سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی بر اساس سیسیل و هاریسون 2018 | 54 صفحه

خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی بر اساس سیسیل و هاریسون 2018 | 54 صفحه

خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی بر اساس سیسیل و هاریسون 2018 | 54 صفحه

خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی بر اساس سیسیل و هاریسون 2018 | 54 صفحه

 

 

طبق گزارشات آسیب شناسی دقیق به سوالاتی همچون چه نوع سرطانی است؟، چه میزان از بافت های بدن را پوشانده است؟، سرعت گستردگی آن چه قدر است؟ و چه قسمت­هایی از بدن را در بر گرفته است؟ پاسخ می­دهد و پس از آن از طریق اطلاعاتی که به دست آورد، برنامه ای درمانی را ارائه خواهد داد.

در طول دوره درمان سرطان می­توانید با چند انکولوژیست مختلف در ارتباط باشید چرا که معمولا در بیشتر موارد، درمان سرطان از طریق ترکیب کردن چندین روش درمانی محقق می شود.

خلاصه ای از شغل متخصص انکولوژی

متخصص های انکولوژی یا متخصص خون برای تشخیص بیماری سرطان، از تست­های زیر استفاده می­کند:

  • بیوپسی
  • آندوسکوپی
  • ام آر ای
  • پرتونگاری
  • سی تی اسکن
  • اسکن PET
  • سونوگرافی
  • سایر روش های رادیولوژی

البته نا گفته نماند که گاهی از طریق آزمایش خون، داروهای هسته ای و نشانگر های توموری نیز قادر به تشخیص بیماری سرطان هستند. پس از اینکه بیماری سرطان تشخیص داده شد، با بیمار در رابطه با این که به چه نوع سرطانی دچار شده است و در چه مرحله ای قرار دارد، صحبت خواهد شد. انکولوژیست یا متخصص انکولوژی مستقیما با آسیب شناسی در ارتباط است که توضیح کوچکی در ادامه رابطه با این شغل خواهیم داد.

آسیب شناسی چیست؟

بافت­ها و سلول­های بدن زیر میکروسکوپ مورد بررسی و تحقیق قرار می­گیرند که این عمل توسط پزشکی انجام می­شود که آسیب شناس نام دارد. آسیب شناس موظف است گزارشی تهیه کند که در آن تشخیص سرطان، مرحله بیماری و گزارش آسیب شناسی به طور دقیق، شرح داده شده باشد. آسیب شناس بخش کوچکی از بافت را از طریق بیوپسی یا جراحی جدا می­کند و پس از انجام بررسی های لازم، ۱۰ روز بعد گزارش خود را در اختیار انکولوژیست قرار می­دهد تا به درمان هر چه سریع­تر بیماری کمک نماید.

پذیرش 24

انکولوژیست شامل چه تخصص هایی است؟

در بخش متخصصین انکولوژی شاهد سه بخش عمده هستیم:

  • انکولوژی جراحی
  • انکولوژی پزشکی
  • انکولوژی پرتونگاری

و دیگر بخش ها نظیر:

  • انکولوژی زنان و زایمان
  • انکولوژی هماتولوژیست
  • انکولوژی کودکان

در ادامه به توضیح مختصر هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

انکولوژیست جراحی

انکولوژی جراحی برای تشخیص بهتر و دقیق تر سرطان، بخش کوچکی از بافت ها را به روش بیوپسی یا همان جراحی جدا می­کند و مورد بررسی قرار می­دهد. کار انکولوژیست جراحی تنها این مورد نیست بلکه مسئولیت خطیر از بین بردن تومور و بافت­های اطراف آن را هنگامی که عمل جریان دارد، عهده دار است.

انکولوژیست پزشکی

پزشک اصلی که بیماران سرطانی به عنوان پزشک معالج انتخاب می­نمایند، متخصص انکولوژی پزشکی است. انکولوژیست پزشکی از طریق شیمی درمانی، درمان بیولوژیک، درمان هورمونی و دیگر روش­های هدفمند به درمان سرطان می­پردازد. این انکولوژیست­ها علاوه بر درمان، باید نظاره گر بیمار و حافظ سلامت آن باشند و همچنین عوارض جانبی را مدیریت کنند‌.

انکولوژیست پرتونگاری

متخصصین انکولوژیست پرتونگاری از طریق انجام پرتو درمانی، اقدام به درمان سرطان می­کنند. در فرایند پرتو درمانی، پرتو­های فوتون پر انرژی، سلول­های سرطانی را هدف می­گیرند و از انرژی خود برای از بین بردن این گونه سلول­ها استفاده می­کنند. تقریبا نصف افرادی که به سرطان مبتلا می شوند، از طریق پرتو درمانی اقدام به درمان این بیماری می نمایند.

انکولوژیست زنان و زایمان

در بانوان انواعی از سرطان ها همچون سرطان رحم، تخمدان، واژن، مهبل، دهانه رحم و… ممکن است دیده شود که این نوع سرطان­ها از طریق انکولوژیست زنان و زایمان تحت بررسی و درمان قرار می گیرند. علاوه بر آن، انکولوژیست زنان و زایمان در درمان شرایط پیچیده ژنتیکی چون آندومتریوز و تومور­های فیبوئید نیز نقش دارند.

انکولوژیست هماتولوژیست

متخصص سرطان شناسی خون یا انکولوژیست هماتولوژیست، سرطان­های خونی مانند لوسمی، لنفوم و میلوما را تشخیص می­دهد و در جهت درمان این گونه بیماری­ها گام بر می­دارد. علاوه بر بیماری­های سرطانی، اختلالات خونی که به سرطان مربوط نیستند همچون کم خونی داسی شکل، هموفیلی و… را تحت درمان قرار می­دهند.

انکولوژیست کودکان

انواعی از سرطان ها نظیر تومور مغزی، لوسمی، استئوسارکوم و سارکوم اوینگینگ وجود دارند که غالبا در کودکان و نوجوانان دیده می­شوند. این گونه سرطان­ها از طریق متخصصین انکولوژی کودکان تشخیص داده می­شوند و تحت درمان قرار می­گیرند. گاها پیش می­آید که شخصی بزرگ سال دچار این گونه سرطان­ها شود و چون انکولوژیست کودکان در تشخیص و درمان سرطان­های فوق ماهر­تر هستند، ترجیح دهد تحت درمان یک متخصص انکولوژی کودکان قرار بگیرد.

پذیرش 24

آموزش متخصص انکولوژی چه قدر زمان می برد؟

انکولوژی جراحی پس از دریافت رزیدنسی عمومی جراحی، دو سال را در فلوشیپ انکولوژی جراحی می گذراند. انکولوژی پزشکی پس از دریافت گواهی کار و فعالیت سه ساله تحت عنوان رزیدنسی پزشکی داخلی، دو تا سه سال را در فلوشیپ پزشکی انکولوژی می­گذراند. انکولوژی پرتونگار طی پنج سال هم کارآموزی پزشکی داخلی و بعد رزیدنسی انکولوژی پرتونگاری را می­گذراند.

خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی

                                                  خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی

 

 

عنوان و نام پدیدآور خلاصه در خلاصه خون و انکولوژی بر اساس هاریسون 2015 و سسیل 2015/تالیف کمیته علمی
مشخصات نشر تهران :  1395.
مشخصات ظاهری 38ص.: مصور،نمودار.؛ 22 29 س‌م.
فروست مجموعه آموزشی پذیرش دستیار تخصصی.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت کتاب حاضر خلاصه‌ای از کتابهای “Andreoli and Carpenter’s Cecil essentials of medicine,9th ed,2016” و “Harrisons principles of internal medicine,19th ed,2015” است.

 

ucgadget.com

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط

افزودن به سبد خرید