بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه در نرم افزار آباکوس

بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه در نرم افزار آباکوس

بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه در نرم افزار آباکوس

بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه در نرم افزار آباکوس

 

 

در این مطالعه رفتار دیوار‌های برشی مرکب پروفیل ورق دولایه رفیعی، تحت بار‌های یک‌سویه و چرخه‌ای بررسی شده و رفتار آن‌ با دیوار برشی مرکب ژائو و آستانه‌ی اصل، مقایسه شده است. ابتدا پس از صحت‌سنجی مدل‌های دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه رفیعی و دیوار برشی مرکب ژائو و آستانه‌ی اصل در نرم افزار آباکوس با نمونه‌های ساخته شده در آزمایشگاه با مقیاس‌های کوچک، مدل‌ها به مقیاس‌های واقعی و کاربردی گسترش داده‌ شد و مطالعه‌ی پارامتری روی نسبت ارتفاع دیوار به طول آن، در رفتار دیوار‌ها، مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این راستا، رفتار برشی بار افزون و چرخه‌ای دیوار‌ها در سه نسبت ابعادی(1:1)،(2:1)و(3:1) در یک طبقه و چهار طبقه، مدل‌سازی و مطالعه شد. سپس با توجه به نتایج مطالعه‌ی پارامتری، برای بهبود عملکرد دیوار برشی مرکب پروفیل ورق دولایه رفیعی، دو انتهای دیوار به صورت لایه‌‌های مرزی با استفاده از میلگر‌د‌های طولی و عرضی مسلح گردید و دیوار برشی مرکب پیشنهادی نام گرفت.

 

نتایج حاصل از این روش بهبود عملکرد، نشان می‌دهد که در نسبت‌ هندسی(1:1)، دیوار برشی مرکب ژائو و آستانه‌ی اصل، دیوار برشی مرکب رفیعی و دیوار برشی مرکب پیشنهادی بهبود یافته، رفتاری تقریبا نزدیک به هم دارند ولی با افزایش این نسبت‌ به (2:1) و (3:1)، مقاومت برشی، سختی اولیه و ظرفیت استهلاک انرژی دیوار برشی مرکب پیشنهادی، به ترتیب بیشتر از دیوارهای برشی مرکب رفیعی و دیوار برشی مرکب ژائو و آستانه‌ی اصل است.

 

 

به عنوان نمونه ظرفیت برشی، سختی اولیه و ظرفیت استهلاک انرژی دیوار پیشنهادی چهار طبقه با نسبت 3:1 در مقایسه با دیوار ژائو و آستانه‌ی اصل به ترتیب 33، 63 و 31 درصد رشد را نشان می‌دهد. همین رشد نسبت به دیوار رفیعی به ترتیب 13، 55 و 13 درصد می‌باشد.

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط