تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

                              تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

واحد تحقیق و توسعه بخشی از کسب و کار است که مربوط به مطالعه ایده‌های جدید و برنامه‌ریزی محصولات جدید است. تحقیق و توسعه (Research and development) یا به اختصار R&D شامل اقدامات و فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها برای نوآوری و معرفی محصولات و خدمات جدید انجام می‌دهند. تحقیق و توسعه اغلب اولین مرحله در روند توسعه کسب و کار است.

 

R&D به یک شرکت امکان می‌دهد تا از رقبای خود پیشی بگیرد و جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. شرکت‌ها در بخش‌ها و صنایع مختلف از توسعه و تحقیق استفاده می‌کنند. کارخانه ها و شرکت‌های فناور عموماً هزینه بسیاری را صرف واحد R&D می‌کنند؛ زیرا موجب پیشرفت چشمگیری در کسب و کار آنان می‌شود. اصطلاح توسعه و تحقیق بطور گسترده با نوآوری در شرکت‌ها، دولت و یا بخش عمومی و خصوصی مرتبط است.

 

یک شرکت بدون برنامه‌های R&D ممکن است نتواند به تنهایی فعالیت کند و مجبور شود برای نوآوری و ادامه حیات خود به روش‌های دیگری مانند مشارکت و یا ادغام با شرکت‌های دیگر متوسل شود. شرکت‌ها و کسب و کارها از طریق R&D می‌توانند محصولات جدیدی را طراحی کرده و پیشنهادها و محصولات فعلی خود را نیز بهبود بخشند. واحد توسعه و تحقیق در یک شرکت از اکثر فعالیت‌های عملیاتی که توسط آن شرکت انجام می‌شود، مجزا است.

 

R&D به طور معمول با انتظار کسب سود فوری انجام نمی‌شود، اما در عوض انتظار می‌رود که به سودآوری بلند مدت یک شرکت کمک بسزایی داشته باشد.

معرفی واحد تحقیق و توسعه (R&D) در یک سازمان

تحقیق و توسعه(R&D)

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

 

  • بیان مساله تحقیق

توانایی نوآوري در بین افراد سازمانی بستگی به  این داردکه چگونه عدم توافق ها مدیریت شود که این خود نیاز به شكل یافتن محیط سازمانی­اي با همبستگی قويتر، ارتباطات بازتر و آزادي بیان است. یکی از مشکلات عمده شرکت های بیمه ایران عدم بروز نوآوری در سازمان آنها و نبود یک سیستم مدون جهت آموزش نوآوری به دلیل عدم وجود محیط سازمانی مناسب برای ایجاد نوآوری و مدیریت نامناسب نوآوری می­باشد.

 

زیرا برای تبدیل سازمان به یک سازمان نوآور نیاز به ارائه روش ها و راهکارها و تدوین الگوی مناسب و بومی حس می­شود که نیاز به محیط خاص نوآوری دارد که شرکت های بیمه ایرانی عمدتا فاقد آن می باشند. بدین ترتیب مسئله اصلی سازمان بیمه سینا در مورد تحقیق و توسعه این است که مديران این سازمان نمي­توانند ظهور خلاقيت را در سازمان­ها با ايجاد زمينه هاي مناسب، تسريع نمایند.

مشکل دوم و اصلی سازمان های بیمه ایرانی این است R&D در آنها یا جدی گرفته نمی شود و یا اینکه نتایج آنها مورد استفاده نیست. بدین ترتیب زمینه سازی برا ی ایجاد نوآوری در سازمان با مشکلات فراوانی روبرو می گردد که زمینه رقابت پذیری آنها را از دست می دهد. زیرا نوآوری، عاملی راهبردی در راستای رقابتی ماندن و موفق شدن کسب وکارها است به دلیل محیط رقابت و ظهور پیوسته رقبا در صحنه کسب وکار ، ایجاد نوآوری متمایز و ادامه دار از طریق تشویق کارکنان به ایده­پردازی و پیاده سازی ایده­ها و نوآوری­ها، گامی مهم در کسب مزیت رقابتی توسط هر سازمانی می­باشد. (یانگ[1] و همکاران، 2016) . انديشمندان اين حوزه بر اين باورندكه يك محیط سـازماني مناسـب مـيتوانـد نقـش محركي دايمي را برعهده­گرفته، رفتاركاركنان را درجهت نوآوري هدايت كنـد (که آن را محیط نوآورانه می نامند).

معرفی واحد تحقیق و توسعه (R&D) در یک سازمان

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

 

بنـابراين ميتوان گفت اگر سازماني كه محیطي مناسب براي نوآوري دارد با بحرانـي مواجـه شـود بـه آساني ميتواند با برانگيختن توجهات كاركنان خود به سوي حل آن مشكل، بر بحران فايق آيد. اما در سازماني با محیط نامناسـب، جلـب ايـن توجهـات، مـدت بـسيار زيـادي بـه طـول مي­انجامد. از سوی دیگر، ” R&D ” شامل تحقیق در خصوص شرایط بازار و کسب شناخت نسبت به نیازهای مشتریان است و در ادامه تولید و یا بهبود در روند  ارائه تولیدات و خدمات نو جهت تطابق با نیازهای مشتری و گرایشات بازار را هدف قرار می دهد.

 

معرفی واحد تحقیق و توسعه (R&D) در یک سازمان

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

 

 

کسب و کارهایی که دارای ” R&D”  هستند در قیاس با کسب و کارهایی که فاقد ” R&D”  می باشند از شانس بیشتری برای موفقیت در بازارهای رقابتی برخوردارند. برای هر کسب و کاری، ” R&D” راهبردی است که به نوآوری و افزایش تولید و توان رقابتی در بازار کسب و کار منتهی می شود. راهبرد یا استراتژی ” R&D”  هر کسب و کاری مبتنی بر گستره آن کسب و کار است.

 

بدین معنا که در کسب و کارهای کوچک، ” R&D” بیشتر از همه بر بهبود تولید متمرکز است. از آنجا که کسب و کارهای کوچک دچار محدودیت­های مالی هستند نمی توانند بودجه خود را صرف تولید و راه اندازی محصولات جدید کنند، لذا از بودجه خود در جهت بهبود شرایط تولید و خدمات موجود خود استفاده میکنند.

درباره ” R&D” :

در کسب و کارهای بزرگتر می توان منابع و انرژی بیشتری را به ” R&D” اختصاص داد تا از این طریق یا محصولات و خدمات فعلی خود را بهبود بخشند و یا اینکه به تولید محصولی نوآورانه در جهت تطابق با سمت گیریهای بازار پرداخت. با توجه به نقش كليدي نوآوري و اهميت بيش از پيش نوآوري در پيشگامي و رقابت­پذيري سازمان­ها، بـه ويـژه بـراي صنعت بیمه اين پژوهش به دنبال پاسخ به اين سوال ميباشـد كه: محیط نوآورانه سازمانی چه تاثيري بر نوآوري در بیمه سینا  دارد .

[1] Yang

 

تاثیر محیط های نوآورانه بر نتایج R&D شرکت بیمه سینا

 

1-7-  روش تحقیق

این تحقیق بر حسب هدف کاربردي و بر اساس شیوه گردآوري داده ها از نوع پیمایشی است. بدین منظور ابتدا داده­هاي جمع­آوري شده با استفاده از شاخص­هاي آمار توصیفی خلاصه و طبقه­ بندي میشود، بعد از آن آمارهاي توصیفی از جمله میانگین ، انحراف معیار مربوط به متغیرهاي تحقیق آورده شده ، سپس با استفاده از شاخص­هاي آمار استنباطی به تأًیید یا رد فرضیات می­پردازیم.

1-8- جامعه آماری

با توجه به مکان انجام مطالعه، جامعه آماری  این پژوهش مشتمل بر 200 نفر از کارشناسان شرکت بیمه سینا می­باشد که بر طبق فورمول کوکران حجم نمونه ما برابر خواهد بود با 131 نمونه. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد.

 

تحقیق و توسعه(R&D)

 

 

 

اهداف اصلی استفاده از R&D برای پیشرفت و توسعه کسب و کار عبارتند از:

  • خلق ایده‌های جدید و مبتکرانه
  • افزایش تولید و بهره‌وری
  • بهبود کیفیت محصولات و خدمات فعلی (QA)
  • ارائه محصولات و خدمات جدید (منحنی عمر محصول)
  • کشف و درک نیازها و خواسته‌های بازار (QFD)

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

معرفی واحد تحقیق و توسعه (R&D) در یک سازمان

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط