کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی | Pdf

دستگاه های فیزیوتراپی | تجهیزات توانبخشی

کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی | Pdf

دانلود کتاب اصول و مبانی توانبخشی 

قیمت و خرید کتاب دستگاه ها و تجهیزات توانبخشی

دانلود و خرید اینترنتی کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی

 

توانبخشی چیست؟

توانبخشی مراقبتی است که می تواند به افراد کمک کند توانایی هایی را که برای زندگی روزمره به آن نیاز دارند، بازگردانند، حفظ کنند یا بهبود ببخشند. این توانایی ها ممکن است فیزیکی، ذهنی و/یا شناختی (تفکر و یادگیری) باشند. افراد ممکن است به دلیل بیماری یا جراحت یا به عنوان یک عارضه جانبی از درمان پزشکی آنها را از دست داده باشند. توانبخشی می تواند زندگی روزمره و عملکرد افراد را بهبود بخشد.

چه کسی به توانبخشی نیاز دارد؟

توانبخشی برای افرادی است که توانایی هایی را که برای زندگی روزمره به آن نیاز دارند از دست داده اند. برخی از شایع ترین علل این فقدان، عبارتند از

  • صدمات و تروما، از جمله سوختگی، شکستگی (شکستگی استخوان)، آسیب مغزی تروماتیک و آسیب نخاعی
  • سکته
  • عفونت های شدید
  • جراحی بزرگ
  • عوارض جانبی درمان های پزشکی، مانند درمان های سرطان
  • برخی از نقایص مادرزادی و اختلالات ژنتیکی
  • ناتوانی های رشدی
  • درد مزمن، از جمله درد کمر و گردن

 

کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی | Pdf

کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی | Pdf

 

 

کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی، منطبق با سرفصل مصوب وزارت علوم به گونه ایی تدوین شده است که دانشجویان را با دانش توانبخشی آشنا کند. مطالب این کتاب شامل معرفی اصول و مفاهیم توانبخشی، افزارهای توانبخشی و کاربرد آن‌ها در بازتوانی و بهبود زندگی افراد، در ۱۶ بخش است.

 

به منظور تفهیم بهتر مطالب متناسب با عناوین مختلف فیلم هایی گردآوری شده است که در متن به شماره فیلم ارجاع داده شده است. با توجه به نحوه بیان مطالب، کتاب حاضر برای دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و … می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

دستگاه های فیزیوتراپی | تجهیزات توانبخشی

دانلود و خرید اینترنتی کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی

قیمت و خرید کتاب دستگاه ها و تجهیزات توانبخشی

تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

تجهیزات فیزیوتراپی و تجهیزات توانبخشی در مراکز درمانی و منزل به ویژه برای افرادی که دوره نقاهت پس از عمل جراحی را می گذرانند، افرادی که دچار آسیب دیدگی، ضعف عضلانی، ناتوانی و کم توانی در اندام شده اند یا مشکلات تعادلی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های توانبخشی و فیزیوتراپی که از تجهیزات پزشکی به شمار می روند، به افزایش سرعت روند بهبودی و بازتوانی، تعادل، درمان، آسایش و جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می کنند. تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی می بایست از کیفیت، ایمنی، دوام و راحتی خوبی برخوردار باشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های فیزیوتراپی و تجهیزات توانبخشی قابل استفاده در منزل مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و تجهیزاتی همچون دستگاه های فیزیوتراپی خانگی (تنس عضلانی)، رولیتور، تشک های طبی، مواج و غیره جهت ایجاد راحتی و رفاه افراد، بسیار استفاده می شوند.

انواع تجهیزات توانبخشی

تجهیزات توانبخشی برای درمان موثر، حیاتی هستند. برخی از انواع متداول و پر کاربرد این تجهیزات را به خوبی می شناسیم. تجهیزاتی مانند ویلچر، عصا، واکر، تردمیل و…

در کنار این تجهیزات، برخی از وسایل که ممکن است در رشته های ورزشی نیز کاربرد داشته باشند، پروسه توانبخشی را تسریع کرده و آن را موثرتر می کنند. در این بخش از مقاله، به بررسی و معرفی برخی از این تجهیزات می پردازیم.

توپ پایداری

توپ پایداری یا توپ تعادل، با نام توپ سوئیسی نیز شناخته می شود. این وسیله، ثبات و تعادل را به چالش می کشد و در توانبخشی کمر موثر است. زیرا ماهیچه های مرکزی را تقویت و توسعه می دهد که به تثبیت ستون فقرات کمک می کند.

Fitness Circle

دایره فیتنس برای افزایش مقاومت در بیماران است. ساختار سبک این وسیله، آن را برای مراجعان فیزیوتراپی ایده آل می کند و دستگیره های فوم داخلی و خارجی راحتی بیشتری را برای آنها فراهم می کند.

Flex-Band

فلکس باند یا همان کش های ورزشی، در انواع متفاوت، باعث افزایش مقاومت نیمه بالایی و پایینی بدن در تمرینات می شود. در مانگر باید اطمینان حاصل کند که بیمار، مفاصل مچ و انگشتان را تا حد امکان کشیده و ثابت نگه می دارد و از پیچاندن باند دور دست یا خم کردن مچ خودداری می کند.

تشک گریپر

برای امنیت و راحتی بیشتر، این تشک های لاستیکی ضد لغزش برای افزایش کشش و جلوگیری از لیز خوردن یا سر خوردن بیمار، استفاده می شود.

Foam Roller

فوم رولر یا غلتک  فومی یکی از انواع تجهیزات توانبخشی است. فوم رول ها بر اساس سایز، سختی و نوع آج دار یا صاف بودن تقسیم بندی می شوند. انتخاب نوع و مدل مناسب فوم رولر بسته به عضلات هدف بیمار دارد.

Toning Ball

تیونینگ بال یا توپ های ورزشی، که با نام توپ های درمانی نیز شناخته می شوند، از دیگر تجهیزات توانبخشی هستند. این توپ ها کاربردهای زیادی دارند که بسته به نظر درمانگر، از آنها استفاده می شود. به عنوان مثال برای تقویت عضلات کمر، برای ورزش یوگا، افزایش انعطاف و… از این توپ ها استفاده می شود.

اسکوتر معلولان

اسکوترهای متحرک معلولان از تجهیزات توانبخشی بسیار کاربردی هستند. این اسکوترها می توانند راحتی و استقلال را برای افراد مسن یا معلول جهت انجام فعالیت های روزمره، فراهم کنند. اسکوترهای مخصوص افراد معلول به آنها اجازه می دهد زندگی را تجربه کنند و فعالیت هایی را انجام دهند کهانجام آنها بدون تحرک دشوار است.

گنبدهای تعادلی و درمانی

Balance Domes که برای درمان و توانبخشی پا، مچ پا، ساق پا، مچ دست، دست و ساعد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گنبدها، برای تحرک مفاصل، آرتریت، رشد مهارت های حرکتی و تمرینات تعادل عالی است.

تشک مواج

تشک مواج یکی از پرکاربردترین انواع تجهیزات توانبخشی به حساب می آید. تشک مواج نوعی تشک طبی است که با فشار هوا باد می شود. یک پمپ الکتریکی، فشار هوای قسمت های مختلف تشک را کم و زیاد می کند. در نتیجه، فشاری که تشک به هر قسمت از بدن وارد می‌کند، مدام در حال تغییر است. از تشک مواج برای پیشگیری و درمان زخم بستر در بیمارانی که مدت زمان طولانی در بستر می مانند، استفاده می شود.

دستگاه های الکتریکی

شاخه بزرگ و متنوعی از انواع تجهیزات توانبخشی نیز، به وسایل و دستگاه های الکتریکی اختصاص دارد. وسایلی مانند دستگاه تحریک الکتریکی ( جهت بهبود رشد ماهیچه و پیشگیری از آتروفی عضلانی)، دستگاه ایزوکینتیک (برای بهبود انعطاف پذیری بیمار)، دستگاه های درمانی اولتراسوند (برای درمان انواع آسیب دیدگی ها) و… در این دسته هستند.

دانلود کتاب اصول و مبانی توانبخشی

فهرست :

1- کلیات توانبخشی

2- آرتروپلاستی

3- پیوند اعضا و بافت

4- آرترودزیس

5- وسایل جراحی ارتوپدی

6- بیومکانیک و ایمپلنت های ستون فقرات

7- مکانوتراپی

8- ارتز و پروتز

9- دستگاه های حرکت پسیو مداوم

10- توانبخشی شنوایی

11- گفتار درمانی

12- توانبخشی بینایی و پروتز بینایی

13- گرما درمانی، سرما درمانی و موزیک درمانی

14- الکتروتراپی

15- توانبخشی به کمک ربات ها

16- پیوست

دستگاه و تجهیزات توانبخشی

مشخصات عمومی

شابک: 9786001101793
دسته بندی: فنی و مهندسی
موضوع اصلی: مهندسی پزشکی
موضوع فرعی: مشترک مهندسی پزشکی
نوبت چاپ: 1
ویرایش: 1
وزن: 570 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1399
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 368
مقطع: دانشگاهی

کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی | Pdf

قیمت و خرید کتاب دستگاه ها و تجهیزات توانبخشی

دانلود کتاب اصول و مبانی توانبخشی

دستگاه و تجهیزات توانبخشی

 

دستگاه های فیزیوتراپی | تجهیزات توانبخشی

منبع : 20books.ir

دانلود و خرید اینترنتی کتاب دستگاه‌ها و تجهیزات توانبخشی

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط