دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

                دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1.3 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

 

کتاب شازده کوچولو ترجمه ابوالحسن نجفی 

 

 

شازده کوچولو

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم بیان میدارد شازده کوچولو یا شاهزاده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.

این کتاب به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود.

کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده‌است.

از این کتاب به‌طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد.

طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است.

به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این رمان شیرین، در ماه مارس ۲۰۱۳ نسخه‌های جدیدی از آن منتشر شد:

یک نسخه با جلد مقوایی برای نوجوانان، دیگری به همراه سی دی کتاب گویای شازده کوچولو با صدای ویگو مورتنسن، هنرپیشه فیلم «ارباب حلقه‌ها» و نسخه‌ای مصور به همراه نقاشی‌های ژوان سفار.

شازده كوچولو ساكن سیاره كوچكی به اندازه یك خانه معمولی است و در آن جا گل بی‌همتایی دارد كه مایه همه عواطف و دلخوشی‌ها و رنج‌های اوست.

خواننده اندك اندك با سرگذشت این موجود كوچولوی دوست‌داشتنی آشنا می‌شود و پی می‌برد كه چرا او روزی تصمیم به ترك وطن می‌گیرد و پس از عبور از شش سیاره به سیاره هفتم، یعنی كره زمین می‌رسد.

در این جا با روباهی آشنا می‌شود كه مهم‌ترین راز زندگی را بر او آشكار می‌كند. این اثر تاكنون به بیش از صد زبان، و در بعضی زبان‌ها چندین بار، ترجمه شده است و پس از انجیل پرخواننده‌ترین كتاب در سراسر جهان است.

بر طبق یك نظر سنجی كه در سال 1999 در فرانسه به عمل آمد و در روزنامه پاریزین به چاپ رسید، شازده كوچولو محبوب‌ترین كتاب مردم در قرن بیستم بوده و از این رو «كتاب قرن» نام گرفته است.

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

درباره‌ی کتاب شازده کوچولو

طبق دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم شازده کوچولو، که در اخترک ب۶۱۲ ساکن است روزی تصمیم می‌گیرد سفر کند. او در سیاره‌اش گلی دارد که حسابی مغرور است اما دوستش دارد. شازده کوچولو وقتی به زمین می‌رسد، مردی را می‌بیند که خلبان هواپیمایی است که خراب شده است.

دوستی و رابطه‌ی عمیق و زیبایی بین شازده کوچولو و خلبان شکل می‌گیرد. این دوستی به مرد کمک می‌کند تا معنای زندگی واقعی را پیدا کند.

خلبان دوباره به یاد می‌آورد که زندگی کردن بدون سوال پرسیدن، بدون عشق و بی حضور بچه‌ها بی‌معنا است.

شازده کوچولو در سفرش آدم بزرگ‎های عجیب غریبی را می‌بیند که هرکدام دلایل عجیب غریبی برای کاری که انجام می‌دهند دارند و مرتب یادآوری می‌کند که این آدم بزرگ‌ها راستی راستی عجیبند…

کتاب شازده کوچولو اولین بار در تابستان سال 1943 منتشر شد.

این کتاب به بیش از 300 زبان مختلف ترجمه شده و با فروش بیش از 200 میلیون نسخه ای یکی از پرفروش ترین کتابهای تاریخ می باشد.

این کتاب پرترجمه ترین کتاب فرانسوی است که هنوز هم نسخه هایی از آن به چاپ می رسد.

کتاب شارده کوچولو در سال  2007 به عنوان بهترین کتاب فرانسه و قبل از آن به عنوان بهترین کتاب قرن بیستم در فرانسه انتخاب شد.

از این کتاب به طور میانگین حدود یک میلیون نسخه در سال به فروش می رسد. نویسنده در این کتاب فلسفه عشق و دوست داشتن را از دیدگاه سورئالیستی خود بیان می کند.
آنتوان دوسنت اگزوپری  متولد سال 1900 و فرزند سوم ژان دوسنت اگزوپری است.

وی در سن چهارده سالگی پدرش را از دست داده و دوران کودکی را با مادر، برادر و سه خواهرش در سن موریس  و مول  در املاک مادربزرگش سپری کرد. دوره دبستان را در مان  به اتمام رساند.

در آغاز دوره دبیرستان نزد یکی از استادان موسیقی شروع به فراگیری ویلن کرد.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

براساس دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم در سال 1917، تنها برادرش در اثر بیماری روماتیسم قلبی از دنیا رفت و به یک باره بار مسئولیت خانواده بر گردن او افتاد.

برای گذراندن دوره خدمت سربازی به نیروی هوایی پیوست و در طی دو سال خدمت، موفق به گذراندن دوره خلبانی و مکانیک ان شد، به طوری که در جرگه خلبانان خوب ارتش فرانسه قرار گرفت.

در سال 1923 و پس از اتمام خدمت سربازی تصمیم گرفت به زندگی غیرنظامی بازگردد و حتی مدتی به کارهای گوناگون پرداخت ولی به دلیل پافشاری یکی از فرماندهان نیروی هوایی که سخت به وی علاقه داشت به خدمت نیروی هوایی ارتش درآمد.

آنتوان در دوران تحصیل در دبستان و دانشکده گاهی ذوق شاعری و نویسندگی خود را با سرودن قطعاتی می آزمود که اغلب مورد تقدیر و تشویق استادانش قرار می گرفت و حالا در خدمت نیروی هوایی با سفر به سرزمین های مختلف و آشنا شدن با ملت ها و دیدن جاذبه های متنوع طبیعت بیش ازپیش از آن ها الهام می گرفت.

در سال 1925 داستان کوتاهی به نام مانون  دریکی از مجله های پاریس از وی منتشر شد؛ اما کسی به آن توجهی نکرد و خود او نیز به استعداد نویسندگی خود ایمان نداشت.

در این زمان طی یک مأموریت سیاسی به میان صحرانشینان «مور» در جنوب مراکش که از تبعۀ اسپانیا بود، رفت و به دلیل موفقیت در مأموریت مورد تشویق فرماندهان و حاکمان وقت قرار گرفت.

کتاب «پیک جنوب» ره آورد زندگی در میان صحرانشینان جنوب مراکش است.

وی نسخۀ خطی کتابش را توسط پسر عمویش به تعدادی از نویسندگان فرانسه نشان داد،

که بیش از حدانتظارش مورد تشویق قرار گرفت و سپس با یکی از ناشران معروف پاریس برای انتشار «پیک جنوب» و چند نوشته دیگر قراردادی نوشت و این چنین آنتوان دوسنت اگزوپری به ارزش نوشته های خود پی برد.

دو کتاب دیگر به نام «زمین انسان ها» و «پرواز شبانه» را در مأموریت دیگرش به سال 1927 در آمریکای جنوبی نوشت.

در سال 1930 به فرانسه بازگشت و در شهر «آگه»  که مادر و خواهرش هنوز در آن زندگی می کردند، ازدواج کرد.

در آنجا کتاب زیبای او به نام «پرواز شبانه» که مورد تحسین «آندره ژید» نویسنده بزرگ فرانسوی قرارگرفته بود منتشر شد و پس از آن به چند زبان اروپایی ترجمه گردید و بدین سان مقام ادبی و شخصیت هنری وی به اثبات رسید.

شازده کوچولو عنوان یکی از برترین رمان های در طول چندین دهه گذشته و اکنون می باشد.

که به شرح داستان پسرک کوچکی که از سیاره ی دیگری آمده و روحیات و حرفهای نویسنده داستان یعنی آنتوان دوسنت اگزوپری را به خوبی درک می کند و به دوست بسیار خوبی برای او تبدیل می شود.

در سال 1935 آنتوان برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون (نام قدیمی هوشی مین یکی از شهرهای ویتنام) دست به یک پرواز می زند و در میانه راه به علت نقص فنی مجبور می شود که در صحرای آفریقا فرود آید.

آنتوان زمانی که هواپیمایش سقوط کرده و در حال تعمیر آن می باشد با شازده کوچولو ملاقات می کند.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

 

کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

باتوجه به دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم کتاب شازده کوچولو از زیباترین داستان‌های کوتاهی است که تا به حال نوشته شده است.

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنیم. افرادی که دوست دارند اثری عمیق و متفاوت درباره‌ی زیبایی‌های زندگی بخوانند، کتاب شازده کوچولو را جذاب و خواندنی می‌یابند.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

                                  دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

درباره‌ی آنتوان دو سنت اگزوپه‌ری

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم بیان دارد که آنتوان دو سنت اگزوپه‌ری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد.

اگزوپه‌ری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود. با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست.

اگزوپه‌ری کتاب شازده کوچولو را با الهام از دیدار با کودکی در آفریقا، نوشته است.

کتاب شازده کوچولو به بیش از سیصد زبان ترجمه شده و بارها مورد اقتباس تئاتری و سینمایی قرار گرفته است.

آنتوان دو سنت اگزوپه‌ری در ۱۹۴۴ در حادثه‌ای که برای هواپیمایش رخ داد درگذشت. او بعد از مرگ به عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

احمد شاملو

در دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم مطالعه خوهیم کرد که احمد شاملو متولد ۲۱ آذر ۱۳۰۴ در تهران است.

شاملو متخلص به الف. بامداد و الف. صبح، شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران بود. شهرت او در ایران به سبب بنیان گذاشتن یک نوع قالب شعری به نام شعر سپید است.

او علاوه بر سرودن شعر به کار ترجمه نیز مشغول بود. بسیاری از شعرهای شاملو به زبان‌های سوئدی، انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ارمنی، هلندی، رومانیایی، فنلاندی، کردی و ترکی ترجمه شده است.

احمد شاملو بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۷۹ از دنیا رفت.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

جملاتی از کتاب شازده کوچولو

شاهکارم را نشان بزرگ‌ترها دادم و پرسیدم از دیدنش ترس‌تان برمی‌دارد؟

جوابم دادند: ـ چرا کلاه باید آدم را بترساند؟

نقاشی من کلاه نبود، یک مار بوآ بود که داشت یک فیل را هضم می‌کرد. آن‌وقت برای فهم بزرگ ترها برداشتم توی شکم بوآ را کشیدم. آخر همیشه باید به آن‌ها توضیحات داد. ـ نقاشی دومم این‌جوری بود.

بزرگ‌ترها بم گفتند کشیدن مار بوآی باز یا بسته را بگذارم کنار و عوضش حواسم را بیش‌تر جمع جغرافی و تاریخ و حساب و دستور زبان کنم. و این‌جوری شد که تو شش‌ساله‌گی دور کار ظریف نقاشی را قلم گرفتم.

از این‌که نقاشی شماره‌ی یک و نقاشی شماره‌ی دواَم یخ‌شان نگرفت دلسرد شده بودم.

بزرگ‌ترها اگر به خودشان باشد هیچ وقت نمی‌توانند از چیزی سر درآرند. برای بچه‌ها هم خسته‌کننده است که همین‌جور مدام هر چیزی را به آن‌ها توضیح بدهند.

ناچار شدم برای خودم کار دیگری پیدا کنم و این بود که رفتم خلبانی یاد گرفتم.

بگویی نگویی تا حالا به همه جای دنیا پرواز کرده‌ام و راستی راستی جغرافی خیلی بِم خدمت کرده. می‌توانم به یک نظر چین و آریزونا را از هم تمیز بدهم. اگر آدم تو دلِ شب سرگردان شده باشد جغرافی خیلی به دادش می‌رسد.

از این راه است که من تو زنده‌گیم با گروه گروه آدم‌های حسابی برخورد داشته‌ام.

پیش خیلی از بزرگ‌ترها زنده‌گی کرده‌ام و آن‌ها را از خیلی نزدیک دیده‌ام گیرم این موضوع باعث نشده درباره‌ی آن‌ها عقیده‌ی بهتری پیدا کنم.

هر وقت یکی‌شان را دیده‌ام که یک‌خرده روشن‌بین به نظرم آمده با نقاشی شماره‌ی یکم که هنوز هم دارمش محکش زده‌ام ببینم راستی راستی چیزی بارش هست یا نه.

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

                 دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

آنتوان دو سنت-اگزوپری

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم بیان دارد که سنت‌اگزوپری در شهر لیون و در یک خانوادهٔ کاتولیک و نخبه‌سالار متولد گردید.

شجره‌نامهٔ این خانواده تا چندین قرن قدمت داشت. او سومین فرزند از ۵ فرزند مارتن لوی ماری دو سنت‌اگزوپری و ویکنتس آندره لوییز ماری دو فونس‌کلمب بود.

پدر وی مدیر اجرایی کارگزاری بیمه بود که در ایستگاه قطار بر اثر سکته، قبل از چهارمین سال تولد آنتوان درگذشت. آنتوان در سال ۱۹۳۱ با کانسوئلو سنت‌اگزوپری ازدواج کرد.

سنت‌اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود که در خطوط پست هوایی میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی به فعالیت می‌پرداخت اما با آغاز جنگ، هر چند از دیدگاه سن و وضعیت سلامتی در شرایط مطلوبی نبود اما به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست.

در ماه ژوئیه ۱۹۴۴ هواپیمای او در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و اعتقاد بر این بود که در همان زمان کشته شده‌است.

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

حرفه نویسندگی

سنت‌اگزوپری برندهٔ جوایز ادبی معتبر فرانسه و همچنین برندهٔ جایزهٔ کتاب ملی آمریکا گردید.

عمده شهرت وی به واسطه کتاب شازده کوچولو و نوشته‌های تغزلی او با عنوان زمین انسان‌ها و پرواز شبانه است.

آثار او، از جمله کتاب شازده کوچولو به ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده‌است.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

کشته شدن

باتوجه به دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم به هنگام گشایش جبهه دوم و پیاده شدن قوای متّفقین در سواحل فرانسه، بار دیگر با درجه سرهنگی نیروی هوایی به فرانسه بازگشت. در ۳۱ ژوئیه ۱۹۴۴ برای پروازی اکتشافی برفراز فرانسه اشغال شده از جزیره کرس در دریای مدیترانه به پرواز درآمد، و پس از آن دیگر هیچگاه دیده نشد.

دلیل سقوط هواپیمایش هیچگاه مشخص نشد اما در اواخر قرن بیستم و پس از پیدا شدن لاشه هواپیمایش اینطور به‌نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای پیشین، او هدف آلمانی‌ها واقع نشده است،

زیرا روی هواپیما اثری از تیر دیده نمی‌شود و احتمال زیاد می‌رود که سقوط هواپیما به‌دلیل نقص فنی بوده است.

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

سفر شازده کوچولو به سیارک اول

داستان ملاقات با پادشاهی است که به دنبال رعیت می گردد و تا شازده کوچولو را می‌بیند فکر می کند رعیت است.

در این قسمت از داستان شازده کوچولو، نویسنده می‌خواهد سلطه جویی انسان را به چالش بکشد و این سیاره نماد انسان‌هایی است که می‌خواهند بر همه چیز سلطه داشته باشند.

بخش بسیار جذاب این ملاقات و آشنایی وقتی است که شازده کوچولو می‌خواهد سیاره را ترک کند اما پادشاه به او پیشنهاد می‌دهد که او را وزیر دادگستری می‌کند و پادشاه در جواب شازده کوچولو که می‌پرسد در این سیارک کسی نیست، چه کسی را محاکمه کنم که پادشاه می‌گوید:

 خب پس خودت را محاکمه کن.

این کار مشکل تر هم هست. محاکمه کردن خود از محاکمه کردن دیگران خیلی مشکل تر است. اگر توانستی در مورد خودت قضاوت درستی بکنی معلوم می‌شود که یک فرزانه تمام عیاری”

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

سفر شازده کوچولو به سیارک دوم

در سیارک دوم شازده کوچولو با  انسان خود پسند و مغروری روبه رو می شود که جز خودش و کلاهش چیز دیگری در سیاره‌اش  نیست.

با این حال این انسان خود را خوش قیافه ترین و خوشپوشترین و ثروتمند ترین و باهوش ترین مرد اخترک می‌دانست  و از شازده کوچولو می‌خواست که او را ستایش کند و شازده کوچولو در جواب به او می‌گوید:

– آخر روی این اخترک خودت هستی و کلاهت!
– با این وجود ستایشم کن. این لطف را در حق من بکن!
شازده کوچولو نیمچه شانه ای بالا انداخت و گفت: خب ستایشت کردم. اما آخر واقعا چی این برایت جالب است؟

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

سفر شازده کوچول به سیارک سوم

در سیاره سوم شازده کوچولو با میخواره ای رو به رو می‌شود که نماد انسان های بی‌هدف است. روایت داستان در این قسمت بسیار جذاب و گیراست و عمق حزن و اندوه یک انسان از بی‌هدفی را نشان می‌دهد.

شازده کوچولو پرسید: چه کار داری می کنی؟
میخاره جواب داد: می می‌زنم.
می میزنی که چه؟
میخواره جواب داد: که فراموش کنم.
شازده کوچولو که حالا دلش برای او می‌سوخت پرسید:
-که چی را فراموش کنی؟
میخواره همانطور که سرش پایین بود گفت :
سر شکستگی ام را.
شازده کوچولو که می‌خواست دردی از او دوا کند پرسید: سرشکستگی از چی ؟
-میخواره پاسخ داد : سرشکستگی از میخواره بودنم را.

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

                        دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

 

سفر شازده کوچولو به سیارک چهارم

در ادامه سفر شازده کوچولو در سیاره چهارم شازده کوچولو با تاجری رو به رو می‌شود که نمادی از انسانهای پول پرست است که همه چیز را می‌شمارند و بدون اینکه از دارایی خود استفاده کنند آن را در کشویی نگه داری می‌کنند.

در این قسمت از داستان شازده کوچولو به تاجر که همه چیز را در شمارش می‌بیند می‌گوید:

– من یک گل دارم که هر روز آبش می دهم. سه تا هم آتش فشان دارم که هفته ای یک بار پاک و دوده گیری شان می کنم. آخر آتش فشان خاموش را هم پاک می کنم.

آدم کف دستش را که بو نکرده! رو این حساب، هم برای آتش فشان ها و هم برای گل این که من صاحب شان باشم فایده دارد. تو چه فایده ای به حال ستاره ها داری؟

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

سفر شازده کوچولو به سیارک پنجم

سیارک پنجم محل سکونت فانوس‌بانی است که نماد ایثار و فداکاری می‌باشد. این فانوس‌بان موظف است که هر شب یک بار فانوس را روشن کند و از آنجا که در این سیاره هر یک دقیقه یک بار دور خودش می چرخد فانوس‌بان مدام در حال خاموش و روشن کردن فانوس است .

او بیان می‌کند که این یک دستور در قدیم بوده است و او باید به این دستور پایبند باشد.

درقدیم سرعت گردش سیاره اینقدر نبوده است و او فرصت استراحت داشته اما الان که سیاره انقدر سریع می‌چرخد او فرصت استراحت ندارد و در حسرت یک چرت خواب است.

 

 

دانلود کتاب شازده کوچولو | 20 میشم

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط