دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 

 

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

                   دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 

 

موضوع جزوه:کارگاه اتومکانیک

مولف:علی مومنی

نوع فایل : پی دی اف pdf

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 89.5 کیلوبایت می باشد. دوستان گرامی و دانش آموزان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

معرفی کارگاه اتومکانیک

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک بیان میدارد کارگاه اتومکانیک (مکانیک ماشین‌ها) در دهه ۴۰ شمسی ساخته شده است و به نوعی با قدمت ‌ترین کارگاه دانشگاه علم و صنعت ایران به شمار می رود.

این مجموعه با دارابودن گنجینه ارزشمندی از انواع موتور، گیربکس (دستی، اتوماتیک، CVT)، دیفرانسیل، سیستم تعلیق، شاسی، ترمز ABS و معمولی، سیستم سوخت رسانی و سیستم برق اتومبیل، به آموزش مفاهیم عملی مرتبط با موتور و سیستم انتقال قدرت اتومبیل به دانشجویان می پردازد.

 

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 

موتور و گیربکس برش خورده پراید:

مشاهده نحوه عملکرد و حرکت پیستون های موتور احتراق داخلی و نحوه قرار گیری چرخ دنده های گیربکس در زمان تعویض دنده.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

  موتور دریایی دو زمانه:

موتورهای دو زمانه ممکن است دارای یک یا چند پیستون باشند. به طوری که هر پیستون در درون یک سیلندر است و بسته به نوع احتراق این موتورها به انواع موتورهای احتراق خارجی (موتور بخار و استرلینگ) و احتراق داخلی (موتور دیزل) دسته بندی می­شوند.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 موتور پیکان دیفرانسیل محور عقب:

مشاهده موتور دستگاه و سیستم چرخ ها، پلوس ها

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم سوخت رسانی:

نمایش شماتیک مدار الکترونیکی سیستم سوخت رسانی انژکتوری سیستم سوخت رسانی انژکتوری از روش‌های سوخت رسانی به موتورهای احتراق داخلی به روش تزریق سوخت است .

که در این سیستم سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد می‌شود.

و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندر بصورت پودر شده پاشیده می‌شود و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌آید.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم تعلیق:

آشنایی با نحوه قرار گرفتن کمک فنر ها و نحوه کارکرد سیستم تعلیق وفنربندی خودرو.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 سیستم برق خودرو:

مشاهده سیستم برق خودرو شامل چراغ های جلو و عقب خودرو. در این قسمت همچنین چراغهای روشنایی و علایم و برف پاکن‌ها و بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شده‌است.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم انتقال قدرت:

این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخها انتقال دهد که شامل جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت، و کلاچ می‌باشد.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 بررسی و مشاهده­ی سایر اجزای خودرو

به عنوان مثال:

رادیاتور(مربوط به سیستم خنک کننده) واترپمپ-ترموستات-استپ موتور و …

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

                            دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

کارگاه عمومی

در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویانی که کارگاه عمومی را میگذرانند در بخشهای ماشین افزار ، مدلسازی ، برق ، جوشکاری ، ورقکاری و اتومکانیک آموزشهای مربوط را در حد یک ششم واحد فرا میگیرند.

مربی کارگاه عمومی بخش اتومکانیک تقریبا ۵ساعت فرصت دارد تا دانشجویان را بصورت عمومی با خودرو آشنا کند.در این یادداشت برنامه آموزشی کارگاهی برای این ۵ ساعت درج میشود.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

نکات تکمیلی

خودرو مجموعه ای از قطعات طراحی شده مختلف می باشد که با نظم خاص و در ارتباط با یکدیگرطوری کنار هم قرار گرفته اند که هدف مورد نظر را تامین نمایند.

بنابراین وقتی به شکل ظاهری ان نگاه می کنیم فقط تعدادی قطعات فلزی ثابت و متحرک مانند لوله ها و بست ها و قطعات متحرک لاستیکی و فلزی و غیرو نظر ما را جلب می کند .

به طور متوسط 13000 قطعه مختلف در یک اتومبیل معمولی وجود دارد که حدودا 1500 قطعه ان متحرک بوده با شرایط خاص و با تلرانس خیلی کم که به 0.01 میلیمتر یا حتی کمتر نیز می رسد با یکدیگر کار می کنند حدود شصت ماده مختلف از فولاد و فلزات رنگین گرفته تا مقوا و نایلون و غیره در یک خودرو بکار گرفته شده است قسمت های مختلف خودرو را می توان در هفت گروه اصلی تقسیم بندی کرد.

 

 

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

                                         دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

 

سیستم تولید قدرت 

 سیستم تولید قدرت در این واحد یا همان موتور انرژی شیمیایی بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می شود در موتور حرارت ناشی از سوختن هیدروکربورها به بالاتر از 700 درجه سانتیگراد می رسد.

که به علت بازده مفید سیستم حدود یک چهارم حرارت تولید شده به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و بقیه به صرت انتقال حرارت به محیط گرم کردن اب و خروج گازهای حاصل از احتراق از اگزوز تلف می شود.

در یک موتور حدودا 120 تا 150 قطعه متحرک وجود دارد که نیاز به روغنکاری دارند تا بتوانند بدرستی وظیفه خود را انجام دهند با وجود این عمر مفید یک خودرو به طور متوسط 8 سال کار و یا پیمودن 150000 کلیومتر مسافت است.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت وظیفه سیستم انتقال قدرت این است که قدرت تولیدی موتور را

به چرخها انتقال دهد که سیستم انتقال قدرت شامل قسمتهای زیر است :

الف: جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت که با ثابت بودن قدرت سرعت دلخواه را در موقعی

 که مقاومت جاده اندک است و یا گشتاور دلخواه را در موقعی که مقاومت مسیر حرکت زیاد

 است فراهم می کند.

ب : کلاچ که عامل قطع و وصل قدرت است و قدرت موتور را با گیربکس قطع می کند و امکان

تعویض دنده را فراهم می کند باید دانست که برای حرکت در شهرهای بزرگ به ازای پیمودن

 هر یکصد کیلومترمسافت بیش از 700 بار عمل تعویض دنده یا کلاچ انجام می شود.

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم فنربندی و تعلیق

سیستم فنربندی و تعلیق در اتومبیلهای جدید دستگاه فنربندی و تعلیق در هر دقیقه بیش

 از 1000تا 1200 بار نوسان می کنند تا اطاق و شاسی ,سرنشینان را در معرض ضربه های

 ناشی از ناهمواری های جاده قرار ندهد و اسایش سرنشینان خودرو را فراهم کند و تسلط

راننده بر خودرو نیز افزایش یابد .

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم چرخ بندی و ترمزها

سیستم چرخ بندی و ترمزها به طور متوسط در هر 90000 کیلومتر مسافت پیموده شده یا

 هر شش سال کار خودروها هر چرخ حدود 95 میلیون بار چرخش می کند هر بار که سیستم

 ترمز نیرو صرف می کند تا یک اتومبیل با سرعت 90 کیلومتر در ساعت را متوقف نماید بر اثر

اصطکاک گرمایی تلف می شود که می تواند یک لیتر اب را به جوش اورد .

سیستم شاسی و اطاق

سیستم شاسی و اطاق  شاسی و بدنه اتومبیل ها جدید طوری ساخته می شود که بتواند

 کلیه قطعات دیگر را نگهداری کند در بدنه اتومبیلهای متوسط حدود 40 متر مربع ورق فولادی

 با ضخامت0.4 تا 1.2 میلیمتر به کار میرود تا بتواند تنشهای مختلف را بخوبی تحمل کند.

سیستم هدایت و فرمان

سیستم هدایت و فرمان نیروی متوسطی که لازم است تا بتوان اتومبیلی را در یک پیچ

معمولی هدایت کرد بین 5 تا 10 کیلوگرم می باشد ولی سیستمهای جدید فرمان این نیرو را به

حدود 30 گرم تقلیل می دهند .

دانلود 1 جزوه کارگاه اتومکانیک

سیستم مدارات الکتریکی 

سیستم مدارات الکتریکی از باطری های 6 و 12 و 24ولتی برای راه اندازی و روشن کردن

موتور استفاده می شود سیستم جرقه زنی ولتاژ باطری را تا 30000 ولت افزایش داده برای

جرقه زنی موتور اماده می کند در این گروه همچنین چراغهای روشنایی و علایم ،برف پاکنها و

بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شده است .

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
  • در صورت نیاز به سفارشی سازی و تغییرات در این محصول ، لطفا از بخش پشتیبانی با ما در ارتباط باشید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط