کتاب آلودگی هوا و بیماری های قلبی – عروقی

کتاب آلودگی هوا و بیماری های قلبی - عروقی

کتاب آلودگی هوا و بیماری های   قلبی – عروقی

 

آلودگی هوا مهم ترین عامل بروز و یا تشدید بیماری های قلب و عروق می باشد، برای پیشگیری از این بیماری ها باید آلودگی هوا را از طریق روشهایی که در این مقاله به شرح آن میپردازیم؛ به حداقل رساند. در این مقاله با ما همراه باشید…

کتاب آلودگی هوا و بیماری های قلبی – عروقی

امروزه آلودگی هوا به‌عنوان یک مسئله بسیار مهم در سطح بین‌المللی مطرح است و یکی از بیماری‌هایی که براثر آلودگی هوا در حال افزایش هست بیماری قلبی است. داشتن قلب سالم برای حیات انسان یک ضرورت است، هرچند بسیاری از بیماران قلبی آموخته‌اند که چگونه با داشتن قلب بیمار یک زندگی کامل داشته باشند.

 

 

بااین‌حال می‌توان با انجام اقدامات مؤثر و به‌موقع، خطر ابتلا یا افزایش مراجعه بیماران قلبی و تنفسی به بیمارستان‌ها مراکز درمانی و تعداد فوت‌شدگان ناشی از این بیماری‌ها در روزهایی که میزان غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد، نشان‌دهنده رابطه بین آلودگی هوا و بیماری‌ها هست عوارض حاصل از آن‌ها را کاهش داد.

 

 

در این کتاب به بررسی اثرات آلاینده های هوا از جمله (NO2،SO2، PM10, PM2/5, Co2) و پارمترهای اقلیمی( حداکثر، حداقل، میانگین دما، سرعت باد ,جهت باد وبارش) موجود در هوا و اثرات آن بر روی بیماران قلبی -عروقی همانند(UA, Arrhythmia, Post MI Angina، NSTEMI, STEMI ) پرداخته شده است.

مقابله با اثرات آلودگی هوا
تاثیر آلودگی هوا بر قلب
عوارض آلودگی هوا برای قلب

آموزش :

کتاب آلودگی هوا و بیماری های قلبی - عروقی

کتاب آلودگی هوا و بیماری های قلبی – عروقی

تأثیر آلودگی هوا بر قلب و عروق چگونه است؟

آلودگی هوا که ناشی از ذرات ریز موجود در هوا است، می‌تواند به طرق مختلف روی بیماری‌های قلب‌وعروق و ریز فاکتورهای آن تأثیر بگذارد، به طور مثال  می‌تواند تحریک سیستم سمپاتیک، تشدید تصلب شرایین و فشار خون، تأثیر در مقاومت به انسولین، اختلال در عملکرد قلبی، ایجاد آریتمی‌های قلبی و افزایش احتمال سکته‌ها و نارسایی‌های قلبی را برای افراد به همراه داشته باشد و همچنین می‌تواند بر روی عروق محیطی بدن انسان نیز تأثیر گذار باشد.

هنگام آلودگی هوا بیشتر چه افرادی در معرض خطر قرار می‌گیرند؟

بیشتر افرادی در معرض خطر  قرار دارند که زمینه بعضی بیماری‌های قلبی مانند سابقه تنگی عروق کرونر، سابقه نارسایی قلبی، فشار خون کنترل نشده، سابقه آریتمی‌های قلبی و … در آنها وجود داشته باشد و  قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، احتمال ایجاد و ‌تشدید بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. افراد گروه پر خطر مانند زنان باردار، کودکان، سالمندان بالای ۶۵ سال، افرادی که نقص ایمنی دارند، کسانی که داروی کورتون مصرف می‌کنند و افراد دیابتی نیز بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر مشکلات قلبی بر اثر آلودگی هوا هستند.

مقابله با اثرات آلودگی هوا
تاثیر آلودگی هوا بر قلب
عوارض آلودگی هوا برای قلب

آلودگی هوا چگونه بر سکته قلبی  و فشار خون اثر می‌گذارد؟

در ایجاد سکته‌های قلبی که ممکن است بر اثر آلودگی هوا رخ دهد، انتظار می‌رود فرد از یک ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده تا حتی دو روز بعد، شانس بروز سکته قلبی را حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد  به ازای هر ۱۰ میکرو گرم بر متر مربع از ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا افزایش دهد. در مورد مبتلایان به فشار خون نیز انتظار می‌رود، حدود یک تا چهار میلی متر جیوه به ازای هر ۱۰ میکرو گرم بر متر مربع افزایش آلودگی هوا، فشار سیستولیک افزایش پیدا کند و حتی فشار خون تا هشت میلی متر جیوه هم ممکن است، برسد، بنابراین لازم است در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد، حتماً بیماران قلبی و افراد مستعد برای جلوگیری از بروز عوارض، موارد اصولی را رعایت کنند.

مقابله با اثرات آلودگی هوا
تاثیر آلودگی هوا بر قلب
عوارض آلودگی هوا برای قلب

 

مقابله با اثرات آلودگی هوا
تاثیر آلودگی هوا بر قلب
عوارض آلودگی هوا برای قلب
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط