کامل ترین جزوه راهنمای سلامت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه های عمرانی و ساختمانی (hse)

کامل ترین جزوه راهنمای سلامت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه های عمرانی و ساختمانی (hse)

کامل ترین جزوه راهنمای سلامت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه های عمرانی و ساختمانی (hse)

کامل ترین جزوه راهنمای سلامت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه های عمرانی و ساختمانی (hse)

این روزه یکی از مهم ترین مسائل در پروسه ساخت و ساز رعایت اصول ایمنی در ساختمان ها می باشد ، با توجه به متروپل و ریزش گودها و … در نتیجه این جزوه دید بسیار کاملی به شما سروران خواهد داد.

دانلود قوی ترین جزوه HSE بصورت تایپ شده و رنگی با تعداد صفحه ۳۱۱ از سایت بیست میشم برای شما سروران گرامی ، لازم بذکر می باشد این مطلب پشتیبانی همیشگی دارد .

جزوه سلامت، ایمنی و محیط زیست

نکات ایمنی بهداشت و محیط زیست در کارگاه های ساختمانی:

الف) مواد شیمیایی و ترکیبات مورد استفاده در محل های کار از قبیل ظروف حاوی حلال ها، مواد قابل اشتعال و احتراق، اسیدها و سایر مواد مورد استفاده باید دارای برچسب بوده و فقط برای مصرف روزانه نگهداری شود.

ب) مواد و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در کارگاه های ساختمانی باید دارای برگه اطلاعات ایمنی مواد باشد و یک نسخه از آن در داخل کارگاه ساختمانی نگهداری شود.

پ) در عملیات ساختمانی، به کارگرانی که به طور مستمر با گچ، سیمان یا سایر مواد آلوده کننده تماس مستقیم دارند باید یک بار برای هر شیفت شیر داده شود.

ت) در صورتیکه میزان آلاینده در محل کار و یا اطراف از مواجهه مجاز بیشتر باشد کارفرما مکلف به پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش میزان آلاینده ها می باشد.

ث) سازنده باید دستورالعمل اجرایی در وضعیت بحراین و خطرناک را با توجه به نوع کار، شرایط محیطی و موقعیت پروژه تدوین کند تا به موقع در جهت واکنش به شرایط اضطراری به اجرا بگذارد.

ج) رها سازی هر گونه نخاله، فاضلاب و پسماندهای باقی مانده از فرآیندهای عملیات ساختمانی در محیط زیست ممنوع است. دفع اینگونه مواد و ضایعات باید مطابق با قانون مدیریت پسماندها انجام پذیرد.

چ) سازنده باید در کارگاه های ساختمانی با بعد کارگری بیش از ۲۰۰ نفر نسبت به تشکیل خانه بهداشت اقدام نموده و امکانات لازم جهت ارائه کمک های اولیه و خدمات بهداشت کار را فراهم نماید.

ح) در هر کارگاه ساختمانی باید به ازای هر ۲۵ نفر کارگر، حداقل یک توالت و روشویی بهداشتی و محصور، با آب و وسایل کافی شستشو ساخته و آماده شود. در هر حال در هر کارگاه ساختمانی احداث حداقل یک توالت و روشویی الزامی است.

خ) کلیه محل های کار، رختکن، سرویس های بهداشتی، اقامت، استراحت و غذاخوری کارگران، باید به طور طبیعی یا مصنوعی تهویه شوند، به گونه ای که هوای کافی و سالم برای محل های فوق فراهم شود.

د) در هر کارگاه ساختمانی باید متناسب با فضای کارگاه محلی سرپوشیده و بهداشتی، برای تعویض و نگهداری لباس کارگران فراهم شود.

ذ) آب آشامیدنی باید از منابع بهداشتی تایید شده تهیه شود و کلیه نکات بهداشتی از نظر سالم نگه داشتن مخازن و ظروف نگهداری آب رعایت گردد.

ر) حمل و نقل دستی و جابجایی بار باید مطابق آیین نامه حفاظتی حمل دستی بار مصوب شورای عالی حفاظت فنی و آیین نامه بهداشتی حمل دستی بار مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

 

 

مطلب مرتبط برای شما ای بهترین 

موضوع :

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه | Pdf

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه

 

مسئله‌ی مسیریابی وسایل نقلیه (تئوری و کاربردها) |PDF

 

 

جزوه سلامت، ایمنی و محیط زیست

 

google.com

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط