ارزشيابي ويژگيهاي فيزيك و شيميايي هسته عناب

خواص هسته عناب و فایده های درمانی آن

ارزشيابي ويژگيهاي فيزيك و شيميايي هسته عناب

                     ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

                                           ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

    1-1 پيش زمينه تحقيق :

بي شك توسل به ميوه ها وگياهان دارويي كهن ترين رهيافت بشر براي درمان بيماري ها بوده است ودرخلال توسعه تمامي تمدن هاي بشري همواره ارتباط تنگاتنگ ونزديك ميان آدمي وگياه وجود داشته است،با اين حال هنوز بيشتر گونه هاي ميوه وگياه بررسي نشده وناشناخته مانده اند وهنوز زمان زيادي مانده است تا منابع جديد و با ارزش گياهي كشف شود، به اين ترتيب گياهان وميوه هارا مي توان به عنوان منبعي از مواد شيميايي بالقوه مفيد دانست كه تنها بخشي از آن مورد بهره برداري قرار گرفته است.

 

اين مواد شيميايي بالقوه را مي توان نه تنها به عنوان دارو بلكه به عنوان الگويي بي نظير به صورت نقطه شروعي براي ساخت آنالوگ هاي دارويي بكار برد و همچنين به عنوان ابزاري جالب به منظور فهم و درك بيشتر وبهتر پديده هاي زيست شناختي به كمك گرفت. (اسكالتسا[1] ،ديگراك[2] و همكاران 1999،2001)

 

گياهان و ميوه هاي دارويي ، از ارزش وجايگاه ويژه اي در تامين بهداشت وسلامت جوامع هم به لحاظدرمان و هم پيشگيري برخوردار بوده و هست. در قرن حاضر تحقيقات گستردهاي بر روي ميوه ها وگياهان دارويي انجام پذيرفته و داروهايي با تركيبات موثره طبيعي افق هاي جديدي را براي جامعه پزشكان و داروسازان پژوهشگر سراسر دنيا گشوده اند.

 

به طوري كه در حال حاضر حدود يك سوم دارو هاي مورد استفاده در جوامع انساني را داروهايي با منشا طبيعي وگياهي تشكيل ميدهند و صنايع داروسازان جهان تلاش مي كنند ساخت شيميايي اقلام مربوطه به دو سوم  بقيه داروها نيز به تدريج منسوخ و به منابع گياهي متكي گردد. از اين رو صنايع دارو سازي و گروه هاي تحقيقاتي بسياري از كشورها توجه خود را به كشت و توليد گياهان دارويي معطوف داشته اند. (اميد بيگي ، 1384)

 

ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

آشنایی با خواص هسته عناب و مزیت های آن

 

 

عناب میوه ای با ارزش غذایی بالا می باشد، که دارای ویتامین C، تیامین، کلسیم، ریبوفلاوین، کاروتن، آهن، فسفر، پکتین، کربوهیدرات و پروتئین است، به همین دلیل در طب سنتی از خواص عناب مصارف درمانی زیادی دارد. علاوه بر میوه عناب، برگ، گل و هسته عناب نیز دارای فوایدی زیادی می باشند. در ادامه می توانید با خواص هسته عناب، همچنین خواص برگ و گل این میوه نیز آشنا شوید.

 

همچنين با توجه به افزايش سطح آگاهي مصرف كنندگان نسبت به اثرات جانبي نا مطلوب داروهاي سنتزي و تمتيل بشر به استفاده هر چه بيشتر از محصولات طبيعي به منظور حفظ سلامت خويش، همچنين مشكلات دارويي مدرن مانند هزينه هاي بالا ، استفاده از منابع تجديد ناپذير مانند منابع فسيلي آلوده كننده محيط زيست توسط صنايع دارويي و ناتواني بشر جهت ساخت برخي از تركيبات  دارويي سبب شد كه استفاده از گياهان دارويي در توليد دارو و جايگزين آنان با تركيب شيميايي روندي رو به گسترش از خود نشان دهد كه اين امر در كشورهاي اروپايي به وضوح قابل مشاهده است. (صدرايي منجيني،1382)

[1]Skaltsa et al

[2]Digrak et al

 

ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

 

 

ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

 ارزشيابي ويژگيهاي فيزيكوشيميايي هسته عناب

آشنایی با خواص هسته عناب و مزیت های آن

خواص هسته عناب و فایده های درمانی آن

1-2 اهميت وضرورت تحقيق :

فصلی که پیش رو دارید شروع تلاشی است برای معرفی دانش بومی کشاورزی در زمینه عنابکاری و گلچینی است از دانش بومی کشاورزی ایران که بی‌شک الهام‌بخش کاربرد دانش بومی در فعالیت‌های ترویجی کشور خواهد بود. نکته بسیار مهم درباره کاربرد دانش بومی در ترویج و توسعه کشاورزی، «ضرورت» آن است.

 

استفاده از دانش بومی در ترویج کشاورزی امری سلیقه‌ای و اختیاری نیست بلکه یک ضرورت حیاتی است. البته ضرورتهای دیگری را برای روی آوردن به دانش بومی میتوان متصور شد که همانا محدودیتها و شکستهای جدید است. این شکستها به دلایل مختلف از جمله عدم توجه به دانش و تجربیات بومی رخ داده است.

 

این بی توجهی ممکن است ازعوامل اجتماعی نظیر مباهات کردن دارندگان دانش جدید نسبت به دارندگان دانش بومی و یا تصور دارندگان دانش جدید از دانش بومی به عنوان دانشی که متعلق به گذشتگان است و امروزی نیست، نشأت گرفته باشد.

 

همچنین ضرورت توجه به دانش بومی در فرآیند توسعه از آنجا ناشی می شود که منابع انسانی از اجزای اصلی آن به حساب می آیند ، و مقوله توسعه انسانی پایدار نیزاز همین جا سرچشمه گرفته است. همانطور که از نام آن  برمی آید ، این مقوله برای توسعه انسانی ارزش زیادی قائل است.

 

در توسعه انسانی پایدار مردم به عنوان هدف سیاستهای اجتماعی و اقتصادی تلقی می شوند که دامنه انتخابهای آنان گسترش داده می شود تا در تصمیم گیریها  مشارکت فعال داشته باشد.

 

بنابراین مشارکت مردمی یکی از ابزارهای توسعه انسانی پایدار است. ولی مشارکت فعال افراد روستایی درتوسعه روستا به شکل پایدار آن، جز باور کردن نقش دانش، بینش و مهارتهای افراد روستایی امکانپذیر نخواهد بود. از طرف دیگر ، برای باورداشتن دانش بومی لازم است تا درباره بومیان و دانش آنها شناخت کامل به دست آوریم .

 

خواص هسته عناب چیست؟

همه ما این میوه را با پوستی چروک‌خورده و ظاهری شبیه به خرمای خشک می‌شناسیم اما در مورد خواص هسته عناب نیز بسیار صحبت می‌شود. عناب حاوی 5 درصد مواد پروتئینی، مقادیر زیادی ویتامین C و البته 4 درصد مواد قندی ارگانیک است. همچنین کربوهیدرات، کلسیم، آهن، نیاسین، تیامین، فلور، فسفر و ریبوفلاوین نیز دیگر اجزای تشکیل‌دهنده هرم غذایی این میوه مفید هستند. در بسیاری از جوامع پزشکی استفاده از عناب به صوت هسته آرد شده برای درمان امراض و اختلالات پیشنهاد می‌شود.

خواص هسته عناب و فایده های درمانی آن

آشنایی با خواص هسته عناب و مزیت های آن

منبع : گوگل

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط