جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

    جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

 

شهرداری الکترونیک چیست ؟

شهرداری الکترونیک ، سازمانی است که با بهره گیری از فناوری اطلاعات ، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت سریع ، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می کند . خدمات این شهرداری به صورت 24 ساعته و فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی در شهر واقعی است.

ویژگی های شهرداری الکترونیک

  • حذف پرونده های کاغذی و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتالی
  • حذف بخش های مربوط به پاسخگویی تلفنی در سازمان
  • توجه به ارتباطات الکترونیک و لزوم به کارگیری آن در بخش های پاسخگویی
  • ایجاد محلی برای تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار و سازمان شهرداری
  • پرداخت عوارض های مربوط به نوسازی و … از طریق اینترنت
  • حذف روند های مربوط به پرونده های شهرداری و کاهش افزایش رفت وآمد فیزیکی به سازمان
  • اطلاع رسانی روزبه روز فعالیت های شهرسازی وامور مربوط به شهر

 

 

چكيده:

اين مقاله بهره­گيري از راهکار هوش تجاري در شهرداري الکترونيک را مورد بررسي قرار مي­دهد. استفاده از فن‌آوري‌هاي روز براي مديريت استراتژيک بر شهرداري الکترونيک همچون داشبوردهاي مديريتي ، کارت‌هاي امتياز متوازن، داده کاوي، انباره داده‌ها، مديريت دانش و تلفيق آنها با سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي راهکاري است که درخدمت مديران و سياستگذاران شهرداري الکترونيک به‌منظور نيل به اهداف شهرداري قرارمي­گيرد که با پياده سازي آن بخش مديريت و سياستگذاري شهرداري الکترونيک دچار تحولي بنيادين خواهد شد.

اين مقاله همچنين به بررسي جايگاه کنوني هوش تجاري، نحوه بکارگيري فن‌آوري‌هاي فوق­الذکر، نحوه شناسايي و بکارگيري شاخص‌هاي کليدي عملکرد در شهرداري و چگونگي بهره­گيري از آنها در اين راهکار، مزاياي بهره­گيري از هوش تجاري، نقشه راه براي پياده­سازي راهکار، چالش‌هاي موجود در پياده­سازي  و نهايتاً دستاوردهاي ناشي از عملياتي­سازي آن خواهد پرداخت.

كلمات كليدي : هوش تجاري، شهرداري الکترونيک، داشبورد، کارت امتياز، داده کاوي، شاخص هاي کليدي عملکرد، مديريت استراتژيک، انباره داده‌هاي تحليلي، مديريت دانش، سيستم‌هاي اطلاعاتي.

 

 

جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

 

 

 

 

1  مقدمه

امروزه با رشد فناوري اطلاعات در شهرداري‌ها، حرکت به سوي داشتن زيرساخت­هاي توانمند فن­آوري اطلاعات از جمله سيستم‌هاي اطلاعاتي از چالش­هاي استراتژيک شهرداري‌ها مي‌باشد، به شکلي که شاهد آن هستيم در طي دوره­هاي مختلف مديران با پياده­سازي سيستم‌هاي اطلاعاتي مختلف در شهرداري سعي در کسب آگاهي مناسب در خصوص عمليات موجود در سيستم خود مي‌نمايند.

 سير تحول سيستم‌هاي اطلاعاتي در شهرداري،  با تولد سيستم‌هاي درآمد، نوسازي، حسابداري، حقوق و دستمزد در دهه هفتاد در کشور شکل گرفت و با ظهور سيستم‌هاي يکپارچه شهرسازي و مالي اداري به اوج خود رسيد  و تا شکل­گيري سيستم‌هاي هوش تجاري در دوره کنوني پيش رفته به شکلي که امروزه کمتر شهرداري­اي را فارغ از ابتدايي­ترين سيستم اطلاعاتي مي بينيم. ولي مهمترين ويژگي که دوره کنوني دارد تمايل مديران و سياستگذاران شهرداري‌ها به کنترل و هدايت صحيح فرآيندهاي سيستم خود به صورت لحظه به لحظه و تولد  نرم­افزارها و سخت­افزار هاي مناسب اين کار مي‌باشد.

درحالي که سيستم‌هاي عملياتي همچون درآمد، نوسازي، حسابداري و.. عوامل حياتي براي شهرداري هستند متاسفانه هنگامي که اين سيستم‌ها، عليرغم اينکه تراکنش‌ها و تعاملات داده‌ها را  در پيشخوان‌هاي شهرداري بخوبي اجرا مي‌نمايند، در برابر گزارش­گيري، تحليل و دسترسي به داده‌ها با مشکلات عديده­اي مواجه مي‌شوند، که عمده اين مشکلات  ناشي از عدم بکارگيري تکنولوژي مناسب در اين زمينه مي‌باشد. شکل (1) پنج نسل مختلف از فن‌آوري‌هاي سيستم‌هاي اطلاعاتي را نشان مي‌دهد که راهگشاي بسياري از مشکلات فعلي در سيستم‌هاي اطلاعاتي شهرداري‌ها است.

 

 

جايگاه هوش تجاري در شهرداري الکترونيک

 

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

 

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط

متاسفانه موردی یافت نشد ...