دانلود کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک | PDF

دانلود کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک | PDF

دانلود کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک | PDF

دانلود کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک | PDF

 

 

معرفی کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک

معرفی کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک

کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک نوشته حامد لطفی و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی پزشکی انتشارات نارون دانش در حوزه پزشکی زنان است.

درباره کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع‌ترین اختلال اندوکرین یافت شده در زنان در سنین باروری است که بر ۶-۲۰ درصد از زنان در سنین باروری تأثیر می‌گذارد. اما تخمین زده می‌شود که حدود ۷۵ درصد از این بیماران تشخیص داده نشده باقی می‌مانند.

کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک اثری تخصصی در حوزه پزشکی است که به این موضوع می‌پردازد.

خواندن کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان پزشکی پیشنهاد می‌کنیم. 

کتاب بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک به قلم صبا صفدرپور، یکی از شایع‌ترین اختلالات زنان در سنین باروری را مورد مطالعه قرار داده و نشان می‌دهد این اختلال چگونه بر سیستم سلامت بدن بالاخص سیستم تولید مثل، اثر منفی می‌گذارد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک از اختلالات هورمونی هتروژن با علت ناشناخته است در واقع PCOS با ترشحات غیر طبیعی گنادوتروپین‌ها، افزایش ترشح استروئید‌های تخمدان و اختلالات و عوارض طولانی مدت مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، هیپرپلازی و سرطان اندومتر همراه است که توجهات پزشکی ویژه‌ای نیاز دارد.

محدودیت‌های اخلاقی در انجام تحقیقات بر روی انسان، محققین را بر آن می‌دارد تا از مدل‌های حیوانی سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده کنند. امروزه با افزایش روزافزون ناباروری در زنان و مردان، مشکلات متعددی در سطح دنیا دیده می‌شود.

در ایران این مشکلات در زنان، نمود بیشتری دارد؛ اگرچه مشکل ناباروری در مردان نیز وجود دارد. در این میان، اختلالات هورمونی از جمله بیماری‌هایی است که در هر دوره‌ای از زندگی می‌تواند بروز کرده و تأثیر منفی بر عملکرد دستگاه تناسلی زنان داشته باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز به عنوان یکی از عوامل ناباروری در سطح جامعه، پنج تا ده درصد زنان را در سن تولید مثل درگیر می‌کند.

صبا صفدرپور در کتاب بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (Polycystic ovary syndrome) نشان می‌دهد که اهمیت این سندرم از چندین جهت قابل توجه است؛ اول اینکه مهم‌ترین اختلال هورمونی است که زنان را درگیر کرده و به عنوان یک سندرم، علل متفاوت و ناشناخته‌ای در بروز آن نقش دارند، همچنین علائم بالینی و شدت آن نیز در بیماران مختلف، متفاوت است. البته مطالعات زیادی برای یافتن علل آن صورت گرفته، اما همچنان چهره غامض خویش را حفظ کرده است.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک به علت اتیولوژی ناشناخته و بروز سایر علائم کلینیکی، کار مشکلی است. بنابراین گاهی فقط به درمان علائم ثانویه چون پرمویی بسنده می‌شود، اما برای درمان آن، شناخت کامل فاکتورهای مختلف مؤثر در بیماری مهم است تا علائم بیشتری بهبود یابند.

معرفی کتاب مروری جامع بر سندرم تخمدان پلی کیستیک

در بخشی از کتاب بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌خوانیم:

یک بیماری نسبتاً شایع با شیوع متفاوت در سراسر دنیا است که تقریباً بین 3 تا 7 درصد همه زوج‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد از نظر کلینیکی، ناباروری یک بیماری به شدت هتروژن با منشاء پیچیده می‌باشد که شامل فاکتورهای محیطی و ژنتیکی می‌شود تقریبا 50% موارد ناباروری به دلیل نقص‌های ژنتیکی است ناباروری یک ناتوانی به شدت پیچیده سیستم تولید مثلی است که می‌تواند به دلایل زنانه، مردانه و یا هر دو باشد و به صورت اولیه یا ثانویه اتفاق بیفتد.

نوع اولیه ناباروری، ساختار یا فیزیولوژی سلول‌های زایا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث توقف رشد سلول‌های زایا و سرانجام مرگ سلولی می‌شود ناباروری اولیه زنان شامل اندومتریوز و تومور خوش خیم عضلات صاف رحم، PCOS، نارسایی زودرس تخمدان است.

ناباروری ثانویه به دلیل نقایص ژنتیکی سیستمی یا سندرمی شامل نقایص رشدی، اندوکرینی و متابولیکی ایجاد می‌گردد یک زوج جوان سالم در میانه دهه دوم زندگی خود تنها 20-25 درصد شانس ایجاد یک حاملگی در هر سیکل را دارند و بنابراین طیفی از فاکتورها، هرکدام بادامنه متفاوت کنترل ژنتیکی، ممکن است شانس آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

ناباروری یک بیماری چند بعدی است که نه تنها به دلیل مشکلات سلامتی، بلکه به عنوان نتیجه‌ای از مشکلات تخمک‌گذاری، انسداد لوله رحم، فاکتورهای مرتبط با سن، مشکلات رحمی، عدم تعادل هورمونی و سبک و شیوه زندگی مانند افزایش سن ازدواج، استرس، ورزش، چاقی، استعمال دخانیات یا بیماری‌های عفونی ایجاد می‌گردد ناباروری همچنین می‌تواند به دلایل ایمنولوژیکی و فیزیولوژیکی یا ناهنجاری‌هایی تعریف شده در گامت‌ها برای مثال پارامترهای نابه جای سرم باشد احتمالاً شایع‌ترین دلیل ناباروری ناشناخته است و این امر 20 درصد زوج‌ها‌ی سراسر دنیا را شامل می‌شود.

پیامد ناباروری، آسیب‌های اجتماعی و شخصیتی، اثرات روانی، افسردگی، نقص عملکرد جنسی و حتی تبعیض و طرد شدگی از خانواده و اجتماع می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تخمدان پلی کیستیک
تاریخچه سندرم تخمدان پلی کیستیک
تغییرات بافت تخمدان در سندرم تخمدان پلی کیستیک
ارتباط التهاب باسندرم تخمدان پلی کیستیک
استرس اکسیداتیو
ارتباط مقاومت به انسولین باسندرم تخمدان پلی کیستیک
مقایسه ارتباط هیرسوتیسم با مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
چاقی
ناباروری
مشکلات عملکردی تخمدان و ناباروری
عوامل مستعد کننده ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
علائم بالینی وعوارض ناشی ازسندرم تخمدان پلی کیستیک
اتیولوژی بیماری PCOS
پاتوفیزیولوژی بیماری PCOS
اهمیت تشخیص و درمان بیماری PCOS
معیار تشخیص بیماری PCOS
تست‌های تشخیصی سندرم تخمدان پلی کیستیک
تشخیص‌های افتراقی PCOS
رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی مناسب در بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک
روش‌های درمانی و داروها و عمل جراحی برای بهبود تخمدان پلی کیستیک
عمل جراحی
فصل دوم: مکمل‌های گیاهی وسندرم تخمدان پلی کیستیک
مطالعات صورت گرفته پیرامون بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک
منابع و مآخذ

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط