آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش اتوکد حرفه ای

 

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

           آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 16 مگابایت می باشد. دوستان گرامی ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

اتوکد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آنگونه که در آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم می خوانیم: اتوکد (به انگلیسی: AutoCAD) نرم‌افزاری است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی به کار می‌رود.

این نرم‌افزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیط‌های دو و سه بعدی را دارند.

آخرین نسخه منتشر شده از نرم افزار نسخه‌ی مربوط به سال  ۲۰۲۰می باشد.  قابل ذکر است که این نرم افزار از یک  الگوی جالب برای نام‌گذاری این نرم افزار استفاده می‌نماید که هر نسخه از نام نسخه سال بعد استفاده می‌نماید.

برای مثال ورژن سال  ۲۰۱۹ در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش اتوکد حرفه ای
آموزش مقدماتی اتوکد

 

 

اتوکد؛ یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نرم‌افزارهای طراحی

نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین و در واقع می‌توان گفت اصلی‌ترین  نرم افزارهای طراحی های دوبعدی و سه بعدی و همچنین ترسیم  و طراحی فنی و مهندسی می‌باشد.

جالب است که بدانید ، عبارت  CAD موجود در نام  این نرم افزار مخفف عبارت Computer  Aided Design می‌باشد که به معنی  طراحی به کمک نرم افزار است.

البته در منابع مختلف دیگر CAD را به‌عنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی  و شناخته‌اند.

به زبان ساده‌تر و شیواتر می‌توانیم بگویم، به‌جای اینکه یک شی مربوط به طراحی و یا ترسیم نقشه‌تان را با خط کش یا به‌صورت  دستی خیلی سخت  بکشید.

و از دقیق بودن آن تازه مطمئن نباشید، با این نرم‌افزار فوق‌العاده ، پروژه‌تان را خیلی دقیق و سریع و حرفه ای با استفاده از کامپیوتر ترسیم و طراحی کنید و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید!

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

 

قابلیت‌های نرم افزار اتوکد چیست؟

این نرم افزار قابلیت‌های بسیاری دارد که در این بخش به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد مانند این قابلیت که  بخش  Text Command آن  به صورت چند خطی می‌باشد.

و یا قابلیت بهره‌مندی از پسوند اختصاصی DWG، قابلیت حاشیه‌نویسی در کنار نقشه‌ها و همچنین دارای کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحی‌ها و قابلیت بازیابی فایل‌های از دست رفته،

قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی و سه بعدی، جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته، قابلیت ترسیم به صورت سه بعدی واقعی، ابزار طراحی و ترسیم آزاد  در محیط سه بعدی و دو بعدی،قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نقشه‌ها.

و در نتیجه موجب انعطاف‌پذیری بالای محیط کاربری و استفاده بسیار آسان‌تر در این نسخه برای انجام پروژه‌های حرفه ای و دقیق می‌شود.

علاوه بر این دارای محیط برنامه‌نویسی پیشرفته برای کاربردهای خاص و قابلیت ترکیب  بخش های مربوط به Excel و AutoCad و مدیریت کامل بر روی لایه‌های نقشه‌ها و انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوترهای مختلف که موجب اشتراک‌گذاری راحت‌تر  طرح‌ها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت بین کاربران می‌شود را داراست.

تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده موجب می‌شود که این نرم ‌افزار با افزایش انعطاف‌پذیری برای طراحی ها و همچنین هماهنگ‌سازی تنظیمات بین آن‌ها همراه شود.

و همان‌طور که قابل مشاهده است، سازگاری و هماهنگی بسیار کاملی را با  پردازنده‌های گرافیکی ایجاد کرده  و  در نهایت سرعت انجام کارها را بهبود می‌بخشد. از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به امکان اضافه کردن تصاویر به محیط اتوکد به عنوان بخشی از نقشه اشاره کرد.

ناگفته نماند محیط‌های اتوکد به  AutoCAD Classic و 3D Modeling و Drafting & Annotation تقسیم می‌شوند پس حالا بهتر می‌دانید که اتوکد چیست .

 

 

 

 

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش اتوکد حرفه ای

آموزش مقدماتی اتوکد

طراحی‌های دقیق‌تر و  حرفه ای تر با استفاده از اتوکد!

بنابراین، زمانی که به این نرم‌افزار فوق‌العاده مسلط می‌شوید و آن را به‌طور کامل یاد می‌گیرید، این نرم افزار قدرتمند و محبوب به شما کمک خواهد کرد که هر چه سریع‌تر در مسیر درست و دقیق قرار بگیرید .

بتوانید پروژه‌های حرفه‌ای و دقیقی طراحی کنید و حتی برای کسب درآمد از روش حرفه‌ای تری استفاده نمایید و هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کنید.

پس همان‌طور که بسیار تاکید کردیم  یادگیری و شناخت به  نحوه استفاده از این نرم افزار  به شما بسیار کمک خواهد کرد که در مسیر درست و حرفه‌ای قرار بگیرید.

اگر برای شما جای سوال پیش آمده که چه مدت زمان طول می‌کشد تا این نرم افزار را فرا بگیرید، می‌توان گفت که یادگیری بخش دو بعدی این نرم افزار حدود  ۳ تا ۴ هفته زمان می برد و بخش سه بعدی  با توجه به پیش زمینه و دانش شما و همینطور رشته تحصیلی و یا تخصصی‌تان ممکن است بین بازه یک تا سه ماه متغیر باشد.

 

خلاقیت  و ابتکار در طراحی با استفاده از اتوکد

با استفاده از نرم افزار اتوکد می توانید از تکنیک ها و روش‌های جدید و  مدرن و بسیار جذاب برای طراحی‌هایتان  استفاده کنید و به این ترتیب با استفاده از این امکانات و ابزارهای موجود در این نرم افزار، طراحی‌های مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

همچنین از دیگر مزایای موجود در نرم افزار اتوکد می توانیم به محیط دوستانه و ساده‌ای که این نرم افزار برای ارائه طرح‌های حرفه ای که بیانی روان و شیوا برای مشتریان و در نتیجه جلب رضایت آن‌ها خواهد داشت، اشاره نمود.

از دیگر مزایای آن، امکان استفاده از تصاویر بسیار زیبا و جذاب  دو بعدی و سه بعدی و همچنین امکان استفاده از انیمیشن در پروژه ها می‌باشد.

می‌توانید به راحتی مقیاس‌های دقیق  را برای طراحی‌ها محاسبه نمایید و مستندات خود را همیشه داشته باشید و در صورت لزوم آن‌ها را به راحتی تغییر دهید.

عبارت AUTOCAD برگرفته از کلمه‌های AUTOCAD COMPUTER AIDED DESIGN&DRAFTING و به معنی <طراحی و نقشه کشی به کمک رایانه> است، پس معنای واقعی آن سوال اولیه که از خود می‌پرسیدید مبنی بر اینکه اتوکد چیست را بهتر درک کردید.

نرم افزار AUTOCAD قدرت رسم هر نقشه ی تقریبا ساده‌ای را توسط رایانه فراهم میکند و به همین دلیل از محبوبیت فراگیری نزد تمامی دست اندر کاران طراحی دنیا برخوردار است و شما هم می‌توانید با انجام پروژه اتوکد خود را به این دنیا وارد کنید.

 

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

 

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

اتوکد چیست | معرفی نرم افزار اتوکد AutoCAD | کاربرد برنامه اتوکد | تاریخچه اتوکد

 

معرفی AUTOCAD

AUTOCAD راه را برای تمام صنایع از قبیل معماری ـ مکانیک ـ برق ـ تجهیزات پزشکی و… هموار نموده است. بنابراین لازم به نظر می‌رسد که تمام مهندسان و طراحان کار با نرم افزار AUTOCAD را یاد بگیرند و از ان برای پیشبرد امورشان در رشته‌ی کاری خود به بهترین شکل استفاده نمایند.

از کارهایی که عموما انجام شان با autocad راحت است می توان به این موارد اشاره کرد:

۱-ترسیم‌های معماری
۲-ترسیم چارت‌ها و دیاگرام‌ها
۳-ترسیم انواع نمودار‌ها
۴-ترسیم نقشه‌های ساختمانی
۵-ترسیم نقشه نگاری
۶-ترسیم‌های صنعتی و مونتاژ قطعات
۷-تهیه برچسب و آرم گرافیکی
۸-ترسیم‌های دو بعدی و سه بعدی
۹-ترسیم‌های هنری و کارت تبریک
۱۰-حتی در برخی موارد تایپ و حروفچینی!

آخرین و جدید‌ترین ویرایش از autocad که تا زمان نگارش این کتاب ارائه شده است و مورد بحث این کتاب نیز می‌باشد autocad 2017 نام گرفته است. Autocad2017 سی و یکمین نسخه ی رسمی از این نرم افزار می‌باشد.

 

 

آموزش جامع اتوکد به زبان فارسی | 20 میشم

آموزش مقدماتی اتوکد آموزش اتوکد حرفه ای
آشنایی با محیط AutoCad2020

پس از نصب autocad و در اولین برخورد با ان محیط را مطابق با شکل خواهید یافت این در حالی است که هیچ فایلی باز نیست امکانات این پنجره به سه دسته تقسیم شده است.

تابلوی سمت چپ ابزار‌هایی برای شروع کار در اختیارتان قرار می‌دهد. ایجاد یک نقشه‌ی جدید و باز کردن نقشه‌های موجود از جمله امکانات این تابلو هستند.

در تابلوی میانی محیط فهرستی از فایل هایی که به تازگی باز شده‌اند را می بینید برای باز کردن دوباره هریک از انها کافی است روی سند دلخواه کلیک کنید. تابلوی سمت راست نیز برای اتصال به مراجعی همچون feedback&AutoCad360 کاربرد دارد.

برای شروع سریع کار و مشاهده‌ی تمام امکانات برنامه روی دکمه‌ی بزرگ start Drawing کلیک کنید.

با انجام این کار آخرین فایل الگو دوباره مورد استفاده قرار گرفته و سند جدید از روی آن الگوبرداری خواهد شد. اگر روی فلش پایینی دکمه ی start drawing کلیک کنید فهرستی از الگو‌های نقشه کشی باز می‌شود و می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب و کلیک کنید.

به هر حال محیط اصلی AutoCad با امکانات کامل آن رو نمایی خواهد شد.

نوار عنوان

این نوار در بالاترین بخش پنجره ی autocad قرار دارد. نوار عنوان هر نرم افزاری معمولا محل نمایش نام آن برنامه و نیز نام فایل جاری است.

منوی کاربردی

منوی کاربردی autocad در گوشه ی بالا و سمت چپ محیط واقع شده است. این منو ابزار‌های عمومی و پرکاربرد را به آسانی در دسترس شما قرار می‌دهد.

با استفاده از دسترس شما قرار می دهد. با استفاده از دستور های قرار گرفته در این منو می توانید اسناد را ایجاد ـ بازـ چاپ ـ منتشر یا نقشه ی جاری را به همراه نامه ی الکترونیکی خود ضمیمه کنید و مواردی از این دست.

در ضمن برخی از دستورهای پشتیبانی همچون recover,purge,Audit نیز در این منو قرار دارند. این منو با کلیک دکمه‌ی دارای نماد A یا فشردن کلیدهای میانبر Alt&F باز می‌شود.

 

آموزش اتوکد حرفه ای

 

پیشنهاد مطلب مشابه :

دانلود کتاب اصول و طراحی منظره

 

آموزش مقدماتی اتوکد

 

 

نوار ابزار دسترسی سریع

این نوار در حالت پیش فرض روی نوار عنوان AutoCad و در کنار منوی کاربردی قرار گرفته است.

نوار ابزار دسترسی سریع شامل دستور های پرکاربرد و پای کار AutoCad است. برای کم یا زیاد کردن ابزار‌های درون این منو از فلشی که در سمت راست آن قرار دارد استفاده می‌شود پس بهتر درک میکنید که اتوکد چیست .

فیلد مرکز اطلاع رسانی

بخش دیگری که در نوار عنوان پنجره ی AutoCad خودنمایی می‌کند فیلد مرکز اطلاع رسانی است.

شما در این قسمت می توانید سوال مورد نظر خود را تایپ کرده و پس از ان کلید Enter را فشار دهید یا روی دکمهSearch(که به شکل دوربین است) کلیک کنید.

در این شرایط اگر برنامه‌ی کمک AutoCad روی سیستم‌تان نصب شده باشد پاسخ خود را خواهید یافت در غیر این صورت پیشنهاد دانلود برنامه‌ی کمک AutoCad به شما ارائه می‌شود.

 

 

توجه : 

در این محصول ما 3 فایل ارزشمند دیگه آموزش اتوکد بصورت PDF برای شما بصورت رایگان اضافه کردیم 

 

downloads-icon   دانلود پی دی اف اول آموزش اتوکد (کتاب هنرستان-زبان ساده و گویا)

downloads-icon   دانلود پی دی اف دوم آموزش اتوکد

downloads-icon   دانلود پی دی اف سوم آموزش اتوکد-مقدماتی

 

پشتیبانی سایت بیست میشم همیشه بصورت آنلاین باشما در ارتباط است ( واتس آپ شماره : 09111482708 )
منبع:گوگل

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط