سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

آموزش ابزار دقیق پیشرفته

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

  دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.72 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق یک زیرساخت برای سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزاری مانند فلومتر، فلوکنترلر، کنترلر فشار، پمپ، دتکتورگازیف ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و غیره می باشد. که با کمک این ابزار امکان اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی همچون دما، فشار، فلو، سطح مایعات و غیره در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق فراهم شده است.

ابزار دقيق را می توان به دو صورت دسته بندی كرد، يكی از نظر نوع عملکرد این ابزار؛ برای مثال ابزاری که عمل کنترل دما یا فشار و رطوبت و یا سطح را بر عهده دارند به كنترلر مشهورند و به همین ترتیب ابزار نمایش این مقادیر که به ایندیکیتور یا نمایشگر معروفند و ابزار انتقال اطلاعات مقادیر به صورت سیگنال های استاندارد که ترانسميتر یا منتقل کننده نامیده می شوند.

ابزار دقیق را همچنين می توان از نظر پارامتری كه این ابزار بايستی عملياتی بر روی آن انجام دهد دسته بندی کرد. برای مثال بخش های ابزار دقیق مربوط به دما نظیر کنترلر دما، ترانسمیتر دما و ترمومتر یا نمایشگر دما، ابزار اندازه گیری و کنترل دقیق فشار، فلومتر یا سنجش جریان سیالات و انتقال مقادیر فلو یا کنترل فلو، ابزار سطح سنجی یا اندازه گیری سطح مواد درون مخازن و کنترل دقیق آنها و ابزار سرعت سنجی، ابزار رطوبت سنجی و غیره.

 

آموزش ابزار دقیق پیشرفته

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

مهم ترین اصل سازمان های صنعتی

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم بیان میدارد در هر کاری اول باید ایمنی را مدنظر قرار دهیم. سال ها شاهد خسارت جانی هموطنان‌مان بودیم. بعد از انقلاب صنعتی و تاسیس کارخانه‌ ها، ابتدا فرهنگ آن وارد جامعه نشد. کم کم مساله ی ایمنی اهمیت بیشتری پیدا کرد. در مقاله سیستم کنترل صنعتی چیست، با ما همراه باشید.

امروزه تمام سازمان های صنعتی ایمنی کارکنان را اولویت قرار می دهند. برای اینکه امنیت یک سازمان صنعتی تامین شود، باید کیفیت دستگاه ها بالا باشد و درصورت نقص دستگاه، کارکنان فورا مطلع شوند و اطلاع بدهند تا آن نقش برطرف شود. ساده ترین نوع کنترل را می توان کنترل دستی دانست.

ولی این امکان در مقیاس گسترده تر و بزرگتر وجود ندارد. علاوه بر این همیشه همراه نیروی انسانی باید درصد خطایی را درنظر گرفت. این درصد خطا هرچند کوچک باشد، باز هم در برخی سازمان ها پیامدهای غیرقابل جبرانی به همراه دارد. علاوه بر این در سازمان های بزرگ اصلا امکان کنترل دستی وجود ندارد.

به همین دلیل باید سیستم کنترل گسترده تر و دقیق تری وجود داشته باشد تا هم بتواند داده ها با حجم بالا را پردازش کند و هم دقت آن بالاتر باشد. در ادامه با ما در مطلب آشنایی با رشته مهندسی صنایع نیز همراه باشید.

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته

                                                                   دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

سیستم کنترل صنعتی چیست؟

سیستم کنترل صنعتی اهمیت زیادی دارد. سیستم کنترل صنعتی یا Industrial Control System ICS یک اصطلاحی است که به انواع سیستم های کنترل صنعتی اطلاق می گردد. این سیستم شامل دستگاه ها، شبکه ها، سیستم ها و کنترل هایی است که برای بهره برداری فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این بهبود هم در کمیت و میزان تولید و هم در کیفیت محصولات موثر است. هدف اصلی این سیستم، مدیریت و کنترل فرآیندهای صنعتی است. سیستم کنترل صنعتی در هر بخش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

بسته به صنعت، هر سیستم کنترل صنعتی عملکرد متفاوتی دارد. باید با توجه به شرایط سازمان و صنعت، سیستم کنترل صنعتی اجرا شود.

فرآیند سیستم کنترل یک فرآیندی است که هدف از آن این است که مطمئن شویم که فرآیندهای سراسر خط تولید به صورت عادی کار می کنند و مشکلی وجود ندارد. هر سیستم کنترل دارای سه بخش ورودی، پردازش و خروجی است.

این کار با به کارگیری انواع سخت افزار و تجهیزات انجام می شود و روند تولید را تجزیه و تحلیل می کند و این تجزیه و تحلیل را برای پرسنل ارسال می کند. این فرآیند کمک می کند تا هر مسئله ای که ممکن است در فرآیند تولید وجود داشته باشد را سریعا برطرف کنند و به همین دلیل، کارایی سازمان بالا می رود.

فرآیند کنترل سیستم می تواند با استفاده از رابط های انسان و ماشین به نیروی انسانی اجازه می دهد که دستوراتی را به سیستم بدهد.

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

انواع سیستم های کنترل صنعتی

این سیستم یک سیستم پیچیده است. سیستم های کنترل صنعتی انواع مختلفی دارند و باید با توجه به اهداف مدنظر بهترین سیستم کنترل صنعتی را انتخاب کرد.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

آموزش ابزار دقیق پیشرفته

 

چند نوع از این سیستم ها عبارتند از:

  • سیستم کنترل نظارت و داده (SCADA)
  • سیستم های کنترل توزیع (DCS)
  • سیستم های کنترل اتوماسیون صنعتی (IACS)
  • فرآِیند کنترل کننده ی منطقی (PLCs)
  • فرآیند اتوماسیون کنترل کننده (PACs)

 

هر کدام از سیستم ها مزایا و معایب خودشان را دارند. در ادامه دو نوع سیستم SCADA و DCS بررسی شده اند.

 

مطلب پیشنهادی :

آموزش فرانسه برای کودکان

آموزش ابزار دقیق پیشرفته

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

سیستم های کنترل نظارت و داده

سیستم SCADA سیستمی نیست که بتواند کنترل کاملی را ارائه دهد. در عوض، قابلیت های آن بر ارائه ی کنترل در سطح نظارتی متمرکز شده است. این سیستم ها از دستگاه هایی تشکیل شده اند که در مکان های مختلف توزیع می شوند.

سیستم های SCADA می توانند داده ها را دریافت کنند و بعد از تجریه و تحلیل، انتقال بدهند.  هدف اصلی استفاده از این سیستم، نظارت و کنترل مسافت طولانی از طریق یک سیستم کنترل متمرکز است. این سیستم می تواند به صورت خودکار کار خود را انجام دهد.

سیستم های SCADA معمولا در صنایعی از جمله نظارت و کنترل خطوط لوله، مراکز تصفیه آب و توزیع و انتقال برق استفاده می شود.

 

 

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

سیستم های کنترل توزیع

سیستم DCS یکی از مهمترین سیستم های کنترل صنعتی است. یک سیستمی است که برای کنترل سیستم های تولید که در یک مکان یافت می شود، استفاده می شود.

در این سیستم یک نقطه تنظیم به کنترل کننده ارسال می شود و یک محرکی است که به گونه ای عمل می کند تا تنظیم مورد نظر حفظ شود. سیستم DCS قادر است تاثیر یک خطای واحد بر روی سیستم کلی را کاهش دهد.

این سیستم در صنایعی مانند تولید برق، تولید مواد شیمیایی، پالایشگاه های نفت و تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. از معایب این سیستم می توان به اضغال فضای زیاد اشاره کرد.

آموزش ابزار دقیق پیشرفته

جزوه ابزار دقیق
بهترین کتاب ابزار دقیق

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

انتخاب سیستم کنترل صنعتی مناسب

نتخاب سیستم کنترل صنعتی، به نوع سازمان و پروژه بستگی دارد.

هر کدام مزیت های متفاوتی دارند که باید باتوجه به هدف سازمان آن را انتخاب کنید. باید متخصصین این حوزه بررسی کنند و برآوردهای لازم را انجام دهند و بهترین نوع را انتخاب کنند. در این مطلب نگاهی به مطلب آشنایی با رشته مهندسی کامپیوتر خواهیم داشت.

در این زمینه حتما با متخصصین مشورت کنید زیرا قطعا روی کارایی پروژه ی شما تاثیر می گذارند.

آنها ممکن است یک نوع خاص را به شما پیشنهاد بدهند یا طبق بررسی ها متوجه شوند که دو یا سه نوع سیستم برای سازمان شما مناسب است و انتخاب با خودتان باشد.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

برای راه اندازی باید یک تیم را تشکیل دهید تا آن را راه اندازی کنند و درصورت خرابی سیستم یا ایجاد مشکل، به تعمیر آن اقدام کنند.

در اصل کاربرد مدنظر شما است که نوع سیستم را انتخاب می کند. برخی از سازمان ها به پردازش گسسته نیاز دارند و برخی دیگر به پردازش پیوسته. برای اینکه بهترین نوع را انتخاب کنید، باید میزان پردازش مورد نیاز و نیازمندی های سازمان خود را مشخص کنید.

بهتر است دانش کارکنان سازمان را در این زمینه بالا ببرید تا با شما همکاری کنند. در این صورت به طور شگفت آوری کارایی سازمان بهبود می یابد.

این سیستم قادر است مشکلات را سریعتر پیدا کند و به اطلاع مسئولان برساند تا سریعتر مشکل برطرف شود تا هم از بروز مشکل پیشگیری کند و هم کارایی سازمان بالا برود.

 

جزوه ابزار دقیق دانشگاه تهران

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

تعریف سیستم‌های کنترل حلقه‌باز

برای معرفی سیستم‌های کنترل حلقه‌بسته، ابتدا تعریفی از سیستم‌های کنترل حلقه‌باز را ارائه می‌کنیم.

به سیستم‌هایی که در فرآیند کنترل آن‌ها، مقدار خروجی تأثیری بر مقدار ورودی نداشته باشد، «سیستم‌های کنترل حلقه‌باز» گفته می‌شود.

در این نوع سیستم‌ها، هیچ‌گونه «بازخورد» یا فیدبک (Feedback) از طرف خروجی به ورودی ارسال نمی‌شود و به آن‌ها «سیستم‌های باز بدون بازخورد» گفته می‌شود.

هدف هر سیستم کنترل الکتریکی یا الکترونیکی، اندازه‌گیری، نظارت و کنترل یک فرآیند است.

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن، کنترل دقیقی بر روی یک فرآیند داشت، نظارت بر روی مقادیر خروجی و برگرداندن برخی از آن مقادیر به منظور مقایسه خروجی واقعی با خروجی دلخواه برای کاهش خطا است.

اگر خروجی با اشکال مواجه شود، می‌توان خروجی سیستم را به وضعیت واقعی یا دلخواه برگرداند.

 

 

جزوه ابزار دقیق

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود کتاب ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی
تعریف سیستم‌های کنترل حلقه‌بسته

مقدار اندازه‌گیری شده خروجی را «سیگنال بازخورد» (Feedback Signal) می‌نامند و به سیستمی که سیگنال‌های بازخورد را برای تنظیم خودش استفاده می‌کند، «سیستم حلقه‌بسته» (Close-loop System) می‌گویند.

یک سیستم کنترل حلقه‌بسته یا «سیستم کنترل بازخورد»، سیستمی است که در مسیر رو به جلوی خود از مفهوم سیستم حلقه‌باز استفاده می‌کند، با این تفاوت که دارای یک یا چند حلقه ‌بازخورد یا مسیر بین خروجی و ورودی خود است.

اشاره به «بازخورد» تنها به معنای آن است که بخشی از خروجی به ورودی برگردانده می‌شود تا قسمتی از تحریک سیستم به وجود بیاید.

سیستم‌های حلقه‌بسته به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند با مقایسه شرایط واقعی با شرایط مطلوب، به طور خودکار به خروجی دلخواه دست پیدا کرده و آن شرایط را حفظ کنند.

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

این کار با تولید سیگنال خطای بین خروجی و ورودی مرجع انجام می‌شود؛ به عبارت دیگر، یک سیستم حلقه‌بسته، سیستمی تمام‌خودکار بوده که عمل کنترل در آن به نحوی وابسته به خروجی است.

به عنوان مثال، یک خشک‌کن لباس الکتریکی را در نظر بگیرید (تصویر زیر). فرض کنید یک حس‌گر یا مبدل برای نظارت مداوم بر روی میزان دما یا میزان خشکی لباس‌ها در سیستم تعبیه کرده و مقادیر خروجی را به بخش کنترلر (Controller) برگردانیم.

این حس‌گر، مقادیر واقعی خشکی لباس را نظارت کرده و آن را با ورودی مرجع مقایسه می‌کند یا اختلاف آن‌ها را به دست می‌آورد.

خطای سیگنال (خشکی واقعی – خشکی مورد نیاز = خطا) توسط کنترلر تقویت می‌شود و خروجی کنترلر به منظور کاهش خطا، یک تصحیح ضروری را بر روی سیستم گرمایش اعمال می‌کند.

به عنوان مثال، اگر لباس‌ها بیش‌ازحد مرطوب باشند، کنترلر دما یا زمان خشک کردن را افزایش می‌دهد. در طرف مقابل، اگر لباس‌ها تقریباً خشک شده باشند، کنترلر دما را کاهش داده یا فرآیند را متوقف می‌کند تا از افزایش بیش‌ازحد دما یا سوختن لباس‌ها جلوگیری شود.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود کتاب ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی
بهترین کتاب ابزار دقیق
بهترین کتاب ابزار دقیق

بهترین کتاب ابزار دقیق

جزوه ابزار دقیق دانشگاه تهران
نحوه پیگربندی حلقه‌بسته

پیکرکربندی حلقه‌بسته توسط سیگنال خروجی حاصل از سانسورهای موجود در سیستم خشک‌کن لباس ما مشخص می‌شود.

مقدار و علامت (مثبت یا منفی) خطای سیگنال به‌دست‌آمده، با اختلاف بین خشکی مورد نیاز و خشکی واقعی لباس رابطه مستقیم دارد.

همچنین به دلیل اطلاع سیستم حلقه‌بسته از شرایط خروجی، این سیستم برای کنترل اختلالات یا تغییر شرایط نامطلوب در حین انجام کار، مجهزتر است.

به عنوان مثال، زمانی که در خشک‌کن باز شود، حرارت از بین می‌رود.

در این هنگام، اختلاف دما توسط حس‌گر بازخورد شناسایی شده و کنترلر برای حفظ یک دمای ثابت در محدوده از پیش تعیین‌شده، خطای به وجود آمده را تصحیح می‌کند.

در یک حالت دیگر، ممکن است که کنترلر فرآیند سیستم را متوقف کرده و یک هشدار برای اپراتور ارسال کند.

همان‌طور که مشاهده کردید، در یک سیستم کنترل حلقه‌بسته، برای کاهش خطا و بازگرداندن خروجی سیستم به مقدار مطلوب، سیگنال خطا که اختلاف بین سیگنال ورودی و سیگنال بازخورد (سیگنال خروجی یا تابعی از سیگنال خروجی) است، به کنترلر ارسال می‌شود.

در مثال ارائه شده، واضح است که در هنگام صفر بودن خطا، لباس‌ها خشک هستند.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

اصطلاح «کنترل حلقه‌بسته»، همیشه بر استفاده از یک عمل کنترل بازخورد برای کاهش خطای سیستم دلالت می‌کند.

وجه تمایز اصلی بین یک سیستم حلقه‌باز با یک سیستم حلقه‌بسته، «بازخورد» سیستم حلقه‌بسته است. دقت خروجی سیستم حلقه‌بسته، به مسیر بازخورد بستگی دارد.

با استفاده از سیستم‌های کنترل الکترونیکی و مدارها، می‌توان مسیر بازخورد را بسیار دقیق ایجاد کرد. کنترل بازخورد بیش از کنترل حلقه‌باز یا کنترل پیش خورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌های حلقه‌بسته مزیت‌های بسیاری نسبت به سیستم‌های حلقه‌باز دارند.

اصلی‌ترین مزیت سیستم کنترل بازخورد حلقه‌بسته، توانایی این سیستم در کاهش حساسیت به اختلالات خارجی (مانند باز کردن در خشک‌کن) است. این مزیت، قدرت بیشتری را برای کنترل سیستم فراهم می‌کند چراکه هر تغییر و اختلالی در سیگنال بازخورد توسط کنترلر جبران می‌شود.

 

خصوصیات اصلی کنترل حلقه‌بسته را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • کاهش خطا توسط تنظیم خودکار ورودی سیستم
  • بهبود پایداری یک سیستم ناپایدار
  • افزایش یا کاهش حساسیت سیستم
  • بهبود توان مقابله با اختلالات خارجی
  • ارائه یک عملکرد مطمئن و قابل تکرار

با اینکه یک سیستم حلقه‌بسته می‌تواند نسبت سیستم کنترل حلقه‌باز مزیت‌های زیادی را داشته باشد، عیب اصلی این سیستم این است که با توجه به میزان کنترل مورد نیاز، به سیستم پیچیده‌تر یا مسیرهای بازخورد بیشتر نیاز خواهد بود.

به علاوه، اگر حساسیت کنترلر به تغییرات دستورات ورودی یا سیگنال‌ها بسیار بالا باشد، امکان ناپایداری و نوسان به دلیل تلاش بیش‌ازحد کنترلر برای تصحیح مقادیر وجود خواهد داشت. این مسئله می‌تواند در نهایت باعث خراب شدن بخشی از سیستم شود.

از این‌رو، نیاز است برای کنترل نحوه رفتار سیستم، محدودیت‌هایی را از پیش تعریف کرد.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

کنترل موتور حلقه‌بسته

در این بخش، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان از سیستم‌های حلقه‌بسته در الکترونیک استفاده کرد.

یک کنترلر موتور دی‌سی (DC) را در نظر بگیرید.

در صورت اتصال یک مبدل اندازه‌گیری سرعت (سرعت‌سنج) به محور موتور دی سی، قادر خواهیم بود که سرعت موتور را شناسایی کرده و آن را به صورت یک سیگنال متناسب با سرعت موتور به تقویت‌کننده (Amplifier) ارسال کنیم.

سرعت‌سنج، یک مولد دی سی با آهنربای دائمی است که ولتاژ خروجی دی سی متناسب با سرعت موتور را به دست می‌آورد.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

جمع‌بندی موضوع سیستم‌های حلقه‌بسته

مشاهده کردیم که یک سیستم کنترل الکترونیکی به همراه یک یا چند مسیر بازخورد را «سیستم حلقه‌بسته» می‌گویند. سیستم‌های کنترل حلقه‌بسته یا سیستم‌های کنترل بازخوردی، در کنترل فرآیند و سیستم‌های کنترل الکترونیکی بسیار رایج هستند.

در سیستم‌های بازخوردی، بخشی از سیگنال خروجی به ورودی بازگردانده می‌شود تا با شرایط مطلوب مورد نظر مقایسه شود. نوع سیگنال بازخورد می‌تواند هم به صورت بازخورد منفی و هم به صورت بازخورد مثبت باشد.

در یک سیستم حلقه‌بسته، کنترلر برای مقایسه خروجی سیستم با شرایط مورد نیاز، کاهش خطا و بازگرداندن خروجی سیستم به شرایط مطلوب استفاده می‌شود.

از این‌رو، سیستم‌های کنترل حلقه‌بسته برای تعیین ورودی واقعی به سیستم از بازخورد استفاده می‌کنند و می‌توانند بیش از یک حلقه بازخورد داشته باشند.

سیستم‌های کنترل حلقه‌بسته مزیت‌های زیادی نسبت به سیستم‌های حلقه‌باز دارند.

یکی از مزیت‌های این سیستم‌ها این است که به کارگیری بازخورد باعث از بین رفتن حساسیت نسبی سیستم به اختلالات خارجی و تغییر پارامترهای داخلی نظیر دما می‌شود. از این‌رو، امکان استفاده از اجزای کم‌دقت و کم‌خرج برای دستیابی به کنترل دقیق یک فرآیند مشخص فراهم می‌شود.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود کتاب ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی
بهترین کتاب ابزار دقیق
جزوه ابزار دقیق دانشگاه تهران
کنترل دسترسی در پایگاه داده

امروزه استفاده از پایگاه داده ها در سیستم ها و نرم افزار ها رشد بسیار بالایی داشته است.

به همین جهت فرایند تعیین و کنترل دسترسی در پایگاه داده ها از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

داده ها به هر شکلی که در پایگاه ها داده ها قرار گیرند ممکن است مورد تخریب و یا تغییر توسط افراد غیر مجاز قرار گیرند و به همین دلیل در سیستم های پایگاه داده ای امروزی از فرآیند کنترل دسترسی در پایگاه داده ها استفاده می شود.

از جمله روش های امن برای کنترل دسترسی در پایگاه داده ها رمز گذاری کردن داده ها و همچنین تعیین سطح دسترسی نرم افزارها به داده ها است. کنترل دسترسی در پایگاه داده ها از طریق مدیریت در پایگاه داده ها حق دسترسی کاربران به داده ها را فراهم می کند.

کنترل دسترسی در پایگاه داده ها در واقع مجموعه ای رویه‌های کنترلی است.

ای نیروها در واقع برای تعیین سطح دسترسی افراد و نرم افزار به مقدار داده و نوع داده ها استفاده می شوند… این رویه ها از مجموعه از قوانین پیروی می کنند که ممکن است در رد و یا قبول یک درخواست برای تغییر و استفاده از داده ها مورد استفاده قرار گیرند.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

نرم افزار کنترل داده ها

امروزه برای کنترل داده ها از نرم افزار دیتاکنترل استفاده می کنند.

فرقی نمی‌کند که این نرم افزار به چه صورت باشد هدف اصلی ان اجرای صحیحی فرایند کنترل داده است و باید در این زمینه بتواند تمام بخش ها و امکانات را پوشش دهد.

نرم افزار زیان در زمینه کنترل داده ها به وجود آمده اند. این نرم افزار می توانند در کنار بانک های اطلاعاتی شما نصب شده و با ساپورت کامل یونیکد ها امکان ایمپورت و اکسپورت اطلاعات را به بانک های اطلاعاتی و داده ها داشته باشند.

شما می توانید با استفاده از نرم افزار دیتاکنترل به راحتی انواع کوئری ها و درخواست های مختلف را در خصوص داده ها ثبت و ارائه دهید.

ما می توانید با استفاده از نرم افزار کنترل داده ها به راحتی کوئری های مورد نیاز خود را اجرا و یا ذخیره نمایید. همچنین می توانید به راحتی از دیتابیس و بانک های اطلاعاتی خود گزارش و ده‌ها امکان منحصر به فرد دیگر را تهیه کنید.

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

بهترین کتاب ابزار دقیق
جزوه ابزار دقیق دانشگاه تهران

 

 

برخی ویژگی های از نرم افزار دیتاکنترل را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

 

  • امکان ایجاد پشتیبانی از پایگاه داده ها و بانک ها
  • ساختن و حذف کردن پایگاه داده ها و در انواع مختلف
  • پشتیبانی از تمام اشیا در پایگاه داده ها مانند جداول، داده ها و فانکشن ها
  • پشتیبانی از تمامی زیر اشیا در پایگاه های داده ها مانند فیلد ها، کلید های خارجی، رول ها و تریکر ها
  • امکان مدیریت Table ها
  • پشتیبانی از انواع کاراکتر ها در پایگاه داده ها
  • و هزاران ویژگی های دیگر که ممکن است بر اساس نرم افزار دیتاکنترل متفاوت و متغیر باشد.

 

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

 

 

 

 

دانلود جزوه ابزار دقیق پیشرفته | 20 میشم

جزوه ابزار دقیق
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط

افزودن به سبد خرید