تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

 

تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

 

تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

                                                      تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

Abstract

The use of biomass to provide energy has been fundamental to the development of civilisation. In recent times pressures on the global environment have led to calls for an increased use of renewable energy sources, in lieu of fossil fuels. Biomass is one potential source of renewable energy and the conversion of plant material into a suitable form of energy, usually electricity or as a fuel for an internal combustion engine, can be achieved using a number of different routes, each with specific pros and cons. A brief review of the main conversion processes is presented, with specific regard to the production of a fuel suitable for spark ignition gas engines

 

 

 

استفاده از گازهای زباله‌دان برای تولید برق فرصت استفاده از سطح زباله‌دان‌های ذخیره شده جهت تولید زیست‌توده برای پردازش در یک سوخت s.i.g.es را می‌دهد و بدین وسیله به ترویج دفع زباله در زباله‌دان‌ها را به عنوان یک شکل پایدار از مدیریت پسماند کمک می‌کند.

 

 

تولید انرژی از زیست‌توده‌ها (بخش2): فناوری‌های تبدیل

چکیده

استفاده از زیست‌توده برای تولید انرژی، اساس توسعه‌ی تمدن بوده است. اخیرا فشارها بر روی محیط زیست جهانی منجر به افزایش درخواست برای استفاده از منابع انرژی تجدید‌پذیر به جای سوخت‌های فسیلی شده است. زیست‌توده منبع بالقوه‌ای از انرژی‌های تجدید‌پذیر است و می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد، مواد گیاهی را، به یک شکل پایدار از انرژی (معمولا الکتریسیته یا به عنوان سوخت برای یک موتور احتراق داخلی) تبدیل کرد. در این مقاله بررسی اجمالی از مهم‌ترین فرآیند‌های تبدیل با توجه ویژه‌ای به تولید یک سوخت مناسب برای موتورهای شمع‌دار[2] ارائه می‌شود.

  1. مقدمه

تبدیل زیست‌توده به انرژی (انرژی زیستی) شامل طیف‌گسترده‌ای از منابع و گونه‌های مختلف زیست‌توده، گزینه‌های تبدیل، کاربردها و الزامات زیرساخت می‌باشد. زیست‌توده را می‌توان از کشت محصولات با انرژی اختصاصی همچون بیشه‌های کوتاه (SRC)، علف‌های دائمی، برداشت باقی‌مانده‌های درختان و گیاهان جنگل (تنک‌کردن جنگل و بسته‌بندی پوشال)، و از زباله‌های زیست توده مانند لجن پساب‌های صنعتی آلی و زباله‌های آلی خانگی استخراج کرد. در هر مورد خوراک زیست‌توده باید قبل از پردازش برای یک فرم مناسب جهت انتخاب فناوری تبدیل انرژی، جمع‌آوری شده، انتقال داده شده و در صورت امکان ذخیره شوند.

استفاده از زیست‌توده برای تولید انرژی تنها شکلی از انرژی تجدید‌پذیر است که می‌توان آن را برای کاهش اثر تولید انرژی و استفاده در محیط زیست جهانی بکار برد. همانند هر منبع انرژی دیگر، محدودیت‌هایی در استفاده و کاربرد زیست‌توده وجود دارد و نه تنها باید با سوخت‌های فسیلی، بلکه با سایر منابع انرژی تجدید‌پذیر دیگر نظیر باد، خورشید و انرژی امواج به رقابت بپردازد.

در مقاله‌ی پیشین، یک مرور اجمالی از منابع و گونه‌های عمده‌ی زیست‌توده و مشخصه‌های گیاهان معمولی ارائه شده بود. در این مقاله، بررسی کوتاهی از فرآیندهای بالقوه‌ی تبدیل انرژی زیستی با تاکید بر تولید یک سوخت گازی برای موتورهای شمع‌دار (s.i.g.es) تشریح می‌شود. هدف از سوخت‌های گازی تکمیل (کاهش) عرضه‌‌ی گازهای زباله‌دان[3] (گاز غنی از متان) تولیدشده از تخریب بی‌هوازی زباله‌های آلی در یک سایت دفع زباله می‌باشد. گازهای زباله‌دان بیشترین استفاده را در طرح‌های تولید برق جهت تولید الکتریسیته برای صادرات به شرکت‌های مولد دارند.

 

تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

                                              تولید انرژی از زیست‌توده‌ها | فناوری‌های تبدیل

 

 

برق تولیدشده از گازهای زباله‌دان به عنوان یک منبع انرژی تجدید‌پذیر طبقه‌بندی می‌شود و یک ارزش فروش عالی به ازای هر واحد (مثلا کیلووات ساعت) را جذب می‌کند. طرح‌های معمولی تولید برق که از s.i.g.es استفاده می‌کنند، به یک ژنراتور و یک بسته‌ی ترکیبی ژنراتور-موتور در یک مخزن وصل می‌شوند. استفاده از گازهای زباله‌دان برای تولید برق فرصت استفاده از سطح زباله‌دان‌های ذخیره شده جهت تولید زیست‌توده برای پردازش در یک سوخت s.i.g.es را می‌دهد و بدین وسیله به ترویج دفع زباله در زباله‌دان‌ها را به عنوان یک شکل پایدار از مدیریت پسماند کمک می‌کند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی ما :

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

  1. تبدیل انرژی زیستی: گزینه‌های فرآیند

[1] biomass

[2] park ignition gas engines

[3] Landfill gas

 

دانلود فایل ها شامل  word و pdf 

 

 

 

 

منبع : گوگل

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط