هیچ مالیاتی تعلق نخواهد گرفت. با داشتن حساب بانکی آف‌شور می‌توان نسبت به جابه‌جایی وجوه سنگین اقدام کرد.
به غیر از کشورهای امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ کشورهای شناخته شده زیادی نیستند که حساب‌های آف‌شور در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. حساب‌های بانکی آف‌شور مزایای بسیاری دارند که افتتاح حساب به ارزهای مختلف رایج، اینترنت بانکینگ قوی قابلیت صدور حواله‌های بین‌المللی، صدور دسته چک‌های بین‌المللی و صدور کارت‌های ویزا و مسترکارت ازجمله آن است.
در مجموع در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای نسبت به سرزمین اصلی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود که به‌طور معمول شامل تخفیف مالیاتی، در اختیار دادن زمین و غیره می‌شود.
اما با هدف جذب سرمایه مبادلات پولی و عملیات بانکی در این مناطق نیز از امتیازات خاصی برخوردارند که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا به بانک‌های خارجی ارایه می‌شود.
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط