دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

قویترین ضد سرطان

کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

 

در بیماری سرطان ایمنی بدن به دو دلیل ضعیف میشود، یکی بخاطر خود بیماری و دیگری بخاطر روند شیمی درمانی در بیمار سرطانی. در نتیجه انتخاب درست و اصولی مواد غذایی برای تغذیه در بیمار سرطانی اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر عوارض ناشی از روند شیمی درمانی میتواند بر روی گوارش و مصرف غذای تاثیر گذار باشد. 

 

رژیم غذایی بیمار سرطانی باید به گونه ای باشد تا در بیمار کاهش وزن ایجاد نگردد و وزن در محدوده نرمال باقی بماند و تغذیه بیماران سرطانی زیر نظر متخصص تغذیه به صورت مدام و مستمر پایش گردد.

 

از طرفی دیگر نیز ممکن است مصرف برخی داروها موجب افزایش وزن بیمار شود که در این موارد نیز توجه به غذای بیماران سرطانی از اهمیت زیادی برخوردار است. بعلاوه تغذیه مناسب برای بیماران سرطانی میتواند موجب افزایش و بهبود کیفیت زندگی این عزیزان شده و در روند درمان سرطان نقش مثبتی ایفا کند. به طور کلی تغذیه مناسب میتواند بر همه جنبه های زندگی بیمار اثر بگذارد و باعث افزایش امید به زندگی شود.

 

از آنجائیکه برخی از بیماری های سرطان در اثر تغذیه نامناسب و سبک زندگی نادرست ایجاد می شود ، می توان با اصلاح کردن این موارد به کنترل این بیماری خطرناک پرداخت. در این مقاله درباره هر آنچه که باید راجب درمان سرطان تغذیه مناسب و مشکلات ناشی از درمان بدانید به طور مفصل می پرداازیم .

 

کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

«رژیم درمانی در سرطان» کتابی نوشته علیرضا زارعی‌نسب درباره کاربرد رژیم‌درمانی در درمان سرطان است. بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان دومین عامل مرگ و میر در بیشتر کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌رود. از سویی نرخ مرگ و میر در اثر بیماریهای قلبی عروقی رو به کاهش است ولی در خصوص سرطانثابت مانده است و به نظر می‌رسد در سال‌های آتی سرطان به اولین علت مرگ و میر تبدیل گردد.
متاسفانه در زمینه نقش تغذیه در درمان سرطان، افزایش اثر بخشی روش‌های متداول درمان سرطان به پیشگیری از بروز و یا کاهش علایم و عوارض ناشی از بیماری یا ثانویه به روش‌های درمان منابع کافی در دسترس نیست. کتاب رژیم درمانی در سرطان اطلاعات علمی لازم و کاربردی جهت تنظیم برنامه غذایی و نیازهای تغذیه‌ای بیماران مبتلاء به سرطان را در مراحل مختلف درمان ارائه می‌دهد. علیرضا زارعی نسب همچنین به نحوه نوشتن رژیم‌های بیمارستانی اعم از مایع کامل، صاف و… به انضمام عوارض تغذیه‌ای داروها و نکات تغذیه‌ای مربوط به هر دارو نیز به بهترین شکل ممکن پرداخته است.

قویترین ضد سرطان

نقش تغذیه در درمان سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

 

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

علیرضا زارعی نسب همچنین به نحوه نوشتن رژیم‌های بیمارستانی اعم از مایع کامل، صاف و… به انضمام عوارض تغذیه‌ای داروها و نکات تغذیه‌ای مربوط به هر دارو نیز به بهترین شکل ممکن پرداخته است.

علاوه بر آن در کتاب رژیم درمانی در سرطان به نقد و بررسی رژیم‌های مطرح شده جهت درمان سرطان اعم از رژیم‌های قلیایی، مدیترانه‌ای، کتوژنیک و… پرداخته شده است. در انتهای کتاب نیز مطالبی درباره رژیم غذایی و نکات تغذیه‌ای برای بیماران نجات یافته از سرطان بیان شده.

مطالب کتاب رژیم درمانی در سرطان، به گونه‌ای می‌باشد که قابل استفاده برای تیم درمانی اعم از متخصص آنکولوژیست، متخصص تغذیه و پرستار است. به گونه‌ای که می‌تواند جهت افزایش روند اثربخشی درمان و جلوگیری از تحلیل و تضعیف بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

تغذیه یکی از عوامل مهم جهت ارتقاء و حفظ سلامتی در دوران‌های مختلف زندگی است. ضعف و ناتوانی ما در برابر بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب، عوامل محیطی و همچنین فاکتورهای ژنتیکی قرار بگیرد. بررسی‌های متعدد نشان داده است که برنامه غذایی در بروز و یا کاهش شیوع بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را ایفاء می‌کند. به طوری که بسیاری از ترکیبات موجود در رژیم غذایی می‌توانند نقش مهمی در بروز و یا پیشگیری از بیماری‌هایی از جمله سرطان‌ها را داشته باشند.

 

۲۰ نکته مهم در تغذیه بیماران سرطانی

یافته‌های اخیر

یافته‌های اخیر گویای این مطلب است که حدود یک سوم از تمام سرطان‌ها، مرتبط با الگوی غذایی هستند. یک رژیم غذایی مناسب و صحیح در تمام مراحل زندگی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و نیز در صورت ابتلاء به آن، در کاهش عوارض و طول مدت درمان بیماری را داشته باشد. همچنین یکی از نگرانی‌های بیماران مبتلا به سرطان، امید به زندگی پس از درمان است که تغذیه صحیح می‌تواند نقش مهمی در کاهش بروز مجدد بیماری را داشته باشد.

با بروز سرطان در هر فرد پروتکل‌های درمانی متعددی از جمله عمل‌های جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود، هر یک از این روش‌های درمانی می‌تواند عوارض متعددی بر دریافت و متابولیسم مواد مغذی و تغذیه بیماران بگذارد. ارائه یک برنامه غذایی علمی و متناسب با شرایط جسمی بیمار می‌تواند در کاهش شدت بیماری، طول درمان و نیز بهبودی پس از درمان نقش اساسی را داشته باشد.

در کتاب رژیم درمانی در سرطان، مراحل و نکات رژیم‌نویسیدر مراحل مختلف درمانی اعم از قبل از درمان، حین درمان و بعد از درمان بیان شده است و به تفصیل در مورد رژیم غذایی در انواع روش‌های درمانی مانند جراحی، پرتو درمانی، شیمی درمانی و… به انضمام عوارض جانبی مربوطه به درمان‌های مذکور پرداخته شده.

کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

قویترین ضد سرطان

نقش تغذیه در درمان سرطان

نقش تغذیه در درمان سرطان

نقش تغذیه در درمان سرطان

در بخشی از کتاب رژیم درمانی در سرطان می‌خوانیم:

سرطان نوعی از بیماریست که در آن سلول‌های غیرطبیعی به صورت کنترل نشده تکثیر یافته و می‌توانند بافت‌های مجاور را درگیر کنند. بیش از 511 نوع متفاوت از بیماری سرطان وجود دارد که هر کدام به شیوه‌های خاص ایجاد می‌شوند. چیزی که در همه آن‌ها مشترک است این هست که همه آن‌ها به روشی مشابه – با تغییر در ساختار طبیعی یک سلول – شروع می‌شوند، سلول‌های سرطانی همچنین می‌توانند از طریق جریان خون یا لنف به سایر نقاط بدن گسترش یابند.

متاستاز: هنگامی که سلول‌های سرطانی از تومور اولیه (اصلی)‌ جدا می‌شوند و همراه لنف یا خون به دیگر نقاط بدن می‌رسند، ممکن است توموری دیگر (ثانویه) تشکیل شود.

این فرایند را متاستاز می‌نامند. تومور ثانویه (متاستازی) از همان نوع تومور اولیه است. به عنوان مثال، اگر سرطان پستان به استخوان‌ها گسترش یابد، سلول‌های سرطانی در قویترین ضد سرطاندر واقع سلول‌های سرطان پستان هستند و بیماری، سرطان متاستازی پستان است و سرطان استخوان نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر سرطان
فصل دوم: مراحل رژیم نویسی سرطان
فصل سوم: کنترل و ارزیابی تغذیه‌ای در بیماران سرطانی
فصل چهارم: تغذیه در قبل، حین و بعد از شیمی درمانی، جراحی و پرتودرمانی
فصل پنجم: حمایت تغذیه‌ای در بیماران سرطانی

 

قویترین ضد سرطان

منبع : دانشنامه ازاد

نقش تغذیه در درمان سرطان

کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط