دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

                                           دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

موضوع جزوه:خلاصه فیزیک 2

نوع فایل : پی دی اف pdf

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 5.12مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان  ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

فرمول و مسائل فیزیک را چگونه یاد بگیریم؟ 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2 بیان میکند هر گز به فکر تنها حفظ کردن فرمول های فیزیک نباشید بلکه باید آن ها را یاد بگیرید. یاد گیری فرمول های فیزیک یعنی  باید آنها را در ذهنتان تثبیت کنید .

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

برای تثبیت و رسیدن به تسلط در به کار گیری فرمول ها به روش زیر عمل کنید

1- ابتدا متن کتاب ، جزوه و یا درسنامه را روزنامه وار بخوانید تا با کلیات درس آشنا شوید.
2- بعد از مطالعه روزنامه وار یک مبحث حال مجددا دوباره برگرید و مطلب را عمیق تر بخوانید . فرمول های را روی کاغذ نوشته و واحدهای هر کمتی را دقیق بررسی کنید.
سعی کنید رابطه بین کمیت ها را متوجه شوید تا در سریعترین بتوانید تشخیص دهید کدام فرمول برای کدام مسئله مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد دارد.

3- توصیه می شود به جای حفظ کردن فرمول و نکته تستی ، سعی کنید محاسبات خود را سریع کنید . در فیزیک تمام فرمول های تستی از یک فرمول اصلی یا مادر به دست می آیند.

4- بعد از مطالعه هر مبحث بلافاصله تعدادی تست بزنید و تمرین حل کنید. این مر حله از تست زنی برای ارزیابی و درصد گیری نیست برای تثبیت و فرمول و اثبات محاسبات و نیز آشنایی با نحوه استفاده از فرمول ها در مسائل است.

5- تعداد تست ها و تمرین هایی که بلافاصله بعد از مطالعه ، کار شده اند نباید زیاد باشند و فقط در این حد که فرمول را متوجه شده اید کافی است و باید سراغ مبحث بعدی بروید.

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

                      دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

 

نکته مهم

اولین نکته‌ی مهمی که باید بدانید، این است که برای فهمیدن فیزیک، باید مسئله حل کنید. معلم فیزیک شما، بر قوانین و مفاهیم اصلی تأکید می‌کند و شما به‌عنوان دانش‌آموز، باید بتوانید از این قوانین برای درک و حل مسئله استفاده کنید.

مطالبی را که قرار است در طول ترم فرا بگیرید، به‌طور مختصر مرور کنید تا بتوانید برنامه ریزی کنید و بازدهی‌تان را بالا ببرید. برای درک و به خاطر سپردن داده‌ها و فرمول‌ها، باید مطالب اساسی و نکاتی که مباحث مختلف را به‌هم مرتبط می‌کنند، یاد بگیرید.

به‌هرحال گاهی بعضی از فرمول‌ها را فراموش می‌کنید، اما درک مباحث اساسی به شما کمک می‌کند برای خودتان فرمول بسازید.

با استفاده از موارد زیر، سعی کنید در ابتدای ترم پیش‌زمینه‌ای از فیزیک به‌دست بیاورید تا بتوانید گام‌های بعدی را بهتر دنبال کنید.

 

۱. به سرفصل‌های درس توجه کنید و توضیحاتی را که درمورد آنها ارائه شده است، مطالعه کنید. به‌دنبال نکات اساسی بگردید، سعی کنید الگوی حاکم بر کتاب را شناسایی کنید و بین این درس و آموخته‌های قبلی‌تان، ارتباط برقرار کنید.

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

فصل 1: در فصل اول فیزیک 2 دانشگاه آشنایی با الکتریسیته ارائه می گردد. در این فصل مباحثی همچون بار الکتریکی، رسانا و عایق، قانون کولن، پایستگی بار الکتریکی، میدان الکتریکی، چگالی بار و …. مورد بررسی قرار می گیرد.

قانون کولن نیرویی که دو بار الکتریکی بر هم وارد می کنند را ارائه می نماید و بر طبق آن نیرو متناسب با اندازه بارهای الکتریکی و معکوس مجذور فاصله بین آنها است. فصل اول فصل ساده ای است و مسائل آن راحت می باشد.

فصل 2: در فصل دوم فیزیک 2 عمومی دانشگاه میدان الکتریکی مورد بررسی قرار می گیرد و میدان الکتریکی بار نقطه ای و دو قطبی الکتریکی، خط باردار، قرص باردار و …. مورد بررسی قرار می گیرد.

میدان الکتریکی هم یک کمیت برداری است و نیرویی است که یک بار دلخواه بر بار واحد وارد می نماید. ممکن است از شما خواسته شود که در یک نقطه مشخص برآیند میدان الکتریکی ناشی از چند بار نقطه ای را بدست آورید.

فصل 3: در فصل سوم قانون گاوس مورد بررسی قرار می گیرد. مباحثی مانند شار میدان الکتریکی هم در این فصل مطرح می شود. کاربرد قانون گاوس در حالتهای تقارن استوانه ای و کروی نیز بررسی خواهد شد.

فصل 4: فصل چهارم فیزیک عمومی 2 دانشگاهی به بحث انرژی پتانسیل الکتریکی و مباحث مرتبط با آن همچون سطوح هم پتانسیل، محاسبه پتانسیل با استفاده از میدان، پتانسیل ناشی از بار نقطه ای، گروه بار نقطه ای، دو قطبی الکتریکی و …. پرداخته شده است.

پتانسیل الکتریکی بر خلاف نیروی ناشی از بار نقطه ای و میدان الکتریکی که کمیت های برداری بودند یک کمیت اسکالر است.

در این فصل انرژی پتانسیل الکتریکی سیستم بار نقطه ای و پتانسیل جسم رسانای باردار منزوی هم بررسی خواهد شد.
فصل 5: فصل پنجم به بحث خازنها و ظرفیت خازن می پردازد.

خازن های موازی و سری که در دوره متوسطه مورد بررسی قرار گرفته بود در این فصل فیزیک 2 دانشگاه یک بار دیگر بررسی می شود. از مباحث دیگر مطرح شده در این فصل می توان به انرژی ذخیره شده در میدان الکتریکی، خازن حاوی دی الکتریک، دی الکتریک از دیدگاه اتمی، دی الکتریک و قانون گاوس و … اشاره کرد.

فصل 6: در فصل ششم جریان و مقاومت ارائه شده و مباحثی مانند جریان الکتریکی، چگالی جریان، مقاومت و مقاومت ویژه، قانون اهم، توان در مدار الکتریکی، نیمه رسانا و ابررسانا بررسی می شود.

قانون اهم در حقیقت مقاومت مدار و جریان الکتریکی را به هم ربط می دهد. به نسبت مبحث مقاومت در دوره متوسطه در این فصل فیزیک 2 دانشگاه مسائل سطح بالاتری ارائه می شود.

فصل 7: فصل هفتم فیزیک 2 دانشگاه به مبحث مدار می پردازد. محاسبه جریان در مدار تک حلقه ای، مدارهای تک حلقه ای دیگر، اختلاف پتانسیل بین دو نقطه، مدارهای چند حلقه ای، آمپرسنج و ولت سنج، مدار RC و …. در این فصل مطرح می شود.

یادگیری بحث مدارها بسیار مهم است و حداقل یک سوال در امتحان مطرح می شود.

فصل 8: در فصل هشتم از مباحث فصول قبلی فاصله گرفته شده و میدان مغناطیسی مورد بررسی قرار می گیرد. میدان مغناطیسی با حرف لاتین B نمایش داده می شود. بحث میدان های متعامد، اثر هال، ذره باردار در حال گردش و …. در این فصل ارائه می گردد.

سیکلوترون ها و سنکروترون ها، نیروی مغناطیسی وارد بر سیم حامل جریان، گشتاور نیروی وارد بر حلقه جریان، گشتاور دو قطبی مغناطیسی و …. در این فصل بررسی می شود.

ذره متحرک و یا سیم حامل جریان وقتی در میدان مغناطیسی قرار می گیرد بر آن نیرو وارد می شود. در این فصل این نیروها محاسبه می شود.

فصل 9: فصل 9 فیزیک 2 دانشگاه به میدان مغناطیس ناشی از جریان الکتریکی می پردازد و این میدان محاسبه می شود. وقتی دو سیم حامل جریان در کنار هم قرار می گیرند بر یکدیگر نیرو وارد می کنند.

اندازه و جهت این نیرو هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قانون آمپر، سیم لوله و چنبره و پیچه حامل جریان به عنوان دو قطبی مغناطیسی هم مباحث دیگری است که در فصل نهم بررسی می شود.

فصل 10: فصل دهم به مبحث القا و القاوری می پردازد. قانون القای فاراده و قانون لنز در این فصل بررسی می شود. مباحث دیگری مانند خود القا، مدار RL، انرژی ذخیره شده در میدان مغناطیسی، چگالی انرژی میدان مغناطیسی و …. هم در این فصل بررسی می شود.

فصل 11: از مباحث ارائه شده در فصل یازدهم می توان به نوسان الکترو مغناطیسی و جریان متناوب، بررسی کیفی نوسان LC، مانستگی الکتریکی- مکانیکی، بررسی کمی نوسان LC، نوسان میرا در مدار RLC، جریان متناوب، نوسان واداشته، مدار متوالی RLC و …. اشاره کرد.

فصل 12: در فصل 12 فیزیک 2 دانشگاهی معادلات ماسکول ؛ خاصیت مغناطیسی ماده بررسی می شود. در این فصل قانون گوس برای میدان مغناطیسی ارائه شده و میدان مغناطیسی القایی بررسی می شود.

از مباحث دیگر ارائه شده در فصل دوازدهم می توان به مغناطیس و الکترون، مواد مغناطیسی، دیا مغناطیس، پارا مغناطیس، فرو مغناطیس و …. اشاره کرد.

فصل 13: در نهایت در فصل 13 فیزیک عمومی 2 دانشگاهی که فصل آخر است موج الکترو مغناطیسی ارائه می شود و موج الکترومغناطیسی رونده از نظر کیفی و کم بررسی می شود.

قطبش، بازتاب و شکست، بازتاب کلی درونی و قطبش ناشی از بازتاب نیز در این فصل بررسی می شود.

برای یادگیری بهتر فیزیک 2 دانشگاهی سعی کنید این درس را در طول ترم بخوانید.

درس فیزیک عمومی 2 دانشگاهی جزو دروسی است که اکثر دانشجویان با مطالعه و خواندن آن مشکل دارند و در نتیجه استفاده از کلاسهای خصوصی برای یادگیری بهتر این درس کاملا متداول است .

در این درس معمولا در فصل های مختلف بحث انتگرال گیری و در نظر گرفتن المان جزء و …. بسیار کاربرد دارد و همین باعث می شود دانشجویان اشکالات زیادی در این درس داشته باشند.

به عنوان مثال برای بدست آوردن میدان الکتریکی ناشی از یک خط بار در یک نقطه مشخص انتگرال گیری لازم است و برداری بودن میدان الکتریکی و لزوم تجزیه آن قبل از انتگرال گیری به سختی کار اضافه می کند.

خلاصه اینکه در طول ترم درس فیزیک 2 را بخوانید تا بتوانید در امتحان نمره خوبی بگیرید. موکول کردن مطالعه این درس به ایام امتحانات کار شما را سخت تر می کند و حجم مطالب آن خیلی زیاد است و لازم است در طول ترم مطالعه شود.

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

 

۲. کتاب‌تان را بررسی کنید. برای این کار:

  • فهرست و مقدمه را بخوانید؛
  • هر یادداشتی را که خطاب به دانش‌آموز یا معلم در مقدمه آمده است، مطالعه کنید؛
  • سرفصل‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام عناوین حذف شده‌اند و کدام مطالب را در طول ترم خواهید خواند.

۳. همچنان که با این روش کتاب را بررسی می‌کنید، نکات اصلی و مباحث پایه را هم پیدا کنید. نگاهی به مسئله‌ها بیندازید و ببینید نکات اساسی چگونه در این مسائل به‌کار گرفته شده‌اند.

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

                             دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

روش مطالعه درس فیزیک قبل از کلاس

عنوان فصل را بررسی کنید تا بدانید قرار است چه مباحثی را یاد بگیرید. بخش‌هایی از کتاب‌تان را که مربوط به آن مباحث هستند، به‌طور اجمالی مطالعه کنید. این بررسی اولیه به شما کمک می‌کند کلاس را بهتر دنبال کنید، چون با اصطلاحات علمی آن آشنا شده‌اید و راحت‌تر می‌توانید مباحث را با آموخته‌های قبلی‌تان پیوند بدهید.

مقدمه و خلاصه‌ی آن فصل را بخوانید و به تیترها و زیرمجموعه‌های آنها توجه کنید. سعی کنید درمورد مباحثی که قرار است پوشش داده شوند، در ذهن‌تان سؤال ایجاد کنید. این کار به شما کمک می‌کند به درس مسلط شوید و درنتیجه آن را بهتر درک کنید.

تصاویر و عکس‌ها را بررسی کنید. ببینید هر تصویر کدام‌یک از مباحث اصلی را شرح می‌دهد.

کلمه‌های جدید، واحد‌های اندازه‌گیری، فرمول‌ها و سایر موارد جدید را یادداشت کنید.

قبل از تدریس، زیر عبارات خط نکشید و آنها را هایلایت نکنید، چون ممکن است استادتان روی آن مطالب تأکید نداشته باشد.

چند لحظه قبل از آغاز کلاس، یادداشت‌های جلسه‌ی قبل را مرور کنید تا بتوانید درس آن جلسه و ارتباط آن با مباحث قبلی را بهتر بفهمید.

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

روش یادگیری درس فیزیک در کلاس

به‌موقع به کلاس بروید و تا پایان در کلاس بمانید. اساتید معمولا نکات مهم را در اولین و آخرین دقایق کلاس بیان می‌کنند و متأسفانه در این زمان‌ها بیشترِ دانش‌آموزان به دلایل مختلف به درس گوش نمی‌کنند.

یادداشت برداری کنید. فهرستی از خلاصه‌هایتان تهیه کنید تا برای مراجعه‌های بعدی دچار مشکل نشوید. به‌اندازه‌ی کافی فضای حاشیه را خالی بگذارید تا بعدا بتوانید نکات و سؤالات را یادداشت کنید یا می‌توانید یادداشت‌هایتان را روی یک برگه و نکات و سؤالات را پشت آن بنویسید.

وقتی یک طرح یا نمودار را از روی تخته رسم می‌کنید، یادتان باشد کامل بودن آن مهم‌تر از زیبا بودنش است. شما نباید فقط آنچه را که روی تخته می‌بینید کپی کنید، سعی کنید نکاتی را که استاد نمی‌نویسد ولی درموردشان صحبت می‌کند نیز یادداشت کنید.

اگر هنگام یادداشت‌برداری از مطالب جاماندید، یک فضای خالی برای آن بگذارید و ادامه بدهید. بعدا می‌توانید جزوه‌تان را تکمیل کنید.

از سؤال پرسیدن خجالت نکشید. بسیاری از معلم‌ها به نظرات و سؤالات دانش‌آموزان احتیاج دارند تا بتوانند کلاس را پیش ببرند و موضوع را باز کنند. گاهی‌اوقات هم فراموش می‌کنند یکی از مراحل حل مسئله را توضیح بدهند یا مطلبی را اشتباه می‌نویسند.

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

                           دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

 

روش مطالعه درس فیزیک بعد از کلاس

در اولین فرصت، یادداشت‌هایتان را بازبینی و اصلاح کنید. نیازی به بازنویسی یا پاک‌نویس نیست. به‌جای آن، نکات مهم را پیدا کنید و بین موضوعات اصلی ارتباط برقرار کنید. این نکات را در حاشیه‌ها به‌طور خلاصه بنویسید. این زمان فرصت خوبی‌ است تا یادداشت‌ها و جزوه‌‌تان را با هم ترکیب کنید تا در آخر ترم فقط یک جزوه را بخوانید!

همچنان که یادداشت‌هایتان را بررسی می‌کنید، ممکن است سؤالات مختلفی به ذهن‌تان برسد. این پرسش‌ها را یادداشت و سعی کنید با کمک کتاب و دوستان‌تان، به آنها پاسخ بدهید یا از معلم‌تان بپرسید.

 

 

 

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2

 

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته ای | Pdf

 

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل

 

 

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط