مقايسه سيستم هاي كف سازي به روش هاي پوكه معدني و فوم بتن

مقايسه سيستم هاي كف سازي به روش هاي پوكه معدني و فوم بتن

مقايسه سيستم هاي كف سازي به روش هاي پوكه معدني و فوم بتن

مقايسه سيستم هاي كف سازي به روش هاي پوكه معدني و فوم بتن

 

 

امروزه انواع پوشش‌های کفسازی از تخصصی‌ترین حوزه‌های صنعت و ساختمان محسوب می‌گردد که طراحی و اجرای آنها مبتنی بر معیارهای گوناگونی همچون نوع کاربری، پرداخت سطح نهایی و دوام در برابر شرایط محیطی و دیگر موارد است. به طور مثال در کفسازی‌بتنی مواردی چون طرح مخلوط بتن، ضخامت بتن ریزی بسته به کاربری ، استفاده از مصالح (اعم از مصالح مسلح کننده مانند آرماتور و الیاف و افزودنی های لازم)، طراحی و ایجاد درزهای انبساطی و اجرایی و در نهایت پوشش نهایی کفسازی می‌بایست در نظر گرفته ‌شود.

کیفیت یک کفسازی کاملا به یک سطح باکیفیت، سخت(میزان سختی و انعطاف پذیری به کاربری سطح وابسته است.) و با دوام بستگی دارد که مسطح و عاری از ترک بوده و با تراز و شیب‌بندی مناسب اجرا گردد. زمان‌بندی عملیات‌ اجرایی در هنگام کفسازی به خصوص زمان پرداخت و اجرای درز، بسیار مهم و حساس است.

در حوزه پوشش‌های کفسازی،  طیف وسیعی از مواد پوششی با مشخصات کاملا متمایز موجود است. با توجه به گستردگی این حوزه، اجرای این کفپوش ها می‌بایست به صورت کاملا تخصصی انجام گیرد و مشخصاتی چون مقاومت فشاری و خمشی، انعطاف‌پذیری ، ضخامت، زبری ، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و شرایط محیطی و نور آفتاب و غیره در نظر گرفته شود.

 

سیستم های کفسازی به سه دسته تقسیم میشوند

                 سیستم های کفسازی به سه دسته تقسیم میشوند

سیستم های کفسازی به سه دسته تقسیم میشوند:

  1. کفسازی بتنی
  2. کفسازی اپوکسی
  3. کفسازی پلی اورتان

 

 

فوم بتن بهتر است یا پوکه؟ مقایسه روش‌های کف سازی ساختمان

چكيده

زمان اجراي فعاليتها و هزينه اجراي آن، دو عامل بسيار مهم در مديريت ساخت پروژههاي مسكوني ميباشد. از منظر مديران ساخت، فعاليتي مقرون به صرفه ميباشد كه در كنار كيفيت كار، داراي زمان اجراي كم و هزينه تمام شده معقولي باشد. به طور معمول كفسازي پروژههاي مسكوني با استفاده از دو روش پوكه معدني و فوم بتن انجام ميگردد. در اين تحقيق اين دو روش مورد بررسي قرار ميگيرند تا مشخص گردد كه از منظر زمان اجرا و هزينه، كدام روش، صرفه اقتصادي بهتري در پروژههاي مسكوني دارد.

 

از روش تحليل سلسله مراتبي (AHP (و نرم افزار choice expert در تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است. بر اساس نتايج مرتبط با وزن نهايي هر يك از متغيرهاي تاثيرگذاري بر انتخاب نوع روش كف سازي در پروژه هاي ساختماني مشاهده شده است كه عوامل هزينه تمام شده سازه با 8.11 %تاثير، سبك سازي ساختمان با 8.11 %تاثير و عايق صوتي با 7.11 % تاثير داراي بالاترين تاثير بوده است.

 

در نهايت، بر اساس امتياز نهايي هر يك از دو روش كف سازي سازي با پوكه معدني و نيز كف سازي با فوم بتن مشخص گرديده است كه امتياز روش كف سازي با فوم بتن برابر با 75.0 و امتياز روش كف سازي با پوكه معدني برابر با 25.0 تعيين شده است كه نشان دهنده برتري قاطع در استفاده از فوم بتن در كف سازي پروژه هاي ساختماني مي باشد.

 

كلمات كليدي: كف سازي، فوم بتن، پوكه معدني، روش تحليل سلسله مراتبي

 

فوم بتن بهتر است یا پوکه؟ مقایسه روش‌های کف سازی ساختمان

 

20books.ir

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط